[Dračí kuchyně 2021] Vyhlášení a organizace

Ročník RPG Kuchyně 2021 je speciální – místo aby se soutěžilo v tvorbě libovolných her, soutěží se v tvorbě adaptací Dračího doupěte do už existujících systémů!
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Dračí kuchyně 2021] Vyhlášení a organizace

Příspěvek od MarkyParky »

Rok se s rokem sešel, koronakrize trvá a RPGčka se na živo pořádně hrát nedají.

Je taky konec ledna a to je termín, kdy všichni vyhlíží vyhlášení nové RPG Kuchyně. Je to už taková pěkná místní tradice – zveřejní se nějaké ty ingredience a pravidla, pár lidí pak dostane nějaký nápad, dva týdny sepisuje své soutěžní příspěvky, odešle je pár hodin po termínu v povolené toleranci, následně je nikdo neohodnotí, nikdo výsledky nevyhlásí – a letos kvůli koroně asi nebude ani žádná Jarní Slezina, na které se by se vítězi mohl nepředat koláč.

Do toho vyšla Dračí hlídka s ambicemi stát se duchovním nástupcem Dračího doupěte … a tak nějak už vešlo ve všeobecnou známost, jak to (ne)dopadlo. Jenže – nalejme si čistého vína – dopadly snad snahy místní komunity o něco podobného lépe? Zapomněli jsme snad už na všechny ty hádky o svaté krávy, dohady o vhodnosti té či oné kostky a nekonečné debaty o tom, co vlastně je ten pravý duch Dračího doupěte, který je třeba zachovat? Vždyť my si vlastně ani nemáme právo stěžovat. Zatím.

Je na čase tohle všechno ZMĚNIT!

Netuším, zda bude v roce 2021 někdo vyhlašovat klasickou RPG Kuchyni, ale já jsem se rozhodl v tomto divném období uspořádat její spin-off. Divnou soutěž ve tvorbě RPG.

Vyhlašuji tímto:

Dračí kuchyni 2021
soutěž v psaní nástupce Dračího doupěte 1.6

Asi si myslíte, že jsem se zbláznil. Tady se lidé roky snaží vymyslet nový systém, který by Dračí doupě nahradil, nepovedlo se jim to … a teď se to má soutěžně zvládnout za pár týdnu?

Nezbláznil jsem se. Jen jsem se rozhodl z celého procesu tvorby vyhodit ten jeden krok, na kterém to vždycky selže. Tvorbu systému.

A co se týká tradiční absence hodnocení a výsledků, tu jsem se také rozhodl změnit a jednotlivé herní příspěvky osobně ohodnotím podle předem stanovených kritérií. Ostatně, já už jsem svůj Svět dračáku publikoval, takže bych soutěžit neměl.

Zadání soutěže
Úkolem soutěžících je vzít libovolný již hotový a vydaný herní systém (dále jen Systém) a navrhnout pro něj aplikaci, konverzi, mini-settingovou příručku či nějaký jiný návod (dále jen Hru), který by umožnil hráčům zavzpomínat či navázat na hraní Dračího doupěte (dále jen Dračák). Zadání bude probíhat ve dvou fázích.

Přípravná fáze:
Přípravná fáze už začala, tím že jsem Dračí kuchyni 2021 vyhlásil. Už od teď dopředu trochu přemýšlet či vybírat, jaký Systém bude pro vaši Hru nejlepší a trochu se připravit.

Při tom platí, že aby byla vaše Hra přijata do soutěže, musí na základě přečtení být čtenář schopen porozumět a používat v Systému následující obecný Základ, odkazující na Dračák:

* Vytvořit si v Systému postavu odpovídající některé rase a povolání, rozvíjet jí a získávat tak nové schopnosti odpovídající zhruba těm, které by měla v Dračáku
* Být schopen v Systému vyhodnotit boj, nástrahy a alespoň ty nebojové situace, které uměl vyhodnotit Dračák
* Mít orientační představu o tom, jak převést do Systému vybavení, nestvůry, pasti a další mechanické prvky Dračáku

Při plnění výše uvedených bodů můžete předpokládat, že čtenář zná jak Dračák, tak Systém a stačí tedy popsat v obecné rovině či formou odkazu na příslušná pravidla, byť detailnější rozvedení může být při hodnocení zohledněno.

Pravidla soutěže nezakazují, aby toho Systém uměl více (např. aby si postava při svém rozvoji mohla získávat i dovednosti, které by v Dračáku neměla nebo aby uměl řešit sociální konflikty mechanikou), ale věci navíc nebudou hodnoceny jako součást Hry.

Soutěžní fáze:
Dne 5.2.2021 kolem poledního zveřejním seznam Ingrediencí neboli „svatých krav“, které dělají Dračák Dračákem. Tím začne Soutěžní fáze. Od tohoto okamžiku budete mít dva týdny (tři víkendy kolem) na to, abyste napsali a odevzdali svou Hru.

Nutnou podmínkou účasti je zapracovat alespoň pět svatých krav ze zveřejněného seznamu Ingrediencí. Zapracováním se myslí víc než pouhá inspirace – aby se vám Ingredience započítala, musíte ji opravdu mechanicky implementovat v Systému, ukázat na příkladu, jak si ji má hráč v Systému znázornit nebo odkázat na odpovídající existující součást Systému.

Hru sestávající se obecného Základu a zapracovaných Ingrediencí musíte odevzdat nejpozději do svítání 22.2.2021 tak, že ji zveřejníte v sekci RPG kuchyně na RPG fóru. Vlákno pro svou hru označte [Dračí kuchyně 2021] Název - Systém (Např. [Dračí kuchyně 2021] Dračí osud - Fate), Hru přiložte ve formátu PDF k prvnímu příspěvku v tomto vlákně, který bude zároveň anotací. Ve vlákně pak můžete o Hře diskutovat a dostanete tam také hodnocení.

Pokud se Her objeví víc než pár kousků, necháme se moderátory přesunout do samostatné sekce.

Další pravidla:
* Nepište nový Systém od nuly. Opravdu ne. Dračí kuchyně předpokládá, že Systém je tak nějak odladěný a funkční a soutěžíte ve vymýšlení aplikací, nikoliv Systému samotného. Proto pište aplikace pro nějaké hotové a vydané herní systémy. Na hraně tohoto pravidla je vlastní produkce, pokud jste ji už kdysi v nějaké ucelené formě sami publikovali – ty použít můžete.
* Odevzdaný text Hry musí obsahovat obecné principy (viz přípravná fáze), konkrétní implementace ingrediencí (viz soutěžní fáze) a případně instrukce "Jak hrát" či "Jak hru vést", pokud se kvůli dračákovosti odchýlite od standardu, který nabízí Systém. Nechávám na vás, zda to bude v jednom uceleném textu nebo to bude víc samostatných bloků, ale musí to být přítomno.
* I když jsem to bombasticky uvedl v podtitulu, účelem soutěže ve skutečnosti není vytvořit další heartbreaker Dračáku. Účelem je společně se pobavit, pocvičit ve tvorbě obsahu pro vaše oblíbené Systémy a vytvořit pro ně dračákoidní obsah, ke kterému se třeba někdy vrátíme a zahrajeme si ho někdy na Slezině nebo při jiné příležitosti. Případně ukázat cestu těm, kdo bych chtěli Dračí doupě opustit, nechtějí se vzdát svých rozehraných postav a příběhů ... a neví jak na to. Proto také neexistuje žádné omezení ohledně Systému, který si vyberete pro svou Hru. Nenechte se brzdit snahou napodobit za každou cenu všechny aspekty Dračáku. Základ a Ingredience - to je vše, co pro vás bude ve tvorbě určující.
* Není zakázáno vést vývoj otevřeně, účastnit se v autorských týmech a nahlížet do výtvoru ostatních kvůli inspiraci. Pokud si ale půjčíte nápad někoho jiného, přiznejte mu za to kredit. Můžete samozřejmě celou Hru také vyvíjet uzavřeně a k ostatním vůbec nekoukat. V takovém případě prosím alespoň dejte vědět, že se účastníte.

Výsledky
Budou. V rozumném termínu. Fakt. Tentokrát jo. Slibuju. Na mou duši, na psí uši. Prokletí nevyhlášených Kuchyní musí být zlomeno.

Hodnocení:
Hodnocení Her bude probíhat bodováním v následujících tří kategoriích, přičemž v každé z nich může soutěžní příspěvek získat 0 až 3 body. Jeden prémiový bod můžete dostat, pokud váš nápad vyvolá pozitivní odezvu u ostatních a tak budeme mít výsledky na škále 0-10.

Hodnotit se bude:
* Provedení obecného Základu
* Zapracování Ingrediencí – svatých krav
* Ucelenost a výsledný pocit ze Hry

Kritéria, podle kterých budu v rámci jednotlivých kategoriích hodnotit
* Čistota, koncepce a designová kvalita implementace do Systému
* Rozsah a rozmanitost převedených prvků Dračáku
* Přístupnost a hratelnost vaší Hry

Odměna pro vítěze:
Namísto kdysi tradičního koláče dostane vítěz zvláštní odměnu – podle jeho textu do jeho systému zkonvertuji klasické dobrodružství Šedý hrad a následně si ho společně (s případnými dalšími zájemci) zkusíme zahrát. Jak přesně to v době covidové zrealizujeme se ještě domluvíme.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 26. 1. 2021, 14:07, celkem upraveno 5 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22592
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Vyhlášení a organizace

Příspěvek od Jerson »

Jako blesk ano, spíše že byl tajemný ohledně toho, která hra byla podle něj jasný vítěz a kterou si nechal na konec. Z konečného hodnocení to nedokážu moc rozklíčovat :-)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dračí kuchyně 2021] Vyhlášení a organizace

Příspěvek od MarkyParky »

Pro zajímavost pro Jersona:

Hry jsem hodnotil v pořadí: Omega, Bliss, Lady, FAE, Cthulhu, Skyfarer. Pořadí bylo částečně dané tím, co bylo k mání průběžně, jinak náhodné.

První iteraci jsem vzal "sériově" - tzn. vždycky celou hru ve všech kategoriích. Na začátku jsem neměl srovnání a tak jsem byl na Omegu docela přísný.

Tu poznámku o průběžném pořadí a jasném vítězi jsem psal v době, kdy jsem čerstvě dodělal hodnocení Cthulhu a bylo to bez bonusových bodů za zájem.

V tu chvíli právě Cthulhu bylo na prvním místě a mezi Omegou, Lady a Cthulhu byla skoro plichta.

Pak jsem vzal hry znovu a začal je hodnotit "paralelně" (tzn. brát po jednotlivých kategoriích a srovnávat mezi sebou). V tu chvíli Omega vylítla nahoru a FAE se trochu propadlo.

No a když jsem dodělal bonusové body, tak Omega náskok ještě zvětšila a FAE, které vzbudilo nejvíc kladných ohlasů, poskočilo zpět.


Je ale asi fér říct, že ty rozdíly na 3.-4. a 5.-6. místě jsou fakt minimální.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22592
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Vyhlášení a organizace

Příspěvek od Jerson »

Díky za vysvětlení.
Pro mě i tak nejsou moc důležité body od stolu, jako spíše praktická použitelnost, spíše mě zajímalo, která hra byla v jaké fázi jasný vítěz, a které v závěsu a proč. Nicméně předpokládám, že to ještě budeš rozebírat u Cthulhu i ostatních her, tak si na to počkám.
Odpovědět

Zpět na „Dračí kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti