{PbP} Ahnenerbe - diskuse a komentáře mimo hru

Historická hra ze 30. let v pravidlech hry Omega.

Moderátor: Jerson

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 20187
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

{PbP} Ahnenerbe - diskuse a komentáře mimo hru

Příspěvek od Jerson » 4. 1. 2021, 11:08

Přicházím s nabídkou (možná kontroverzní) hry.

Ve světě Omegy mám organizaci Ahnenerbe, která funguje jako "třetí strana" pro vytváření dojmu skutečného světa. Pokud vám tento termín mnoho neříká, tak si představte Němce v Dobyvatelích ztracené archy nebo Poslední křížové výpravě a budeme mít základní představu. Prostě německá organizace, která se zabývá vším možným a v rámci svého pátrání také řeší různé podivné a zajímavé fenomény.

V čem je to kontroverzní:
Tak zaprvé nejvyšším šéfem je Himmler. Za druhé jsou v Ahnenerbe i náckové a esesáci, i když ani jedno není nezbytná podmínka fungování. To znamená, že když budete chtít, můžete si zahrát za nácka či esesáka a vyzkoušet si, co to mohlo obnášet s vědomím, že k těm nejhorším věcem teprve dojde a že něco můžete tak či onak ovlivnit. Můžete si zahrát i "slušného nácka".
Nebo můžete hrát vědce, který je oddaný své práci, a s některými skutečnostmi se bude muset teprve vyrovnat, až na ně dojde.

Jak by hra vypadala:
Mám seznam dvaceti jedinců ze dvou zajímavějších (a nehistorických) oddělení Omegy na třech úrovních - šéf oddělení, výkonný velitel a řadoví příslušníci. Všichni mají za sebou nějaké více či méně podrobně popsané akce a různé zájmy své oblasti. Můžete vydávat rozkazy na nejvyšší úrovni a vyhodnocovat postup, nebo můžete hrát přímo konkrétního agenta, případně fungovat jako neurčitá entita, která bude navrhovat, co by se mohlo udělat, čím se zabývat přednostně a jaké udělat závěry ze zjištěných informací.
Můžete si vytvořit i vlastní postavu.

Moje dosavadní zkušenosti jsou jen s hráči na střední úrovni, kteří vydávají rozkazy pro NPC v poli i na základně, a nemůžou přímo přijít do kontaktu s postavami jiných hráčů ve hře naživo (a tedy jejich postavy nemůžou být ohroženy). U jednotlivých agentů je občas třeba je herně ztvárnit i během sezení, což obstarávám já. Bylo by ale možné mi zadat instrukce, jak se mám chovat a já se to pokusím případnou interakci s postavami jiných hráčů co nejlépe odehrát.

Součástí hry by byly i poměrně detailní informace o světě Omegy z pohledu Ahnenerbe. V případné hře naživo by vás to nemělo omezit, principielně je možné, aby postava byla současně členem Ahnenerbe i Omegy.

Hraní by nebylo příliš časté, prostě volné tempo.

Než začnu sepisovat další možnosti, rád bych věděl, zda by měl někdo o takovou hru zájem, případně za jakých podmínek.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11187
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od Ecthelion » 4. 1. 2021, 13:54

Jerson píše:
4. 1. 2021, 11:08
Za druhé jsou v Ahnenerbe i náckové a esesáci, i když ani jedno není nezbytná podmínka fungování. To znamená, že když budete chtít, můžete si zahrát za nácka či esesáka a vyzkoušet si, co to mohlo obnášet s vědomím, že k těm nejhorším věcem teprve dojde a že něco můžete tak či onak ovlivnit. Můžete si zahrát i "slušného nácka".
Nebo můžete hrát vědce, který je oddaný své práci, a s některými skutečnostmi se bude muset teprve vyrovnat, až na ně dojde.
Kromě toho, že "slušný nácek" je dost solidní oxymoron... neporáží tohle celý smysl toho mít skupinu záporáků? :think:

Když máš protivníka postav, neměli by to skutečně být záporáci a ne "slušní" a "vědci oddaní své práci"? Tohle není žádná okresní radnice, kde jsi musel vstoupit, abys mohl být starosta... tohle je specializovaná skupina, která bojuje, aby svému monstróznímu režimu zajistila vítězství... nebo ne? Čekal bych spíš ty majora Tohta a Ernsta Vogela z Indiana Jonese... hardcore fanatiky... než vlastně good guys, jen na druhé straně. :think:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 20187
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od Jerson » 4. 1. 2021, 14:21

V roce 1939 ještě pořád reálně byli lidé, kteří si mysleli, že nacismus není úplně špatná myšlenka, jen je blbě pojatá. Nebylo jich moc a postupně ubývali, ale to není tak důležité. Skrývá se za tím třeba i možnost chtít působit přímo "ve středu nepřítele" a nebýt odhalen.

Druhá věc jsou ti "záporáci". Smysl Ahnenerbe není mít skupinu záporáků, ale mít nezávislou skupinu s vlastními cíli, rozkazy a úsudkem jednotlivců. Stejně jako v realitě tam můžou být lidé, kteří věří v nacismus a chtějí jeho vítězství, ale taky lidé, kteří zatím nedostali prostor pro rozvoj své práce, tak se oportunisticky přidali, a nebo lidé, kteří chtějí získat prostředky a možnosti, ke kterým by se jinak nedostali. Navíc mi přijde mnohem zajímavější zkusit hrát "slušňáka" v organizaci, která přímo vyžaduje jít přes mrtvoly (doslova), když je to nezbytné, a kdy dotyčnému bude na záda dýchat nějaký ambiciózní podřízený, případně se ho snaží vyšachovat kolega, který morálními zábranami netrpí.

Prvoplánovití zlouni mi přijdou jako dost ploché a nezajímavé postavy ve srovnání s lidmi, kteří se (třeba) snaží dělat svou práci a moc se neušpinit různými ošklivostmi, které okolo sebe zkouší nevidět, případně zkoušet v rámci svých možností a morálky dělat i "správné", ale přitom nebezpečné věci.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11187
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od Ecthelion » 4. 1. 2021, 15:07

Jerson píše:
4. 1. 2021, 14:21
Smysl Ahnenerbe není mít skupinu záporáků, ale mít nezávislou skupinu s vlastními cíli, rozkazy a úsudkem jednotlivců.
Neposloužila by tomu třeba francouzská nebo americká soukromá organizace lépe? Když napíšeš, že je to německá organizace zřízená a vedená nacisty a Himmlerem, očekávám záporáky... well, protože náckové a Himmler historicky byli záporáci.

Omlouvám se, vím, že o tom tohle téma nebylo. Chtěl jsem jen dát zpětnou vazbu na to, jak to na mě působí. Už mlčím. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 20187
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od Jerson » 4. 1. 2021, 15:17

No, neposloužila. Hlavně proto, že mě žádná taková organizace nenapadá - tedy aby byla známá, ale ne moc známá, aby od nich znalý člověk čekal nějaké ošklivé věci, ale přitom jejich činnost nemusela zahrnovat jen ošklivé věci, a aby mohla působit celosvětově.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od OnGe » 4. 1. 2021, 15:21

E2: Tohle ale asi nemá být příběh, kde máš dáno kdo je hodný, zlý a ošklivý (a ten zlý dostane kníra a cilindr, aby to náhodou někdo nepoplet). Dokonce mi přijde, že se situace kdy ti šéfuje Himmler a přesto nemusíš být hajzl je tak trochu pointa celé té legrace.

Jenom teda asi opravdu nebude sranda sehnat na to hráče.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 20187
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od Jerson » 4. 1. 2021, 16:09

Když jsme to před dvěma roky hráli, tak na pozici velitelů k žádným velkým ošklivostem nedocházelo. Za rok hraní zemřeli jen dva lidé, a to ještě při pokusu zlepšit jejich stav.

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1747
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od smrq » 4. 1. 2021, 16:11

Online nebo osobní hraní?
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 20187
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od Jerson » 4. 1. 2021, 16:22

Online. Osobní hru je možné hrát taky, ale spíše příležitostně - jako když by náhodou byla příležitost.

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1747
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od smrq » 4. 1. 2021, 16:59

Lákalo by mě to. S časem jsem na tom ale špatně a zběžně jsem si rozkliknul pravidla a je to hodně čtení. Udělej si u mě zatím malou váhavou značku. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 20187
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od Jerson » 4. 1. 2021, 17:41

Pravidla by se vůbec neřešila, pro hraní PbP bude vhodnější jiný formát. (Zkoušel jsem to hrát podle pravidel a je tk zbytečně komplikované.)
Podstatné je spíše rozhodování, o co se oddělení či konkrétní člověk bude snažit, co konkrétně pro to udělá, a jak naloží s informacemi a výsledky své snahy.
Reálně jsou potřeba tak dva příspěvky za tři týdny, víc jen v případě nějakého upřesnění.

A ještě záleží, zda s určitou částí skupiny bude někdo z Omegy interagovat, třeba i nepřímo, nebo ne. Pokud půjde o místo a věc, kterou nějak řeším i během hry Omegy, tak budu události lehce synchronizovat. Pokud půjde o případ co místo, o které se Omega momentálně nezajímá, tak lze hrát zcela volně a k na případnou synchronizaci dojde až ve chvíli, kdy se Omega o danou věc začne nějak zajímat.

Takže záleží i na tom, zda případní hráči Ahnenerbe budou chtít s Omegou interagovat nebo si naopak co nejdéle hrát na svém písečku. Pro mě je zajímavější první možnost, protože mi dává případný obsah do živé hry, ale není to nezbytné.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5921
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od Fritzs » 5. 1. 2021, 14:29

Ecthelion píše:
4. 1. 2021, 13:54
Kromě toho, že "slušný nácek" je dost solidní oxymoron...
Ale není Prostě když pošle rodinu na smrt tak se jim omluví, že jenom dělá svoji práci a manželka chce ten volkswagen a pak je z toho měsíc smutný :-)=
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11187
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od Ecthelion » 5. 1. 2021, 16:28

Jerson píše:
4. 1. 2021, 15:17
No, neposloužila. Hlavně proto, že mě žádná taková organizace nenapadá - tedy aby byla známá, ale ne moc známá, aby od nich znalý člověk čekal nějaké ošklivé věci, ale přitom jejich činnost nemusela zahrnovat jen ošklivé věci, a aby mohla působit celosvětově.
Jen nahodím, kdyby se ti to třeba hodily další nezávislé organizace, které by se mohly do situace zamíchat, tak třeba francouzská Deuxième Bureau (francouzská vláda byla tak roztříštěná a zmatená, že vlastně funguje nezávisle a nezodpovídá se nikomu), nějaká skupina v rámci technokratického hnutí, které tehdy frčelo v USA, nebo American Defense Society? Co třeba bělogvardějci v rámci tzv. Bílé emigrace (procarské emigrantské hnutí, které má v exilu k dispozici peníze a soukromé armády složené z veteránů nějakých osmi let občanské války v Rusku) - Ruská vševojsková unie, Bratrstvo ruské pravdy nebo Národní aliance ruských solidaristů? Pokud chceš další záporáky, tak Komiterna (sice řízená z Moskvy, ale není totožná se SSSR, Komiterna měla vlastní záměry a agenty, které ne vždy se záměry SSR byly totožné), Čeka (přímá sovětská organizace známá pro nasazení úkladných vrahů všude na světě) nebo Britská unie fašistů (BUF, Osward Mosley a jeho soldateska).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1747
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od smrq » 5. 1. 2021, 21:45

Aha, takže po hráčích se chce, aby 2x za 3 týdny sedli k pc a odehráli příběhovou vyprávěcí hru bez pravidel situovanou do období nacistického Německa? Kolik herních sezení plánuješ? A postavu si budu muset připravit nebo mi něco přidělíš?
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 20187
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahnenerbe - projekt Omega (PbP)

Příspěvek od Jerson » 6. 1. 2021, 09:13

Tak nějak. Jen s tím, že to odehrávání ve smyslu roleplayingu by se týkalo jen specifických scén, a zbytek by se řešil stylem Dr. Weiss pojede na světovou výstavu do NY, kde se soustředí na podezřelá úmrtí v expozici egyptských vykopávek. Kdo zemřel, kdy, příčina smrti...

Dodám seznam už existujících postav, a buď si nějakou vybereš, nebo si vytvoříš novou, nebo budeš hrát šéfa oddělení, který takto bude zadávat úkoly více lidem (což byl styl, kterým jsme to hráli při prvním pokusu).

Asi bude nejlepší když sem dám odkaz na přehledový dokument o Ahnenerbe, pro představu. Jen teď bych to chtěl hrát trochu jinak, protože původní verze se ukázala zbytečně náročná. A dát víc prostoru k roleplayingu.

_____

Edit:
Původní souhrn hry Ahnenerbe

Kromě informací zapsaných v této tabulce jsem posílal ještě separátní informace mailem, což bylo silně nepraktické, raději bych všechno držel na jednom místě.

Existující postavy jsou zapsané v tabulce. Dva hráči hráli postavy na úrovni Operačních vedoucích, přičemž měli každý jednoho nadřízeného, kterým mohli zadávat požadavky, a zhruba deset podřízených, kterým zadávali úkoly a vyhodnocovali získané informace.

Teď bych chtěl nabídnout možnost hrát i přímo za některé podřízené, tedy přímo výzkumníky a polní agenty. Postupně se ustálilo, že operují ve dvojicích, v několika případech samostatně, takže by bylo možné hrát za vedoucí postavu z dvojice s tím, že by hráč určoval konání i druhé postavy, reálně NPC, jehož reakce bych případně hrál já.

Místo vedoucího Tajných věd (Heinrich Simmel) je také volné, vedoucí Morálky a duševní války bude zřejmě v hraní pokračovat, takže je možné hrát i na dvou úrovních, tedy buď vést oddělení, vydávat příkazy a nějak vyhodnocovat informace, nebo působit přímo v poli, a nanejvýš komandovat jednu další NPC.

Je možnost založit si i vlastní oddělení, což ale znamená víc práce, takže pokud by bylo víc zájemců o roli šéfů, řešil bych to spíše postavou dosazeného "zástupce vedoucího", který bude fungovat jako šéf jedné či dvou skupin daného oddělení a zároveň konkurence vedoucího (protože přeci jen jde o nacistickou strukturu vedení, takže se člověk dostává nahoru po zádech svých nadřízených).

Ostatně operační důstojníci mají nad sebou nadřízené také hlavně proto, aby mohli mít ambice dosáhnout na jejich místa, a aby zpočátku měli nad sebou člověka, který po nich bude vyžadovat výsledky a zároveň bude působit jako nárazník mezi nimi a Himmlerem. Samotná role ředitelů oddělení je volná také, ale ta mi už na hraní přijde dost nezajímavá, takže ji ani nenabízím. Úplně se mi nechce pravidelně odehrávat jednání s nacistickými špičkami, protože u toho není moc šancí, jak to zužitkovat přímo při hraní Omegy s jinými hráči.

Ještě dodám seznam zkoumaných a zkoumatelných fenoménů. Něco už je celkem slušně rozjeté, některý výzkum a vývoj je na začátku, něco bylo opuštěno, dočasně nebo trvale. Vždycky je šance zkoumat fenomén, kterým se zabývá i Omega, protože ten se prokresluje nejrychleji a z více směrů, navíc dochází k interakcí mezi agenty obou organizací, což je hlavní důvod, proč to dělám. Navíc současně s výzkumem v poli probíhá i vývoj aplikací ve výzkumném středisku. Je na jednotlivých hráčích, jakým způsobem se budou pokoušet jednotlivé výzkumy kombinovat a využívat. Některé kombinace už vznikly, buď jsem je do hry vnesl já, nebo je vymysleli hráči. Při rozhodování o tom, co může fungovat a co ne se řídím postupem, že pokud si nějaký hráč (včetně mě) dokáže představit důvod, proč a jak by nějaké spojení mělo fungovat, tak to nějak možné je. Samotnou úspěšnost jednotlivých akcí budu soukromě řešit pomocí tahání karet, ale hráči se o mechaniku vůbec nemusí starat. Je to jen způsob, jak se vyhnout rozhodování o výsledku pouze na základě mého uvážení, a jak do hry vnášet zajímavé komplikace.

Pro představu - každá postava nebo dvojice postav může v každém taktu provést až pět zjištění nebo činností. Já pak vezmu deset karet, pět černých a pět červených, zamíchám, pět vytáhnu a vyhodnotím úspěchy a komplikace. Každá jednotlivá otázka nebo činnost má tedy 50% šanci na úspěch, přičemž je velmi nepravděpodobné, že by všechny uspěly nebo všechny neuspěly (i když občas se i to stalo). Komplikace si primárně vyžírají méně důležitá NPC, a hráč si může stanovit priority, že třeba chce, aby nějaké činnosti nebo otázce věnovali zvláštní pozornost.

Pokud jde o počet sezení, tedy spíše taktů - za rok jsme odehráli deset taktů, které jsou zapsané. Nicméně multikampaň pořád pokračuje a hned tak neskončí, takže můžete hrát, dokud vás to bude bavit. Časem budou určitě vidět následky činností, a všechno, co hráči udělají, se nějakým způsobem projeví ve světě Omegy. Možná už příští sezení, možná za dva roky reálného času.

Výhodou a zároveň požadavkem je vlastní iniciativa. Zadání od vedení zní "máte prostředky na svůj výzkum, dodejte výsledky". Cílem je získat "opravdovou" NPC organizaci se "skutečnými" záměry jednotlivých lidí. Takže když pak dojde na lámání chleba a případně nějaké vyhrocené situaci s agenty Omegy, tak při hraní za postavy z Ahnenerbe budu mít v ruce velmi dobré zdůvodnění, proč dělají právě to co dělají. A nejspíše budu mít i nějaký "dobrý" záměr za tím, místo klišoidního "chci zničit stávající svět a nastolit nový pořádek". Navíc je zajímavé, když se i "záporákům" něco nepovede, když musí pracovat s omezenými informacemi, zdroji, lidmi, pod tlakem vedení, atd. V neposlední řadě si také jednotliví lidé z Ahnenerbe vytváří vlastní názor a vztah na agenty Omegy, který nemusí být apriori vražedně nepřátelský (stejně jako si agenti Omegy vytváří různé názory na Ahnenerbe, což je mnohem lepší než "jsou to zlouni, je třeba je zabít a všechno zničit".) Jo, asi bych měl ještě říct, že Ahnenerbe neví, že jedná s lidmi z Omegy (i když nějaké zjištění o té organizaci má), a zrovna tak se většina agentů Ahnenerbe nepředstavuje názvem své organizace, takže mí hráči netuší, která NPC spolupracují, o co se snaží a jaké spolu mají vztahy.

Mým snem, který bych někdy v budoucnu rád realizoval, by bylo setkání hráčů z různých skupin na jednom herním sezení, osobně nebo přes videocall. Plus mám ještě další nápady na propojování skupin, třeba "přítel na telefonu řídící jednání NPC během herního sezení", které bych chtěl vyzkoušet. Většina z těchto věcí je nová i pro mě, takže ne všechno funguje skvěle hned na poprvé, nicméně to je daň za to, že není moc vzorů, od kterých bych mohl opisovat (přesněji - nevím o žádném, ani pravidlovém, ani organizačním, ani technickém.)

Odpovědět

Zpět na „{PbP} Ahnenerbe - projekt Omega“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host