[ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Moderátor: KDolecek
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3813
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Tak proč to teda už přes měsíc nikdo nevyřešil? Jako, kluci, nevím, jestli to vnímáte stejně, ale mě opravdu nepřijde, že bychom se tady nějak koordinovaně domlouvali, ba ani že bychom toho byli schopni.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Mám pocit, že u většiny koektivního rozhodování a domlouvání není vlastně jasné, mezi kým to má proběhnout, protože hráči pichází a odchází.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Možná je problém, že naplánovat nějaký sofistikovaný vyšetřovací plán společně přes fórum není úplně reálné. Chtělo by to pobavit se o tom naživo. Možná bychom se tomu mohli věnovat na začátku příštího sezení? Prostě si společně projít všechny informace, které máme, nějak si to rozebrat, domluvit se na tom, co s tím chceme dělat.
Až budeme mít plán, můžeme ho zkusit hned odehrát (ale tam vidím problém v tom, že Bifi na to nemusí být připravený), nebo naopak vyrazit do dungeonu a nechat nevyužité postavy jednat na základě plánu ve svém downtimu.
Alternativní možnost je bavit se o takovýchle plánech vždy po konci sezení. Ale nevím, jestli na to lidem zbývá energie.
EDIT: Komplikuje se to tím, že my vlastně hrajeme ve stylu West Marches - volně přicházející a odcházející hráči –, zatímco samotný obsah hry není ve stylu West Marches. WM asi vyžadují hrát stylem: každý sám za sebe, žádné společné plány, žádná společná organizace, prostě neřízený chaos, někdo svolá výpravu, další se přidají, pak se skupina vrací do města a rozpadá se. Kdežto nám se z toho stále víc a víc stává kolektivní podnik, s táborem, společným příběhem a společnými dlouhodobými dějovými liniemi, což si asi s WM přístupem moc nerozumí a chce to spíš stálou skupinu.
I když naše skupina je stejně dost stálá a fluktuuje jen málo, takže to WM vlastně nehrajeme už dávno. I když dělení do týdnů a výprav zůstává.
Až budeme mít plán, můžeme ho zkusit hned odehrát (ale tam vidím problém v tom, že Bifi na to nemusí být připravený), nebo naopak vyrazit do dungeonu a nechat nevyužité postavy jednat na základě plánu ve svém downtimu.
Alternativní možnost je bavit se o takovýchle plánech vždy po konci sezení. Ale nevím, jestli na to lidem zbývá energie.
EDIT: Komplikuje se to tím, že my vlastně hrajeme ve stylu West Marches - volně přicházející a odcházející hráči –, zatímco samotný obsah hry není ve stylu West Marches. WM asi vyžadují hrát stylem: každý sám za sebe, žádné společné plány, žádná společná organizace, prostě neřízený chaos, někdo svolá výpravu, další se přidají, pak se skupina vrací do města a rozpadá se. Kdežto nám se z toho stále víc a víc stává kolektivní podnik, s táborem, společným příběhem a společnými dlouhodobými dějovými liniemi, což si asi s WM přístupem moc nerozumí a chce to spíš stálou skupinu.
I když naše skupina je stejně dost stálá a fluktuuje jen málo, takže to WM vlastně nehrajeme už dávno. I když dělení do týdnů a výprav zůstává.
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
V ASE mi zároveń nedává moc smysl hledat větší prostory pro RP a nemám potřeby downtime roleplayovat, ale víc zorganizovat to ano. Jako jedna funkčnější varianta mne napadá tomu prostě vždy věnovat 20 minut na konci sezení, kde se řekne co se tedy aktuálně děje nebo kdo má jaké záměry, přítomní hráči se zorganizují mezi sebou (všechny své postavy) a to se stane. Není za mne ani potřeba to vyhodnocovat na místě, jen ať má Bifi naše záměry a my máme koordinaci. Nepřítomní hráči mohou své postavy použít libovolně jako doteď. Na konci sezení, protože někdy může nová informace vyjít najevo i během sezení.
Kde ještě vidím trochu kompikace je vůbec nejasnost v tom, co je možné přesně v downtime dělat, když se nedržíme pravidlových akcí. Já třeba původně jako downtime chtěl udělat průzkum hory a bylo z toho sezení. Minule jsem chtěl svolat výpravu za vejci, ale je z toho downtime.
Kde ještě vidím trochu kompikace je vůbec nejasnost v tom, co je možné přesně v downtime dělat, když se nedržíme pravidlových akcí. Já třeba původně jako downtime chtěl udělat průzkum hory a bylo z toho sezení. Minule jsem chtěl svolat výpravu za vejci, ale je z toho downtime.
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Co znova vytáhnout otázku dřívějšího začátku...? V šest místo v sedm? I když jsem minule byla proti, myslím, že by to mohlo pomoci. Dřív začneme, dřív skončíme a bude ještě čas a energie domlouvat plány na příště.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Porobil som nejaké úpravy v Roll20 - nová schéma pre šíky* a nové tokeny, prerobil som tabuľku pre skupinový boj (aktuálna pravidlová verzia plus lepšia prehľadnosť). Pribudlo bojové komando mníšok. Uploadol som nové ikony pre zbrane a únavu, ktoré vyrobil Antharon.
* Tá stará mala ako základ tapisériu z Bayoux, táto nová, kultúrne vhodnejšia, je zobrazenie bitky na poli Kurukšétra z Mahábháráty.
* Tá stará mala ako základ tapisériu z Bayoux, táto nová, kultúrne vhodnejšia, je zobrazenie bitky na poli Kurukšétra z Mahábháráty.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host