[ASE'73] Pravidla hry

Otevřená odschoolová online kampaň v gonzo megadungeonu Anomalous Subsurface Environments. Přidejte se, jestli máte rádi chaos.

Moderátor: KDolecek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Nepovinná diskuze pro ty z nás, kteří se rádi babrají v těch podivných pravidlech, podle kterých do hrajeme.

Ta podivná pravidla se nacházejí v této složce, mimochodem.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuze k pravidlům hry

Příspěvek od Markus »

Discuss!
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Pravidla hry

Příspěvek od Vandalicus »

Otazka - uz se na ni ptal i Karel myslim, pokud nekde byla zodpovezena, pls odkazte me na ni:
pokud jsem byl na vyprave, pocita se to jako cely tyden nebo pak jeste muzu ve zbyvajicich dnech v tabore rekuperovat?

Jde mi proste o to, ze Drago si potrebuje dolecit nejaky hitpointy - muze to udelat v tabore, nebo musim tomu venovat tyden downtimu (protoze pak bych potreboval asi mit dve postavy a rotovat)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Já sem nadhodím něco, co padlo v rámci debriefingu: Jestli by neměli žoldáci být jasněji navázaní na svého zaměstnavatele/hráče, který za ně hraje. Že by vlastně byli extenzí konkrétní hráčské postavy, další hráčova "figurka", podobně jako teď máme své henchmany, za které taky hrajeme.

De facto by se žoldáci stali "speciální schopností" konkrétní postavy.

Aspoň by pak bylo jasné, kdo jim velí a rozhoduje za ně.

Taky jsem přemýšlel, jestli není trochu divné, že se žoldáci volně míchají do našich ranků a utvářejí s námi organický chumel. Neměli by chodit vždycky společně jako jednotka? Zjednoduší se tím papírování (všichni mají stejné statistiky), ale taky problém s tím, že s sebou míváme několik žoldáků, každý stojí někde úplně jinde a není jasné, co dělá a kdo za něj rozhoduje. Takhle by prostě všichni žoldáci byli jeden žetonek, pohybovali by se vždy spolu a měli by jasného velitele.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Pravidla hry

Příspěvek od KDolecek »

Markus píše: 8. 1. 2021, 10:37 Já sem nadhodím něco, co padlo v rámci debriefingu: Jestli by neměli žoldáci být jasněji navázaní na svého zaměstnavatele/hráče, který za ně hraje. Že by vlastně byli extenzí konkrétní hráčské postavy, další hráčova "figurka", podobně jako teď máme své henchmany, za které taky hrajeme.

Aspoň by pak bylo jasné, kdo jim velí a rozhoduje za ně.

Taky jsem přemýšlel, jestli není trochu divné, že se žoldáci volně míchají do našich ranků a utvářejí s námi organický chumel. Neměli by chodit vždycky společně jako jednotka? Zjednoduší se tím papírování (všichni mají stejné statistiky), ale taky problém s tím, že s sebou míváme několik žoldáků, každý stojí někde úplně jinde a není jasné, co dělá a kdo za něj rozhoduje. Takhle by prostě všichni žoldáci byli jeden žetonek, pohybovali by se vždy spolu a měli by jasného velitele.
Ta první část mi dává smysl. Stejně za ně vždycky musí někdo rozhodnout, tak se to akorát na začátku výpravy jasně určí kdo to je. Pokud budou placeni ze společných fondů, tak pak nemusíme řečit zaměstnavatele a prostě se řekne, kdo to je.
To s vlastní jednotkou si nejsem jist. Nezbaví nás to pak hlavního smyslu proč je s sebou vodíme - tedy to, že se míchají do našeho ranku a blokují rány na naše nebojovníky?

Vandalicus píše: 8. 1. 2021, 09:40 pokud jsem byl na vyprave, pocita se to jako cely tyden nebo pak jeste muzu ve zbyvajicich dnech v tabore rekuperovat?
Lze. Pravidla pro to jsou na straně 20, poslendní odstavec ("Uzdravovanie se v rámci dungeoneering....")
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Stručný protokol z reflexie po poslednom sedení:

Je potrebné zrýchliť boj.
- Do Roll20 sa pridá počítadlo kôl, ukazovateľ fáz a ukazovateľ eskalácie ("winning and gaining"). To som už urobil, aj som nahradil tokeny pre šíky atď.
- Všetci žoldnieri majú jasne určenú postavu, ktorá im velí (za nich rozhoduje).
- Jedna z možností je zaviesť veliteľov šíkov.
- Dohovára sa a plánuje len vo fáze povelov (deklarácie). GM to môže utnúť, ak by to trvalo príliš dlho (timer?). Jedno z pokusných riešení by bolo hovoriť len in-character. Iné pokusné riešenie je mať pevné poradie deklarácie (na toto som už tiež vytvoril tokeny, lebo predpokladám, že toto poradie môže byť pohyblivé).
- Každá výprava by mala mať jasný cieľ.
- Mali by byť v prehľadnej forme spísané mechaniky, resp. postupy (aj pre nových hráčov).
- V boji je príliš veľa hodov na jedno kolo, resp. je boj málo smrteľný. Tu sa ponúka viacero možností: (a) zvýšenie smrteľnosti (eskalácia), (b) automatický zásah a priamo udeľovanie damage, (c) zaviesť procedúry pre prideľovanie damage (tu by inak mohol byť priestor pre veliteľov šíkov) namiesto hádzania, kto bol zasiahnutý, (d) zautomatizovať damage tým, že GM má predgenerovaný rad d6 a namiesto hádzania vždy ohlasuje prvé nepoužité číslo, (e) odstrániť životy v tejto podobe a ostať na úrovni hits ako v Chainmail, (f) ...
- Zrušiť skupinový boj a používať len mano a mano?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od KDolecek »

Bifi píše: 8. 1. 2021, 20:22 Stručný protokol z reflexie po poslednom sedení:

Je potrebné zrýchliť boj.
- Do Roll20 sa pridá počítadlo kôl, ukazovateľ fáz a ukazovateľ eskalácie ("winning and gaining"). To som už urobil, aj som nahradil tokeny pre šíky atď.
Super věc, těším se až to otestujeme. Dvě poznámky:
Nemohu manipulovat tokeny Draga a A5, takže asi nemají nastaveny práva pro všechny.
Tokeny s hráčskými jmény (sloužící pro pořadí deklarace pokud to správně chápu), mi příjdou velmi malé a nečitelné. Respektive musím mít zoom nastaven na 100%, ale většinou se pohybuji na 60% abych viděl mapu i šiky.

Za mne zatím stačí pro test rychlosti boje zavést ty trackery, jasně na začátku přidělit žoldáky a aktivněji držet tu rolli callera.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

BTW, kdyby žoldáci chodili společně jako jedna jednotka/šik nepromíchaná s postavami, odpadá nutnost určovat náhodně, kdo bude zasažen (minimálně při boj proti žoldákům). Takže o hod míň. A zároveň se tím řeší problém, kdy žoldáci fungovali jako příliš spolehlivá zbroj pro postavy.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Vandalicus »

Imho zbytecne, tohle poresi to, ze budou mit jasneho velitele. Navic to doplnovani ranku zoldaky ma smysl, pokud nechceme mit situaci, kdy mas v jednom ranku valecnika, strelce a maga (coz je ve vysledku pruda pro vsechny).

Ono at zase nevylejeme dite i s vanickou. Ve stredu to byla opravdu dost nestandartni situace (byli jsme napadnuti v okamziku, kdy siky byly rozhozeny v relativne slozitem dvoupatrovem prostoru) a bylo nas tam opravdu docela dost. Ono kdyz mas 7 lidi, tak jenom rict, co kdo bude delat zabere skoro minutu (a to jeste v idealnim pripade). Za me to co rika Karel + deklarovani jenom v deklarovaci fazi a pak ciste vyhodnocovani (ze se situace muze zmenit a ty zjistis, ze cil, po kterem si chtel strilet, tam uz neni, - it's not a bug, ale simulace promenlivosti bojiste).


A abych blbe nekecal ale neco udelal pro rychlost hry - napsal jsem makro do roll20 pro boj siku

kliknes na "utok siku", zadas pocet utoku a pocet nepratel a makro ti automaticky hodi dany pocet sestek na utok, dmg a jaky cil zasahne

vypada to takhle:
na tohle kliknes
utok1.jpg
utok1.jpg (59.46 KiB) Zobrazeno 1524 x
zadas pocet utoku a pak stejnym zpusobem pocet cilu
utok3.jpg
a tohle je vygenerovany output (v tomhle pripade 3 utoky na 2 cile)
utok2.jpg
Cely to urychli proces na jedno kliknuti a zadani dvou cisel (=tj. znacne)

EDIT: Tohle je verze pro bifiho s random urcenim cile, pro hrace jenom umazu jeden radek pro ciste hit + dmg
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od KDolecek »

Vandalicus píše: 9. 1. 2021, 10:41 makro do roll20 pro boj siku[/b]
Neháže to náhodou stejný počet kostek na dmg jako na hit, místo toho, aby to na dmg házelo jen tolik kostek, kolik padlo šestek?
Bojovníci si budou muset dávat pozor ještě na své zásahy na pětku.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Vandalicus »

Haze, presne kvuli tem zasahum na petku (resp. jine modifikatory). Proste ti to hodi vsechno zaraz a ty si ty vysledky vyfiltrujes, misto toho, abys trikrat po sobe hledal, co hodit, kolik kliknout nebo jak to napsat.

(tj. jako slo by to zapsat aby to i filtrovalo, ale nechce se me tam resit ty promenne + situaci, kdy jedna nebo vice postav ze siku zasahuje na petky, protoze by to zase zvysovalo pocet veci, co musis zadat a ve vysledku by to o moc situaci neurychlilo - tohle proste jenom urychli hazeni a vidis to pohromade, misto aby se to klikalo postupne)
EDIT: takze bez developerskeho uctu to ani udelat nejde
Spoiler
!?{Roll}
/me Hits:
/roll ?{Roll}d6
/me Dmg:
/roll ?{Roll}d6
/me Zasahly cil:
/roll 1d?{Pocet cilu}

verze bez urcovani zasahu jenom umaze posledni dva radky
Naposledy upravil(a) Vandalicus dne 9. 1. 2021, 12:29, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od KDolecek »

Jasně, už tomu rozumím, díky.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

To makro vyzerá dobre!

Ešte som prerobil deklaráciu podľa poradia a vyrobil nové tokeny na tento účel.

Doplnil som aj tabuľky, ak niekto chce zvýšiť zoom na veľa veľa moc. Dôležitý rozmer je možno ten, že sa teraz ľahšie budú sledovať hody. Okrem toho som mierne upravil tabuľky pre skupinovú streľbu.

Niektoré tokeny boli pôvodne priradené k char Journalom a preberali právomoci nastavené tam (teda Dragovu postavu mohol editovať len Vandal a ja). Iné tokeny (rady A a B) boli pôvodne zamýšľané len pre GM účely ako príšery.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Vandalicus »

Udelal jsem druhe upravu, jedno makro pro Bifiho a jedno pro postavy (lisi se v hodu na random target)
utok1.jpg
utok1.jpg (33.31 KiB) Zobrazeno 1467 x
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Čítám nová pravidla. Náhodné postřehy:

“Close ranks” (3x2 postavy na políčko) je popsáno jako “elite units only”, takže si myslím, ze bychom to neměli používat a chodit místo toho ve standard ranks po 2 postavách. Otázka je, jestli jsou žoldáci nebo 1lvl fighteri elitní (asi spis ne). NPC roboti asi taky nejsou elitní.

Standard ranks (2x2 postavy) mají facing, a když se chtějí otočit, stojí je to nové akci. Můžou byt flankovány.

Loose ranks (2 x 1 až 3 postavy) nemají facing, nemusí se otáčet, ale kopím se nedá bojovat z druhé řady. “Peasants can only use loose ranks; typical mode of fighting also for skirmish units.” Nejsme náhodou peasants? :)

Close combat range is 20’ (2 políčka)

Winning and gaining: Vpredchádzajúcej melee exchange víťaziaca strana – teda tá, ktorá spôsobí viac hitov – útočí v nasledujúcej melee fáze ako o jednu kategóriu lepší typ jednotky :!: alebo sa môže rozhodnúť protistranou manévrovať.

Only Magic Users in the front rank may cast spells.

Firing missiles into melee is not permitted.
5. Fatigue
Characters and troops must rest after continued activity or else pay
a penalty,

if:
moving 5 consecutive turns at exploration speed.
meleeing 3 consecutive rounds.
moving 2 consecutive rounds at combat speed, charging, then meleeing.
moving 1 rounds at combat speed, charging, then meleeing 2 turns.
Elite troops and characters with Constitution 13 or higher double the listed numbers for fatigue.
Penalty when fatigued: attack at the next lower value (skupinový boj) or at -2 (mano a mano), -1 to damage, defend at the next lower value (skupinový boj), morale value at -1, speed decreases by 3“ (by 6“ for cavalry).
Rest: One turn of non-movement fully restores fatigued troops.
IMHO ignorujeme vlastní pravidla a intuitivně si z toho děláme D&D.
Odpovědět

Zpět na „[Online kampaň] ASE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti