[ASE'73] Pravidla hry

Otevřená odschoolová online kampaň v gonzo megadungeonu Anomalous Subsurface Environments. Přidejte se, jestli máte rádi chaos.

Moderátor: KDolecek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Nepovinná diskuze pro ty z nás, kteří se rádi babrají v těch podivných pravidlech, podle kterých do hrajeme.

Ta podivná pravidla se nacházejí v této složce, mimochodem.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

boubaque píše: 22. 1. 2021, 14:07
Markus píše: 22. 1. 2021, 13:43 To je blbost. Při úspěchu kolik utratíš gp, tolik dostaneš xp. Akorát na to, kolik utratíš, si musíš hodit - nemůžeš si to jen tak určit.
Až na to, že přesně takhle to Antharonovi Bifi napsal.
Čti ty věci, prosímtě, než se k nim začneš vyjadřovat. :roll:
Markus má pravdu.
Antharon napísal: "Skrxkr pojde jej vzorom a pojde v denethixe tiez minat uspory, chcel by utratit 300gp, na zachranu hadze 19". Utratil 300 gp = 300 XP.
Okrem toho nakúpil war bonds za 500 gp, za ktoré nie sú XP, ani za potenciálny profit. Proste má viazané peniaze (resp. dlh) so šancou dodatočného zisku a s prekreslením prostredia a potenciálnymi komplikáciami.

Súhlasím s Vandalom a Selhanom v tom, že niektoré výsledky v tabuľke sú veľmi punishing a že ich je možno priveľa.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Antharon zaplatil 300 gp a dostal za to 300 xp.

Výsledkem hodu na carousing je, že zaplatil dalších 500 gp (celkem tedy 800 gp) a dostal za to dluhopisy, které se mu ale časem vrátí z 25% ziskem, tj se ziskem 125 gp. Celkem (až se vrátí zisk z dluhopisů) ho tedy carousing vlastně vyšel na 175 gp a dostal za něj 300 xp.

EDIT: Bifi byl rychlejší.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

Jj celkom je to teda 800 a som nejakych cca 400 gp v minuse. S nasou schopnostou zarabat su to teda dalsie asi dva mesiace hrania kym to splatim
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Sorry, pozrel som vlastné pravidlá a je to ešte inak: Nakupovanie war bonds znamená získavanie XP.
Teda Skrxkr sa zadĺžil 500 gp, získal dodatočných 500 XP a ešte je tu 25% šanca, že sa mu tie peniaze so ziskom vrátia.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

Bifi píše: 22. 1. 2021, 16:47 Sorry, pozrel som vlastné pravidlá a je to ešte inak: Nakupovanie war bonds znamená získavanie XP.
Teda Skrxkr sa zadĺžil 500 gp, získal dodatočných 500 XP a ešte je tu 25% šanca, že sa mu tie peniaze so ziskom vrátia.
Okej to uz znie ovela lepsie
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

Takze je to nakoniec tak ze nedobrovolne utratene peniaze v ramci carousingu sa prepocitaju expy a nevyhodou je skutocne iba to ze hrac si nemohol vyvrat ako ich utrati?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Nové pravidlá (v2.6) a s nimi nové carousing pravidlá a rozšírená tabuľka!

Miň peniaze aby si získal XP v pomere 1 gp = 1 XP. Míňanie zahŕňa pitky, orgie, hazardné hry a stávkovanie, milodary a dobročinnosť, obety bohom, investovanie do nehnuteľností, obchodu, knižnice a laboratórií alebo vojenských ťažení a náklady na magický výskum. Míňanie je obmedzené miestom – hoď na maximum: za jeden týždeň herného času najviac 50 gp x k6 / 2k6 / 4k6. Miň peniaze a hoď na save proti jedu (ak bolo maximum vyššie, ako si mal k dispozícii peňazí, máš na ten save -2). If you succeed you gain XP equal to the gp spent and roll 2d20 on the table below for consequences with a +1 bonus for every point you made your save by. If you fail, you gain half XP and roll on the table.

Efekty zmien:
Pomerne väčší počet zaujímavých a výhodných následkov oproti nevýhodným.
Niektoré nevýhodné následky boli zmiernené.
Väčší rozptyl kociek (2d20) znamená, že šanca hodiť nevýhodný výsledok je menšia.
Väčší počet možností znamená väčšiu variabilitu výsledkov.
Zároveň sa mi uspokojivo podarilo doplniť následky toho, ak postava nemá dosť peňazí na to, aby spendla celé hodené maximum.
Antharon píše: 22. 1. 2021, 17:07 Takze je to nakoniec tak ze nedobrovolne utratene peniaze v ramci carousingu sa prepocitaju expy a nevyhodou je skutocne iba to ze hrac si nemohol vyvrat ako ich utrati?
Neplatí to pre všetky typy výdajov a útrat (p. napr. Beaten and robbed), ale pre niektoré áno.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Inak dovoľujem si upozorniť na niektoré pravidlá (Markus už časť z nich spomínal):

Existuje downtime akcia "rest and relaxation". Okrem upkeepu nič nestojí a na nasledujúci týždeň (t.j. výpravu do podzemia) pridáva postave +1 hp za každú kocku HD (čiže pre 1-levelovú postavu +1 hp).


Ak sa hneď po boji aplikujú obväzy (bandáže), postave sa vráti 1 hp. Bandáže na 3 použitia stoja 12 gp a vydržia týždeň (potom môžu spôsobiť otravu rán).


Nasledujúce predmety sa musia nosiť v rukách, nie „na chrbte“:
• štít – ale dá sa kúpiť dodatočný popruh (2gp) na nosenie na ramene/chrbte (-1 Dex ak tak postava štít nosí, zároveň nevie štít „instantne“ odovzdať inej postave, ak robí nejakú akciu v kole)
• dlhá tyčová zbraň (spear, pike, pole hook, staff, lance) a 10ft pole
• zapálená fakľa (torch) alebo lampa
• luk alebo kuša
• two-handed sword sa dá nosiť na chrbte, ale jeho tasenie vtedy nie je „instantné“


Indirect Fire: Archers (but not crossbowmen, musketeers or riflemen) may fire over the heads of any intervening troops if they are more than 3o’ distant. Indirect fire reduces the range of the weapon firing by 1/3. Troops targeted by indirect fire defend at the next higher armor class. - To znamená, že ak má protivník viac ako dva šíky hĺbky formácie, lučištník vie strieľať ponad hlavy bojujúcich na tých vzadu.


Vyjasnil som spôsob, akým sa pohybuje v boji. Možnosti využitia pohybovej akcie pri melee exchange:
• Fighting withdrawal (sťahovanie sa): Strana stráca iniciatívu, ale stále môže útočiť v melee. Pohyb je ústup o max. 10’. Druhá strana sa rozhoduje, či nasleduje. (Predĺženie vzdialenosti môže znamenať opätovné zvýhodnenie dlhých zbraní ako v prvom kole boja alebo aj úplné roztrhnutie close combatu.)
• Retreat (ústup): Strana sa vzdáva svojho útoku v melee, namiesto toho ustupuje o polovicu svojej exploration movement. Môže sa pokúsiť protivníka vmanévrovať do nevýhodnej situácie. Druhá strana sa rozhoduje, či nasleduje – ak nie, dochádza k roztrhnutiu close combatu.
• Rout (útek): Strana sa otáča a uteká únikovou rýchlosťou, t.j. celý exploration movement. Druhá strana dostáva možnosť útoku odzadu (t.j. bez štítu) a môže utekajúcich prenasledovať.
• Formation change (zmena formácie): Velené jednotky môžu meniť formáciu. (...)
• Preskupenie medzi šíkmi (redress ranks): Postava postúpi o jeden rank dopredu alebo dozadu.
Prezbrojovanie a tasenie: Postava, ktorá sa zúčastňovala melee exchange, môže podať alebo od niekoho iného vziať jeden predmet, či vytiahnuť jeden predmet zo zásoby „poruke“ (t.j. prvé 4 riadky naloženia). (Dvíhanie predmetu zo zeme alebo vyberanie z batohu sa vykonáva ako pomalá akcia, teda postava sa nesmie zúčastniť melee exchange.) Prezbrojovanie a tasenie sa dá robiť súčasne s inými typmi pohybu.


Firing missiles into melee can be undertaken only by player characters and henchpeople, it is not permitted for mercenaries and troops (unless as indirest fire into not meleeing ranks). Pri streľbe do melee sa zbroj cieľa ráta ako o jednu kategóriu vyššia okrem prípadov, keď je cieľ veľký alebo uphill. Pre každú strelu, ktorá nezasiahla, hoď d6: na 1-2 strela zasiahla spojenca.
Táto šanca sa modifikuje takto: -1 ak je cieľ veľký alebo uphill, -1 ak strelec strieľa z vyvýšenej pozície, -1 ak je protivníkov výrazne viac (overwhelming odds, t.j. 4:1 a viac), +1 ak je protivníkov výrazne menej (1:2) alebo vlastná strana používa nejakú formu obkľúčenia alebo flanking.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Nahral som verziu pravidiel 2.7, ktoré majú zatiaľ najpodstatnejšie zmeny (a veľmi ma teší zvýšenie reader a newbie friendliness).

Upravila sa štruktúra a prezentácia pravidiel, pribudli nejaké vysvetľujúce texty, vyhladili sa niektoré nejasnosti. Podstatné zmeny sú pri prideľovaní zásahov, narábaním s majetkom pri smrti postavy, výpočte skupinovej streľby, pohybe v boji (vrátane prezbrojovania) a tak.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od KDolecek »

Počítá se Holy symbol jako samostatný řádek v inventáři? Představoval jsem si to jako amutek na krk nebo tak něco.
Nový hráč do zabehnutej družiny: Jeho postava začína shodnotou XP rovnou najnižšiemu XP už aktívnej postavy.
Tohle vlastně moc neděláme, protože nikde ani nesledujeme, kdo má kolik XP. Možná by se pro tento účel i pro potřeby upkeepu mohla v kalendáři sledoavat XP?

Docela dumám nad přidanou hodnotou henchmenů oproti Vandalově nosičce a moc jich vlastně nenacházím v proovnání s jejich cenou.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

henchmeni expuju, henchmeni bojuju, henchmeni za teba polozia zivot, ked na to pride. henchmeni su vlastne tvoj minor charakter, s ktorym mozes normalne hrat povedla tvojho vlastneho.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Ano, budeme muset zadávat XP do kalendáře, protože já tu hodnotu stejně potřebuju vědět kvůli výpočtu upkeepu tábora. Uděláme to asi hromadně zítra, nechám si to od vás před hrou nadiktovat a pak to budu při každém sezení aktualizovat, protože moc nevěřím, že by to lidi dělali svědomitě sami. :)

Hechmana máš pod kontrolou (jakžtakž), nosičku ne.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Bifi, moje nová postava je závislá na modroskle. Drogy jsou v pravidlech uvedené, ale nevidím ceny. Jak se pořizují, kolik stojí jedna dávka, kolik dávek se vejde na jeden řádek inventáře atd? Díky.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Čtu nová pravidla:
Medium armor je chain mail alebo brigandína, kyrys a pod. plus otvorená
prilbica (kovová). Medium armor znižuje DEX o 2 a rýchlosť o 30'.
V skupinovom boji sa v obrane ráta ako medium infantry (resp. cavalry), so
štítom ako heavy infantry.
Tohle je nové, nebo jsme to jen ignorovali? Vychází mi z toho, že Danbalovy děti se štítem jsou heavy infantry.

Nicméně ta snaha zprůměrovat celý mišmaš rank na light/medium/heavy podle toho, které jsou v ranku zrovna postavy, a kdo má nebo nemá štít, mi pořád přijde dost těžkopádná, zdržující atd.
Štít dáva útočníkovi postih -1 zblízka, -2 proti strelným a vrhacím zbraniam
(neplatí však pre palné zbrane). Štít sa dá obetovať ak postava utŕži zranenie
(štít vykryje polovičný damage, zaokr. nahor, a je zničený)
Štít zároveň zvyšuje třídu obránce (např. z medium na heavy) a ještě navíc dává útočníkovi postih? To jsme určitě nedělali.

==

Ještě k tomu počítání, jestli je rank medium/heavy. Minulou hru k tomu přibylo ještě to, že rank má jinou hodnotu v obraně (třeba medium) a jinou v útoku (třeba heavy) a popravdě v tu chvíli už to na mě začíná být těžký mindfuck. Respektive přijde mi, že to do hry vnáší neustálé přepočítávání a je to jednou z hlavních příčin, proč se ty boje tak táhnou. V minulé hře se ve velkém začaly používat různé modifikátory, ranky se posouvaly z medium infranty, přes heavy inantry až na light calarly. V obraně měly jinou hodnotu než v útoku a pořád se kvůli tomu něco počítalo.

Mimochodem, proč je potřeba mít jinou hodnotu na útok/obranu, k čemu je to dobré a z jakého pravidla to vychází? Co to odráží ve fikci? Pokud to slouží vyloženě jako nějaký jednorázový bonus ve výhodné situaci, nedalo by se to elegantněji řešit nějakým situačním +1 -1 na útok?

Navíc zbraně už jsou rozdělené na light/medium/heavy. Liší se způsobovaným dmg (heavy weapons mají 1k6+1 dmg), tak mi není jasné, proč se nezávisle na váze zbraně ještě odlišuje separátní skill v útoku.

(EDIT: Pořád jsem přesvěčený, že kdyby se všechno házelo mano-o-mano a modifikátory byly bonusy/postihy k hodu k20, tak je to rychlejší. :>;o) )
Personál. Na každých 5 postáv alebo žoldnierov, ktoré tábor využívajú,
a na každé dve features tábora, je potrebná jedna osoba, ktorá sa
o tábor stará ako svoju náplň práce (...) Personál je potrebné najímať ako služobníctvo downtime akciou
recruitment.
Jelikož nikdo z nás nehrál downtime rekrutování personálu, znamená to, že vlastně nemáme tábor a nemůžeme ho používat? Nebo si personál můžeme nafejkovat zpětně, protože se měnila pravidla?

Když do tábora přibude pět nových lidí a bude potřeba najmout jednoho nového služebníka, je opět nutné hrát kvůli tomu downtime?
Váš tábor:
 Šikmá plošina, kde sa v riedkej tráve skrýva hromada ostrých
kameňov (-2 na resting rolls). Vnútri, v prvej prirodzenej
jaskynnej komore, to tiež nie je extra pohodlné, ale už je to tam
vyčistené a páchne len mierne (-1).
 Atmosféra a reputácia tohto miesta ďalších -1 na resting.
 V tomto ročnom období (koniec leta) je to ešte OK, ale o pár
týždňov na hore v noci poklesnú teploty (-1 na resting rolls pri
ohni, -2 bez ohňa). Pri presune do medvedej jaskyne sa postihy
zmenšia o 1. pri presune hlbšie dovnútra zmiznú.
Tohle už asi neplatí - v minulém sezení jsme vyčistili kasárna a přesunuli jsme tábor (přinejmenším místnosti na spaní) ven. Můžeš to prosím přepočítat na nové údaje?

=====

Toť vše, co jsem přečetl v polední pauze. Budu pokračovat. :)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Modrosklo
Chance of Addiction: 10% per use, cumulative
Cost: 30 gp

Modrosklo sa ťaží na miestach bývalých chemických labákov, kde so do podzemných rezervoárov vylievali vedľajšie odpadné látky a experimentálne zlúčeniny, ktoré v priebehu vekov a pôsobením geologických síl vitrifikovali na kryštály rôznych farieb a vlastností. Napriek všetkým snahám tieto látky testovať a posudzovať (podľa farby a iných parametrov), sú ich koncentrácia a účinok trocha nepredvídateľné. Modrosklo je belasý, mierne mliečne mútny kryštál o veľkosti lieskového orechu. Modrosklo sa pašuje cez Ceratopské pláne, často ukryté v telesných dutinách ťažných dinosaurov. Orálne užitie – kryštál modroskla sa rozdrví medzi zubami a nechá rozpustiť v ústach. Chuť po gáfre a ozóne, chladivo-pálivý pocit v nosných dutinách, tlak pri koreni nosa, preťaženie nervomotorických dráh, zrýchlené a nekoncentrované pohyby, triaška. Triaška je až taká silná, že užívateľ vyzerá ako rozvibrovaný a rozostrený.

Effects: Pri užití sa hodí 1k6. Pri 2-6 nastanú primárne účinky, pri 1 nečakané následky.
Primárne účinky (trvajú 1d6 kôl): 2x vyššia rýchlosť pohybu, -1d3 WIS a DEX, automaticky vyhráva iniciatívu, +2 na záchranné hody proti paralýze a breath weapons, o 1 zlepšená trieda zbroje
Sekundárne účinky: Po uplynutí primárnych účinkov pretrvávajúca slabosť a bolesti hlavy (ako fatigue, odoznie po oddychu trvajúcom 2d6 ťahov)

Addiction: Pravidelní užívatelia majú poškodený chrup a dorezané pery a ďasná.
Withdrawal: Absťák od modroskla: ak užívateľ nepožil modrosklo aspoň jedenkrát v priebehu minulého týždňa, na 25% postih -1d3 WIS a DEX na celý týždeň. Po dvoch mesiacoch od posledného užitia závislosť zmizne.


Musel by si fakt niesť so sebou niekoľko desiatok dávok, aby to zaberalo slot...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „[Online kampaň] ASE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti