[dobrodružství] Noc krve

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus »

Jak to dopadlo?

Ten úvodní boj mě popravdě tolik nezajímal – je tam vážně jen od toho, aby se postavy bály zůstat venku. Takže jestli se ti ho podařilo zrychlit a dosáhnout stejného efektu, tak to snad dopadlo dobře. Ale co se stalo pak v hospodě? Povídej, přeháněj. :) Jsem zvědavý, jak se to hraje v Zapovězených zemích.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Takže Noc krve odehrána. Bestii jsem nakonec odehrál normálně podle pravidel, abychom si ukázali, jak se vlastně používají kostky a jak se zkouší štěstí. Nakonec lehla asi po 5 kolech a z postav byla pochroumaná jenom jedna, takže ideál.
Zkusím dát během dneška a zítřka dohromady zápis a dát ho sem.

Každopádně je to opravdu zábavná věc. A to jak pro hráče, tak pro vypravěče.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Noc krve (odehráno 20.6.2021)

Postavy:
Švihák Laustry von Želié (člověk) – nezdárný šlechtický synek, který musel uprchnout z rodinného sídla a toulá se po divočině i se svým věrným psem Psem (hrál kluk - 14 let).
Bojovník Fjodor (člověk) – zpočátku placen Laustrim jako nájemná síla, poté se stali přáteli a cestují spolu jako skupina (hrál kamarád - 45 let)
Zlodějka Ozara (člověk) – původně najatá kýmsi s Laustriho minulosti, aby ho zavraždila. Do skupiny se dostala tak, že předstírala náklonost k Fjodorovi. Zatím se jí cestování v této skupince líbí a v blízké budoucnosti nehodlá zadanou zakázku splnit (hrála holka - 14 let).

Divočina:
Liják, bouře, tmavý les. Skupina dokázala porazit útočící polobýčí bestii, nicméně Želié je značně pochroumán. Jeho věrný přítel Fjodor jej však dokáže dát několika chvaty do pořádku. Debatu o tom, co dál, přerušily další zvířecí skřeky a skupina se rozhodla pokračovat i přes šílené počasí směrem k hostinci.

Palisáda
Skupině přeje štěstí a za pár minut už ve svitu blesků spatří palisádu. Bohužel, brána je zavřená a ani hlasité Želiého ohánění se šlechtickým původem nepomáhá. Bušení také nemá požadovaný efekt. Hbitá Ozara se rozhodla vytvořit na lanu smyčku, zaháknout ji za vrcholky palisády a vyšplhat nahoru. Když je na druhé straně, zjišťuje, že brána se nedá otevřít ani zevnitř a huláká na společníky, aby přelezli za ní. Na prosby o to, aby se pokusila nějak vypáčit zámek, nereaguje. Želié přemýšlí, jak dostane na druhou stranu psa, nakonec si ho přehodí přes ramena a zkouší to s ním. Bohužel, pes se mu vysmekává a nebýt bleskuryché Želiého reakce, spadl by na zem. Bohužel, Želié se při tomto manévru škaredě pochroumal rameno a sedí tak sice na palisádě i se psem, ovšem paralyzován bolestí. Pes se štěstím seskakuje na druhou stranu palisády bez zranění, Želijému nakonec přispěchal na pomoc Fjodor a slanil s ním dolů také. Pes a Ozara zatím naslouchají za dveřmi hostince, ale z rozhovoru se nedá nic poznat.

Hostinec - Zahájení
Fjodor odkládá Želiého před hostinec a vydává se na obhlídku stodoly a čeledníku. Ozara buší na dveře hostince a pak se staví vedle dveří. Otto, který otevírá, tak před sebou vidí nejdřív bolestí předkloněného muže v kvalitním oblečení, sípajícího prosbu o pomoc a poté vedle stojící útlou ženu s nebezpečným pohledem. Chvíli jako by se na dálku domlouval s kýmsi v hostinci a poté oba pustí dovnitř. Psa rovněž. Fjodor se skrývá pod schody do čeledníku a osazenstvo hostince o něm vůbec neví. Hans, převlečený do uniformy hlídky z blízké vesnice, zahajuje konverzaci. Želijému se po chvíli udělá lépe a společně s Ozarou popisují boj s bestií a zároveň se podivují nad tím, proč je všude vše zavřené. Je jim podáno vysvětlení o odraženém útoku banditů, nicméně stejně tu v jejich očích něco smrdí. Fjodora zapřou a prohlašují, že jsou pouze dva. Na Hanse dělá dojem, že ve dvou dokázali porazit zvěrolidskou bestii, nicméně i tak hraje roli hlídky a má zvídavé otázky. Mezitím se na scéně krátce objeví pomenší mužík s vykulenýma očima, který zmizí s mopem a kbelíkem špinavé vody ve dveřích do kuchyně. Nakonec se obě postavy s Ottem dohodnou, že je nechá přespat ve společné noclehárně. Ale není to lehké, Otto není nejchytřejší a občas se jako hostinský rozhodně nechová.
Fjodor zatím na dvorku prozkoumá čeledník nad stodolou a samozřejmě slyší plašící se koně ve stájích. V čeledníku nic zajímavého není, stodola je zamčená. Fjodor jde tudíž prozkoumat stáje. Průzory vidí běhající koně a tak otevírá dveře a ustupuje stranou, krytý křídlem dveří. Koně okamžitě vybíhají ven a splašeně běhají po dvorku. Fjodor se po chvíli schová pod schody do čeledníku a čeká, co se bude dít.
Mezitím Hans v hostinci doporučuje postavám skvělý místní guláš. Želié zdráhavě souhasí a prosí i o porci pro psa, podezíravá Ozara rovnou hlásí, že nemá hlad. Otto jde do kuchyně a Hans dále konverzuje s postavami o jejich plánech a cílech. Najednou všichni uslyší koně, kteří běhají po dvorku. Hans se na výzvu hostů jde podívat, co se děje. Vykoukne ze dveří, hned je zase zavře a prohlásí, že koně se za chvilku uklidní a ráno se to vyřeší. Želié díky své obezřetnosti spatří tmavou skvrnu na jeho plášti v oblasti ledvin, ale nechává to bez komentáře.
Fjodor, čekající pod schody, uvidí, jak se v hostinci otevřely dveře a zase zavřely, aniž by někdo šel situaci řešit. Podivná věc. Jde prozkoumat stáj a poté i seník. Tam nalézá okousanou mrtvolu chlapce, což jej poměrně dost vyleká. Rozhodne se nezkoumat žebřík vedoucí na střechu, slézá dolů a jde se schovat na své oblíbené místo pod schody do čeledníku, kde přemýšlí, co bude dělat dál.
Hans se vrací do hostince a prohlásí, že jde popohnat Ottu s tím gulášem. Želié jej nenápadně sleduje, ale když ho Hans požádá, aby za ním do kuchyně nechodil, neboť Otto má z nenadálých hostů strach, čeká Želié mezi chodbou a lokálem. Ozara využívá nepřítomnosti Hanse a jde se podívat do horního patra. Náhodně zkouší vyháčkovat různé dveře. Je úspěšná až na třetí pokus, jsou to dveře od společné noclehárny, kde ovšem nic zajímavého není. Želijé se zatím snaží poslouchat, co si Hans s Ottem v kuchyni povídají, rozpozná však jen to, že se baví o jídle. Hans se vrací, Želijé si rychle sedá na židli. Hans je překvapen, neboť nevidí Ozaru, ale Želijé mu vysvětluje, že Ozara si šla obhlédnout pokoje. Hans volá na Ozaru, aby šla zpět a ta přichází, předtím dokáže společnou noclehárnu zase zamknout. Hans znovu apeluje na postavy, aby se chovaly slušně, neboť je z nich opravdu vystrašen a on, Hans, má plné ruce práce ho přesvědčit, že nejsou žádní bandité.
Fjodor vidí, že o koně se nikdo dál nezajímá. Jde pořádně prohledat stáje a seník, ovšem když vykoukne na mokrou střechu, nehodlá riskovat pád a neleze tam. Rozhodne se čekat na seníku na další vývoj událostí (v reálu si hráč jde ugrilovat kousek masa).
Otto přináší misky a bez lžic je staví před Želiého a psa. Želié vyžaduje lžíci a dostává ji. Poté ještě znovu vybízí Hanse, aby ze zdvořilosti pojedl s ním, ale Hans s úsměvem velmi zdvořile odmítá. Guláš voní hezky, ale Želié čeká, jak na svou porci bude reagovat jeho pes. Ten přičuchne, ale nežere. Postavy vznáší dotaz, nicméně Hans je ujišťuje, že se nemají čeho bát. Důvodem budou místní bylinky, které Otto do guláše podle rodinného receptu dává a které někteří psi nemají rádi. Otto tupě přikyvuje. Želié váhavě sní čtvrtinu porce a pak prohlásí, že je kvůli zranění ze souboje unavený a vůbec mu tak nějak není dobře, takže by šel raději spát. Otto se zvedá a valí se do schodů odemknout jim pokoj. Želié s Ozarou jsou ubytováni, Otto odchází a zamyká pokoj, což oba značně překvapí. Po debatě se Želié začíná cítit unavený a usíná na kavalci (efekt guláše). Ozara vyháčkovává dveře a jde na průzkum.

Hostinec – Eskalace
Ozara se pokouší dostat do jiných pokojů. V jednom nalézá srolovaný koberec z chodby a především krvavé skvrny v posteli, vedoucí dále ke dveřím. Ostatní pokoje jejímu zámečnickému umění odolají. Ozara chvíli naslouchá u schodů do přízemí, ale nic podstatného neslyší. Vrátí se proto do společné noclehárny, kde stále spí Želié se svým psem po boku. Ozara se dívá z okna do dvora, zda někde nespatří svého ctitele Fjodora.
Mezitím dostává Otto pokyn, aby došel pro Grata do stájí. Otto se valí přes dvorek, což Ozara z okna vidí. Počká, až zajde do stájí a elegantně skáče z okna na zablácenou zem. Otto vejde do stájí a volá Grata. Fjodor, který je ukryt v seníku, si myslí, že Grat je nešťastný mrtvý kluk a tak se pokusí napodobit chlapecký hlas, což i Ottovi přijde podezřelé a začne nervózně halekat, kdo to tu je. Fjodor skáče ze seníku a snaží se Otta umlčet, což se mu díky štěstí daří. Má tak Otta v kravatě a vysvětluje, že mu nechce ublížit, jen si potřebuje pár věcí ujasnit. Otto kývá, že budu odpovídat a Fjodor ho pouští. Následný dialog (Otto má bystrost 2, Fjodor také) je plný nedorozumění. Otto přiznává, že jde pro Grata a je překvapen tvrzením Fjodora, že Grat leží mrtev na seníku. Fjodor mu nabízí, ať se jde sám přesvědčit, ale třímetrákový Otto odmítá lézt po žebříku na seník. Fjodor zase odmítá nechat Ottu samotného. Otto navrhuje, aby to šli oba oznámit Hansovi, který je hrozně chytrý a vše vyřeší. Fjodor odmítá, nechce se dát odhalit dalšímu člověku. Trochu pat. Do toho přichází Ozara a rázem se to hne vpřed. Ozara hlídá Otta, zatímco Fjodor snáší z patra mrtvého kluka. Otto vysvětluje, že tohle Grat není. Grat je kamarád, který by tu někde měl být. Postavy už to odmítají dál rozvádět a vedou Otta před stodolu, aby ji otevřel. Otto namítí, že klíče jsou v hostinci. Fjodor odmítá Otta pustit, ale Ohara ho přesvědčí, že to bude v pořádku a Otto odchází do hostince. Fjodor nečeká na Otta a silou se dostává do stodoly, kde ovšem nic zajímavého není.
Mezitím se probouzí Želié, Ohara nikde a dole hlučný rozhovor. Vytasí zbraň a číhá u dveří, už je mu to tu podezřelé až příliš. Ale nic se neděje. Dokonce i hlasy dole utichly. Potichu schází do lokálu, kde sice plápolá krb, ale nikde nikdo. V té chvíli započne podivný rituální zpěv, který vychází jakoby z hostince samotného.
Zpěv slyší i Fjodor s Ozarou. Jdou do hostince, kde se v lokále střetává celá skupina. Jdou prozkoumat kuchyň, kde vyhladovělý Fjodor i přes varování Želiého hltá značnou porci guláše. Zpěv pokračuje a skupina z kuchyně pokračuje na dvorek. Ozara se rozhodne prozkoumat seník a dokonce vyleze na střechu. Grat před ní přelézá hřeben střechy a je tak vidět ze dvorku. Ozara se k němu blíží, zespodu na něj huláká Želijé, Fjodor přemýšlí, jak by se zapojil. Grat na nic nečeká a před přesilou skáče ze střechy kamsi přes palisádu do divočiny.

Hostinec – Koncovka
Vtom se ozve hrůzyplný výkřik obětovaného člověka a po chvilce další. Skupina běží prozkoumat všechny místnosti v hostinci a nachází poklop do sklepa. Želié neohroženě schází z příkrých schodů, Ozara jej následuje, Fjodor zatím zůstává nahoře. Ve sklepě skupina nachází další poklop, vedoucí někam níž. Zpěv však náhle ustává a místo toho se zezdola začnou ozývat nadávky, výkřiky bolesti a chropot umírajících. Někdo jako by se snažil dostat ven, ale i to ihned přestává. Když poklop nadzvedne podivná růžovo-modrá slizovitá věc, všichni prchají ze sklepa a snaží se na poklop posunout něco těžkého. Pak utíkají ven. Netrvá to dlouho a z hostince se vyvalí Povolanec. Okamžitě začne rvát na kusy šíleně splašené koně, což postavám dá trochu času na útěk. Želié s Ozarou prchají malou brankou směrem k přívozu.
Fjodor zmateně zamíří do stájí a po žebříku na střechu. Ze střechy může sledovat řádění Povolance, podléhá panice a stejně jako předtím Grat skáče ze střechy kamsi do hlubokého lesa. Jako zázrakem se mu nic nestalo, nicméně za chvíli začne působit omamující efekt guláše a Fjodor tak před sebou nemá světlé vyhlídky (zde končí příběh Fjodora).
Ozara s Želiém stojí u přívozu, Želié skáče na vor a je ochoten riskovat plavbu po rozbouřené řece. Ozara neodolá a jde prozkoumat převozníkův domek. Nachází nějaké peníze, plášť a píšťalu, nicméně Povolanec už rozrazil palisádu a blíží se k nim. Želié už to nevydrží, nečeká a odplouvá. Ozara stojí před blížícím se Povolancem a zkouší zkrotit Povolance zvukem píšťaly. Marně. Nezbývá ji tak nic jiného, než se po hlavě vrhnout do řeky. Želié přistává s vorem asi o 500 metrů níže, plavbu přežil, ale přišel o stan a o veškeré jídlo a pití. Pes se na voru kupodivu udržel, asi speciální výcvik (ze končí příběh Želiého). Ozara má kliku jako hrom a po několika úspěšných hodech se dokáže dostat na druhou stranu řeky také (zde končí příběh Ozary).

Doslov:
- omlouvám se za chyby, určitě v rychle psaném zápisu nějaké budou
- zapomněl jsem vyslat Fagora zkontrolovat stav postav, škoda, mohlo dojít k zajímavé interakci
- zapomněl jsem házet na strach po spatření Povolance
- při úpravě modulu jsem asi nastavil možnost natvrdo skočit do řeky jako příliš lehkou, Ozara dopadla lépe než Želié na voru
- celková doba hraní asi 5,5 hodiny (ale jelikož mimoherních řečí bylo hodně, může to trochu zkreslovat)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus »

Velmi pěkné, díky, že ses podělil o zápis!

Líbí se mi, že tu vzniklo něco pro mě nového: postavy byly zamčeny v pokoji, utíkaly oknem a potom chytili Otta pod krkem. I když to nakonec směrovalo ke konci, který už dobře znám: postavy chtějí hlavně klid, takže kultisty propustí a vyčkávají... což vede k tomu, že se odehraje rituál a pak všichni zdrhají.

Je fajn, jak se ti družina rozutekla do různých směrů a tam jsi to střihl. :)

Akorát je mi líto všech těch zajatých lidí zavřených ve sklepě. Zatím žádný zdejší průchod nedopadl tak, že se hráči začali zajímat o to, kde se nachází personál hostince, a nepokusili se ho zachránit. Asi je těm zajatcům souzeno být pokaždé roztrháni démonem.

Mimochodem, troufneš si to ohodnotit v databázi? Vím, že jsi to překládal a trochu upravoval, ale zásahy tam máš drobné a nemělo by ti to ubírat na objektivitě. :wink:
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Ohodnoceno.
Mimochodem, moje skupinka se snažila přijít na to, co za rituál se kde odehrává, ale o fous jej nestihla přerušit.
Motivace Želiého přitom byla zajímavá. Hodlal zachránit Otta, promluvit mu do duše a nabídnout mu místo ve skupině. Tak nějak se mu ta postava zalíbila a nesoudil ho za to, že se díky své slabé bystrosti přidal k Hansovi :). Vůbec netuším, jak by mu mohl být takový pomalý kolos užitečný, ale jsem dalek postavám něco vymlouvat.

Vkrádá se mi na mysl myšlenka, že Otto mohl díky své konstituci ustát několik ran obludy a zázračně přežít. To si ještě rozmyslím.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus »

Jednoznačně přežil, to je jasný :)
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 295
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Pan Bača »

Ještě je možné něco připomínkovat? Na první pohled na mě křičí typografické chyby, které by bylo dobré odstranit.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Je to sice už rok, co jsem to tu pověsil, ale připomínkovat určitě možné je.
Pokud to bude v mých silách, zařadím si případné úpravy do fronty.
Ale předem se omlouvám, že zacházení s typografií a příslušnými nástroji nepatří mezi mé silné stránky.
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 295
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Pan Bača »

No na mě to teď vykouklo v novinkách v databázi, tak jsem ze zvědavosti nahlédl.

Jak to nějak rozumně projdu, pošlu ti to.
Za tento příspěvek děkují uživateli Pan Bača:
Ota
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od York »

Ota píše: 30. 3. 2022, 22:31 Ale předem se omlouvám, že zacházení s typografií a příslušnými nástroji nepatří mezi mé silné stránky.
Není to tak těžký. Můžeš začít třeba tady. Je to jedna z věcí, který je fakt dobrý se naučit, když chceš tvořit cokoliv s textovym výstupem. Výrazně to zvýší production value a navíc když píšeš rovnou do přiměřeně koukatelnýho layoutu, je to skvělej motivační faktor.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Není to tak těžký. Můžeš začít třeba tady.
Za odkaz děkuji, ale jelikož jsem In Design zatím neměl tu čest vidět ani vlastnit, článek míří vysoko nad mou současnou úroveň znalostí.
Inu, používat eufemismy je zkrátka zavádějící (nepatří mezi mé silné stránky = jsem totální lama) :).

Dokumenty většinou tvořím ve Wordu nebo v Powerpointu a pak je exportuju do PDF.
V případě překladů překládám rovnou v PDF pomocí Adobe Acrobatu a doufám, že český překlad nebude mít výrazně jinou délku než originál, abych s layoutem nemusel moc hýbat.

Uvidíme, s čím Pan Bača přijde. Minulý rok jsem se naučil nakreslit jednoduchý obrázek ve Photoshopu, třeba se letos naučím první písmena typografické abecedy :).
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 295
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Pan Bača »

ufff... trošku mě to PDF překvapilo (na PC, večer jsem ho měl na telefonu). Myslel jsem, že bych přidával komentáře přímo do něj, ale už jich tam je i tak dost, tak sem hodím obrázky.
1) jednopísmenné předložky a spojky nepatří na konec řádku. Nikdy!
Konec radku.PNG
Konec radku.PNG (20.61 KiB) Zobrazeno 704 x
automaticky se to dá nahrazovat -> např. tady https://www.itlektor.cz/microsoft-word/ ... nci-radku/
to stejné by mělo být i u čísel, kde by jednotky neměly být až na dalším řádku.

2) v rámečcích u potvor máš tučný "nadpis" a měla by být tučně i ta dvojtečka, která ho ukončuje

3) když se píše –2, má být místo spojovníku (-) znaménko minus nebo pomlčka (–)... ve wordu je to prosté ctrl- (na numetické klávesnici), nebo ALT0150.. ta pomlčka platí prakticky skoro všude, spojovník (obyčejné minus na numerické klávesnici) se používá výjimečně (ke spojování slov -> Guth-Jarkovský apod.)

4) na str. 3 je divné zarovnání odstavců
Zarovnani.PNG
5) v rámečcích sjednotit velká písmena po dvojtečkách (např. na str. 4 je jednou široký meč a jednou Široký meč

6) na str. 9 jsou některé odstavce zarovnané doleva místo do bloku

7) písmo v legendě na konci nemá stejnou velikost... tady bych všechny texty zmenšil tak, aby to vycházelo (evidentně je to proto, aby se ty dlouhé názvy vešly na řádek)

8) a pokud to máš ve wordu, neboj se zapnout dělení slov. Vyhneš se velkým mezerám mezi slovy a dělení funguje docela dobře.

9) v tabulkách občas věty končí tečkou, občas ne. Tři tečky na konci věty se píšou bez mezery...

Tak to asi tak v rychlosti, co jsem si všiml na první dobrou.

PS: jsi si jistý, že směr šipky ukazuje, jak schody klesají? ve stavařině je to přesně naopak ;-)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Díky moc za strávený čas.
Zrovna tento překlad jsem dělal přímo v Adobe Acrobatu a tam si to zarovnání občas dělá co chce.
Většinu zmíněných chyb se v poslední době už snažím nedělat, ale je pravda, že zrovna s tímto překladem jsem se moc nemazal.
Každopádně to vypadá na odstranitelné chybičky a časem se na to mrknu.
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 295
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Pan Bača »

dělat přímo v actobatu, to jsi dobrý sebevrah :-D

kdybys chtěl zkusit něco sofistikovanějšího než word, tak INDD je předplacený, Affinity publisher je placený jednorázově (ale ve slevě se dá sehnat cca za sedm osm stovek), scribus je zdarma, ale z toho jsem málem vyrostl.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Quentin »

Google docs for the win :-)=
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti