[dobrodružství] Okolí Kamence

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od smrq »

V pohodě, taky si myslím, že někdy je cesta důležitější než cíl. Ale aby nezůstala hráčům jen trpkost nad tím, že vůbec nechápou, k čemu ta věž slouží a co to bylo za místo. Bylo by fajn, pokud zlikvidují/zaženou hlavního padoucha/mostrum aspoň pochopit, co se dělo a o čem to celé bylo.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od Ota »

Tak on se Vlasojed na Věž nastěhoval, ale souvislost s její funkcí vlastně nemá žádnou. Je to jen bubák, který ovlivňuje okolí.

Co se týče Věže samotné, pokud to postavy nezvládnou sami, tak jistě časem potkají někoho s dostatečným skillem PŘÍBĚHY, kdo si dobře hodí a alespoň část pozadí jim osvětlí. Zřejmě pak spolu usoudí, že ten ptačí bůh byl tak trochu ješita a holt se urazil :).
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od Ota »

Verze 1.2 nahrazena verzí 1.3.
Soubor je k nalezení v hlavičce tématu.

Se synem budeme tuto oblast ještě nějakou dobu hrát (jsme pomalí), nicméně i tak jsem na základě našeho hraní a některých vašich trefných připomínek oblast doplnil, částečně zasadil do grafiky Zapovězených zemí a přidal portréty zajímavých NPC (pomohla free verze programu PortraitPad).

Hlavní změny:
- konkrétní mapu jsem zcela nahradil mapou obecnou
- několikrát je postavám naznačeno, že kdesi v divočině existuje místo, kde se dá přijít k cennostem
- jedna jizvohlavá se zatoulala až k vesnici Žlutý Vrch, ovšem Tenneblion zasahuje
- oblast Prameniště rozšířena o chrám z kostí a krokoří totem
- v Kamenci mohou postavy potkat i NPC ženského pohlaví (snad je zvládnu zahrát, kdyžtak za to může Sparkle :) )
- doplněna lokace "chýše babky kořenářky" v lesíku za Kamencem
- psychedelická barevnost textu zůstává, lépe se pak v textu orientuji

Výsledný text jsem kontroloval několikrát, ale i tak se předem omlouvám za překlepy.

Nemyslím si, že budu tuto oblast ještě nějak měnit, nicméně kritické připomínky ocením a pokusím se jimi inspirovat při další tvorbě.
Díky
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od smrq »

Ono to krapet nakynulo, že?
Dívám se na sazbu a přemýšlím, zda přechod na šablonu (spíš jen záhlaví a zápatí šablony a tabulka ala starý papír) bylo ku prospěchu věci. A mám pocit, že ne. Měl jsi to původně přehledné a stručné. Žádné serepetičky a kudrlinky, hezky rychle a úderně na věc. A to na tom bylo fajn.

Teď jsi tam použil záhlaví, kde jsi obrázek natáhnul do šířky a k tomu bezpatkovému fontu, strohým obrázkům a rámečkům a portrétům z fotografií to imho nepasuje. Vím, že jsi psal, že je již hotovo a nehodláš to měnit. Píšu to, kdyby sis to přeci jen rozmyslel.

A některé portrétní fotomontáže jsou úsměvné. Účel to určitě splní a většině hráčům nebude vadit, že ty hlavy nejsou ani trošku dobové, ale mě to přijde jak portrétní rekonstrukce na policii. :)

Po obsahové stránce ale stále super práce a určitě jde o použitelné materiály.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od Ota »

No, nakynulo - jak nám u nás říkají projektoví manažeři: "když vám vývojářům nedáme termín, tak to nikdy nebude hotové, protože to budete chtít pořád nějak vylepšovat". A mají pravdu. Snažil jsem se, aby těch zhruba dva tisíce přidaných slov nebylo uhlí, ale další potenciálně zábavné situace.

Estetika dokumentu - chtěl jsem si vyzkoušet, jak to bude vypadat v kvazi ZZ formátu. Sám nevím, co je víc esteticky nevzhledné, asi pro to nemám úplně buňky. Ale díky za tip, příště zkusím nějaký font s patkou.

Obrázky postav - máš pravdu, přesně tak ten program PortaritPad funguje :). Seskládají se uši, oči, nos atd. a je vymalováno. Já moc malovat neumím, tak se snažím si pomáhat, jak se dá (Creo na modelování Věže a chrámu v Prameništi, PortraitPad na obličeje, občas hledám volně dostupné obrázky na netu).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od Markus »

Přidal jsem Kamenec do databáze, takže teď už je možné ho komentovat a hodnotit. A třeba se k němu někdo snáz prokliká.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od Markus »

Konečně jsem se dokopal k recenzi.

Obrázek
Zapadlé části Zapovězených zemí skrývají spoustu zapomenutelných vesnic. V jedné z nich, v mírumilovné osadě Žlutý Vrch, začíná dobrodružství několika odvážných duší, toužících poznat okolní svět. (…) Civilizace dávných ještěranů uctívala boha, ohnivého ptáka, který se zdola jeví jako slunce. Po smrti se nechávali pokládat na vyvýšené konstrukce, aby je mohli supi, poslové boha, postupně pozřít a tak je odnést k jejich bohu…

Občas si říkám, jestli jako hráči – a konzumenti RPG – nejsme příliš posedí „produkčními hodnotami“. Vyhledáváme vyfintěné hry a produkty s nádhernými obrázky, pevnými obálkami, profesionální sazbou, plníme si jimi knihovničky… často abychom zjistili, že korporátní produkty sice pěkně vypadají a příjemně se čtou před spaním, ale jinak vlastně nevíme, co si s nimi počít u herního stolu. Dokonce i na „nezávislé“ nadšenecké scéně, která produkuje často velmi hratelné věci, se poslední dobou dbá na autisticky vypiplanou sazbu a učesaný text, který se čte skoro sám…
:arrow? Recenze: Okolí Kamence
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od Ota »

Markus:
Díky za čas, který jsi strávil psaním recenze. Našel jsem v ní spoustu podnětů k zamyšlení. Zkusím vypíchnout ty pro mě nejzajímavější:

- Grafická úprava
Barevné šílenství jsem asi mohl ve finálním PDF zrušit, ale když jsem hru vedl, dost mi pomáhalo, tak jsem doufal, že by mohlo být nápomocné i zájemcům o přečtení. Zjevně ne :).
Do tajemství fontů, sloupců a odstavců teprve pronikám a amatérství přiznávám. Pootvírám si pár jiných dobrodružství, abych se pokusil odhalit, v čem spočívá ten rozdíl mezi amatérem a profíkem. V dokončovaném dobrodružství "Labyrint Chodce v tmách" se pokouším o pokrok, nicméně jde to ztuha. Portréty ala policejní kartotéka tam každopádně zatím zůstavají. Kdybych se pokoušel kreslit obličeje já, nebude to vypadat lépe.

- Učesanost textu
Slohovky mi vždycky celkem šly, ale psaní dobrodružství je jiný sport. Bohužel musím přiznat, že úplně "vyblitý" text nebyl. Recenzoval jsi verzi 1.3, přičemž text byl postupně laděn, měněn, mazán i nafukován. To balancování mezi stručností a hutností mě ale baví, snad na to časem přijdu.

- Charakter dobrodružství
Původním cílem bylo napsat si něco opravdu jednoduchého, abych si se synem mohl Zapovězené Země vyzkoušet. Až pak se to nějak rozrostlo, ale Tebou odhalená vnitřní jednoduchost se nedá popřít. Jako obhajobu zbaběle použiji argument, že jsem vedl hru po velmi dlouhé době, takže mi ona jednoduchost vyhovovala.

- Další zajímavé postřehy jen krátce
Mapy vesnic - hmm, slušná výzva, o vzhledu vesnic vím prd. V hlavě nosím nápad na dobrodružství, kde vesnice figuruje, tak snad příště.
Cestička z drobečků - hezký postřeh, vlastně jsem o tom tak ani nepřemýšlel, ale asi to tak může působit. Na druhou stranu nějakým způsobem se postavy o možných výzvách dozvědět musí. No, chce to citlivou ruku.
Koncept "za námahu odměna" - ano, nejsi jediný, kdo se nad tím po přečtení Kamence pozastavil. Vina asi leží na mém vnímání ZZ a postav v nich. Vidím v nich dobrodruhy s velkým D, tak trochu šílence, kteří se vrhnou do nebezpečné akce jen pro tu akci samotnou. Odměna je třešnička, ale dort je akce samotná.
Nezajímavé zakázky - no, postavy je samozřejmě přijmout nemusí, ale přišlo mi, že na startu své kariéry jsou postavy chudé jako myš a chtěl jsem jim dát možnost si vydělat alespoň na záložní zbraň. Ano, asi by šly vymyslet "necivilněji", ale zase to ukázalo fakt, že si okolní svět zatím z neznámých postav na zadek nesedne a svěřit těm podezřelým individuím nádenickou dřinu je naprosto v pořádku. Ale i tak beru v potaz.

P.S.: Myslel jsem si, že u dobrodružství "Labyrint Chodce v tmách"mi zbývá jen pár posledních korektur, ale recenze mi do hlavy nasadila kompletní sestavu Beatles :). Což je dobře a ještě jednou děkuji za důkladný rozbor "Okolí Kamence".
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od smrq »

Hu. Tak já se pokusím taky vyjádřit. Ta recenze je dobrá. Víceméně souhlasím. Ale ty, Oto, se nenech moc zviklat. Když Markus píše, že typografie je hodně špatná, já říkám slabší. V některé z prvních verzí to fungovalo dobře. Pak jsi nám to tu zveřejnil, dostal jsi zpětnou vazbu a rozhodl ses text přepracovat a doplnit. A zároveň jsi se rozhodl nezvýšit počet stránek. To je IMHO chyba. Jedna stránka navíc není zlo. Naopak, dá to textu prostor. Má ráda zní: prázdné místo na stránce je stejně důležité jako odstavec textu. Pamatuj na to. Ilustrace nejsou podstatné, podstatný je prostor na stránce. Markus je sazeč, ne výtvarník. :) Věř mi, obrázky nejsou důležité. Prostor a prázdné místa na stránce ano.

Já osobně tvá dobrodružství obdivuji. Markus to psal v recenzi taky, já to vypíchnu. Ovládáš umění literární zkratky. Stručnou větou o páru slov popíšeš to, co já potřebuju popsat odstavcem. Na poli povídky je to k ničemu, ne poli RPG dobrodružství k nezaplacení. Kéž bych to uměl.
Tam, kde já složitě škrtám a bojuju s vlastním textem, ty vyplázneš pět slov a máš to! Neskutečné!

Mám pocit, že my dva bychom se měli někdy spojit a sepsat dobrodružství, které vyrazí dech všem čtenářům. Já budu ilustrovat a sázet, ty psát stručný text a já to pak ozdobím kudrlinkami, které mi ty nemilosrdně proškrtáš :)

Tvá dobrodružství jsou opak těch mých a já ti závidím dovednosti, které nemám a rád bych je měl. Držím palce v další tvorbě a těším se na to další dobrodružné místo, které máš rozpracované.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od Markus »

Oto, mrzí mě, jestli jsem ve své snaze o zábavný text vyzněl přesně naopak, než jsem chtěl, ale moje hlavní pointa byla ta, že nepotřebuješ dokonalou sazbu, grafiku a profesionální ilustrace, protože to všechno válcuješ dobrým obsahem. A slovo "vyblít" jsem myslel v tom nejlepším možném významu :) , a sice že máš hlavu plnou nápadů, které prostě vrhneš na stránku, a netrávíš potom 14 dní tím, že obsedantně vyhodnocuješ každé slovo a poměřuješ přesné rozestupy mezi odstavci. Výsledek působí trochu chaoticky, ale taky rozkošně, a jsou tam vtipné věci jako věty bez sloves, různé humorné výstřednosti jako „člověkočtvrtden“ atd. Jo a ty barvy jsou sice nevzhledné, ale samotného mě překvapilo, jak mi pomáhají v orientaci. Já sám používám zvýrazňovače a s tímhle bych nemusel. (EDIT: Jo a pokud jsi to nevyblil, ale v potu tváře pomalu smolil, tak si poblahopřej za to, že to působí velice nenuceně a bezprostředně. :D )

Prostě, než se v tom úplně zamotám: neřeš to, máš to dobré.

A možná by byla škoda, kdybys to začal řešit, protože bys pak třeba ztrácel čas děláním něčeho, co tě možná nebaví (sazba, stylistika), místo abych dělal to, co ti jde (vymýšlel zajímavé herní situace). Já to myslel vážně, když jsem psal, že RPG scéna si někdy příliš potrpí na technickou dokonalost (ilustrace, sazba, minimalismus...) a málo se dívá na kvalitu obsahu.

Ještě se možná později vrátím k těm „nezajímavým zakázkám“, to mi přijde jako zajímavé téma.

EDIT: Jo a poznámka pro sebe: rozebrat "za námahu odměna".
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od Ota »

Markus: V pohodě, Tvoje recenze zábavná byla, ale sám tak nějak cítím, kde mám rezervy.
Budu spokojen, když, stejně jako to svého času dělal Sergej Bubka, zkusím příště zlepšit svou grafickou úroveň jen o kousek.

smrq: Díky za příspěvek. Teorie síly prázdnoty zní mysticky - zkusím se případných větších okrajů tolik nebát :).
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od smrq »

Ota píše: 6. 11. 2021, 19:59 Koncept "za námahu odměna" - ano, nejsi jediný, kdo se nad tím po přečtení Kamence pozastavil. Vina asi leží na mém vnímání ZZ a postav v nich. Vidím v nich dobrodruhy s velkým D, tak trochu šílence, kteří se vrhnou do nebezpečné akce jen pro tu akci samotnou. Odměna je třešnička, ale dort je akce samotná.
Nezajímavé zakázky - no, postavy je samozřejmě přijmout nemusí, ale přišlo mi, že na startu své kariéry jsou postavy chudé jako myš a chtěl jsem jim dát možnost si vydělat alespoň na záložní zbraň. Ano, asi by šly vymyslet "necivilněji", ale zase to ukázalo fakt, že si okolní svět zatím z neznámých postav na zadek nesedne a svěřit těm podezřelým individuím nádenickou dřinu je naprosto v pořádku.
Oto, vidím to stejně. Oba body. Ve svých hrách jsem taky Skrblík a postavy dostávají odměnu jen výjimečně. A i já dávám postavám (hlavně nováčkům) do cesty i obyčejné úkoly, které nesmrdí fantasy obsahem na míle daleko.

A i mě to Markus vyčetl. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od ShadoWWW »

Oto: Bude pokračování toho dobrodružství? Nebo třeba nějaké jiné z tvé dílny? :)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od Markus »

V obou případech se dostáváme do roviny osobních očekávání a preferencí, tak to tak prosím berte.
Ota píše: 6. 11. 2021, 19:59 Nezajímavé zakázky - no, postavy je samozřejmě přijmout nemusí, ale přišlo mi, že na startu své kariéry jsou postavy chudé jako myš a chtěl jsem jim dát možnost si vydělat alespoň na záložní zbraň. Ano, asi by šly vymyslet "necivilněji", ale zase to ukázalo fakt, že si okolní svět zatím z neznámých postav na zadek nesedne a svěřit těm podezřelým individuím nádenickou dřinu je naprosto v pořádku.
smrq píše:A i já dávám postavám (hlavně nováčkům) do cesty i obyčejné úkoly, které nesmrdí fantasy obsahem na míle daleko.
Jednoduchá otázka: A vaše hráče to baví?

Já když jdu hrát dobrodružnou hru, očekávám, že herní čas bude věnován dobrodružství. Tyhle všední práce jsou ekvivalent toho, jako bych si otevřel dobrodružnou povídku a potom tři stránky četl o tom, jak postavy pomáhají v kovárně nebo loví křečky. Strhující četba, že?

V zásadě nemám problém s tím, jak je to řešené třeba u kováře, kde je jenom jedna větička („shání pomocníka za XXX“) s nevyřčeným předpokladem, že se to nebude odehrávat a nějak se to shodí ze stolu stylem „Tři dny jsi pomáhal, připiš si pět stříbrňáků, hrajeme dál.“

Ale jak se do dostává do stavu, kdy se to má odehrávat, tak mě to prostě irituje. Nechci věnovat 15 minut herního času popisu toho, jak trhám bylinky. Nechci 15 minut plánovat, jak budu lovit křečky. A ano, Ota to má místy dobře zpracované, protože třeba by kosení plevele se strhne zajímavá situace. Můj problém je ten, že bych měl bytostný odpor tu zakázku na kosení plevele vůbec přijmout. A kdybych ji přece jenom přijal a potom by mi Vypravěč řekl: „Dobře, tak teď si pojďte rozpočítat člověkočtvrtdny, ať zjistíme, jak dlouho vám to bude trvat,“ tak asi převrátím stůl a uteču.

(EDIT: Kosení je ještě dobré. Horší by bylo přijmout zakázku na těžbu kamene v kamenolomu. A místo aby se to shodilo ze stolu stylem „Vrátili jste se za týden, připište si peníze, pojďme hrát něco zajímavějšího“, tak se to začne poctivě odehrávat: jedeme krajinou, chceme to mít rychle za sebou, ale najednou si s náma vozka začne povídat o banalitách. Áááááá....)

Dobrodruzi nemají pracovat! O to jim přece jde, ne? Pointou dobrodružství je nahrabat si peníze na to, aby nemuseli zahodit život poctivou prací. Pointou není dlouho a tvrdě poctivě pracovat, aby pak mohli zafinancovat nevýdělečnou dobrodružnou výpravu. To zní příliš jako reálný život. :)

Ale hlavní je skutečně ten konflikt očekávání „Jdu hrát dobrodružnou sword & sorcery hru“ vs. „Ale z nějakého důvodu těžím kámen v lomu a kosím plevel.“
Ota píše: 6. 11. 2021, 19:59 Koncept "za námahu odměna" - ano, nejsi jediný, kdo se nad tím po přečtení Kamence pozastavil.
Zásadní připomínka: Odměna není za námahu, odměna je za úspěch! To je dost podstatný rozdíl.

Námaha nikoho nezajímá. Odměny za účast se nedávají. Dobrodružná hra je pro mě v jádru o tom, že Vypravěč mi jako hráči předkládá problémy a já se je snažím řešit. Nedostávám odměny za snahu a námahu, dostávám odměny za to, že se mi to skutečně podaří vyřešit. Je tedy naprosto regulérní, že pokud po půl hodině snahy neuspěju, tak odejdu s prázdnou. Ale pokud po půl hodině snahy uspěju, a přesto odházím s prázdnou, tak je něco někde špatně. Boří to základní herní „smyčku odměn“ a navazuje to i na to, že cílem dobrodruhů je přece vydělat si, aby nemuseli pracovat (viz výše).

Ale tady uznám, že je to asi specifická oldschoolová mentalita, zatímco v „příběhové“ mentalitě ve hře nemusí jít o úspěch, ale klidně jen o to, abychom si zahráli a něco zažili.

Dobře, tak v téhle mentalita si pod slovem „odměna“ představ cokoli uspokojivého, cokoli co má nějaké důsledky pro další hru. Poklady a kouzelné předměty jsou jedna možnost. Anebo tam může být důležitá informace, která „odemyká“ novou příběhovou linku (= odměna příběhová). Může tam být mapa k nějaké skryté lokaci. Může tam být zajímavá nehráčská postava. Může tam být... prostě něco, abych měl dojem, že půl hodiny mého úspěšného snažení mělo nějaký dopad na další hru.

Pokud se ale po půlhodině, možná spíš hodině času (ono najít ten chrám a dostat se tam a zpátky chvíl potrvá), skončíme v bodě „nic se nestalo, všechno je při starém, důsledky pro další hru nulové,“ tak si skutečně zahráváš s frustrací.

Pointou všech RPG, nejen těch dobrodružných, je dynamika „rozhodnutí > důsledky“. Pokud rozhodnutí hráčů nemají zajímavé důsledky, tak to není moc zábava.

EDIT: Najít prokletý magický předmět ve skutečnosti není špatný nápad, jen v tomhle případě to má slabší implementaci. Kdyby ten předmět dělal něco zajímavého, co se promítne do další hry, tak by to stačilo. Ale tenhle jenom dává postihy, což žádný zajímavý gameplay nepřinese. A nakonec ho postavy musejí vrátit zpátky na místo, což v reálu znamená hrát znovu ten samý obsah, který už jednou odehráli (znovu absolvovat nebezpečnou cestu do chrámu), a to taky zábavné moc není.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 2):
Muzzug, Jerson
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Okolí Kamence

Příspěvek od Selhan »

Markusi, rád bych ti opět jednou připomenul, že ne všichni lidé mají stejný vkus jako ty, a mohl bys tudíž svá dogmatická tvrzení trochu mírnit.

Je spousta knih, které nejsou o tom, že hrdinové chodí za dobrodružstvím, a lidi je čtou. Fakt že jo. Sword & sorcerry není jediný přípustný způsob.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti