Tvrz - diskuze o pravidlech

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od RPG Fórum »

Podrobnější diskuze o pravidlech pro budování a údržbu tvrze, jak jsou popsaná v základní krabici.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od sirien »

MARKUS: Jakože o okna a místnosti bych se jako hráč teda dost hádal - se schodištěm jako příkladem jsou vnitřní zdi a díry ve zdech triviální. Byl bych ochotnej vzdát se podlah/stropů a střech, protože podpěry a statika těchto není zrovna triviální. (Jako někde bysme se v tom handrkování ke vzájemné spokojenosti asi potkali :D )

Exploit to je - umožní Ti to obejít omezení způsobem, který zjevně nebyl uvažovaný a jak sám vidíš, jsou tam nějaké nejasné věci co by zasloužily alespoň základní guidelines. Na druhou stranu to není žádná krize a ta hra to nějak unese. (Ostatně sem ani nikdy netvrdil že to je game break, jen že to není dotažené.)


JERSON: most si vzal kde? Kamenný most je dost složitá konstrukce s nutností nosných prvků a oblouků popř vzpěr a sloupů (byť jednolitých vytvářených magii z jednoho kusu). Pokud je uvedený jako příklad, tak beru výše uvedené zpátky a chci i svoje podlahy, stropy a střechy. (Sem na mobilu tak se na ta pravidla teď nepodívám).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od Jerson »

Strana 124. Kouzlo ti umožňuje vztyčit zeď, postavit most nebo ze země přivolat schodiště. A kamenný most je technicky složitý strop s okny. Z jednoho kusu skály by pevnost musela být značná, takže nevidím důvod, proč by to kouzlo nemohlo umět alespoň okna a ochozy, a stropy alespoň v užších prostorách. Navíc trvání okamžité ... to kouzlo je brutální, na co mít pravidla pro stavbu tvrze.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od Markus »

Je tam napsáno, ze je to velmi hrubá věc. Takže “most” je spíš něco jako tohle: https://www.google.com/search?q=rock+br ... 68&bih=921

Tak by to aspoň vypadalo v moji hře. Jestli to chcete pojmout víc propracovaně, tak samozřejmě můžete, ale pak si nestežujte, že vám hráči magií staví celé paláce. A hra vám dává dost interpretační volnost.

EDIT: Jo a furt potřebujete na kouzlení body vůle a kouzlení vůli negeneruje, tak jsem na váš stavitelskej projekt fakt zvědavej :)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od sirien »

MARKUS: poslyš... Četl si to vůbec, když si to překládal? :D

Sesílání kouzla vůli negeneruje. Kouzlení... Ano. Mnoha způsoby. Můžeš si nechávat svojí na později, můžeš si půjčovat cizí (a co by se nepodělili, bude to i jejich hrad) můžeš cizí přímo drainovat, můžeš ji tvořit obětováním... Můžeš jí přímo generovat (to by tady jako jediný nefungovalo asi - musíš jí pak spotřebovat další kolo a tohle je rituál na čtvrt dne). A dostaneš 2 jen tak za návrat do tvrze (s předáváním to je 2+1 za každou další postavu)

Jakože nedostatek vůle v tomhle plánu fakt není problém :D

A jak jsem psal, magické nehody se konat nebudou, protože talent 3 + grimoár = zcela bezpečné kouzlení.

EDIT: u toho co jsi odkázal - obávám se že nedoceňuješ statiku i těchto přírodních mostů. Pokud můžu tohle a mám možnost to upravit v detailu odpovídajícím funkčnímu schodišti - tj ostré hrany, rovné linie a plochy s
limitem aspoň 20cm atd - tak můžu mít s klidem i klenby, stropy a střechy.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
efram
Příspěvky: 121
Registrován: 20. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Xathal a jeho provincie

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od efram »

Jerson píše: 16. 10. 2020, 18:04 skavene, teď ho píšu z hlavy. V roce 2007 jsem ho měl vymakaný, že fungoval úplně v pohodě a nedával žádné nesmyslné výsledky - přesněji když jsi věděl, že nějaké věci nejdou pod určitý čas, tak jsi prostě do mechaniky na dané místo mohl dát zarážku, ale když jsi ji neznal, tak pořád fungoval.

Nicméně, zeptám se jinak (a otázka je i na Markuse). Hraju ZZ, jsme dva. Dobyli jsme nějakou zříceninu, chceme z toho mít tvrz. Máme strašně málo peněz (hoďte si na tabulku náhodných pokladů), takže můžeme najmout asi tak jen jednoho člověka či postavit jednu budovu. Co máme postavit/koho najmout jako prvního a jakým způsobem?

Požádej o grant ministerstvo kultury a zaměstnej další řemeslníky. Jde přece o památku. nebo na tom 20-30 let dělejte ve dvou a splňte si sen.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od smrq »

Ad stavba hradu pomocí Písně kamene: vidím to podobně jako Markus, stavba bude stále víc připomínat skálu, než dílo člověka. Nic to bohužel nemění na faktu, že to pořád bude plnit funkci hradu a je to hrozně snadno a levně postavitelné. Osobně to budu řešit nějakým homerull, ale musím si ho promyslet.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od Markus »

Já bych fakt doporučoval to napřed vyzkoušet ve hře nebo aspoň provést nějakou simulaci. :) Myslím, že s těmi body vůle bude trochu problém.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od Jerson »

Copak si nemůžeš body vůle nasyslit dopředu a ve větším počtu? Nebo jsem minul nějaká omezení?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od Markus »

Můžeš nasyslit max. 10. Teď mi někdo vypočítejte, co jich za 10 postavíš. :) Nasyslení 10 bodů vůle ti pravděpodobně zabere několik sezení. A jak tady psal tuším Selhan: pokud hráč investuje veškeré své "body tvorby postavy" na to, aby si vymaxoval čarovného stavitele hradů, a potom bude několik sezení syslit body vůle a potom si konečně vyčaruje hrubou neotesanou tvrz, na kterou ještě bude muset nahnat dělníky, aby mu z toho vykutali něco použitelného, tak já mu fandím a přeju mu to. Je to cool a přijde mi to „working as intended“. Furt nechápu, kde vidíš problém.

EDIT: Zejména ve srovnání s tím, že alternativní způsob získání tvrze je „povraždit příšery na nějakém opuštěném hradě a zabrat si to pro sebe“ – tadá – máme hrad skoro bez práce! To mi teda přijde overpowered spíš tenhle normální způsob než to čarování. :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od Markus »

A jinak, abych vám udělal radost. Popis trpaslíků:
Belderani jsou stavitelé uctívající boha Kolose. V jejich zemi stojí hlavní chrám kamenopěvců, čarodějných kněží, kteří svými runovými písněmi dovedou tvarovat hory i plochou zemi. Skupiny kamenopěvců neustále podnikají poutě napříč Zapovězenými zeměmi a hledají zralé kamenné desky, ze kterých se dají vyzpívat útvary a pilíře. Tímhle způsobem v souladu s božím přáním rozšiřují svět. Umí taky z rudy vytáhnout drahocenné nerosty a tvarovat nástroje jen pomocí písně.
A bonus:
Někteří kamenopěvci chodí v patách potulným trollům a sbírají z jejich výkalů nebo mrtvých těl cenné minerály.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od Jerson »

Vzhledem k tomu, že "tvrz" je možné vybudovat i přírodní jeskyně, tak bych to s těmi dělníky zase tak moc nepřeháněl.

Problém vidím v obtížném vytvoření fungujícího světa obsahujícího takové postavy, jak jsem psal vedle. Povraždění nestvůr mi přijde jako docela složitá věc, alespoň ve srovnání s magickým tvořením na zelené louce.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od sirien »

MARKUS: ach jo. Jak už bylo řečeno:
- vůli lze uložit do předmětu na později
- vůli lze vzít od kamarádů
- vůli lze vydrainovat z obětí
- vůli lze i přičarovat (což funguje na jedno kolo, takže tady to asi nepomůže)
...jak už jsem psal, vůle je v tomhle podniku ten poslední problém.

Dále to kouzlo zjevně vytvoří bez dalšího použitelný výsledek. Můžeš diskutovat o vzhledu a estetice, ale pokud dokáže schody a most (bez ohledu na to jaký přesně), tak prostě dokáže všechno potřebné (průchody, stropy, střechy...).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od ilgir »

Sirien píše: 2. 11. 2020, 12:40 Můžeš diskutovat o vzhledu a estetice, ale pokud dokáže schody a most (bez ohledu na to jaký přesně), tak prostě dokáže všechno potřebné (průchody, stropy, střechy...).
V pravidlech se píše, že každá taková konstrukce bude velmi hrubá. Nevím, jaké je v originále použité slovo, ale pod hrubá si nepředstavuju jen "s povrchem hrubým na dotyk", ale "přibližná, jednoduchá". Aspoň takhle jsem to pochopil při čtení.

Kdybych byl v roli Vypravěče a chtěl hráčům budování tvrze pomocí kouzel překazit, tak zavedu jednoduché pravidlo "hrubá konstrukce je to, co dokážeš načrtnout na papír během půl minuty". Skalní most přes rokli, schodiště vedoucí na římsu útesu, kam se chci dostat, sloup uprostřed údolí, to je všechno ok. Tvrz určitě ne. Možná tak čtyři stěny.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od Jerson »

Ilgire, schody jdou dost sofistikované řešení, a i kdyby tvrz byla jen hranatá kostka z kamene, která vyžaduje postavit střechu a vysekat dveře a okna, pořád to bude výrazně jednodušší práce než na takovou stavbu lámat kámen a pak ji stavět. A to i ve světě ZZ, kde jednotliví kopáči a zedníci mají výkonnost bagru či stavební party s jeřábem.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrz - diskuze o pravidlech

Příspěvek od sirien »

ilgir: ...a já se s Tebou budu hádat, že mojí postavu jebeš do ucha arbitrárnim omezenim, který naprosto neodpovídá popisu toho kouzla (které spočívá ve čtvrt-dni postupného formování skály, během něhož můžu najisto vytvořit hrubé konstrukce v rozsahu několika zón, které přitom ale nebudou načrtnutelné do půl minuty - např. vícepatrové skalní bludiště)

Hrubá = přibližná/jednoduchá; ano, ale z popisu to také zároveň zjevně znamená stabilní most a funkční schodiště

Prostě se smiřte s tim, že as written čaroděj v Zapovězených zemích dokáže vyčarovat hrad. A zvládne to udělat buď za jednu noc (s krutopřísnym výdejen energie a značným rizikem), nebo na pohodičku a klídeček v průběhu asi tak týdne na deset opakování.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti