Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od ilgir »

Záleží, co ti padne. Mého hráče o víkendu zabila obyčejná magická nehoda, když se pokusil seslat kouzlo o 1 vyššího stupně.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od smrq »

Umoznuje system ZZ pribrat si druhe povolani? Nebo talenty jineho povolani? Nekde na netu jsem cetl, ze to jde, ale rano jsem listoval pravidly a nikde to nenasel.
Naposledy upravil(a) smrq dne 5. 11. 2020, 11:37, celkem upraveno 1 x.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od PardGalen »

smrq píše: 4. 11. 2020, 13:06 Umoznuje system ZZ pribrat si druhe povolani? Nebo talenty jineho povolani? Nekde jsem cetl, ze to jde, ale rano jsem listoval pravidly a nikde to nenasel.
Můžeš se učit jenom talenty svého povolání. Je to na straně 40 kde se píše o vylepšování talentů.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od sirien »

smrq: povolání v ZZ nejsou moc povolání, jako spíš archetypy (btw. sem si všim že to je věc ke které hodně moderních her inklinuje - včetně DrDII) - tj. jádro toho systému je fakticky skill based, ale nad tímhle jádrem jsou vytvořené předpřipravené balíčky dovedností a talentů, kterým je arbitrárně dána vzájemná výlučnost (u dovedností částečná, u talentů plná).

As written tam tudíž multiclass logicky nefunguje - máš svoje povolání a jeho talenty, talenty ostatních povolání jsou mimo dosah.

Fakticky ho ale klidně udělat můžeš (...po dohodě s GM/skupinou) a nevidím tam nic k rozbití (teoreticky by asi bylo dobré dodržet limit 3 talentů povolání na postavu - ty talenty jsou napájené Vůlí a jsou o něco silnější než ty obecné, kdybys jich postavě dal víc jak 3 tak to nemusí udělat dobrotu)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od smrq »

Mně šlo spíš o to, zda si postavy budou moct vzít časem i nějaké jiné talenty? Jestli je třeba možné naučit válečníka kouzlit? Ale hlůedal jsem v pravidlech a podobnou možnost nenalezl. A ty to potvrzuješ.
Takže leda nějaká domluva se skupinou a domácí úprava pravidel...
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Markus »

Oficiálně to nejde, nemůžeš si brát talenty jiného povolání (nebo rodu), jenom toho svého a k tomu jakékoli obecné talenty.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od ShadoWWW »

Je to schválně dělané tak, aby každý měl svou nezastupitelnou roli a družina musela spolupracovat. Když (silovému hráči) dovolíš braní talentů jiných povolání, zejména magie, pak se to zvrhne, že všichni budou znuděně koukat na jednoho hráče, co si vystačí sám.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od ilgir »

Takže když jsou v družině 2 hráči, tak nic nebrání tomu to povolit.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od sirien »

ShadoWWW: hm. A přesně takhle ta dynamika věci nefunguje, protože a) archetypy se tvářej jako classy, ale nejsou to classy, sou to jen předdefinovaný volby čistýho skill based systému a b) existuje trade-off jako v každém jiném skill-based systému - ty věci jsou si navzájem vyrovnané, takže bez ohledu na to které si nabereš, dokud jich bude pořád stejné množství, tak budeš pořád stejně silnej.

Jediné, co podobným rozvolněním uděláš, je, že rozbiješ jednoznačné a zejména začátečnicky snadno uchopitelné archetypy; na druhou stranu pokud o to nějaký hráč stojí, tak obvykle ví proč to chce a kam s tím míří.

(...a důvid, proč to vim, je nejen ten, že sem to čet a hrál a viděl sem to i v jiných hrách, kde to pokaždé fungovalo stejně, ale protože sem tenhle design sám použil)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od smrq »

Není tu ještě někdo, komu přijde, že postavy po pláních ZZ sprintují jak Chodec s Gimlim a Legolasem? Celá mapa jde přejít za několik málo dní, na koni je to méně, než týden. Nezvažoval jste někdo nějakou domácí lehkou úpravu pravidel, aby to nebylo tak markantní?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22592
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Jerson »

Možná jsem měl smůlu, ale když jsem zkoušel cestovat cvičně, tak jsem skončil na druhém hexu, takže jsem nabyl dojmu, že většina cestování jsou záseky, bloudění na cestě a řešení problémů při náhodných setkáních. Ale možná jsem měl jen smůlu a nabyl tak úplně špatný dojem.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Markus »

Jeden hex má kolik, 10 kilometrů? Takže za obyčejný den ujdou hráči po pláních 40 km. Když se hecnou a dají nucený pochod bez, tak 60 km. To je na horní hranici představitelného a o trochu víc, než bych osobně preferoval (možná až dvojnásobně víc :) ), ale přijde mi to vesměs OK. Navíc se to dobře počítá a půlí podle terénu (jeden čtvrtden = 2 hexy obyčejným terénem a 1 hex náročným).

Nevím, nakolik je to ale reálně problém, protože celkem rychle buď (a) dojdeš tam, kam potřebuješ, nebo (b) tě zastaví náhodné setkání.

Že se mapa dá procestovat, může být záměr? Abych dokázal v rámci kampaně několikrát přejít tam a zpátky, navštívit místa na různých koncích mapy? Fakt tu mapu procestovat? Kdybys tu rychlost cestování snížil na polovinu, tak ti v zásadě hráči procestují za kampaň poloviční rozsah mapy. Možná taky nechtěli, aby ti cestování zabralo příliš moc času/hodů/náhodných setkání atd. Z výpravy na druhý konec se stane regulérní projekt, a jakmile tam jednou budou, tak už se nebudou chtít vracet na dřív navštívená místa.

Takže mi herně přijde "malý" svět (je to jako Česká republika, to zas tak malé není) s dostupným cestováním možná zajímavější?

Nebo co přesně je problematické? Možná jenom nechápu.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od smrq »

Problematické to není, jen uvažuju, pokud bychom chtěli na této mapě hrát dlouho a aktivně, za malou chvilku bude prošmejděná skrz na skrz a kouzlo oběvování nového se zcela vytratí.
Psal jsi, že bys uvítal, kdyby postavy mohly ujít tak polovinu a přiznám se, že přesně tento počet kilometrů by seděl i mně. Představuji si plně naloženého hrdinu, na zádech torna a štít, u pasu velká sekera, oblečený do kroužkové zbroje... Těch 20 kiláků (nebo 30, když jde i večer) je imho tak akorát.

Opravdu uvažuju, že snížím pochod po běžném terénu na 1 hex za čtvrtden a koně pojedou hexy 2. (A asi bych umožnil po nějakém hodu, že spěchají, víc se unaví, ale jsou schopni dosáhnout původních 2 hexů). Špatné to ale bude v náročném terénu, kde by postavy ušly jen půl hexu a to se bude blbě počítat. :/

Na koni by postavy stále přefrčely mapu kolem týdne, takže zdlouhavé nudné cestování by to být nemuselo.
Budu si to muset promyslet.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od York »

smrq píše: 13. 11. 2020, 21:27 Problematické to není, jen uvažuju, pokud bychom chtěli na této mapě hrát dlouho a aktivně, za malou chvilku bude prošmejděná skrz na skrz a kouzlo oběvování nového se zcela vytratí.
To ale nijak zvlášť nesouvisí s tím, za jak dloho zvládnou postavy mapu přejít (když se po cestě nic nestane), ale spíš s tím, kolik zajímavejch míst k prozkoumání nebo jiný interakci na ní je a jak jsou obsáhlý.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Markus »

smrq píše: 13. 11. 2020, 21:27 Opravdu uvažuju, že snížím pochod po běžném terénu na 1 hex za čtvrtden a koně pojedou hexy 2. (A asi bych umožnil po nějakém hodu, že spěchají, víc se unaví, ale jsou schopni dosáhnout původních 2 hexů). Špatné to ale bude v náročném terénu, kde by postavy ušly jen půl hexu a to se bude blbě počítat. :/
Půl hexy ve skutečnosti nejsou takové zlo, kor když při běžném pochodu ujdou za den dva, takže 1 celý hex. (Potíž je jen s nuceným pochodem, ale to si holt zapamatuješ.

Toho, že to prošmejdí rychle, bych se moc nebál. Kdybys poctivě umístil do každého naznačehého hradu, vesnice a jeskyně na mapě nějaké dobrodružné místo, tak to podle mě budeš hrát několik let.
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti