Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Mizy »

Osobně to u kouzelníka hrajeme u nás tak, že se spálí jedna vůle, takže háže jen jednou kostkou, ale počítá se za dvě.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Ale u Dusevni sily posledni veta rika: "ale pozor, tim zaroven stoupa riziko magickych nehod." Proto si myslim, ze by pulelf carodej mel brat kouzlo, ze bylo seslane s vuli navic a za tu si hodi kostkou navic.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Mizy »

Tal v tom připadě jsme to hráli blbě. 🙂
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Originál:
The dual heritage of the half-elves makes them
particularly suited to channel their force of
will to achieve feats beyond the natural. Every
time you spend one or more Willpower Points
to activate a talent or cast a spell, the first WP
count as two. If you spend two WP it counts as
three, and so on. Note that this also increases
the risk of magic mishaps (see page 118).
Překlad:
Díky svému dvojímu původu mají půlelfové
mimořádnou schopnost napnout síly a dosáhnout
nadpřirozených výkonů. Pokaždé když utracením
jednoho nebo i více bodů vůle aktivuješ talent nebo
sešleš kouzlo, počítá se první bod vůle za dva. To znamená,
že dva utracené body se počítají jako tři a tak dále. Ale
pozor, tím zároveň stoupá riziko magických
nehod (strana 119).
Mezi překladem a originálem nevidím rozdíl. Zní mi to jako automatická věc. Zejména ta poslední poznámka na mě působí dojmem, že holt to není vždy výhodné a prostě tak to je.
Steve
Příspěvky: 22
Registrován: 19. 1. 2021, 15:26

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Steve »

Máme ve skupině různý názory na stupně talentů. Po navýšení stupně zůstávaj postavě přínosy nižších stupňů, ale při rozdílných účincích aktivuje za bod vůle jen jeden z účinků. U nás konkrétně se jedná o dýkaře, kterej je obecnej a bod vůle se neplatí. Na prvním stupni +1 k útoku , na druhým bodnutí v krátký akci. Může postava za jedno kolo zaútočit v dlouhý akci i v krátký, obojí s +1, nebo si (to mi přijde zajímavější) musí zvolit, jestli zaútočí jen v dlouhý s +1, nebo i v krátký, ale bez +1?
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

To nas ani nenapadlo nad necim podobnym uvazovat. U nas plati oba bonusy.

Ale nedivim se, pokud vam talenty prijdou silne. V nasi druzine se pomalu jiz nic jineho neexpi. Pokud porovnam efekt a vlozenou zkusenost, je treba vylepsovani Dovednosti vyhazovanim zkusenosti oknem. Talenty mely byt pri uceni mnohem drazsi. A ty obecne jsou casto mnohem zajimavejsi, nez talenty povolani. Hlavne, pokud chcete mit reznika do boje. Za cca 20 zkusenostnich bodu jiz vytvorite dobry mlynek na maso. A je jedno, o jake jde povolani.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Steve
Příspěvky: 22
Registrován: 19. 1. 2021, 15:26

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Steve »

Právě i proto mi přijde, že je lepší ta varianta kdy se musí hráč rozhodnout, kterej účinek aktivuje. Trochu to vyrovnává tu hodnotu dovedností proti talentům. Navíc z hlediska nějakýho game designu mi přijde zajímavější, když si hráč musí vybrat protože někdy se víc hodí účinek z jednoho stupně a jindy z jinýho, než aby tam na hromadu nasčítal ty bonusy a už to neřešil.
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Mizy »

Tak dovednosti přidávají kostku bez postihu, což bych řekl, že se docela hodí. :)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Osobne bych sel radeji cestou zdrazeni talentu na 4 nebo 5 zk za level, ale proti gustu... :)
Druhou cestou je omezit fyzicke konflikty. Dej hracum tri hry, kde se bude hrat na socialni konflikty a strach a podobne, pridej cestovani v divocine se spatnym pocasim a hraci treba pochopi, ze je potreba expit i nebojove veci.
Zrovna to planuju, takze casem uvidim, zda to funguje.

Blbe je, ze vsichni vedi, ze boj je koreni rpg her a trva zdaleka nejdele, ze vsech cinnosti. Navic je z hlediska smrti postavy nejrizikovejsi. Takze je logicke, ze se hraci zameruji hlavne na nej. Vypravec se musi hodne snazit, aby hrace presvedcil, ze ostatni aspekty hry jsou taky dulezite.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Mizy píše: 7. 4. 2021, 08:36 Tak dovednosti přidávají kostku bez postihu, což bych řekl, že se docela hodí. :)
Hrajeme ZZ jednou tydne jiz nekolik mesicu. Praxe ukazala, ze talent dava zajimavejsi bonus. A stoji mene zkusenosti.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Mizy »

Pokud jsou sezení koncipována tak, že se neustále bojuje, tak asi ano, ale pak je něco špatně. V našich hrách jsou dovednosti využívány hojně a hráči dost pociťují, pokud v některé nejsou zrovna silní.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Mizy píše: 7. 4. 2021, 08:47 Pokud jsou sezení koncipována tak, že se neustále bojuje, tak asi ano, ale pak je něco špatně. V našich hrách jsou dovednosti využívány hojně a hráči dost pociťují, pokud v některé nejsou zrovna silní.
Špatně čteš, co píšu. Nepozorně. To není o tom, že se pořád bojuje. Ale při boji je největší možnost zařvat. Navíc jsou boje mnohem delší než cokoliv jiného, co postava dělá.

Jdeš někoho ukecat? Buď to odehrajete nebo vyřešíte jedním hodem. Pokud neuspěješ, tak jsi ho holt nepřemluvil.

Jdeš někoho zmlátit? Házíte spoustu hodů a strávíte nad tím třeba půl hodiny. Pokud neuspěješ, zemřel jsi a jdeš tvořit novou postavu.

Je proto jasné, že hráči bojům přikládají velkou důležitost. A osobně jsem zastánce toho, že v rpg hrách by se občas bojovat mělo. Aspoň co druhé sezení to chce nějakou akční scénu (většina z nich asi bude aspoň z části bojová).
A vážně si nemyslím, že vyčítat zrovna mě, že se v mých hrách hodně bojuje, je na místě. Já rozhodně upřednostňuji interakci sociální a kdo se mnou hrál, jistě potvrdí, že i jako hráč to rozhodně řeším víc hubou než svalama. Jako ST/GM/PJ to mám úplně stejné.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Nestvůry na tvoji skupinu, srmku, nestvůry! A nějaké velké! :D
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Mizy »

Já jen reagoval na tvé tvrzení, že lepší je rozvíjet obecné talenty než dovednosti, protože boj je nejnebezpečnější. Moje skupina, která minule šplhala z 30 m strázu a polovina měla mrštnost na 0 by s tebou nesouhlasila například. A co řemesla, plížení atd.? Prostě pokud si v tvé skupině rychle všichni potřebují dát +1 k útoku, něco asi není dobře a netvrdil jsem, že u tebe.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Markus píše: 7. 4. 2021, 16:25 Nestvůry na tvoji skupinu, srmku, nestvůry! A nějaké velké! :D
Kdepak, víc sociálních hodů (méně to hrát na RP)

To Mizy - nevím, kolik her jste již odehráli, pokud třeba aspoň 15, pak se omlouvám. Pokud ještě ne, pak bych hrozně rád věděl, jak dopadnete časem.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti