Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Log 1=0 »

Rychlost lidské chůze je 4 km/h. Je to dáno anatomicky, když jsi zatížený, tak nezpomalíš, abys ušetřil energii (jít pomaleli ve skutečnosti ještě víc vyčerpává), ale jen dříve odpadneš. A ano, tohle používají trekkeři pro odhad svých výprav do divočiny, je to plně na místě.

Ale když se to použije v RPG, tak vždycky přijde někdo, kdo to chce půlit nebo dělat podobné vylomeniny.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Markus »

Tak ono v RPG většinou necestuješ vzdušnou čarou podle GPSky
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Jerson »

Dělal jsem v tomto směru nějaká zkoumání, a v běžné rovinaté krajině mají cesty a prsiny asi o polovinu větší délku než je vzdušná vzdálenost mezi dvěma body. Takže to co je na hexové mapě 20 km je v nohách 30 km. Lesy, kopce bažiny, hory mají ještě větší násobitel, v horách není neobvyklé urazit za den třeba jen 10 - 15 km, přičemž to vzdušnou čarou odpovídá 5 km. A i chůze po mezích mimo cesty je docela pomalá. Asi jediná krajina, kde je převod 1:1, jsou rovinaté stepy, kde se dá jít třeba 100 km přímo. Zase se tam ale bez kompasu hůř drží přímý směr. Nicméně takový terén v ZZ nehrozí.

Na druhou stranu u těchto hexů prakticky není podle čeho určit zda mají napříč 10 nebo 30 km, takže to stejně asi moc nepomůže.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od smrq »

York píše: 13. 11. 2020, 21:54
smrq píše: 13. 11. 2020, 21:27 Problematické to není, jen uvažuju, pokud bychom chtěli na této mapě hrát dlouho a aktivně, za malou chvilku bude prošmejděná skrz na skrz a kouzlo oběvování nového se zcela vytratí.
To ale nijak zvlášť nesouvisí s tím, za jak dloho zvládnou postavy mapu přejít (když se po cestě nic nestane), ale spíš s tím, kolik zajímavejch míst k prozkoumání nebo jiný interakci na ní je a jak jsou obsáhlý.
Ta mapa je zatím skoro prázdná a postavy ji mají postupně odkrývat a tím do ní zakreslovat. Tvůj argument zní logicky. Ale já třeba vymyslím hru někde v horách, postavy se nebudou chtít zdržovat cestou, mapou jen profrčí (jasně, nějaké události je zdrží, ale z většiny budou moci odjet bez velkých průtahů). Zůstane nám za nimi prozkoumaná cesta hexů, které vlastně nevyužily svůj potenciál.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od smrq »

to Jerson - souhlasím. Vlastně mi tím dáváš další argument, že snížit počet hexů při pěším pochodu na 1 je rozumný nápad.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od smrq »

Markus píše: 13. 11. 2020, 22:00 Toho, že to prošmejdí rychle, bych se moc nebál. Kdybys poctivě umístil do každého naznačehého hradu, vesnice a jeskyně na mapě nějaké dobrodružné místo, tak to podle mě budeš hrát několik let.
Pravda. Jen v Kotlinách jsme dvě sezení, čeká nás minimálně třetí a to jsem využil jen pivní válku a hraběte Nepolu. Ostatní motivy jsem lehce naznačil, ale myslím, že zůstanou aktivní a projeví se někdy během příští návštěvy.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Markus »

Podle mě je ideální řešení vymazat z mapy měřítko, zapomenout na to, že by hex měl být 10km a prostě předstírat, že hex = to, co ujdeš zhruba za tři hodiny.

A vůbec, copak se na staré mapy kreslila přesná kilometráž?

EDIT: Při prodloužení cesty dávej pozor na to, že se ti zdvojnásobí taky počet potřebných hodů na cestu, což může vést k frustraci.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Jerson »

Úplně to nesouvisí, ale chci se synem vyzkoušet styl hry, kdy dostane prázdnou hexovou mapu s vesnicí uprostřed, hodím si kostkou, jaký terén bude na šesti okolních hexech, pak ho nechám vybrat si, kam chce jít, a na místě si hodím na náhodné setkání / dobrodružné místo podle tabulky ZZ. Takže na každém hexu něco zajímavého potká.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Markus »

Jersone, to mě hodně zajímá! Napiš, jak to šlo. Je mu pět let, říkáš?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Jerson »

Skoro šest, jen musím počkat až bude mít správnou náladu.
Paldini
Příspěvky: 27
Registrován: 12. 11. 2020, 16:41

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Paldini »

Nezdá se vám, že kouzlo "Kosení nemrtvých" je poměrně slabé? Za jednu vůli způsobím JEDNOMU nemrtvému fakt jen JEDNO zranění? To kouzlo by se mělo asi jmenovat polechtání kostiček.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od smrq »

Stejně plakal po hře náš druid. :) Pravda, nezdá se, že by to byla drtička kostlivců a ghůlů.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Paldini
Příspěvky: 27
Registrován: 12. 11. 2020, 16:41

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Paldini »

Kdyby to kouzlo zranilo všechny nemrtvé do krátké vzdálenosti tak by to smysl dávalo, ale takhle moc ne.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od Markus »

Já teda magii moc neovládám, tak mě kdyžtak opravte. Ale to je jeden bod zranění za utracení jednoho bod vůle (s možností utratit libovolný počet) automaticky, před házením kostkou. Do toho ještě házíte kostkami na kouzlení (+ případná kostka za pomůcku, možná i jiné bonusy?). Takže když vám napadají šestky, dostanete se na vyšší zranění.

Taky nevím, jestli nepředpokládáte armády nemrtvých jako v DnD. :) Mám dojem, že v Zapovězených zemích dokáže i pár nemrtvých družinu pěkně rozsekat, takže mít možnost jednoho docela spolehlivě sejmout kouzlem může být cenná. Typický kostlivec nebo umrlec má sílu 3, takže za tři body vůle autokill.

Tohle jsou čistě dojmy ze čtení, ve hře jsem to nezkoušel.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům

Příspěvek od smrq »

Lze za zkušenosti pořizovat nové Obecné talenty? Myslím si, že ano, ale rád bych se ujistil.

Protože pravidla na str. 40 říkají v kapitole Talenty toto (poslední věta): Můžeš se učit jenom talenty svého povolání a nikdy se nemůžeš učit rodové talenty.
Obecné talenty tedy nejsou jmenovitě zakázány ani ani povoleny. V popisu Obecných talentů na str. 72 je již řečeno, že: Osvojení nového talentu stojí 3 zkušenostní body.
Myslíme si tedy, že Obecné talenty lze za zkušenosti učit i nově, ale stále máme ve skupině pár pochybovačů, kterým se to nezdá. Neřeší toto originální pravidla jednoznačněji?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů