Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

smrq píše: 25. 1. 2021, 22:42Nebo jak jinak popsat to, ze se po tobe nekdo ozene sekyrou nebo streli z kuse a dostanes to za 3? To jako neni zasazeny a zraneny, ale jenom jsem ho tim sipem v hrudniku unavil?
Přesně tak. :) Pokud tě rána sekerou srazí ze 4 na 1, tak jsi třeba dostal pěknou ťafku do těla, ale zbroj pohltila náraz. Bolí tě žebra, máš vyražený dech, zatmívá se ti před očima atd. Pořád ještě nejsi zraněný, ale po zbytek dne budeš trochu groggy a pak to vyspíš. Druhý den budeš zase jako rybička.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Log 1=0 »

smrq píše: 25. 1. 2021, 22:42 posekali mecem, prostrelili sipy a porubali sekyrou
Ale oni ji neposekeli mečem, neprostříleli šípy a neporubali sekerou, oni ji trochu škrábli mečem, šťouchli šípy a způsobli velmi nepřímé zásahy sekerou. Teprve když ty modřiny a podobné věci už neustála, podařil se skutečný zásah (kritické zranění).

Popisovat úbytek životů (nebo zde vlastností) jako fyzické zranění je něco, od čeho se de facto upouští, protože v žádném hratelném systému nelze uvést tento systém do souladu. Tedy bez téměř všudypřítomné léčivé magie, která by tím prošla takovou inflací, že by svět prakticky přestal dávat smysl.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Korhul »

Smrq: Já bych se prostě zamyslel nad tím, jaké činnosti dané kritické zranění ztěžuje a dával postihy i mimo to, co je uvedené v tabulce, pokud ti to přijde uvěřitelnější, případně prostě některé akce kvůli zranění zněmožnit (podobně jako ztráta prstů na ruce znemožní použití obouruček). Protože právě ty postihy na hody / nemožnosti líp simulují vliv zranění (menší šance na úspěch, popř. nemožnost), zatímco ty body ve vlastnostech jsou prostě obnovující se zdroje postavy. Vidím tam ostatně IMHO trochu podobnost s DrD2.

Popis kritického zásahu by právě měl být barvitý a vykreslit zranění tak, aby si hráč hned uvědomil, že to bude postavu nějak omezovat a vy jste to mohli ve hře zohlednit. Ale postava je hrdina, takže se i přes vážné zraněné dokáže relativně rychle dostat na nohy, překonat bolest a únavu a pokračovat v dobrodruhování (obnoví si body v atributu). Ale vlivem zranění už v lecčems nebude tak vynikat nebo jí to vůbec nepůjde.

Jinak dodám, že po prvním sezení jsem byl překvapený, jak málo ty šestky padaly, a tak si říkám, že i postih -1 je dost citelný.

+ to co napsali Markus a PardGalen a další.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Blast
Příspěvky: 7
Registrován: 25. 1. 2021, 06:53

Re: Zvířecí podoba

Příspěvek od Blast »

A další dotaz když náš hrdina Druid Péťa přijde při nelítostném boji o končetinu třeba ruku. Posléze po zahojení rány se bude chtít proměnit do medvěda bude mu chybět jedna tlapa ?
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Zvířecí podoba

Příspěvek od PardGalen »

Blast píše: 26. 1. 2021, 00:14 A další dotaz když náš hrdina Druid Péťa přijde při nelítostném boji o končetinu třeba ruku. Posléze po zahojení rány se bude chtít proměnit do medvěda bude mu chybět jedna tlapa ?
Tlapa by mu chybět měla, ale klidně můžete udělat to kouzlo mocnější a určit si, že se změní do kompletní podoby bez zranění. Druida to posílí, ale nepřijde mi to jako takový problém pokud to tak chcete hrát.
Always bring a gun to a puppet fight
Blast
Příspěvky: 7
Registrován: 25. 1. 2021, 06:53

Re: Grimoár

Příspěvek od Blast »

Děkuji za předešlé odpovědi :)

Měl bych tu další dotaz ohledně Grimoáru. V pravidlech se píše když chci použít kouzlo s grimoárem je to krátká akce za přípravu grimoáru a dlouhá za kouzlo. Otázka zní když pak v dalším kole budu chtít znova kouzlit musím zase za krátkou kaci připravovat grimoár nebo už je připraven z předešlého kouzlení ? Tím pádem sešlu kouzlo a zůstane i krátká akce třeba na úhyb nebo tak.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od PardGalen »

Pokud by chtěl někdo kouzlit to samé kouzlo z grimoáru tak bych krátkou akci nevyžadoval. Pokud by mělo být jiné tak už ano.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

A kdyby mezi jedním kouzlením a druhým třeba uskakoval útoku nebo se pohyboval, tak bych to taky vyžadoval. Chce to nějaké fikční posouzení. Prostě pokud stojí na místě a čumí do knížky, nemusí ji znovu připravovat. Pokud někde běhá, tak musí.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Zajímalo by mě, jak velkou finanční odměnu postavám dáváte. Začínal jsem na několika stříbrných, ale když to byl úkol, kde by mohlo jít o život (nebo něco pro NPC opravdu důležitého), dal jse i 5 zlatých (3 předem, 2 po vykonání úkolu). A říkám si, jestli jsem to nepřehnal. Koneckonců, 5 zlaťáků je fakt ranec peněz.
Jak to vidíte vy?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Korhul »

Když jsme včera řešili pivní válku v Kotlinách, hráči chtěli za pomoc Yawimovi zlaťák na osobu, proběhlo smlouvání a skončilo to na 7 stříbrných, což zpětně považuju ze svojí strany za přílišnou štědrost, měl jsem trvat na svých pěti :-)=. Na druhou stranu hráči jsou skoro na mizině, takže za první pořádný quest asi nakonec adekvátní odměna. A dostali taky právo vyplenit hrobku hraběte Nepoly, pokud se jim podaří ji najít a vyjít z toho ve zdraví.

Se zlaťákama bych fakt šetřil, když dával něco cenného, ještě bych zvážil, jestli jim nedat raději nějaký drahý ale těžký krám... Přece jen peníze jako takové jsou ve světě popsaném v příručce vzácné, nikdo je nerazí a měly by být odměnou asi jen vyjímečně.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

V Kotlinách jsem dával podobné odměny, pohybovalo se to kolem 5 stříbrných. Těch 5 zlatých jsem dal tehdy, kdy šla družina na průzkum do uhlířské vesnice v hlubokém lese, odkud do vesnice Střílky připlulo několik kusů těl. Rychtář se bojí, že uhlíře zmasakrovala nějaká obluda a neměl odvahu tam poslat svých pár mužů. Takže dobrodruzi šli vstříc potenciálně nebezpečné situaci, kam se nikdo z místních nehrnul. Střílky jsou navíc popisovány jako bohatá vesnice, takže rychtář na odměnu peníze měl. Ale zpětně si myslím, že 2 nebo 3 zlaté měly stačit.

Myslím si, že jsi odměnovou politiku nastavil lépe, než já. Budu se muset poučit. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Korhul »

Vždycky je možnost se inspirovat v tabulkách nálezů a nahodit té odměně i nějakou tu zvláštnost, co se tam nachází :-D
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 643
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Ota »

Hmm, u nás ještě žádná postava zlaťák nedržela v ruce.
Zatím jsme toho moc neodehráli, ale uzavřené dohody byly následující:

Dvoudenní doprovod karavany na vzdálenost 4 hexů poměrně klidnou krajinou = 6 stříbrných pro 3 osoby + jídlo a pití během cesty
Čtvrtden pomáhání v kovárně = (2+SÍLA) měďáků --> takže bojovník si přišel na 7 měďáků
Mýcení smrdutého plevele (je potřeba test na VÝDRŽ) = práce pro jednoho člověka na 4 čtvrtdny (takže dejme tomu dva dny) = 8 stříbrných + možnost se pak vykoupat v teplé vodě

Je třeba říct, že postavy začínaly jako chudáci, celkové jmění skupiny bylo kolem 2 stříbrných. Když si navíc bard nakřápl loutnu a díky svému amatérskému opravování ji rozbil úplně, začala hrát hodnota peněz velkou roli. Takže ani malá brigáda u kováře za pár měďáků se neodmítá. Inu, bard šetří na loutnu, bojovník na štít, takové skupině se dávají úkoly samy :).
Naposledy upravil(a) Ota dne 1. 2. 2021, 17:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Korhul »

Jinak jsme včera řešili na konci sezení zkušenosti. Když jsme poprvé prošli ten seznam, vyšlo nám, že jedna postava získala 2 XP a ostatní jednu, což jsme zavrhli a trošku to přiohli.

Co je podle vás významná akce postavy, za kterou si postava zaslouží zkušenost? A co poklady? Dáváte XP i když postava splní zakázku a dostane odměnu?
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Korhul píše: 1. 2. 2021, 15:06 Co je podle vás významná akce postavy, za kterou si postava zaslouží zkušenost? A co poklady? Dáváte XP i když postava splní zakázku a dostane odměnu?
Jednou, kdyz postavy udelaly pro vesnici vyznamnou akci a splnily dulezity ukol, dal jsem jim i tento bodik.
odmena za splneny ukol neni poklad.
U me hraci maji vetsinou tak 3 zk za sezeni. Nekdy 4, 5 jsem dal tusim jednou.
U hrani WoD jsem se naucil davat zk za dobre a aktivni hrani postavy. Nedavam to pravidelne, ale pokud hrac zahraje luxusni hru vedouci k rozvoji jeho postavy a vztahu s NPC, nemam problem ho pridelit.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti