Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Moderátor: skaven
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Mám dotázek: měl jsem pocit, že jsem někde četl pravidlo, že při táboření se dá použít maximálně bonus +3 kostky za vybavení, ale nemůžu to nikde najít. Nevíte někdo, jak to je?
Pokud má družina 3 stany a 2 křesadla, smí si při hodu na hledání tábořiště přičíst +3 kostky (tedy 1 stan a 1 křesadlo) nebo +8 kostek. Popřípadě třeba +7 kostek za 3 stany, ale jen +1 za jedno křesadlo (oheň přeci rozdělává jen jeden dobrodruh)?
Pokud má družina 3 stany a 2 křesadla, smí si při hodu na hledání tábořiště přičíst +3 kostky (tedy 1 stan a 1 křesadlo) nebo +8 kostek. Popřípadě třeba +7 kostek za 3 stany, ale jen +1 za jedno křesadlo (oheň přeci rozdělává jen jeden dobrodruh)?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Vyšel bych z pravidel pro Táboření, kde se na str. 155 píše
Pravidlo POMOC OSTATNÍCH (str. 48) říká, žeNa UTÁBOŘENÍ hází jenom jedna postava, ale ostatní jí můžou pomáhat (strana 48).
Z toho mně plyne, že si hodí jeden hráč s úpravou +3 za předměty (stan a křesadlo), když mu budou pomáhat tři další postavy, tak ještě +3 za pomoc ostatních, dohromady tedy max. +6. Předměty "navíc" (druhé křesadlo a druhý stan) bych do hodu nepočítal, právě kvůli té podmínce, že si hází jen jedna postava. Fikčně ale samozřejmě družina postaví dva stany a pomáhající postavy využijí druhé křesadlo (tím se naplní ta fráze "pomáhat může jenom někdo, kdo je fyzicky přítomný a má možnost nějak ti akci usnadnit" - druhá postava využije křesadlo a další dvě pomáhají se stavěním prvního a druhého stanu).Jiné hráčské i nehráčské postavy ti s hodem můžou pomáhat. Musí to oznámit předem, ještě než si hodíš. Taky to musí příběhově dávat smysl – pomáhat může jenom někdo, kdo je fyzicky přítomný a má možnost nějak ti akci usnadnit. Poslední slovo má Vypravěč.
Za každou pomáhající osobu dostaneš úpravu +1. S jedním hodem můžou pomáhat maximálně tři další postavy, což znamená, že maximální úprava za pomoc je +3.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Přihlásil jsem se na ZZ oneshot, který jsem kvůli nemoci musel odvolat, ale aspoň jsem si přečetl většinu pravidel a vytvořil si postavu a měl bych dva dotazy k věcem co mi nesedí.
Pýcha
Jak vám to ve hře funguje? Příklady se kloní hodně k siláckým prohlášením jako "Nikdy jsem..." a "Vždycky dokáži", akorát, že herní mechaniky říkají spíš opak (přesná procenta v Jersonově recenzi). No a když selžu, tak dostanu novou Pýchu a zase asi ve tvaru "Nikdy jsem..." a "Vždycky dokáži..." (jasně, jsou tam i jiné, ale tohle je převažující přístup). Příjde mi to těžce schizofrenní a vedoucí k rozkladu osobnosti postavu, protože si nedokážu představit jak takovou věc odehrávat. Jednak, kde vlastně brát další smysluplné příklady, jednak jak se vypořádat s tím, že moje postava má takovou hluboko zakořeněnou představu sama o sobě, akorát, že každých pár sezení tuto představu o sobě mění. U jedné postavy ze zmíněného oneshotu jsem viděl Pýchu "Jednou se mi povedlo..." což mi dává mnohem větší smysl.
Vztahy
Stejně tak mi příjdou podivně nastavené vztahy. Strukturou mi příjdou velmi blízké Bonds z PbtA her, ale jestli to chápu správně, tak jsou zde jednorázovou záležitostí při tvorbě postavy, ale nemají žádné mechanické vyjádření a dá se změnit, ale vlastně to nic nedělá. Dokonce za jejich vklad do hry nejsou oproti Pýše a Temnému tajemství ani XP?
Dávalo by mi to smysl spíš naopak. Pýcha jako stálá, obtížně změnitelná sebecharakterizace a Vztahy jako vyvíjející se záležitost. Zajímá mne, jak s tím různí lidé nakládají při hře (jestli to třeba nakonec není vůbec důležité, protože všichni řeší navigaci a táboření).
Pýcha
Jak vám to ve hře funguje? Příklady se kloní hodně k siláckým prohlášením jako "Nikdy jsem..." a "Vždycky dokáži", akorát, že herní mechaniky říkají spíš opak (přesná procenta v Jersonově recenzi). No a když selžu, tak dostanu novou Pýchu a zase asi ve tvaru "Nikdy jsem..." a "Vždycky dokáži..." (jasně, jsou tam i jiné, ale tohle je převažující přístup). Příjde mi to těžce schizofrenní a vedoucí k rozkladu osobnosti postavu, protože si nedokážu představit jak takovou věc odehrávat. Jednak, kde vlastně brát další smysluplné příklady, jednak jak se vypořádat s tím, že moje postava má takovou hluboko zakořeněnou představu sama o sobě, akorát, že každých pár sezení tuto představu o sobě mění. U jedné postavy ze zmíněného oneshotu jsem viděl Pýchu "Jednou se mi povedlo..." což mi dává mnohem větší smysl.
Vztahy
Stejně tak mi příjdou podivně nastavené vztahy. Strukturou mi příjdou velmi blízké Bonds z PbtA her, ale jestli to chápu správně, tak jsou zde jednorázovou záležitostí při tvorbě postavy, ale nemají žádné mechanické vyjádření a dá se změnit, ale vlastně to nic nedělá. Dokonce za jejich vklad do hry nejsou oproti Pýše a Temnému tajemství ani XP?
Dávalo by mi to smysl spíš naopak. Pýcha jako stálá, obtížně změnitelná sebecharakterizace a Vztahy jako vyvíjející se záležitost. Zajímá mne, jak s tím různí lidé nakládají při hře (jestli to třeba nakonec není vůbec důležité, protože všichni řeší navigaci a táboření).
- johnjarik
- Příspěvky: 534
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Docela to vystihuješ, že to tak může působit.
Do Pýchy cpu všechno, kde si o sobě myslím, že jsem dobrej. Nemusím být nejlepší,ale fakt dobrej (něco jako když se tě zeptají v 5e na kterou 'dovednost' jsi nejlepší). Nebo to můžeš pojmout z toho metaherního hlediska... na nějakou dovednost (či její užší část) mám mít výhodu,... pravidla tedy sáhnou po Pýše. Chci být dobrý 'Léčitel' - pojmenuji svou Pýchu - Hypokratova přísaha / Nikdo mi neumřel pod rukama / Zatím mám štěstí na pacienty.
Že to není dokonalý, to rozhodně platí. Ale to táboření je větší masterwork.
Vztahy jsou jen metaherní vyjádření, že bys měl k ostatním mít nějaký vztah. Osobně mi víc vyhovuje cesta skrze tu brožurku o Legendách - každý si hodí na vztah k družině (jak ji potkal), a nejlépe to naváže na předchozího. A pak si hodá první a naváže se logicky na posledního. Tím vznikne kolečko vztahů ( máš 2 vztahy a víc toho ani za hru běžně neuhraješ).
Podle mne můžeš použít XP z bodu "zachránil jsem spoludružiníkovi život" (nebo tak nějak)? Na ... Prohloubil jsem své vazby v družině.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Můžeš mít pýchu jako "Nikdy neodstoupím," nebo "Už nikdy nezavedeme plošná opatření," co stejně jednou padnou. Chápeš: pýcha prostě zamlžuje rozumné uvažování a není na ni možné aplikovat matematickou logiku.
Na druhou stranu, nikde v pravidlech se nepíše, že nová pýcha musí být jiná. Něco jako po smrti postavy si "vezmeš novou postavu"; taky si můžeš vytvořit novou postavu, která bude stejná. Kdyby některému z mých hráčů extrémně vadilo, že mu pýcha propadla, tak bych mu dovolil vzít si znovu stejnou, i když vzít si jinou (postavu, pýchu) je vždycky osvěžující.
Na druhou stranu, nikde v pravidlech se nepíše, že nová pýcha musí být jiná. Něco jako po smrti postavy si "vezmeš novou postavu"; taky si můžeš vytvořit novou postavu, která bude stejná. Kdyby některému z mých hráčů extrémně vadilo, že mu pýcha propadla, tak bych mu dovolil vzít si znovu stejnou, i když vzít si jinou (postavu, pýchu) je vždycky osvěžující.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Taky mi to nesedí - buď bych to chtěl propracovanější, a nebo to vyhodit.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Výjevy z minulosti - str. 142 v Průvodci hráče.
Co přesně zjistí postava kouzlem o síle 2?
Postava stoji před hradem, vidí:
a/ nějakou konkrétní situaci až rok vzdálenou,
b/ všechno, co se před hradem stalo za celý rok?
A vidí jen události z místa, kde stojí nebo z celého dobrodružného místa?
Jsme s našim druidem ve při, vidí to krapet jinak, než my ostatní.
Co přesně zjistí postava kouzlem o síle 2?
Postava stoji před hradem, vidí:
a/ nějakou konkrétní situaci až rok vzdálenou,
b/ všechno, co se před hradem stalo za celý rok?
A vidí jen události z místa, kde stojí nebo z celého dobrodružného místa?
Jsme s našim druidem ve při, vidí to krapet jinak, než my ostatní.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Já to chápu tak, že hráč určí, co ho zajímá, a Vypravěč mu popíše odpovídající výjev - hráč vlastně položí otázku a vypravěč odpoví. Ale nemůže říct “ukaž mi všechno za poslední rok”. To by nebyl výjev, ale jeden rok dlouhý kompletní replay a hráč by ho musel jeden rok sledovat, což není úplně efektivní využití času
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
On měl představu: jako v Matrixu se mi najednou dostanou do hlavy znalosti všeho za rok na celém dobrodružném místě.
S tím jsem měl problém, protože by jedním kouzlem vyřešil a zjistil zápletky drtivé většiny dobrodružství a nebylo by co hrát. Nezamlouvalo se mu to a prý ho odrbávám.
To tvoje řešení, Markusi, je zhruba takové, jak bych ho použil i já.
S tím jsem měl problém, protože by jedním kouzlem vyřešil a zjistil zápletky drtivé většiny dobrodružství a nebylo by co hrát. Nezamlouvalo se mu to a prý ho odrbávám.
To tvoje řešení, Markusi, je zhruba takové, jak bych ho použil i já.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Asi by stálo za to se hráče zeptat, jak si představuje ten kousek hry, ve kterém mu Vypravěč tyhle informace skutečně předá. A jak si je má Vypravěč připravit, když hráč může tohle kouzlo seslat prakticky kdykoliv.
Tohle kouzlo je brutálně mocné i ve chvíli, kdy se hráč může zeptat jen na jeden konkrétní výjev, a vidět celý rok zpět by totálně rozbořilo svět.
Tohle kouzlo je brutálně mocné i ve chvíli, kdy se hráč může zeptat jen na jeden konkrétní výjev, a vidět celý rok zpět by totálně rozbořilo svět.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Ok, a jak chápete prostor tohoto kouzla? Uvedu příklad: hráč stojí před hradní branou a ví, že někde vede do hradu tajná stezka. Je možné tímto kouzlem uzřít, jak jde někdo do tajného vchodu někde v lese za bukem? I když sesilatel kouzla neví, kde je vchod? A vlastně ani neví, jestli a kdy ten vchod někdo během roku použil? Nebo má šanci vidět jen věci v okolí místa, kde stojí?
A měl by čaroděj vědět, že se ta událost stala? Nebo stačí fakt, že se "možná" stala?
Nebo by měl vědět třeba: začátkem zimy se do hradu dostal špeh tajnou chodbou. Ústí je někde tady v lese, kde stojím. Zkusím se na to mrknout kouzlem.
A ta věc z minulosti - bude stačit kámen, který tu leží a ležel i před rokem? Nebo potřebuji třeba botu toho špeha?
A měl by čaroděj vědět, že se ta událost stala? Nebo stačí fakt, že se "možná" stala?
Nebo by měl vědět třeba: začátkem zimy se do hradu dostal špeh tajnou chodbou. Ústí je někde tady v lese, kde stojím. Zkusím se na to mrknout kouzlem.
A ta věc z minulosti - bude stačit kámen, který tu leží a ležel i před rokem? Nebo potřebuji třeba botu toho špeha?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Podle mě stojíš na místě, čumíš před sebe a koukáš, co se tady stalo v minulosti - tj. vidíš jenom to, co skutečně vidíš. Nemůžeš koukat za roh. Přijde mi to celkem očividné.
Když stojíš před hraní bránou, uvidíš, co se stalo před hraní bránou. Neuvidíš nic, co se děje za ní a už vůbec ne, co se děje někde na druhé straně v podhradí.
EDIT:
Aby to kouzlo mělo nějaký smysl, tak podle mě musí fungovat tak, že ty přijdeš ke konkrétnímu místu a máš představu o nějakém výjevu v minulosti, který hledáš. Kouzlo udělá Google search v minulosti a ten výjev ti ukáže. Takže můžeš například přijít k nějakému vchodu do jeskyně a říct: „tuším, že tudy někdo v minulosti protáhl mrtvolu, kterou jsme našli v lese. Chci vidět, jak se to stalo, abych poznal, kdo to byl.“ A prostě to uvidíš.A měl by čaroděj vědět, že se ta událost stala?
Ale musíš vědět, co hledáš. Nemůžeš říct: „Ukaž mi všechno, co se tu za rok stalo.“ I když vlastně... proč ne... tvůj problém, že si nezúžíš hledání a začne se ti v reálném čase přehrávat celý rok.
EDIT2: „Ukaž mi všechny, kdo tudy za rok prošli“, může u vchodu do jeskyně fungovat, pokud prošlo třeba jen pět lidí. Ale opět: pokud jich prošlo hodně, hráč to uvidí v reálném čase všechno. Což nemusí být zrovna to, co chce.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Pro ostatní, ZZ neznalé, kdyby se chtěli zapojit do diskuze:
VÝJEVY Z MINULOSTI
✥ 2. STUPEŇ
✥ VZDÁLENOST: střední
✥ TRVÁNÍ: jedna směna (15 minut)
✥ POMŮCKA: předmět z dané doby
Vidíš události, které se na místě, kde právě
stojíš, odehrály v minulosti, i když si je dnes
třeba nepamatuje ani živáček. Síla kouzla 1 ti
umožní nahlédnout jeden den zpátky v čase,
síla kouzla 2 umožňuje nahlédnout až rok do
minulosti a síla kouzla 3 přináší vidiny z doby
až stovky let nazpět. Výjevy bývají přerývané
a mnohoznačné – Vypravěč rozhodne, co přesně spatříš.
- johnjarik
- Příspěvky: 534
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
A. Vzdálenost určuje moji a sousední zóny. Zóny určuje vypravěč.
B. Pokud nemám focus, musím určit dobu. Příkladem budiž ta bota nebo určení času 'když tudy prchal můj bratr před pronasledovateli '.
C. Trvání 15 minut. Výjev nelze komprimovat. Takže nějaký kus videopásky ne 'vyber toho nejzajimavejsiho'. Může jít o kombinaci záběrů z několika kamer. A to tak, aby to bylo pribehotvorne.
B. Pokud nemám focus, musím určit dobu. Příkladem budiž ta bota nebo určení času 'když tudy prchal můj bratr před pronasledovateli '.
C. Trvání 15 minut. Výjev nelze komprimovat. Takže nějaký kus videopásky ne 'vyber toho nejzajimavejsiho'. Může jít o kombinaci záběrů z několika kamer. A to tak, aby to bylo pribehotvorne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti