Zapovězené země podle Jersona
Moderátor: skaven
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Zapovězené země podle Jersona
Tak co, už to někdo čtěte?
EDIT by Markus: Doplňuji odkaz na Jersonovu recenzi na d20.
Zapovězené země podle Jersona
EDIT by Markus: Doplňuji odkaz na Jersonovu recenzi na d20.
Zapovězené země podle Jersona
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Zapovězené země podle Jersona
Chtěl bych jenom říct, že i když některé Jersonovy poznámky nemusí být stoprocentně pravdivé (prostě třeba se nějaké věci podaří dovysvětlit), tak je ta jeho recenze dobrá, přiměřeně spravedlivá a rozhodně s ní žádnou "medvědí službu komunitě" neudělal.
Dobrá práce, Jersone
Dobrá práce, Jersone
Re: Zapovězené země podle Jersona
Ono o Krvavé mlze je ještě dost v Krkavcově čistce. Také je tam důvod proč zmizela. Jako tohle mi také trochu vadí, že je to roztahané po několika příručkách, ale co se dá dělat. Nějak to dopadne.
Always bring a gun to a puppet fight
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země podle Jersona
Ten důvod je alespoň stručně vysvětlený v příručce Vypravěče, takže se s tím dá pracovat. Jen tedy budu muset sepsat kapitolu o tom, jak Krvavá mlha (podle mě) vypadala a působila.Bez spoilerů, jako informace pro hráče posbírané z různých střípků z příručky.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země podle Jersona
Já si, mimochodem, Jersone, myslím, žes to odhalil zcela přesně: Krvavá mlha znemožnila cestování v noci a omezila většinu cestování, nikoli ale všechno. Takže pár vzácných lidí i v těch uplynulých staletích skutečně cestovalo, obchodovalo, udržovalo kontakty. Mohly třeba i drancovat (loupeživé nájezd) atd. Jen prostě bylo nutné být na noc v nějaké vesnici (ne nutně tvojí vlastní).
Takové ty poznámky typu "cestování nebylo" nebo "všichni se třásli doma" či co tam všechno je, bych si vykládal spíš atmosféricky než doslovně. Tj. je to nadsázka. Navíc mám dojem, že to je jenom v Průvodci hráče, takže to může být i záměr na zamaskování spoilerů a zmatení hráčů. Aby si třeba hráči mysleli, že je mlha drsnější než je, a museli si realitu zjistit ve hře. Že to může zmást i čtenáře, to je jiná.
Nicméně kdybys četl jenom Příručku Vypravěče, tak tam je to popsáno myslím jednoznačně.
Takové ty poznámky typu "cestování nebylo" nebo "všichni se třásli doma" či co tam všechno je, bych si vykládal spíš atmosféricky než doslovně. Tj. je to nadsázka. Navíc mám dojem, že to je jenom v Průvodci hráče, takže to může být i záměr na zamaskování spoilerů a zmatení hráčů. Aby si třeba hráči mysleli, že je mlha drsnější než je, a museli si realitu zjistit ve hře. Že to může zmást i čtenáře, to je jiná.
Nicméně kdybys četl jenom Příručku Vypravěče, tak tam je to popsáno myslím jednoznačně.
Re: Zapovězené země podle Jersona
Jerson: O víkendu jsme s kamarády procházeli tvoji recenzi a tak nějak nám přišlo, že opravdu vyznívá negativněji než ta na Dračí Hlídku. Tak si říkám, čím to?
Možná to je prostě tím, že ty v každém odstavci vlastně popisuješ "chyby" pravidel, ale už příliš nemluvíš o "dobrých věcech" pravidel. Mohl bys tedy ještě alespoň v pár větách shrnout ty "nejlepší" přínosy této hry? Ty nejinovativnější a nejnápaditější mechaniky? Ty důvody, proč to vlastně ty tři hvězdičky dostalo?
Možná to je prostě tím, že ty v každém odstavci vlastně popisuješ "chyby" pravidel, ale už příliš nemluvíš o "dobrých věcech" pravidel. Mohl bys tedy ještě alespoň v pár větách shrnout ty "nejlepší" přínosy této hry? Ty nejinovativnější a nejnápaditější mechaniky? Ty důvody, proč to vlastně ty tři hvězdičky dostalo?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země podle Jersona
Zajímavá základní mechanika, včetně Štěstí a získávání vůle (kromě večerního štrikování).
Zajímavě zpracovaný svět a rasy.
Náhodné tabulky na různé věci (i když ne na vše potřebné), které opravdu umí inspirovat, když se použijí před hrou.
různým textům z pravidel nelze věřit
Řadu pravidel je nutné dodělat nebo ignorovat, jinak dávají WTF výstupy
Stačí takto?
Zajímavě zpracovaný svět a rasy.
Náhodné tabulky na různé věci (i když ne na vše potřebné), které opravdu umí inspirovat, když se použijí před hrou.
různým textům z pravidel nelze věřit
Řadu pravidel je nutné dodělat nebo ignorovat, jinak dávají WTF výstupy
Stačí takto?
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země podle Jersona
Na večerní štrikování by se nemělo vůbec házet, tj. není možné získávat vůli štrikováním a jinými bezvýznamnými činnostmi.
Což mimochodem asi řeší i tvoje výhrady k tomu, že když neuspěješ ve výrobě šípů, nemůžeš to týden opakovat. Já bych na výrobu šípů pravděpodobně neházel - to je tak jednoduchá věc, že se ti to prostě povedlo. Stejně tak bych neházel na jiná rutinní řemesla, kde nehrozí neúspěch.
Věnuje se tomu někde na začátku rámeček „Házejte, jenom když o něco jde“. Samozřejmě uznávám, že je to dost volné a nechává do dost prostoru tomu, jak si to pojmeš.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země podle Jersona
Markusi, když ti v divočině dojdou šípy a potřebuješ vyrobit alespoň dřevěné, abys další den mohl lovit, tak je to zatraceně důležitá věc.
Každopádně nemusíš vyrábět jen šípy, ale i ledacos jiného, a nesmyslnost tohoto pravidla to nijak nezmenšuje. Kdyby nepovedená výroba snížila duševní vlastnosti a při snížení na nulu nebyla možná výroba, neřeknu ani slovo, to se už zdůvodnit dá.
Navíc výroba šípů bez zázemí není nic jednoduchého.
To štrikování je samozřejmě vtip, nicméně princip nabíjení vůle při cíleném riskování je zajímavá mechanika, jen málo odolná k náhodnému exploitování.
Každopádně nemusíš vyrábět jen šípy, ale i ledacos jiného, a nesmyslnost tohoto pravidla to nijak nezmenšuje. Kdyby nepovedená výroba snížila duševní vlastnosti a při snížení na nulu nebyla možná výroba, neřeknu ani slovo, to se už zdůvodnit dá.
Navíc výroba šípů bez zázemí není nic jednoduchého.
To štrikování je samozřejmě vtip, nicméně princip nabíjení vůle při cíleném riskování je zajímavá mechanika, jen málo odolná k náhodnému exploitování.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Zapovězené země podle Jersona
Jerson: Stačí. (Ale ty dva vykřičníky jsem tam už zase jako ale nechtěl )
Prostě chápeš: Recenze se dá psát způsobem, že se bude soustředit na ty negativní věci, ale také se může soustředit spíše na ty pozitivní věci. Takže když ty napíšeš padesát (negativních) odstavců "chyb a problémů" a jeden závěrečný (pozitivní) odstavec "dávám tomu tři hvězdičky z pěti", tak si pak člověk říká: "Ale proč vlastně?"
Takže proto jsem o tom chtěl slyšet i něco jako pozitivního...
Prostě chápeš: Recenze se dá psát způsobem, že se bude soustředit na ty negativní věci, ale také se může soustředit spíše na ty pozitivní věci. Takže když ty napíšeš padesát (negativních) odstavců "chyb a problémů" a jeden závěrečný (pozitivní) odstavec "dávám tomu tři hvězdičky z pěti", tak si pak člověk říká: "Ale proč vlastně?"
Takže proto jsem o tom chtěl slyšet i něco jako pozitivního...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země podle Jersona
Chápu tě, nicméně lidé chtějí moje recenze proto, že vytáhnu různé zvláštní, nelogické nebo vyloženě špatné věci a rozeberu je, což je věc, kterou umím. Prostě jako bývalého zkušebního inženýra i jako recenzenta mě zajímá, kdy věci přestávají fungovat.
Nečekej odemně recenze, ve kterých se budu rovnoměrně věnovat kladům a záporům, protože z kladů nedokážu žádnou zábavnou zajímavost dostat.
DH vychází hůř proto, že to jsou prostě celkově slabá pravidla.
Nečekej odemně recenze, ve kterých se budu rovnoměrně věnovat kladům a záporům, protože z kladů nedokážu žádnou zábavnou zajímavost dostat.
DH vychází hůř proto, že to jsou prostě celkově slabá pravidla.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Zapovězené země podle Jersona
S tím souhlasím. Nikdo nečeká, že Jerson bude popisovat, co je tam super. Všichni čekají, že Jerson bude řešit
-dojnost krav
-nasazování batolat v lukostřeleckých oddílech a jejich výkonnostní poměr vůči gnómům
-balistické křivky vrhaných nožů v poměru ku bajonetu
-efektivitu vesnických zídek ve středověku
-a rozdíl mezi izolací krbové vložky u šindelových a doškových střech.
A všichni čekají, že u toho bude jízlivý a bude jím vypíchnuté mechaniky aplikovat na rozbíjení obličejů skautek.
-dojnost krav
-nasazování batolat v lukostřeleckých oddílech a jejich výkonnostní poměr vůči gnómům
-balistické křivky vrhaných nožů v poměru ku bajonetu
-efektivitu vesnických zídek ve středověku
-a rozdíl mezi izolací krbové vložky u šindelových a doškových střech.
A všichni čekají, že u toho bude jízlivý a bude jím vypíchnuté mechaniky aplikovat na rozbíjení obličejů skautek.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Gimli a 5 hostů