Zapovězené země podle Jersona
Moderátor: skaven
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Zapovězené země podle Jersona
Tak co, už to někdo čtěte?
EDIT by Markus: Doplňuji odkaz na Jersonovu recenzi na d20.
Zapovězené země podle Jersona
EDIT by Markus: Doplňuji odkaz na Jersonovu recenzi na d20.
Zapovězené země podle Jersona
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Počujte, a čítali ste vôbec tie pravidlá poriadne? Lebo tu zaznieva ozaj dosť nepresností, z čoho zase môžu vyplynúť podivné úsudky (tu len dodám, že samému sa mi niektoré veci vyjasňujú v priebehu hrania, keď na ne narazíme a riešime. Ale nespomínam si, žeby som v nejakej situácii nemal pravidlovú oporu). Jersonov pocit, že postava môže mať málo talentov (to som objasnil už vyššie) je nezmysel.
Kdesi som tu zachytil (alebo na D20), že kúzelník si na zoslanie kúzla hádže na úspech. Nehádže, hod určuje počet minutých "willpower" bodov a slúži na určenie "power levelu", kúzlo je automaticky zoslané. Problém nastane pri "bane", keď si kúzelník musí hodiť na "mishap", čo modifikuje kúzlo, alebo chudáka kúzelníka.
Aj ten bard (aj keď viem, že ide asi len o príklad na to "jakákoliv" činnosť) si na úspech vôbec nehádže, úspešný je automaticky, cenou je opäť počet minutých "willpower" bodov a akcia samotná. Teda, v prípade, že využíva svoj talent v boji. Na mimotalentový úkon je to ozaj dobrý postih... Čo je inak dôvod, tento fail to progress moment, prečo som z Dungeon Worldu prešiel na ZZ. Už som začínal byť dosť vyhorený z vymýšľania "partial success" za pochodu. ZZ mi ich generujú v podstate automaticky.
Kdesi som tu zachytil (alebo na D20), že kúzelník si na zoslanie kúzla hádže na úspech. Nehádže, hod určuje počet minutých "willpower" bodov a slúži na určenie "power levelu", kúzlo je automaticky zoslané. Problém nastane pri "bane", keď si kúzelník musí hodiť na "mishap", čo modifikuje kúzlo, alebo chudáka kúzelníka.
Aj ten bard (aj keď viem, že ide asi len o príklad na to "jakákoliv" činnosť) si na úspech vôbec nehádže, úspešný je automaticky, cenou je opäť počet minutých "willpower" bodov a akcia samotná. Teda, v prípade, že využíva svoj talent v boji. Na mimotalentový úkon je to ozaj dobrý postih... Čo je inak dôvod, tento fail to progress moment, prečo som z Dungeon Worldu prešiel na ZZ. Už som začínal byť dosť vyhorený z vymýšľania "partial success" za pochodu. ZZ mi ich generujú v podstate automaticky.
Mení, napríklad pri Forage je to explicitne napísané, pri Hike je zase dôležité, či je noc/deň, viacero vecí ovplyvňuje terén. Čo sa konkrétne táborenia týka, tak tam je explicitne napísané, že pri "Make Camp" musíš uspieť na Survival + ak máš Quarter Master + prípadný gear. Môžeš to odohrať as written, ale osobne by som to riešil cez fikciu - ak majú patričný gear na zimu (dáku kožušinu na sebe), tak as written, ak nie, tak by som uplatnil difficulty modifier (str. 48 v anglickej vercii) V zime to môžeš upraviť skrz pravidlo "Difficulty", je kosa a si v sandáloch, nuž, -2 kocky
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Co znamená "pořádně"? Četl jsem ta pravidla jednou, s řadou zpětného listování a dohledávání detailů. To že informace nejsou hezky ucelené jsem už naznačoval. A ani neříkám, že jsem všechna pravidla pochopil dobře.
Ale to s bardech nechápu - o boji nikdo neřekl ani slovo. Prostě chce předvést dobrou písničku.
Ale to s bardech nechápu - o boji nikdo neřekl ani slovo. Prostě chce předvést dobrou písničku.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Zase tú otázku nemusíš brať úplne nejako dôležito, ten smajlík tam nie je samoúčelný. S prehľadnosťou súhlasím, však to viac-menej, aj keď nejasne, potvrdzujem v tej zátvorke.
Ten bard bol len o tom, že závisí od situácie, v ktorej tú pesničku spieva - niekedy má automatický úspech vďaka talentu, niekedy nie. To je celé.
Ten bard bol len o tom, že závisí od situácie, v ktorej tú pesničku spieva - niekedy má automatický úspech vďaka talentu, niekedy nie. To je celé.
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Ve spolupráci s Forbidden Sheets připravujeme českou verzi.
Pravidla ti říkají "Hody kostkou jsou v Zapovězených zemích dramatický moment... Proto byste měli házet, jenom když je to nezbytné, v dramatických situacích nebo při náročných výzvách. Jindy by měl Vypravěč prostě rozhodnout, že akce proběhla úspěšně.". Čili je nesmysl házet si, jestli jsi zazpíval písničku...Jerson píše: To "jakákoliv" bylo myšleno, že "zazpívám písničku, a když mi na ní bude záležet, tak mě i to obyčejné zpívání může vyřadit", protože myslím, že to hráči DrD i DnD nebudou čekat.
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Ono i ta dvojka je docela málo a já na to hráče několikrát raději upozorňoval, aby věděli co dělají. Třeba u nás kupec a brad mají silu dva a ve chvíli kdy se dostanou do boje tak slušná pravděpodobnost, že jen tak nevyváznou.
Always bring a gun to a puppet fight
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Ještě je zajímavé, jak Aleš cestuje a Markus mu dal jen jeden čtvrtden světla, a Aleš samozřejmě vyrazil. Jenže pak už je tma, takže když by připravoval tábor, tak by to dělal po tmě - takže nejspíše s pomocí pochodní(?) a pak poslepu (protože ani k12 pochodní nejspíše nevydrží celý čtvrtden, tedy 6 hodin, protože se háže po 15 minutách).
Trochu mě zarazilo, že se při určování směru neprojevily ty tři jedničky z přehození na určování směru. A pak by si měl hodit na to, že nehlídkuje. Nebo ne?
A to hozené setkání je taky zajímavé. Škoda že jsi to nerozehrával dál, Markusi.
Trochu mě zarazilo, že se při určování směru neprojevily ty tři jedničky z přehození na určování směru. A pak by si měl hodit na to, že nehlídkuje. Nebo ne?
A to hozené setkání je taky zajímavé. Škoda že jsi to nerozehrával dál, Markusi.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
No já v tom dost plavu - ty jedničky by určitě nějaký význam měly (minimálně jako zranění vlastnosti?), ale nechtěl jsem to dohledávat. Tu situaci jsme nerozehrávali záměrně, byli jsme domluvení, že chceme ukázat základy systému, ne z toho udělat běžné herní sezení.
Nevím, jestli bych na rozdělávání tábora počítal postihy za tmu. Bral bych to tak, že ho rozdělávají na začátku toho čtvrdne, kdy se teprve stmívá. To je právě ten prostor, kdy do toho vstupuješ ty jako Vypravěč, který ty pravidla nějak vykládá a interpretuje. (Opačný přístup, kdy se pravidla snaží popsat všechny situace a výjimky, vede ke vzniku DrD 1.6)
Nevím, jestli bych na rozdělávání tábora počítal postihy za tmu. Bral bych to tak, že ho rozdělávají na začátku toho čtvrdne, kdy se teprve stmívá. To je právě ten prostor, kdy do toho vstupuješ ty jako Vypravěč, který ty pravidla nějak vykládá a interpretuje. (Opačný přístup, kdy se pravidla snaží popsat všechny situace a výjimky, vede ke vzniku DrD 1.6)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
No proto se ptám, protože dle pravidel trvá příprava tábora celý čtvrtden. Ale dobře.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Markusi, když jsi ve videu ukázal, že v prvním boji může postava přijít o prst, čímž přijde o možnost používat obouruční zbraně, vztahuje se to i jiné obouruční předměty? Protože u barda hrajícího na loutnu by to bylo hodně zásadní zásek do postavy.
Jinak je na tom videu hezky vidět tvé nadšení, když bereš do ruky deset kostek, aby sis hodil dost nepříjemný útok proti postavě hráče.
Jinak je na tom videu hezky vidět tvé nadšení, když bereš do ruky deset kostek, aby sis hodil dost nepříjemný útok proti postavě hráče.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Že jsem sadistický a mám rád grimdark, je o mě snad široce známo. Bohužel špatně jsem se podíval do té tabulky - na druhý pohled musím dodat, že u každého zranění je uvedená doba léčení (ne že by ti ten prst znova narost, ale zahojí se ti rána a přestane tě to bolet) a efekt "nemůžeš používat obouruční zbraně" je žel bohu jen dočasný.
Jak bude hrát bard na loutnu bez prstu, je samozřejmě jeho problém.
Jak bude hrát bard na loutnu bez prstu, je samozřejmě jeho problém.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Počkej, a s tou useknutou půlkou chodidla je to taky jen dočasné?
Jinak 5% šance na okamžitou smrt při kritickém zásahu mi přijde docela dost. To je průměrně 12 kritických zásahů, než postava zemře.
Jinak 5% šance na okamžitou smrt při kritickém zásahu mi přijde docela dost. To je průměrně 12 kritických zásahů, než postava zemře.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Tak účelem té tabulky asi je, se do podobných situací snažit nedostávat, tedy na ni neházet. Protože je to ale drsná hra na přežití, někdy k tomu dojde a pak jsi rád, že trestem bylo "jen" těžké dočasné zranění. Smrt ale hrozit musí, aby to mělo tu správnou ORS atmosféru.
Samozřejmě to ale nesmíš hrát se sadisty typu Markus, který když podobnou tabulku vidí, chce, aby na ni hráči házeli, protože je to přece zábava (pro něj určitě). Pak prostě musíš doufat, že se jeho osobní motivace nepromítne do chování a hlavně počtu a typu nepřátel, které potkáš. Ti by sice měli být asi taky nějak náhodně generování, ale to pak musíš GMovi věřit, že té náhodě v rámci zábavnosti nějak nepomůže
Nicméně když přestanu být jízlivý, tak při určité náhodnosti generování překážek (nepřátel) a rozptylu možných výsledků v boji je prostě určitá pravděpodobnost, že budeš mít smůlu a skapeš. To je součástí atmosféry těch drsných ZZ a obecně ladění hry, kdy nejsi epický hrdina, ale prostě spíš takovej drsnější týpek, který se protlouká a dost možná i skape.
Žádná americká pohádka, prostě drsní Skandinávci (a jejich sklony k depresím).
Samozřejmě to ale nesmíš hrát se sadisty typu Markus, který když podobnou tabulku vidí, chce, aby na ni hráči házeli, protože je to přece zábava (pro něj určitě). Pak prostě musíš doufat, že se jeho osobní motivace nepromítne do chování a hlavně počtu a typu nepřátel, které potkáš. Ti by sice měli být asi taky nějak náhodně generování, ale to pak musíš GMovi věřit, že té náhodě v rámci zábavnosti nějak nepomůže
Nicméně když přestanu být jízlivý, tak při určité náhodnosti generování překážek (nepřátel) a rozptylu možných výsledků v boji je prostě určitá pravděpodobnost, že budeš mít smůlu a skapeš. To je součástí atmosféry těch drsných ZZ a obecně ladění hry, kdy nejsi epický hrdina, ale prostě spíš takovej drsnější týpek, který se protlouká a dost možná i skape.
Žádná americká pohádka, prostě drsní Skandinávci (a jejich sklony k depresím).
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Mně teda hra s pravděpodobností úmrtí pouhých 5 % – a to jenom v případě, že ti životy klesnou na nula – přijde dost mírná.
Re: Zapovězené země / Forbidden Lands
Tak když EDIT/ jsou ty životy často vlastně jen tři /EDIT, tak to má zase trochu jiný kontext. Navíc nesmíš zapomínat na ta ostatní vážná zranění (s potenciálem úmrtí) a nějaká ten slipery slope.
Ale obecně jo, je to nastavené asi nějak rozumně "mírně" (čti hratelně i někým jiným než masochisty). Zásadní je imho hlavně to, jak často ty mohou ty životy na tu nulu spadnout. Pocitově to totiž hrozí dost (což je správně atmosférické), reálná pravděpodobnost bude asi docela malá (pokud nejsi někdo se silou 2 ).
Ale obecně jo, je to nastavené asi nějak rozumně "mírně" (čti hratelně i někým jiným než masochisty). Zásadní je imho hlavně to, jak často ty mohou ty životy na tu nulu spadnout. Pocitově to totiž hrozí dost (což je správně atmosférické), reálná pravděpodobnost bude asi docela malá (pokud nejsi někdo se silou 2 ).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host