Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Markus »

Tahle diskuze slouží ke sdílení doporučení, námětů na dobrodružná místa. Posílejte doporučení dobrodružných míst, která se vám osvědčila, pište své zkušenosti na oficiální i fanouškovská dobrodružná místa, posílejte své výtvory. V prvním příspěvku se pokusíme vést jejich přehled.

Fanouškovská dobrodružná místa
:arrow? Okolí Kamence - Vesnice, několik lokací v krajině a tajuplná věž s podivným monstrem
:arrow? Noc krve - atmosférický incident v hostinci uprostřed lesů
:arrow? Vražedné světlo - hororová jednohubka, jejíž cílem je přežít noc
:arrow? Dáma z Černé růže - hrádek se žravou obyvatelkou
:arrow? Šeptající tůně
:arrow? Labyrint Chodce v tmách
:arrow? Lyset
:arrow? Hřbitov obřích červů
:arrow? Kolosova vyhňa
:arrow? Poslední uctívač
:arrow? Kdo seje vítr - minikampaň se třemi lokacemi a morem

Nová náhodná setkání
:arrow? Setkání v Zapovězených Zemích I
:arrow? Setkání v Zapovězených Zemích II

Doporučená dobrodružství z jiných her
Vzhledem k obecnému nedostatku českých herních produktů budete možná muset sáhnout i po dobrodružstvích určených původně pro jiné hry. Tady shromažďujeme odkazy na ty, která mají tematicky blízko k Zapovězeným zemím. Budou vyžadovat pravidlovou konverzi, takže pokud ji někdo provedete, podělte se o ni.

:arrow? Zkáza divošských králů. Izolovaná severská osada terorizovaná démonickým vlkem. Tematicky nevyžaduje skoro žádnou změnu, snad jenom změnit kněze na Rezavého bratra.
:arrow? Zimoviště opeřené prasnice, výprava do jeskyně obývané divným zmutovaným zvířetem. Žánrově gore horror, k ZZ to nemá daleko, možná budete chtít trochu ubrat na smrtelnosti.
:arrow? Strážní věž a skřetí jeskyně - generické minidungeony použitelné víceméně tak, jak jsou. Skřety vyměňte za orky.
:arrow? Vězení Staré Pijavice – Minidungeon s tématikou pijavic. Předstírejte, že zdejší hnusy jsou Zygoferovy výtvory.

Logův velký mix
:arrow? Logaritmus zkompiloval velkou sandboxovou kampaň sestavenou ze spousty dobrodružství původně pro jiné hry, která upravil, zkonvertoval do Zapovězených zemí a rozmístil je do mapy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Jerson »

Jo, chceme podrobnosti. Začni tím, kolik je synovi let :-)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Ota »

Je mu 14 let, s kámošema často hrávali ve škole jejich mutaci "Dračáku", přičemž synátor funguje jako Vypravěč a akce vyhodnocuje buď vlastní úvahou nebo hodem k20 (přičemž kolik je potřeba hodit, ví jenom on sám).

Hraje-li na PC hry typu Fallout nebo Skyrim, je při tvorbě postavy jeho oblíbenou hláškou: "takže Charisma na max!", tudíž jako první postavu v ZZ si vytvořil barda s Osobností 6. Jako Vypravěč čekám častou snahu o Manipulaci :).
Když jsem mu prozradil, že jeho šaramantní bard by měl v divočině dost problémy, pragmaticky mu vytvořil nevlastního bratra lovce.

Škoda jen, že s podobnou lehkostí neřeší matematické slovní úlohy :).
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Jerson »

Hele, můj syn řeší v předškolním věku sčítání odčítání do dvaceti, ale zase si moc nezvládá hrát s jinými dětmi, aniž by je po chvíli nechtěl zmlátit. Buď rád za šarmantní bardy a schopnost být šéfem vlastní party :-)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od smrq »

Asi je již rozhodnuto, ale taky jsem pro mapu bez hexu. Ztotožňuji se s Markusovým názorem, že mapu je dobré udělat, aby Vypravěč tušil, jak to autoři zamýšleli, ale pak si to stejně vykrade a umístí tam, kde se mu to hodí. A u ZZ to je imho ještě markantnější.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Estel
Příspěvky: 12
Registrován: 14. 1. 2021, 09:38

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Estel »

Na jaký hex jste umístili Kotliny? S lokacema mám dost problém, protože nevím jaká místa budou v Krkavcově čistce nebo dalších rozšířeních. Navíc mapa obsahuje pojmenované lokality stejně tak nálepky a v základní verzi o nich není žádná informace.
Chci do hry zapojit The Chapel of Blood (hráli kluci na streamu) tohle místo bych viděl někde více na jih, kotliny zase vice na sever. Jak to máte vy?
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od PardGalen »

Na nálepkách máš všechny lokace i z Krkavcovy čistky a Quetzliny jehly. Trochu problém je v tom, že nevíš co jsou zač a třeba Pelagia je na pobřeží.
u nás máme Kotliny na druhé straně hor od Kvílící štoly. Jak je symbol vesnice u řeky.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od smrq »

Krkavcova čistka neurčuje, kde která lokace leží. Jsou tam, pokud vím, obecné rady typu: vesnice někde u řeky.
Co jsem se díval, podobně umisťují své dobrodružství i fanoušci.
Jsem se svým přístupem, kdy jsem kampaň, co mám rozepsanou, umístil na konkrétní místo, docela exot. Ale i já napsal, že si lokace může každý vypravěč přesunout kamkoliv jinam.

Naše Kotliny jsou severně od hor, kde je Kvílíci štola a do místa, kde má ParGalen právě Kotliny, jsem já umístil startovní vesnici naší kampaně jménem Střílky.
Naposledy upravil(a) smrq dne 25. 1. 2021, 22:48, celkem upraveno 1 x.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Estel
Příspěvky: 12
Registrován: 14. 1. 2021, 09:38

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Estel »

Diky za odpovědi. Já se spíše chtěl vyhnout situaci kde postavy napadne např. prozkoumat Kvílící štolu a v následné Čistce bude toto místo uvedeno a popsáno zcela jinak než jsem ho popsal já navíc v družině už bude vedeno jako vyčištěné :D
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od smrq »

Tech pevne urcenych lokaci je pramalo. Z hlavy me jich napada 5, vic jak 10 jich urcite nebude.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Korhul »

Dneska jsme odehráli druhou sešnu v Kotlinách. Zápis je tu: https://ctibor.brancik.cz/rpg/hrani/zz/02_kotliny. Předchozí sezení tady: https://ctibor.brancik.cz/rpg/hrani/zz/01_svoboda

Sem dávám jeho rozšířenou komentovanou verzi z pohledu vypravěče:

Ráno se postavy vydaly na průzkum vesnice. Všude se samozřejmě rozkřiklo, jaký poprask vzbudili dobrodruhové v hostinci U Ruky nebožtíka předchozí večer. Kobzol se vydal ke kováři, kterému nechal sochu z hnízda harpyjí výměnou za opravu nalezené zbroje. Evžen se vydal nakoupit zásoby na statek. U studny si postavy poslechly několik dalších nepravědpodobných historek o tom proč jsou cesty ve vsi lemovány červeným kamením.

Cháart zkoumal staré pohřebiště, přitom si všiml strážních věží a lelkujících členů domobrany. Když se postavy sešly na kopci v starodávném chrámu, strážný Jarve od severní věže se k nim z dlouhé chvíle přidal a zasvětil družinu do sporu mezi paní Pollmorovou a sládkem Yawimem. Prozradil jim také pravý účel lemování vesnických cest. Postavy také objevily nápis na obelisku. Jelikož úplněk nastane až za šest dní, nezbývá jim než čekat, pokud chtějí hrobku objevit.
Spoiler
Tady musím hned na úvod Kotlinám vytknout drobnou nedotaženost. Autor vymyslel to lemování cest červeným kamením. V textu je ale napsané, že vesničani ohledně toho často tahají cizince za nos, aniž by to bylo nějak konkrétně rozvedeno, nebo byly dané nějaké příklady. Hráči se toho samozřejmě chytili a začali zjišťovat, proč to tam je. Improvizovat z fleku nějaké báchorky je docela náročné, aby to nepůsobilo jalově. Po druhém rozhovoru s vesničany jsem to vzdal a normálně jim vyklopil jaký je pravý účel těch kamenů.

Další divná věc je ten tajný vchod do hrobky. Když se situace rozehrála, napadlo mě, že vlastně není žádný důvod, aby postavy vchod nenašly i bez svitu měsíce. Prostě by to tam pořádně prohledaly a bylo by to. Ostatně první věc co hráči po příchodu do chrámu udělali bylo hledání něčeho ve skále kolem. Zahrál jsem to do autu s tím, že je to tam zarostlé ostružiním a nechal je objevit nápis na obelisku, ale byla to teda čirá iluze z mojí strany a zlý ošklivý nepěkná věc. Nehledě na to, že by stejně stačilo říct, že se teda postavy podívají, kterým směrem ta díra v obelisku míří, zmínit něco o postavení měsíce na obloze a tak. To už teda moje hráče nenapadlo. Možná jsem moc velký astronomický nerd, protože já bych to určitě tak udělal a chtěl vchod najít i v noci. Doporučuju to modifikovat tak, že dopadající světlo úplňku přes díru v obelisku je podmínkou otevření hrobky, jinak to vůbec nejde (neobjeví se spára dvěří apod.).
Na oběd zašla družina k Yawimovi. Potížista Kobzol, který si z pochopitelných důvodů nemohl přečíst nápis nad vchodem, a tak hned hostinskému vmetl do tváře jeho nízký vzrůst, málem zavinil další konflikt. Protože se však Yawim doslechl o cizincích předem a řekl si, že je zkusí využít pro své plány, protentokrát svoji pýchu odložil stranou a vše se obešlo jen s drobným škádlením (navíc bylo v hospodě málo těch, kdo by mu mohli pomoct přeprat osvaleného orka, který jak se zdá nejde pro ránu daleko). Družina se tak dozvěděla o Yawimových velkých plánech a o tom, jak jim stará Pollmorka brání. Tím si získal sympatie postav, které mu slíbily, že ho podpoří při převzetí moci ve vsi. Yawim jim řekl, že má na své straně už dost vesničanů, ale pro případ, že by dělala potíže domobrana, bylo by dobré, aby postavy působily jako prvek k odstrašení všech pokusů použít sílu. Evžen přispěl s nápadem, že by nebylo špatné zařídit to, tak, aby co nejvíce osob spřízněných s Yawimem mělo ten večer hlídku, což by se dalo zařídit zfalšováním rozpisu, který paní Pollmorová vyvěšuje v Olmově hostinci. Yawim družině za spolupráci nabídl, že mohou nerušeně hledat Nepolovu hrobku a nechat si všechny poklady v ní a dále doživotní ubytování a stravu u něj v hostinci. Nakonec se však nechal ukecat i k vyplacení odměny v hodnotě sedmi stříbrných na hlavu.
Spoiler
Rozhodl jsem se, že postavy do základního konfliktu vtáhnu tak přímočaře, jak to jen půjde. Uvažoval jsem o tom tak, že všichni hlavní aktéři ve vsi se doslechli, že postavy jsou raubíři, a tak se přes noc rozhodli najmout je do svých služeb a využít je pro černou práci. Postavy se tak stanou prvkem, který pomůže narušit status quo.

A bylo to dobré rozhodnutí, protože to okamžitě nakoplo hráče k akci. Yawim okamžitě přednesl družině svoje trable a bez okolků jim nabídl, aby s ním spolupracovali. Mým hráčům přišel sympatištější než paní Pollmorová, a tak se nechali najmout. Poprvé jsem myslím použil i hod na manipulaci pomocí níž si postavy vyhandlovali i příplatek.
Aby družina unikla podezření, že se paktuje s Yawimem, sehráli se sládkem scénku, jak je po obědě vyhazuje ve zlém z hospody. Cháart si všiml, že nedaleko od Tří lebek bydlí bratr Sturkas. Rozhodl se, že si ho trochu proklepne a bude sledovat jeho každodenní rutinu. Nenápadě se za ním plížil po vsi a sledoval ja kárá vesničany za jejich prohřešky. Kobzol zamířil ke kovářovi urgovat u něj opravu zbroje, aby byla do zítřka zaručeně hotová. Přišla tam však pro něj kovářova dcera, že si jej volá paní Pollmorová a chce s ním osobně mluvit. Kobzol řekl, že teda půjde. Cestou se na návsi potkal s Evženem, který ho zaúkoloval, aby pokud možno ukradl papyrus, na který stařešina píše rozpisy hlídek. Cháart, který si všiml kam má Kobzol namířeno, zanechal sledování Sturkase a přikradl se pod okno, aby si taky vyslechl, co se bude dít. Paní Pollmorová Kobzolovi vyložila, že by chtěla, aby pro ni zničil Yawimovi veslice. Kobzol si nechal na stůl vyskládat mince, aby měl představu, kolik stříbra za to dostane a pak souhlasil pod podmínkou, že mu paní Pollmorová napíše na papyrus, kolik peněz mu slíbila. Za chvíli už vycházel a mával na Evžena listem na kterém byla uhlem načmáraná velká jednička a pětka. Evžen se pak proplížil k Yawimovi, kde sepsali falešný rozpis hlídek tak, aby zítra po setměni bylo v domobraně co nejvíce Yawimových spřízněnců. Dohodli se taky, že Yawim schová svoje lodě, aby to vypadalo, že je někdo ukradl.
Spoiler
Nápad s výměnou rozpisů hlídek byl invence hráčů na základě informací, že se takové rozpisy do hostince dávají. Tady za připravený obsah plusíček, protože to umožnilo situaci rozehrát.

Sledování Sturkase přišlo trochu jako znouzectnost, kdy jsem hráčům více či méně nápadně podsouval dosud neprozkoumané prvky modulu, když nevěděli, jak dál.

To že si paní Pollmorová najme Kobzola na černou práci jsem věděl už po skončení předchozího sezení. Když se něco pokazí, nebude problém orka použít jako obětního beránka :-)= Využil jsem tedy první příležitost, jak je svést dohromady. Super byla ta část scény, ve které si Kobzol vymámil od Pollmorky ten papyrus. Skvělý nápad od hráče!

To že postavy úkol od paní Pollmorové budou chtít využít a dohodnou se na ukrytí lodic s Yawimem jsem samozřejmě tušil hned, ale jelikož paní Pollmorová o tomto paktu nemohla nic vědět (pamatuje na sehrané vyhození z hospody před zrakem stráže na nedaleké věži), rozhodl jsem se neměnit původní plán a přesto Kobzola na tu práci zverbovat.
Letorn se mezitím vydal do chatrče porodní báby NIrvey. V začouzeném kutlochu se mu vehnaly slzy do očí, ale bába se už doslechla o předchozích činech družiny a pojala nápad, že Letorna využije k odstranění svého rivala Sturkase. Nabídla mu přístup ke svým zásobám bylin a lektvarů výměnou za to, že Letorn rezavého bratra otráví dodaným jedem. Letorn úkol přijal.
Spoiler
Opět hráč Letorna se nezapojil do předchozích akcí, a tak jsem mu nabídl návštěvu chatrče skýtající okultní potenciál. Letorn je čaroděj záhrobní magie, a tak ho to zaujalo. Aby akce nestála, opět jsem přímočaře nadhodil Nirvein problém a navrhl, aby se postava zapojila do jeho řešení. Líbí se mi, jak to jednoduše zafungovalo a hráč po tom skočil jako slepice po flusu.
Hráči vymysleli plán na večer, jak zaměnit rozpis v hospodě a podstrčit jed Sturkasovi. Až si bratr odskočí, Cháart a Kobzol vyvolají rozruch, Evžen vymění rozpis visící na trámu a Letorn vlije do korbele jed dodaný Nirveou. Před tím se ještě Kobzol vytratil z hospody tak, aby ho paní Pollmorová viděla a měla důvod si myslet, že odešel zlikvidovat Yawimovi veslice.
Spoiler
Hráli jsme cca čtyři hodiny a jak to tak u mých hráčů bývá, na zasekli se na podrobném plánování, přestože tahle akce vypadá vlastně primitivně. Ostatně cca 15 minutová diskuse stejně nevyústila v žádnou sofistikovanou operaci. Skřet a ork prostě odvedou pozornost a Letorn s Evženou provedou své akce.
Pak nastal okamžik akce. Cháart si vyhlédl jednoho tlustého vesničana a počastoval ho nelichotivou urážkou. Ten si to nenechal líbit, svým panděrem se pokusil skřeta odpálit a dát mu tak za vyučenou. Bohužel hbitý Cháart uskočil a tlusťoch setrvačností vrazil do stolu ostatních sedláků, které polila medovina z převrácených pohárů. Začala další mela. Zatímco Evžen dokázal provést výměnu rozpisu, aniž by kdokoli cokoli zaznamenal, Letorn zaváhal a jed do Sturkasova poháru vylít nestihl. To už ale před ním stál jeden z vidláků a kasal si tukávy, že mu naloží co proto. Čaroděj se však nezalekl, kolem něj se rozprostřela aura strachu a zoufalství. Vesničan se vrhl s hrůzou pod stůl. Nekromantův přízračný pohled ho bude budit ze sna ještě několik dní. Získal tak okamžik pro vmíchání jedu. Evžen hodil krýglem a uzemnil s ním dalšího štamgasta. Kobzol se vrhl mezi další skupinku násosků a jednoho z nich poslal do bezvědomí. Rány začaly létat z jední strany na druhou. Nejhůř na tom byl starý Letorn, na kterého se sesypali dva mladí chasníci a začali mu nakládat na hřbet. Nicméně podařilo se mu z obklíčení vykroutit a s vypětím zbývajících sil svým hlasem ovládl prostor a rvačku zastavil. To už se do hospody vrátil také Sturkas a hostinský Olm krčící se doteď za pultem, vyskočil ozbrojen dvěma pánvičkami vykázal družinu ze svých prostor. Kobzol by sice ještě rád nechal tancovat své pěsti po ksichtech kotlinských, ale opanoval se a složil ruce na hruď.
Spoiler
Zatímco hráč Evžena na zlodějinu při výměně rozpisu hlídek s přehledm uspěl (Evžen je totiž povoláním zloděj), Letorn úspěšný nebyl (4 základní kostky, myslím, že i zkoušel štěstí a ještě schytal nějaké zranění). Ani Cháartova diverza neproběhla tak, jak si hráči představovali, protože kvůli předchozí bitce jsem usoudil, že vesničani si nenechají srát na hlavu a do postav se po takové provokaci pustí.

První kouzlo seslané ve hře bylo taky super, i když hráči měli potřebu začít diskutovat po tom různé aspekty mechaniky kouzlení v ZZ, což trochu narušilo tempo hry.

V hospodské bitce se ukázalo, že i slabí protivníci v přesile můžou znamenat pro postavy velké nebezpečí. Letorn by při fyzické konfrontaci určitě neobstál, a tak hráč raději využil své silné stránky, vysokou inciativu a pokusil se zase konflikt deeskalovat. I přes postih tentokrát na hod uspěl a tím rvačka zase rychle skončila.
Postavy si tedy sbalily saky paky a odešly přespat k Yawimovi. Když pak Cháart před spaním vyhlédl oknem do tmy, uviděl jak se u Sturkase svítí a bratr blije na zápraží. Evidentně otravu přežil, i když ne bez následků.
Spoiler
Celkově zatím hodnotím Kotliny pozitivně, je tam dost věcí k rozehrání a příležitostí jak postavy zaháčkovat do dění. Zatím mě mrzí, že jsem do hry nevtáhl ještě místní nemrtvé, ale postavy se zatím v noci po vesnici nepotloukají a tu poslední možnost v závěru, kdy musely opustit hostinec jsem už nechtěl víc rozvádět kvůli nedostatku času. Vypadá to, že hráči budou chtít řešit i tu hrobku, takže příležitost k tomu ještě určitě bude.

Na příští sezení hodlám vnést do Kotlin další z událostí nabízených v textu - buď skřetí nájezd anebo trpaslíky hledájící Yawima. Obojí by mohlo myslím zajímavě zamotat rozehranou situaci.
Naposledy upravil(a) Korhul dne 1. 2. 2021, 15:12, celkem upraveno 1 x.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od smrq »

Uf. Píšeš, že se postavy dlouze zasekly při plánování akce. Vůbec mi nepřijde, že jste se zasekli. Naopak nechápu, jak jste toho tolik stihli za jedno sezení. Rozehrané to máte parádně. Já osobně bych měl strach tam zapojit další události, zdá se mi, že i tak tam máte rozjetých věcí až až. Ponechal bych nějakou situaci na příště popřípadě i opakovanou návštěvu vesnice.

A není mi jasné, proč Sturkas blil, když se mu otrávit pití nepodařilo? Nebo jsem špatně četl?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Korhul »

No stihli jsme toho odehrát opravdu dost za ten čas, co jsme měli. Ten zásek míním spíš tak, že se začala plánovat akce v hospodě a začalo se zabíhat až do moc velkých detailů, jednoho hráče už to pak nebavilo, tak jsem to musel trochu rozseknout zavelením k akci. Nebylo to vlastně nic zásadního jen takové jedno místo, kde nám to perfektní tempo hry na chvíli opadlo.

Ad nová situace. Já si říkám, že příště to chce právě trochu subverze a hodit postavám do jejich plánu s pomocí Yawimovi vidle nějakou nečekanou komplikací.

Sturkas blil, protože odolal jedu (rozhodl jsem se pro hod podle pravidel a ne vyhodnocovat to automatickým úspěchem, jde přece jen o důležité NPC) a projevil se tak jen slabý účinek jedu. Teď jen přemýšlím, jestli je legitimní, aby bratr začal někoho podezřívat, nebo to bude brát jen tak, že mu nesedla večeře...

EDIT: Jo a teď čtu ten zápis znovu a vidím, že mi tam unikl popis momentu, kdy Letorn v průběhu souboje stihl jed nalít do poháru. Jdu to tam doplnit.1
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od PardGalen »

To je dost dobré. J8 jsem s tím taháním cizinců za nos vesničany také moc nepracoval. Ono bohatě stačilo když postavy potkali holčičku co si chce vyprávět strašidelné příběhy a pak je ještě přepadli ruce ze záhrobí.

Jinak Sturkas mi přijde jako docela drsňák. Nezapomeň, že ovládá krvavou magii a může taky poznat, že někdo zrovna kouzlí. Já bych mu to podezření dopřál. :)
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od smrq »

Jestli to nebyl magicky jed, nemusel by nic poznat. Naopak, mohl by byt nastvany na hospodskeho, ze mu strcil zkazene jidlo.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Estel
Příspěvky: 12
Registrován: 14. 1. 2021, 09:38

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Estel »

Přidávám soupis z našeho hraní kotlin. Hráli jsme dvě noci a den téměř v kuse.
Postavy:
Smítko - Hobit Lovec
Myrdinn Lišák - Človek Druid
Tormund - Trpaslík Válečník
Hum - tažný beran trpaslíků a častá oběť vtipů

Děj začíná z jara, kdy se postavy oddělili od karavany po setkání z trpaslíkem Tormundem jedoucím na beranovi Humovi, který cestoval do Kotlin za bratrancem Yawimem. Vyrazil na vlastní pěst varovat bratrance před příjezdem Klanového předáka Stolamora. Příjezd do vesnice proběhl v poklidu vesničané jsou podezíraví a dobrodruhům uzavření. Myrdinn žádá ubytování na statku výměnou za pomoc. Selka svolává své děti a během rozhovoru se pomalu přemisťuje k domu, ve kterém je manžel. Během hovoru ho nenápadně zavolá a společně Myrdinnovi slušně vysvětlí ze jejich dum je malý i pro ně a 6 dětí, nestojí o pomoc ani nocležníka navíc. Odkážou jej do jednoho z hostince U ruky nebožtíka.
Trpaslík mezi tím narazí na Yawima a nestačí se divit. Zpočátku se strachuje, že bratrance napadla vousomorka. Zjišťuje, že jeho přítel zanevřel na jejich rod. Smutek a rozčarování je viditelné, ale nakonec rodinné pouto zvítězí nad tradicemi (odhaluje část informací o místním sporu ve vesnici). Nejmenší člen družiny Smítko zapadl do hostince také, nechal prostor trpaslíkům vyříkat si rodinné problémy a družně se zapojil do rozhovoru s místními řemeslníky, kteří obědvají. (Zaujme ho příběh Rybáře Tolma, jehož syn vyrazil za dobrodružstvím a slibuje mu ze vyřízení pozdravů a prosbu o návrat do vesnice. Odhaluje i místní spor sládka a paní Pollmorové z pohledu sládkových štamgastů.) Vesnicí obcházející rezavý bratr je postavami téměř ignorován stejně tak jeho dům obsahující zápisy a podezření o tom, že Nirvea je jednou z krkavcích sester. První den ve vesnici postavy tráví na obchůzce a návštěvou jednotlivých domů. Kováře žádá Tormund o stít (není k dispozici). Hobit Smítko usedne u studny pozoruje okolí klábosí s vesničany vyzvídá, kde se poděli všechny mladé holky a pozoruje Sturkase vracejícího se z obchůzky na žejdlík medoviny k Ruce nebožtíka. Zapadne za ním do hospody. Žoviálním rozhovorem s Olmem se dozvídá o druhém pohledu na vesnický spor a zjišťuje, že bratr Sturkas tráví čas a stará se o vesnického sirotka Perka. Taktéž diskutuje s paní Pollmorovou a odhaluje její pohled na spor. Dostává zakázku na zapálení lodí. První den končí Tormund s Myrdinnem spí U trí lebek. Hodit Smítko přislíbil pomoc Pollmorové dostává zdarma nocleh a večeři u Olma v hostinci.

Druhý den postavy po cestě k starému chrámu naráží na chatrč Lovce, který je na lovu. Navštěvují bylinkářku, která je po chvíli pouští do stanu(skryla modlu krkavce) nezeptají se na jméno, ale získávají základní informace o chrámu hada na vrchu kopce. Postavy se v málem stanu tísní a málem shodí sklenici která obsahuje část podivného nebezpečného tvora. Bylinkářka je nesvá postavám nevěří. Sděluje jim informace o plánovaném obřadu konající se každý Jarazrod. Děkují bohyni vlně v obřadu kypění vln. K večeru postavy navštěvují chrám a zkoumají Obelisk, kde objeví nápis (modifikoval jsem ho protože mi původní nápis přišel příliš přímočarý) u Obelisku nachází seschlou kytici, kterou zde zanechali dřívější dobrodruzi pátrající po pokladu (informace dostupná v hospodě - nevyužitá). Po setmění jsou konfrontováni s nemrtvými, zapadají vystrašení do hostince u ruky nebožtíka. Štamgasti jsou pobavení a řeknou postavám o nemrtvých v ulicích a nastává zábava s nemrtvým mlynářem.

Třetí den ráno nastává dilema ke komu se přidat a komu přislíbit pomoc. Vesnický spor je záměrně podán vyrovnaně (Pollmorová se dobře stará o vesnici jen je konzervativní), nechtěl jsem aby měli jasnou černou nebo bílou stranu na kterou se přidat. Nakonec se přidávají na stranu Yawima. Tormund nebyl ochoten za žádnou cenu pomoct Pollmorové zůstával vždy věrný trpaslíkovi. Následují další ne moc důležité obchůzky (Sturkas, Perko i Nirvea jsou stále opomíjeny) a k večeru za úplňku jdou k Obelisku s náručí květin 😄. Odhaluji vstup do hrobky, při pronásledování nemrtvými do ní utečou, doufají, že do ni nebudou pokračovat. To se nestane a Tormund jako poslední bojuje (težkou zbraní) se dvěma nemrtvými v úzké chodbě. Po boji pokračují, setkají se s hraběnkou Uršulou. Nastává zmatení a postavy neví co dělat hod na příběhy padl neuspěchem. Nastávají činnosti pokus/omyl. Nakonec otevřou kryptu Hraběte Nepoly a dozvídají se informace o zradě jeho ženy. Po pár menších nápovědách a slovech o magii plamenů, Myrdinn převrhne horák a tím vysvobodí Hraběte ten se se slovy díků rozplyne. Hraběnka dále stráži poklad. Postavy jsou bez informaci jak nakládat s nemrtvými a nastává zmatená diskuze a pokus omyl činnosti. Hobit Smitko nesouhlasí s postupem hráčů a odchází z krypty a po zbytek dobrodružství jen pozoruje ne/činnost hráčů. Nastává boj s hraběnkou postavy hází na útoky, meče a sekery jen lítají vzduchem bez poškození. Tormund rozbíjí hrobku hraběnky a dítěte s naději, že bude fungovat jako plameny v hořáku (nedostali žádnou záminku k takovému chování). Ve zmatku dojde k převržení lucerny (moje nejpřímější nápověda, už jsem nevěděl co dělat zpětně vím, že jsem je mel vyhnat útoky a možná riskovat vyřazení postav) duch se plamenům vyhýbá. Postavy tedy berou zlaty diadém od hraběte rozbíjejí lahve s olejem a utíkají z krypty. Jakmile vyběhnou spatří oheň ve vesnici, lovec vykonal co mu Pollmorová nařídila. Ve vesnici je zmatek členové družiny utíkají pomáhat hasit. Po uhašení požáru je Yawim nepříčetný a s dýkou se vydává za Pollomorovou. Nastává hádka Pollmorová popírá, že by něco způsobila (postavy si nechávají tajemství pro sebe a dej se nijak nehýbe) do situace se vloží Sturkas a vyslýchá jednotlivé občany místy násilně, ale bezvýsledně.

Čtvrtý den ráno se vyslýchá i členy družiny - opět to nevede k posunu v příběhu. Všichni přemýšlí koho nevyslechl. Vesničané zmíní lovce a bábu Nirveu. Lovcova chatrč je opuštěná - večer ve zmatku utekl- Všiml si ho jen Perko (postavami opomíjen). Sturkas, vesničané i postavy se vydává za Nirvenou, která v noci sbírala byliny a spala déle. Bez ohlášení vtrhne do stanu a uvidí odhalenou modlu krkavce. Nirvea dostane pěstí a vypadne ze stanu na zem. Přihlížející postavy neví co se děje, Nirvea částečně v mdlobách leží na zemi. Sturkas tasí meč. Postavy zmateně diskutují co dělat neví která bije (neodhalili ani Nirveu ani Sturkasovi zápiskyv chatrči). Sturkas prohlásí "Mocí mě svěřenou, tě odsuzuji k smrti za uctívání falešné modly krkavce". Tormund to nevydrží a tasí sekeru. Hod na iniciativu padne nejlépe Sturkasovi. Ten před zraky křičících vesničanů a hysterického řevu Pollmorové setne mečem kněžku zvedající se ze země. Utočí Tormund na Sturkace padnou 4 šestky a Sturkasovi na zbroj nula. Vyřazený po první ráně, kritické zranění 61 useknutá noha. V mdlobách se válí na zemi s chroptí. Vesničané zasáhnutí smrtí oblíbené kněžky ho nechají napospas a srocují se okolo Nirvei. Jediný Perko pozorující konflikt z dálky přiběhne a pláče u mrtvoly Rezavého bratra. Pollmorová pláče u mrtvoly kněžky spolu s ostatními vesničany. Pod tíhou viny se přiznává k zaplacení lovce a rezignuje na svůj post. Postavy i vesničané mají hrůzu z toho kdo Sturkase nahradí a ze msty Rezavých bratrů. Shodnou se na nehodě při lovu. Den končí v hostinci, kde panuje pochmurná nálada a postavy se chystají k odjezdu.

Pátý den se postavy rozhodnou prozkoumat chatrč Lovce a Nirvei. Jde nimi i nový starosta Yawim. Nachází pár ne moc vzácných věcí. Během oběda přijíždí do vesnice Trpasličí konvoj vedený Klanovým předákem Stalmorem (ve hře informace nepředána Yawimovi). Vesničané i postavy stojí na straně Yawima dochází k dohodě mezi trpaslíky. Stalmor říká, že druhého dne odjíždí a s nimi i Tormund. Tormund je na rozpacích život dobrodruha se mi zalíbil a vyhledává radu Yawima. Yawim mu popíše více do detailu neshody se Stalmorem, ale rozhodnutí nechává na Tormundovi. Večer všichni pijou u Trí lebek někteří, aby zapili žal, Yawim slaví urovnání sporu s trpaslíky a nové starostování.

Šestý den ráno nastává odjezd trpaslíku. Stalmor stále počítá s návratem Tormunda do klanu, ten však odmítne. Stolamor mu nebrání, ale trvá na tom ze tažný beran Hum se navrátí do Klanu. Hum opouští družinu konvoj trpaslíků odchází. Druid Myrdinn nevydrží pohled na odcházející zvíře a nabídne Stolamorovi zlatý diadém z krypty. Trpaslík vyvalí oči na zlatou čelenku a souhlasí. Družina se loučí s vesničany a po doplnění zásob odjíždí směrem k horám, kde je menší osada kam sládek vozil pivo.
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti