[POSTAVA & HRA] Kormak

Sdílené PbP hraní RPG Ironsworn

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Zamčeno
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

[POSTAVA & HRA] Kormak

Příspěvek od alladjex »

KORMAK

Kormak žije se svou sestrou Selvou v mrňavé vísce Šedý Kamen ležící na severu Útočiště, skalnatém předhůří kopců a skal Zázemí. Ve vesnici je před rokem dvěma neochotně přijali výměnou za možnost, že se Selva stane místní kořenářkou. Na užívání dostaly malý zchátralý domek.

Jméno sestry? [O13 #D100 > 23 > Selva]
Jméno vesnice? [O7 #2D100 > 66, 80 > Grimrock]


Kormak, sice s lidmi obecně nevychází nejlépe, ale v osadě si přeci jen vydobyl jistý respekt díky svým schopnostem při lovu v okolní na zvěř ne zrovna bohaté krajině. Přesto na něm často ulpí jizlivé poznámky rozložitých horalů. Jako tyčka vyhublé šlachovité tělo proti nim působí křehce až žensky. Na rozdíl od Selvy, která si mezi lidmi kvůli svým bylinkářským schopnostem našla mezi vesničany přátele, je nesdílný a uzavřený jak ve svých pocitech tak i minulosti.

Vyčnívá nejen povahou, ale i tím, že místo obvyklých seker a luků používá především kopí, krátké vrhací oštěpy a dokonce vrhací nože.

Minulost Selvy a Kormaka nebudu dopředu nijak detailně rozpracovávat. V hlavě mám nejasné obrysy a nechám je zhmotnit až při samotném hraní.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

[POSTAVA] Kormak

Příspěvek od alladjex »

VLASTNOSTI
OSTŘÍ +3
* Rychlost, obratnost a boj na dálku.
SRDCE +1
* Odvaha, vůle, empatie, socializace a loajalita.
ŽELEZO +1
* Síla, odolnost, agresivita a boj zblízka
STÍN +2
* Nenápadnost, úklady a prolhanost
ROZUM +2
* Znalost, moudrost a postřeh

DOVEDNOSTI

Wildblood
⚫️ When you Face Danger, Secure an Advantage, or Gather Information using your knowledge of tracking, woodcraft, or woodland creatures, add +1.
⚪️ When you Face Danger or Secure an Advantage by hiding or sneaking in the woodlands, add +1 and take +1 momentum on a hit.
⚪️ When you Make Camp in the woodlands, you may roll +wits (instead of +supply). If you do, you and your allies each choose 1 more option on a hit.

Cutthroat
If you wield a dagger or knife…
⚫️ When you are in position to Strike at an unsuspecting foe, choose one (before rolling).
• Add +2 and take +1 momentumon a hit.
• Inflict +2 harm on a hit.
⚪️ When you Compel someone at the point of your blade, or when you rely on your blade to Face Danger, add +1.
⚪️ Once per fight, when you Secure an Advantage +shadow by performing a feint or misdirection, reroll any dice and take +1 momentum on a hit.

Skirmisher
If you wield a spear…
⚫️ When you Face Danger by holding a foe at bay using your spear’s reach, roll +iron or +edge. If you score a hit, you may…
• Iron: Strike (if you have initiative) or Clash now, and add +1.
• Edge: Take +1 momentum.
⚪️ When you Strike in close combat, you may attempt to drive your spear home (decide before rolling). If you do, add +1 and inflict +2 harm on a hit. If you score a hit and the fight continues, Face Danger +iron to recover your spear.
⚪️ When you Secure an Advantage by bracing your spear against a charging foe, add +1 and take +1 momentum on a hit.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

[POSTAVA] Kormak

Příspěvek od alladjex »

POUTA & VZTAHY

Selva
[=]
Kořenářka vesnice.
Selva je Kormakovi sestrou a on jí bratrem. Společně se protloukali celý dosavadní život. Za její bezpečí by obětoval cokoliv.

Taylah
[-]
Kupec
Povaha? [O12 #2D100 > 4, 9 > aloof, clever]
Starý, ale pořád bystrý kupec Taylah, zprostředkovává většinu obchodu s jinými osadami v okolí. Většinou si sebou jako doprovod a pomocníka bere právě Kormaka. Taylah je mrzout a bručoun, který nemá v lásce zbytečné řeči a tak mu nemluvný mladík vyhovuje víc než většina těch, které zná ve vesnici celý život. Navíc zjistil, že se vždy s nadcházející cestou začíná těšit na úlovky, které Kormak dokáže i na cestě připravit chutněji než blafy, které vařívala jeho manželka. S pokrčenými rameny a přimhouřenýma očima se dá říct, že je mezi nimi jakási mlčenlivá dohoda o tichém přátelství.
Naposledy upravil(a) alladjex dne 4. 3. 2021, 12:19, celkem upraveno 1 x.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [POSTAVA & HRA] Kormak

Příspěvek od alladjex »

POZNÁMKA

Rozhodl jsem se vyzkoušet si sólo RPG v Ironswon. Rozhodl jsem se, že ani postavu ani samotný svět nebudu nijak detailně rozpracovávat a nechám ho postupně vznikat hraním. Sice v hlavě mám o něco více představ kdo Kormak je, co se jemu a Selvě možná v minulosti stalo, ale zakázal jsem si to rozpracovávat a hraním by tak měla vznikal jak jejich přítomnost, tak i jejich dávná minulost. Zvláště díky životnímu slibu Původ ornamentu.

Je to moje první hraní Ironswron, první hraní sólo RPG i první vstup do světů Power by the Apocalypse systému. Původně jsem si od všech těch "prvních" sliboval především zkušenost a poznání něčeho nového, ale už s tvorbou postavy a první herní seancí mě hra začíná samovolně pohlcovat. Připadá mi něco jako múza, která mi našeptává, kam by se mohl dále ubírat děj mé trochu neohrabané knihy. Možná taková trochu raráškovská můza.

Budu rád za komentáře a připomínky, které možná bude lepší psát sem https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=326&t=15681, aby se případné čtení příběhu netříštilo.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [HRA] Kormak

Příspěvek od alladjex »

PŘÍSAHY A SLIBY

Původ ornamentu (Životní slib)
EPICKÝ
Jestli jsou se Selvou opravdu bratr a sestra ve skutečnosti neví. Prostě jejich osud je svazuje od jejich nejstarších dětských vzpomínek, ve kterých ovšem nefigurují žádní rodiče, ale jen postavy, které je vychovávali nebo u nichž prostě žili. Ale je tu ještě jedna věc, kterou mají společnou. Ornament vytetovaný na hrudi přes a také kovové medailony stejného tvaru. Kormak se zapřísahal, že zjistí, jaký je význam těchto ornamentů a jak jsou spojeny s původem sestry i jeho vlastním.

Při tvorbě úvodní jednodušší přísahy jsem rovnou rozehrál hru a pro ji doplním až po 1. seanci.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [HRA] Kormak

Příspěvek od alladjex »

1. SEZENÍ - Vlkodlak

Nejsem spokojený s žádným nápadem na úvod do příběhu a první přísahu. Zeptám se Orákula, co se stalo.
[O1 #D100 > 80 > Change]
[O2 #D100 > 51 > Stranger]


Kormak vyrazil ještě před rozbřeskem obejít nastražené pasti na zajíce a s úlovkem se vrací mlžným ránem k vesnici. Na dohled prvním stavením zaslechne bolestný pláč a naříkání ostražitě se vydá k místu dětského nářku a najde zraněného chlapce potrhanou košilí celou od krve. Vezme třesoucí dítě do náručí a vydává se do vesnice. Když dorazí, přivítají ho rozčílení vesničané, kteří se se chtěli vydat chlapce hledat.

Kormak jim vysvětluje, kde chlapce našel, ale dál si razí cestu domů. „Selvo,“ křikne na sestru. Ta překvapeně vykoukne ze dveří a pak mu je přidrží, aby mohl zraněného vzít dovnitř.

Chlapcovo jméno? [O13 #D100 > 96 > Morel]
Matčino jméno? [O13 #D100 > 14 > Haleema]


Chlapcova matka Haleema pláče a drží Morela za ruku. Do světnice se za ní protlačí Pemba a zírá na svlečeného chlapce, který má jedno rameno potrhané jakoby od drápů. „Já to věděl, že ten chlap byl divnej. Byl to vlkodlak, jako že se Jochu tyčí nade mnou!“

Pověrčivý pobožný dřevorubec? [O13 #D100 > 49 > Pemba]
Jeho obří bůh? [O13-Giants #D100 > 9 > Jochu]


„Vypadni! Vyhoď ho Kormaku.“ Rozkřikne se Selva a vrátí se k ošetřování chlapce. Pemba už jde ale ven sám a začne venku vesničanům vykládat co viděl. Kormakovi je jasné jak tohle dopadne. Tenhle kout železných zemí je prolezlí hrůzou z hněvu obřích bohů a každý vlk tu je vlkodlak, každý závan větru mlžnice.

Odvede Haleemu do kuchyně a přelije jí v hrnku hrst bylin na uklidnění horkou vodou. Chvilku ji neuměle uklidňuje a pak vyrazí ven podívat se, co se děje.

Před chalupou už se srotila většina vesnice. „Pusť mě dovnitř Kormaku, chci vidět jestli je pravda, co říká Pemba.“ Kormak stařešinovy neochotně ustoupí z cesty, ale nikoho dalšího nepustí. Slyší jak se s Selva se starým uvnitř hádá.

Starý vyjde, chmuří se: „Vypadá to bohužel, že měl asi Bempa pravdu, ten cizinec byl asi skutečně vlkodlak a pokousal Morella.“ Haleema vyběhne. „To není pravda, to není pravda!“ Moc dobře ví, co to znamená pokud s tím všichni budou souhlasit. Nezáleží na tom, jestli Morella pokousal skutečný vlkodlak nebo ne. Když tomu budou všichni ve vesnici věřit, chlapce zabijí. „Řekni něco!“ Žena hystericky křičí na svého muže a cloumá mu halenou. Ten otupěle zírá, na starého.

Kormak toho ale už má plné zuby, v jedné ruce sevře svůj železný medailón a rozhodne se zakročit. Rozhodně nenechá chlapcův osud v rukou těchhle pověrčivých idiotů. Zdá se mu to, že i symbol vytetovaný na hrudi ho palčivě zastudil?

» Skládám železnou přísahu: Dokážu, že chlapce nepokousal vlkodlak.
» Přísahu skládám v duchu, takže nemám bonus.
#2D10 / D6 +1(srdce) > 6, 1 / 5 > částečný úspěch
» získávám +1 odhodlání » mám +3

„Nesmysl. Žádný vlkodlak! Možná vlk nebo nějaký jiný zvíře. Doví co se tomu klukovi stalo. Nechte ho ať se vzpamatuje a sám nám to řekne.“ Vyjede Kormak na sousedy.

„Já nebudu čekat, až se promění a potrhá další. Slyšel sem, že v jedný vesnici takhle malej kluk rozsápal, pět lidí. Samí urostlý chlapy.“

„Jo to by mě zajímalo, kdes to slyšel, když z Šedýho Kamene nevytáhneš paty dál než k vokraji lesejka! Ale dobrá, jestli chcete, tak toho chlápka, co včera vodešel dojdu a přivlečuho zpátky, abyste viděli, že to žádnej vlkodlak není. Ale varuju vás, jestli je někdo vopovážíte tomu klukovi něco udělat zatímco budu pryč! Namícham mu bylinu, že mu uhnije půl držky!“

» Přesvědčování / Compel
#2D10 / D6 +3(stín) > 6, 8 / 4 > neúspěch

Starý se na mě podezřívavě podívá. „Nech si ty nesmyslný výhrůžky hochu. Zajímalo by mě ale, čímže si si tak jistý, že to nebyl vlkodlak?“

Z letmého pohledu na ránu si Kormak není úplně jistý, co bylo přesnou příčinou chlapcova zranění. „Nevím, co se mu stalo, ale vlkodlaci nejsou.“

„Jestli se chceš za tím chlapem vypravit můžeš. To je tvoje věc. Ale dej si pozor, aby tě nepotkal podobný osud jako Morella.“ Dál už si Kormaka nevšímá a otočí se k ostatním. „Selva ho může ošetřit. Pak ho ale zavřete do přístavku u síně. Budete ho hlídat. Pokud mu rána zčerná a dostane horečku nebo se naopak zázračně zhojí, bude muset odejít po cestě Jochuově!“

###

„Přísahám, že jestli se tobě nebo tomu klukovi něco stane, tak je všechny pošlu na tu jejich prokletou Jochuovu výpravu.“

Selva mu dala facku. „Nedělej plané přísahy a nerouhej se, byť to není tvůj bůh. Radši dožeň toho chlapa. Celý je mi to podezřelý. Sice ta rána vypadá jako od zvířete, ale něco se mi na tom nezdá. Navíc se to nějak podeřele rychle zaněcuje.“

Kormak se otočí a dál si pakuje zásoby a výbavu. „Jejich bůh mi je ukradenej a věř mi, že kdyby ti jakkoliv ublížili, tak by to bylo víc než planá přísaha.“

„Já to vim,“ řekne sestra a pohladí ho po zádech. Pomůže mu zabalit a pak už se dívá, jak Kormak odchází. Jediný komu kývne na pozdrav je Taylah a zamračený vyrazí z vesnice hledat stopy cizince, který včerejšího rána zmizel.

Jméno kupce? [O13 #D100 > 93 > Taylah]
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [HRA] Kormak

Příspěvek od alladjex »

PŘÍSAHY A SLIBY

Znamení vlkodlaka
OTRAVNÝ / TROUBLESOME
Dokázat, že Morella z Šedého Kamene nepokousal žádný vlkodlak.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [POSTAVA & HRA] Kormak

Příspěvek od alladjex »

SEZENÍ II. - Neočekávaný návrat

Kormak se vydává na místo, kde našel zraněného chlapce. Nejlepší bude se podívat jestli, kolem nenajde nějaké stopy, které by mu aspoň trochu řekli, jak pokračovat dál. A na rozdíl od toho, že zatím netuší jak pokračovat, kudy se vydat, je vcelku jasné, že jestli se nevrátí dostatečně rychle, tak to s Morelem může dopadnout opravdu špatně.

Kód: Vybrat vše

MOVE:  Získat informace / Gather Information
# 2D10 / D6 + 2(wits) + 1(wildblood) > 7, 5 / 4 >> neúspěch
MOVE: Zaplatím cenu / Pay the price
>> Proti původnímu záměru jak pokračovat, v příběhu dojde k temnému hrozivému twistu
Namísto vyjasnění vyvolalo prohledání v Kormakovi naopak ještě více otázek a hlavně zmatení. Protože proti očekávání není na zemi vůbec tolik krve, kolik by čekal, ale ani žádné jiné známky zápasu. Vlastně jak je vůbec možné, že napadeného chlapce nikdo neslyšel křičet volat o pomoc přesto, že když ho našel, byl při vědomí? Při zápase o holý život by přeci ječel jak šílený …
Ať se snaží sebe víc, nenachází kolem žádné jiné stopy než malé chlapcovi. Navíc až teď si začíná uvědomovat podivnou skutečnost, že kluk byl bosý. Hrdlo se mu začíná svírat temnou předtuchou. Vydává se po stopách, které ho vedou pryč od vesnice.

Kód: Vybrat vše

PŘÍSAHA: Znamení vlkodlaka
ÚROVEŇ: měním postup z OTRAVNÝ se na NEBEZPEČNÝ
Neustále stopu ztrácí ať se snaží hledat pečlivě. Už je poledne a zjišťuje, že vlastně obchází vesnici velikým obloukem. Posadí se a dívá se na ni z dálky. A najednou mu dojde proč chlapcovi stopy neustále ztrácí. Vyskočí znovu na nohy a rozběhne se k místu, kde se mu zdálo, že se dětské otisky mísí se zvířecími, byť trochu podivnými. Pořád pátral, zda nějaké zvíře chlapce stopovalo či naopak chlapec na něj nešťastnou náhodou narazil. Jenže proč by přeci něco takového dělal. Jen bezcílně obcházel ves a navíc v takové vzdálenosti?
Protože to zvíře a ten chlapec byla ve skutečnosti jedna bytost. Chlapecké otisky se měnili na zvířeti podobné stopy s drápy a čím déle stopu sledoval k jejímu domnělému začátku, tím více patřilo stop té bytosti a méně něčemu lidskému. Nesnášel všechny pověrčivé řeči a lidi jako byl Pemba. Ale teď tu zírá na zem a ve chvíli, kdy si je ochotný něco takového připustit, na něj otisky ze země přímo promlouvají.
Žaludek se mu sevře, když si uvědomí, co to vlastně může znamenat. Ale přesto se vydává po stopě dál. Když už ví, co hledat a po jakých stopách pátrat je vše snazší a přesto o to těžší. Už je odpoledne, když se začne přibližovat k vesnici z opačné strany po stopách, které už s lidskými a vlastně asi ani zvířecími společného nemají téměř nic. Nejdříve narazí na pár zaschlých kapek krve, které ale vystřídají větší zaschlé loužičky, když nakonec narazí … na Morela!

Kód: Vybrat vše

ORÁKULUM: Je chlapec ještě naživu? 
ANO/NE - ŠANCE: nepravděpodobné
# [O 75%] D100 > 26 >> není na živu
Respektive cáry a kusy masa, které z něj zbyly. Některé kosti ohlodané, jiné brutálně rozlomené. Opodál leží dětská ruka urvaná v zápěstí pořád ještě křečovitě svírající malý nůžík. Na střence je zahnědlá, ostře a nepříjemně čpící tekutina, která rozhodně není krev.

Kód: Vybrat vše

MOVE: Posun v příběhu / Reach a Milestone
PŘÍSAHA: Znamení vlkodlaka
[#][#][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]

Kód: Vybrat vše

MOVE: Čelím stresu / Endure Stress
>> VŮLE -2 >> mám +3
# 2D10 / D6 + 3(vůle) > 10, 10 / 8 >> neúspěch
>> ODHODLÁNÍ -1 > mám +2
Popadnu zbytek utržené hlavy za kštici ztuhlou zaschlou krví a nepříčetný strachy o Selvu vyrazím k vesnici. Nechci věřit, že se tohle děje. Ale děje. Viděl jsem to. Vidím to. V ruce držím Morelovu hlavu zatímco ráno jsem ho přeci nesl zraněného do vesnice. Má dvojče? Myšlenky mám zmatené. Neschopný se rozumně soustředit, co udělám dál.

Kód: Vybrat vše

TWIST: Při Endure stress padlo 2x 10
ORÁKULUM 18: Major Plot Twist
# D100 > 76 >> Někdo nebo něco zmizelo, ztratilo se / Someone or Something goes missing
Podvědomě sahám po medailonu a přitisknu si tak Morelovu hlavu k hrudi. „Přísahám, že se ti nic nestane Selvo.“ Po kolikáté už tuhle přísahu skládám? Zatím sem ji vždycky dodržel. Ať ji dodržím i tentokrát!

Kód: Vybrat vše

MOVE: Skládám železnou přísahu / Swear an Iron Vow
PŘÍSAHA: Ochráním Selvu před tím … ať už je to vlkodlak nebo ne!
ÚROVEŇ: NEBEZPEČNÁ
# 2D10 / D6 + 1(srdce) + 1(pouto) > 7, 1 / 7 >> částečný úspěch
>> ODHODLÁNÍ +1 > mám +3
Medailón nebo možná tetování zastudí bolestivě na kůži. Zdá se mi … cítím jakoby cítil jak sestra přikývla, že přísahu slyšela.

Kód: Vybrat vše

ZDRAVÍ: 5
VŮLE: 5
ODHODLÁNÍ: 3

Kód: Vybrat vše

PŘÍSAHY:
Původ ornamentu
Znamení vlkodlaka [#][#]
Ochránit Selvu
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [POSTAVA & HRA] Kormak

Příspěvek od alladjex »

SEZENÍ III. – Proměnec

Vbíhám do vesnice a mířím rovnou k Selvině domu. Popravdě vždycky jsem ho vnímal víc jako dům, který patří sestře a já u ní jen bydlím. A není to jen tím, že většinu prostoru zabírají věci, které souvisí s jejím kořenářstvím. Do někoho vrazím. překvapeně ucuknu, ale mě se aspoň zase vrátí myšlenky do přítomna. Ve vsi se zatím nezdá, že by se dělo něco neobvyklého. Naštěstí se už sešeřilo a tak si snad nikdo nevšime, že se mi v ruce kývá Morelova hlava.
Když už sem u domu, trochu se zklidním a místo, abych vrazil dovnitř, zabouchám na dveře.

Kód: Vybrat vše

ORÁKULUM: Je Selva v domě? 
ANO/NE – ŠANCE: pravděpodobně
# [O 25%] D100 > 96 >> ano je v domě
Čekám jen chvilku než uslyším kroky, které míří ke dveřím.
„Co se zase děje?“ ozve se ještě než se otevřou. Selva vypadá trochu ospale, ale jak mě uvidí tváři jí přikryje překvapený výraz. „Ty už ses vrátil?!“

Kód: Vybrat vše

MOVE: Posun v příběhu / Reach a Milestone
PŘÍSAHA: Ochránit Selvu [#][#]
Vidím jak jí oči najednou sklouznou níž a zadívá se na předmět, který držím v ruce. Popadnu ji za loket a vytáhnu ji ze dveří ven. „Buď zticha a poslouchej mě.“ Přikývne. „Je ten kluk ještě u tebe nebo už ho zavřeli v přístavku u síně?“

Kód: Vybrat vše

ORÁKULUM: Je proměnec ještě v domě? 
ANO/NE - ŠANCE: nepravděpodobné
# [O 75%] D100 > 14 >> není, už ho odvedli
„Morela už zavřeli.“ Očima zírá na Morelovu hlavu. „To je …“
„Pojď dovnitř.“ Postrčím ji. Vezmu si kopí, co jsem opřel o zárubeň dveří, a jdu za ní dovnitř. Panika už mě opustila, když vím, že je sestra v pořádku, ale vystřídalo ji napětí. Čekám, kdy se ze směru od dlouhé síně ozvou nějaké zvuky, které nepatří mezi ty co se vsí obvykle ozývají. Najednou mě zaskočí nepříjemný pach, který se vine skrz vůní bylinek, jež obvykle prostupuje celým stavením.
Postavím znetvořenou hlavu na stůl. „Tohle je Morel. To, co jsem ráno přines se za něj vydává a zabilo ho to kousek odtud. Na druhé straně od vesnice.“ Mezitím odkládám ruksak a věci sbalené na cestu. „Zabilo, roztrhalo a část sežralo.“ Nechávám si na sobě kamizolu, abych měl vše poruce. Překontroluju vrhací nože a na záda připnu krátké vrhací kopí. „Zabal to do něčeho, ať s tím můžu jít přes vesnici za Starým.“
Selva rozhodně nestojí zkoprněle. Dojde do komory pro kus plátna na ovazování. Rozloží ho na stůl, hřbetem ruky si otře oči, položí chlapcovu hlavu – tedy to, co z ní zbilo – na hadr a zaváže ho jak raneček se svačinou. Pak dojde ke krdenci, vyndavá nějaké byliny a sáčky a dává si je do brašny a kapes. „Taky sem ten pach cítila. Takový zvláštní odér. A taky ...“ podívala se na Kormaka a přitiskla ruku na medailon.
„Radši tu zůstaň.“ Nejsem si úplně jistý, jestli chci, aby šla se mnou a měl jsem ji vedle sebe, kdyby se něco zvrtlo, a nebo bych byl raději, kdyby zůstala tady a do ničeho se nemíchala.
„Nepřipadá v úvahu. Přestaň se šňořit. Na to teď rozhodně není čas. Jdeme.“ Přesto čeká až dokončím kontrolu zbraní. Společné roky nás naučily, že tohle je něco, co se může sakra vymstít. Stejně tak mě nechala, abych z chalupy vyšel jako první.
Míříme ke stavení, kde žije Starý s jeho protivnou ženou. Někteří z těch, co potkáme se dívají překvapeně. Jiní si neodpustí pošklebky, že sem se vrátil, protože už padla tma. U přístavku velké síně stojí dva chlapy. „Nech toho Haleemo. Nepustim tě za nim. Starý jasně řek, že přes noc zůstane zamčenej. Je mi Morela fakt líto, ale má tam jídlo, vodu i vědro, kdyby potřeboval. Selva ho ošetřila. Do rána to bude muset vydržet.“
Kývnu na sestru, která vezme ženu jemně pod paží. „Haleemo, možná bude lepší, když necháš Morela odpočinou. Pojď se mnou a s Kormakem.“ Vlídně, ale odhodlaně se jí snaží odvést.

Kód: Vybrat vše

ORÁKULUM: Podaří se Haleemu odvést? 
ANO/NE – ŠANCE: 50/50
# [O 50%] D100 > 29 >> nepodaří
Haleema se ale Selvě vytrhne: „Nepůjdu nikam, i když mě za ním nepustí, počkám tu klidně do svítání.“

Kód: Vybrat vše

ORÁKULUM: Už se proměnec změnil na bestii? 
ANO/NE –  ŠANCE: nepravděpodobné
# [O 75%] D100 > 100 >> právě teď

Kód: Vybrat vše

ORÁKULUM: Zkusím se zeptat orákula na to, co se při proměně stane.
ORÁKULUM 1: Action
# [O1] D100 > 91>> Escalate
INTERPRETACE: Celá situace rychle vyeskaluje a zvrhne se. Escalate taky může znamenat stoupat, letět nahoru. Tak to použijeme
Už odcházíme, ale najednou sebou trhneme, když dveřmi otřese dutý úder. Jak kdyby na ně někdo prudce hodil žok s obilím nebo pískem. V zápětí se ozve kanonáda škrábavých zvuků. Stejně jako když krysa hrabe v rohu o zeď, když se snaží prchnout. Jenže tak hlasité a intenzivní, že mi před očima vyskakují živé představy odletujících třísek, drápanců a skřípání spárů sjíždějících po kamenech. A pak ticho protkané táhlým neuvěřitelně dlouhými nádechy a výdechy.
„Derme bekar.“ Zakleju sprostě. „Přineste pochodně.“ Selva zareaguje okamžitě a někam se rozběhne. Ale chlapy, kteří byli pověřeni hlídáním, vypadají zaskočení. „Přineste světlo!“ Zařvu.

Kód: Vybrat vše

MOVE: Zajištění výhody / Secure an Advantage
# 2D10 / D6 + 1(srdce) > 3, 1 / 3 >> částečný úspěch
>> ODHODLÁNÍ +1 > mám 4
Selva přibíhá se zapálenou pochodní. Vezmu si ji od ní : „Odveď ji pryč.“
Jeden z chlapů, Ekbom, střídavě zírá na mě a na přístavek. „Co to u Jochova lejna bylo.“ V ruce má sekeru a na předloktí štít.
„To je ten vlko-dla … vlkodlak. Ten šiblej Pe-mba měl re … recht.“ Koktá Lumbak, zatímco couvá a svoji sekeru drží nesmyslně před sebou.
Nespouštím oči z přístavku. Ozve se tupá rána a po ní další, jakoby se něco zaseklo do dřeva. Ale dveře se tentokrát ani nehnou.
„Lumbaku. LUMBAKU!“ Chytnu ho za paži a trhnu s ním, aby se na mě podíval. Tu máš a sviť. Otupěle přikývne.
Přendám si kopí do druhé ruky a vytáhnu z postroje vrhací kopí. V tu chvíli ozve další rána, praskání a následné trhání dřeva. Nejdřív nemůžu přijít na to, odkud to jde, protože dveře se ani nepohnout, pak uvidím rychlý stín. „Na střeše!“ Zařvu. „Leze to střechou.“ Sakra proč sem si ty vrhací kopí nevzal aspoň dvě.

Kód: Vybrat vše

ORÁKULUM: Už se objevil někdo další z vesnice, kdo by nějak pomohl? 
ANO/NE - ŠANCE: 50/50
# [O 50%] D100 > 88 >> ano
Slyším, jak někdo zaječí: „Vlkodlak, je to proměnec.“ Na rozdíl od pevných kamenných stěn a dveří, které obstojí i v zimě vyhladovělým šelmám, je střecha chatrná a bestie v ní prolámala díru, z níž trčí roztříštěné trámy podobně jako kosti v tom, co zbylo z Morela.
Zvolním dýchaní a zvolna našlapuji, jako při lovu. Očima sleduji jak se ze střechy vynoří dlouhé šlachovité pazoury trojprsté ruce chvíli šmátrají, o co by se mohli zachytit. Přes nepřirozeně růžovou kropenatou kůži šlehají pablesky přibíhajících pochodní. Pokřikující lidi nevnímám. Zní dutě jako pod hladinou. Za to ale mi přijde, že neposedné světlo ostře prská škvířící se smolou.
Jedna ruka pevně obemyká tenký rozšklebený trámek, pod kůží se napne jako pilový list ostrá a dlouhá šlacha, která vytáhne nad šindele rameno a za ním hlavu s chuchvalci něčeho, co bývaly vlasy. Hlavu přimknutou v nepřirozeném úhlu k rameni a hrudníku.
Přesunuju se pomaličku do výhodnější pozice, abych nepoutal pozornost. Aniž bych spustil oči z proměnce, odložím v podřepu dlouhé kopí pro postoj při hodu oštěpu. Vyčkávám na příhodný okamžik.

Kód: Vybrat vše

PROTIVNÍK: Proměnec
ÚROVEŇ: HROZIVÝ
>> Ale protože bojuju společně s lidmi z vesnice, snižuji úroveň na NEBEZPEČNÝ

Kód: Vybrat vše

MOVE: Do boje / Enter the Fray
# 2D10 / D6 + 2(stín) > 7, 3 / 8 >> naprostý úspěch
>> ODHODLÁNÍ +2 > mám 6
>> INICIATIVA: získána
Bestie jakoby si vůbec nevšímala, co se kolem ní děje. Kroutí se a systematicky vytahuje tělo na střechu, na kterém jsou vidět volné laloky kůže a cáry roztrhané dětské haleny. Když má už polovinu těla venku, hodím.

Kód: Vybrat vše

MOVE: Zaútočím / Strike
# 2D10 / D6 + 3(edge) > 8, 3 / 4 >> částečný úspěch
>> ÚJMA: +2 > PROMĚNEC: [#][#][#][#]
>> INICIATIVA: ztracena
Hodil jsem sice přesně, jenže těsně před dopadem se bestii do ramene zabodl šíp a ta sebou trhla právě ve chvíli, kdy ji moje kopí mohlo zasáhnout do hrudníku. Místo toho jí sjelo po žebrech a bodlo se zdola do podpaží. Široký hrot rozšklebil dlouhou ránu.
Tvář i čelist se zkřivila v bezhlesém bolestivém výdechu. Zároveň se na mě trhnutím otočila hlavu a spodní čelist se ohyzdně prodloužila. Ruce se znovu napnuli a vytáhli celé dlouhé plazovité tělo na zbytky šindelí a trámů.
Sehnul jsem se pro kopí a přikrčený ho nastavil tak, aby se při případném dopadu ratiště zapřelo o zem.

Kód: Vybrat vše

MOVE: Zajištění výhody / Secure an Advantage
# 2D10 / D6 + 3(edge) > 4, 3 / 9 >> naprostý úspěch
>> ODHODLÁNÍ +2 > mám 8
>> INICIATIVA: získána
Vnímám zvláštní směsici inteligence a zvířecího chování. A to druhé tentokrát převládlo. Stejně jako u šelmy je z pohybu zadních hnát vidět, jak se proměnec připravuje ke skoku a pak s drápy napřaženými před sebou zaútočí. V momentě jeho odrazu udělám úkrok stranou místo toho, abych čekal na náraz dvoumetrového žoku s pískem, který skoro vyvrátil bytelné dveře.

Kód: Vybrat vše

MOVE: Zaútočím / Strike
# 2D10 / D6 + 3(edge) > 7, 3 / 8 >> naprostý  úspěch
>> ÚJMA: +3 > PROMĚNEC:[#][#][#][#][#][#][#][#][#][#]
>> INICIATIVA: držím
Zadním koncem ratiště zaútočím zespodu. Slyším i cítím zapraskání, jak si potvora vlastním rychlostí a vahou zpřeráží hnáty. Násadu po nárazu nechám klesnout k zemi. Využijí jejího pohybu, kopí plynule přetočím a shora bodnu.

Kód: Vybrat vše

PROGRESS MOVE: Ukončit boj / End the Fight
PROGRESS: 10
# 2D10 / 10 > 5, 3 / 10 >> naprostý  úspěch
Hrot projede lebkou a přibodne proměnce k zemi. Vytrhnu kopí a odskočím, abych se vyhnul případnému protiútoku. Nic se neděje.

Kód: Vybrat vše

MOVE: Posun v příběhu / Reach a Milestone
PŘÍSAHA: Ochránit Selvu [#][#][#][#]
STAV

Kód: Vybrat vše

ZDRAVÍ: 5
VŮLE: 3
ODHODLÁNÍ: 8

Kód: Vybrat vše

PŘÍSAHY:
Původ ornamentu
Znamení vlkodlaka [#][#]
Ochránit Selvu [#][#][#][#]
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Zamčeno

Zpět na „[Ironsworn] {PbP} Železné země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti