[META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
[META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Experiment IronSworn Delve
mající ověřit, zda lze explorovat příběhově generovaný dungeon a zda jeho procházení ještě je DungeonCrawl nebo už ne.
V tomhle vlákně pořešíme organizaci.
O co jde?
PbP "oneshot"
* Nagenerujeme úvodní nastavení jednoho dungeonu a umístíme ho do zdejšího světa Železných zemí. Obtížnost bych dal "Formidable" (cca 10 lokací), ať to nehrajeme moc dlouho, ale zase to není jednohubka na dva posty.
* Sestavíme (nagenerujeme?) si družinu postav, která v úvodu své herní kariéry složí krátký železný slib, jehož dokončení bude navázané na projití dungeonu.
* A zkusíme hrát, co to půjde.
EDIT: Doplnění - protože dungeon má vlastní deník na trackování postupu, založíme mu vlastní herní vlákno.
Teď nějaké praktické otázky:
Co máte udělat, chcete-li se zapojit?
Napsat to tady a začít se v tomhle vlákně společně domlouvat na dalších detailech - viz otázky níže.
Generování úvodního nastavení:
Udělal bych všechny krok úplně náhodně, jen umístění do mapy bych podřídil náhodu uvěřitelnosti (a tedy ho udělal až na konec, aby bylo smysluplné).
Má to udělat jeden člověk (já?) nebo to uděláme nějak společně?
EDIT: Nebo můžeme použít předgenerované setupy dungeony z příručky strana 94+?
Družina:
Napadají mě tři způsoby, jak se k družině postavit.
i) Úplně náhodně - každý si nageneruje postavu generátorem.
ii) Domluvíme se na klasické dungeoncrawl družině - válečník, kouzelník, zloděj, atd ... a v rámci toho, co IronSworn pravidla dovolí, ji postavíme.
iii) Každý si udělá postavu jak chce, ono z toho něco vypadne.
Co vy na to?
EDIT: Ještě k postavám - protože to bude krátké a ekvivalent oneshotu, nemusíte si kvůli tomu zakládat herní účet, můžete hrát ze svého občanského.
Co si musíte přečíst před hrou?
Asi základ IronSwornu a Delvu. Není třeba číst celá pravidla, jen pochopit koncept a prolétnout tahy, abyste věděli, jaké tam jsou a kdy asi tak dojde k jejich spuštění. Tím, že hrajeme PbP, si samotné znění tahu a odehrání můžete v klidu přečíst později, během hry, až na nějaký dojde. Nebo se zeptat v házedle. Hrát budeme v coop režimu, bez GMa.
Druhá věc jsou Pravdy o Železných zemích - to jsou nějaká settingová nastavení, která už jsem naházel pro zdejší multikampaň, ať úplně nevybočujeme.
Poslední věc, jsou instrukce k odehrávání - tam najdete věci, jako formátování textů, link na házedlo (a možnou online koordinaci, byť kdybyste souhlasili, uvítal bych jí i přesunout na discord), instrukce jak si udělat deník a nějaké obecné principy, jak zacházet se zdejším světem, protože teoreticky je sdílený.
mající ověřit, zda lze explorovat příběhově generovaný dungeon a zda jeho procházení ještě je DungeonCrawl nebo už ne.
V tomhle vlákně pořešíme organizaci.
O co jde?
PbP "oneshot"
* Nagenerujeme úvodní nastavení jednoho dungeonu a umístíme ho do zdejšího světa Železných zemí. Obtížnost bych dal "Formidable" (cca 10 lokací), ať to nehrajeme moc dlouho, ale zase to není jednohubka na dva posty.
* Sestavíme (nagenerujeme?) si družinu postav, která v úvodu své herní kariéry složí krátký železný slib, jehož dokončení bude navázané na projití dungeonu.
* A zkusíme hrát, co to půjde.
EDIT: Doplnění - protože dungeon má vlastní deník na trackování postupu, založíme mu vlastní herní vlákno.
Teď nějaké praktické otázky:
Co máte udělat, chcete-li se zapojit?
Napsat to tady a začít se v tomhle vlákně společně domlouvat na dalších detailech - viz otázky níže.
Generování úvodního nastavení:
Udělal bych všechny krok úplně náhodně, jen umístění do mapy bych podřídil náhodu uvěřitelnosti (a tedy ho udělal až na konec, aby bylo smysluplné).
Má to udělat jeden člověk (já?) nebo to uděláme nějak společně?
EDIT: Nebo můžeme použít předgenerované setupy dungeony z příručky strana 94+?
Družina:
Napadají mě tři způsoby, jak se k družině postavit.
i) Úplně náhodně - každý si nageneruje postavu generátorem.
ii) Domluvíme se na klasické dungeoncrawl družině - válečník, kouzelník, zloděj, atd ... a v rámci toho, co IronSworn pravidla dovolí, ji postavíme.
iii) Každý si udělá postavu jak chce, ono z toho něco vypadne.
Co vy na to?
EDIT: Ještě k postavám - protože to bude krátké a ekvivalent oneshotu, nemusíte si kvůli tomu zakládat herní účet, můžete hrát ze svého občanského.
Co si musíte přečíst před hrou?
Asi základ IronSwornu a Delvu. Není třeba číst celá pravidla, jen pochopit koncept a prolétnout tahy, abyste věděli, jaké tam jsou a kdy asi tak dojde k jejich spuštění. Tím, že hrajeme PbP, si samotné znění tahu a odehrání můžete v klidu přečíst později, během hry, až na nějaký dojde. Nebo se zeptat v házedle. Hrát budeme v coop režimu, bez GMa.
Druhá věc jsou Pravdy o Železných zemích - to jsou nějaká settingová nastavení, která už jsem naházel pro zdejší multikampaň, ať úplně nevybočujeme.
Poslední věc, jsou instrukce k odehrávání - tam najdete věci, jako formátování textů, link na házedlo (a možnou online koordinaci, byť kdybyste souhlasili, uvítal bych jí i přesunout na discord), instrukce jak si udělat deník a nějaké obecné principy, jak zacházet se zdejším světem, protože teoreticky je sdílený.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
A ještě odpověď za mě. Takže:
Chci to zkusit.
Nagenerování základu dungu klidně udělám - ale nebráním se udělat to kooperativně, paralelně s tvorbou postav.
Družina by se mi líbila ve variantě ii) - tedy archetypální kombo, v rámci toho, co pravidla dovolí.
Chci to zkusit.
Nagenerování základu dungu klidně udělám - ale nebráním se udělat to kooperativně, paralelně s tvorbou postav.
Družina by se mi líbila ve variantě ii) - tedy archetypální kombo, v rámci toho, co pravidla dovolí.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Doplňující instrukce:
Teď jsem zjistil, že na straně 76 Delve je popsaný setup a průběh oneshotu v dungeonu a používá klasickou oldschoolovou strukturu "do dungu musíme dojít, cestou se možná stane nějaká náhodnost".
Tak ho použijeme (jen prohodíme body 1-2, aby to víc ladilo).
Teď jsem zjistil, že na straně 76 Delve je popsaný setup a průběh oneshotu v dungeonu a používá klasickou oldschoolovou strukturu "do dungu musíme dojít, cestou se možná stane nějaká náhodnost".
Tak ho použijeme (jen prohodíme body 1-2, aby to víc ladilo).
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3796
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Chci to zkusit, ale nevím, jestli jsem nepřecenil své časové možnosti, a byť mě nejvíc zajímá právě ta generace dungeonu, asi bude mnohem jednodušší, když to uděláš ty.
S družinou souhlasím.
S družinou souhlasím.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20844
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Já děkuji za pozvání. Rád to tady budu číst, protože mě to zajímá, ale pustit se teď do PbP by ode mě nebylo svědomité.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Ok.
Úvodní setup do dungeonu nageneruju já.
Jeho vnitřní obsah už se nám bude generovat hraním.
Tempa hraní se bát netřeba - já sám mám teď čas dost sporadicky=> Selhan určitě časové možnosti nepřeceňuje. Proto jsem taky navrhl jen formidable dungeon.
IMHO by bylo fakt super jít (alespoň) v té trojici Bojovník, Kouzelník, Zloděj, takže třetího by to chtělo. Fakt tě neukecáme, Markusi?
Jestli ne, ještě to zkusím někomu nabídnout.
Úvodní setup do dungeonu nageneruju já.
Jeho vnitřní obsah už se nám bude generovat hraním.
Tempa hraní se bát netřeba - já sám mám teď čas dost sporadicky=> Selhan určitě časové možnosti nepřeceňuje. Proto jsem taky navrhl jen formidable dungeon.
IMHO by bylo fakt super jít (alespoň) v té trojici Bojovník, Kouzelník, Zloděj, takže třetího by to chtělo. Fakt tě neukecáme, Markusi?
Jestli ne, ještě to zkusím někomu nabídnout.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Co chceš tedy být.
Bojovník?
Kouzelník?
Zloděj?
Mě je to šumák, zatím jsem v Ironswornu hrál takového battle-nekromanta.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3796
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
A chceš ho hrát dál?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Umřel, takže určitě budu hrát jinou postavu.Selhan píše:A chceš ho hrát dál?
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3796
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Jo já to vlastně nedočetl! Ach jo. Ale tak můžem dát prequel, žejo.
Každopádně bych si asi vzal zloděje - teď jsem hrál mága a bojovníka, tak ať to pěkně otočím celé.
Každopádně bych si asi vzal zloděje - teď jsem hrál mága a bojovníka, tak ať to pěkně otočím celé.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Ok. Tak já si vezmu kouzelníka. A uvidíme, jestli se přidá nějaký bojovník.
EDIT: Hele, abych mohl házet nějaké kouzelné střely, potřeboval bych alespoň jeden level-up ...., nevadí, když nezačnem na nule?
EDIT2: Hm ... ale zase kouzelník a zloděj, to je blbá parta. Tak vezmu bojovníka, pokud se nikdo další neobjeví. A kouzelníka, pokud se objeví.
EDIT: Hele, abych mohl házet nějaké kouzelné střely, potřeboval bych alespoň jeden level-up ...., nevadí, když nezačnem na nule?
EDIT2: Hm ... ale zase kouzelník a zloděj, to je blbá parta. Tak vezmu bojovníka, pokud se nikdo další neobjeví. A kouzelníka, pokud se objeví.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20844
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Fakt ne. Vážím ti nabídky, ale vím, jaký by měla PbP hra efekt na moji pracovní morálku.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
MarkyParky: 1D100 → 45(45)#Téma Posvátná
MarkyParky: 1D100 → 50(50)#Místo ruina
MarkyParky: 1D100 → 28(28)#Formát jména /Místo/ of /detail/
MarkyParky: 1D100 → 3(3)#Místo Citadela
MarkyParky: 1D100 → 48(48)#Detail proroctví
MarkyParky: 1D100 → 59(59)#Region Útočiště
MarkyParky: 1D100 → 37(37)#Cíl Obnovit vztah
MarkyParky: 1D100; 1D100 → 8; 37(8);(37)#Osada Zelenopád
Takže hrajeme v Útočišti. Jsme z osady Zelenopád a půjdeme do posvátné ruiny, Citadely proroctví. Jdeme tam Obnovit vztah.
Potřebujeme nějak určit, s kým jdeme obnovit vztah.
Celkem přímočaré vysvětlení těhle hodů mi přijde následující:
* Naši předkové původně obývali a strážili Citadelu.
* Došlo k rozkolu s tím, komu byla zasvěcena a opustili ji.
* Založili osadu Zelenopád a žili tam až do dnešních dní.
* A teď se něco stalo a je potřeba se do Citadel vydat a obnovit vztah s tím, komu byla zasvěcena.
Selhane, co si o tom myslíš? Souhlas, nebo to vidíš jinak?
Ty neurčité prvky můžeme následně doplnit nějakými dotazy na orákulum....
MarkyParky: 1D100 → 50(50)#Místo ruina
MarkyParky: 1D100 → 28(28)#Formát jména /Místo/ of /detail/
MarkyParky: 1D100 → 3(3)#Místo Citadela
MarkyParky: 1D100 → 48(48)#Detail proroctví
MarkyParky: 1D100 → 59(59)#Region Útočiště
MarkyParky: 1D100 → 37(37)#Cíl Obnovit vztah
MarkyParky: 1D100; 1D100 → 8; 37(8);(37)#Osada Zelenopád
Takže hrajeme v Útočišti. Jsme z osady Zelenopád a půjdeme do posvátné ruiny, Citadely proroctví. Jdeme tam Obnovit vztah.
Potřebujeme nějak určit, s kým jdeme obnovit vztah.
Celkem přímočaré vysvětlení těhle hodů mi přijde následující:
* Naši předkové původně obývali a strážili Citadelu.
* Došlo k rozkolu s tím, komu byla zasvěcena a opustili ji.
* Založili osadu Zelenopád a žili tam až do dnešních dní.
* A teď se něco stalo a je potřeba se do Citadel vydat a obnovit vztah s tím, komu byla zasvěcena.
Selhane, co si o tom myslíš? Souhlas, nebo to vidíš jinak?
Ty neurčité prvky můžeme následně doplnit nějakými dotazy na orákulum....
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Tak protože to vychcíplo, tak si to zkusím nějak pomalu sám.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] Experiment Ironsworn Delve - organizační pokec
Markus píše:
Zdar. Určitě jste si všimli, že už jsem dost dlouho zaseknutý.Selhan píše:
Důvod je prostý. Hra mě dovedla do okamžiku, kdy nejspíš nebude dávat smysl pokračovat do dungeonu.
Což je pro mě překvapující a vnímám to pozitivně (IronSworn jako generátor zajímavého příběhu a překvapivých situací zafungoval skvěle), ale zároveň to znamená, že tenhle experiment neuspěl (IronSworn jako generátor dungeonu mě v první místnosti vykolejil ven z dungeonu, což teda není dobrý výsledek).
Zkrátka pokud jsem měl do dungu jít kvůli pomoci s blokádou proti moronošům a ze hry vyplynulo, že jeho první místnost obsadili moronoši, kteří jsou příčinou problémů a snaží se ukázat svou užitečnost, není důvod pokračovat hlouběji.
Asi jsem to mohl tušit a celou tu zápletku víc tlačit směrem do dungu, jenže to už by pak nebylo pravé Ironswornování. Kynan, Temir a Nyala se teď pokusí tu situaci vyřešit tak, jak to dává smysl ... a pokud ani poté nepadne rozumný důvod k pokračování do hloubky, tak to uzavřu jako neúspěch.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti