[META] Vlákno přání a stížností

Sdílené PbP hraní RPG Ironsworn

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16255
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od MarkyParky »

V tomto vlákně klaďte svá přání a dotazy, podávejte stížnosti, ať už jste hráči nebo nebo návštěvy.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od PardGalen »

Coop se dá hrát i normálně konverzačně. My ho hráli ve třech a už mi to přišlo dost na hraně. Příliš mnoho náhody a nápadu. Ve více lidech by to mohlo najednou začít působit zmatečně, ale je to jenom můj názor. Za mě je ideál dva hráči bez GM. S více hráči asi jedině s GM, který by se to snažil udržet pohromadě, ale tohle vyzkoušené nemám.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od alladjex »

No snad se k tomu dokopu a dám pak report. Ještě jednou díky oběma.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od PardGalen »

Hraješ to sám, takže se nemusíš vůbec ničím stresovat. Žádná domluva s ostatními nebo strach, že něco pokazíš. Stačí si na půl hodiny vzít kostky a něco si odehrát. :)
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od alladjex »

:D Já mám největší strach sám ze sebe, že se bude sám za sebe stydět :)
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od PardGalen »

Postavu jsi si vymyslel nebo to nechal na náhodě?
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od alladjex »

Postavu jsem vymyslel. Ale moc jsem se v tom neryl. Nechával jsem to plout hlavou asi týden během dočítání pravidel. Vůbec jsem neřešil minulost, co, proč jak a kdo. Řekl jsem si, že k tomu přistoupím tak, jako bych opravdu byl víceméně tan hrdina, který taky nic neví a zas tak moc o tom nedumá každou minutu. A počkám, až se to začne zaplétat nebo rozplétat při hraní.

Poprvé jsem použil Orákula pro začátek příběhu. Původně jsem myslel, že si vymyslím celý začátek, abych si na něm rovnou osahal systém, ale nic z toho co sem vymyslel jako úvodní přísahu se mi nelíbilo. Tak jsem si nakonec včera před spaní hodil na orákulum a ono to prostě přišlo. Padlo mi "Change" & "Stranger". Tak jsem to převaloval v hlavě a napadlo mě, že by to mohlo znamenat vlkodlak a z toho už se nádherně odpíchlo.

Nakonec jsem u toho dneska strávil několik hodin :) sepisováním postavy, hraním a různými drobnostmi a blbostmi ... jako třeba postováním na RPGforum. Ale musím říct, že zážitek docela velikej. Rozhodně mě to pohltilo víc než jsem čekal. Snad mi to nějakou dobu vydrží.

Budu rád i za případnou zpětnou vazbu. Ale narozdíl od Markuse, který tvrdí, že nejlepší, co pro tebe někdo může udělat je to, že tě zkritizuje, tak já teda beru i pochvaly :)
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od alladjex »

Tak jsem se včera dostal znovu po pár dnech k hraní a ... neskutečný.
Měl jsem vymyšlený nějaký možnosti jak budu pokračovat dál. Ale totální průsery při hodech všechny moje plány vzali, rozmlátili jim hubu a vyváleli je v prachu u cesty.
Výsledkem je něco, co mě předtím ani ve snu nenapadlo a popravdě neustále narůstá pocit fantastické schizofrenie, že je tu někde vzadu v mojí hlavě DM, který mi předkládá skvělý a napínavý příběh. Mé nadšení z Ironswornu narůstá, místo aby se úmírňovalo. Uvidím jak dlouho mi to vydrží :)

Jinak trochu tápu v tom, jestli to psát ve třetí nebo první osobě...
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od PardGalen »

Že jo. Měl jsme to podobně. Je to skvělý. Těším se na pokračování. :)
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od alladjex »

Na JOUOB.castí discord jsem sepsal nějaké povídání pro lidi, kteří se ptali a moc nechápali jak sakra může vůbec to sólo RPG vypadat. Jestli je to nějakej gamebůk nebo kýho čerta 👹

Tak to sem zdovolením taky plácnu, když už sem se s tím psal a navíc to souvisí s mojí postavou, kterou tu hraju.
Nedá mi to a musím se podělit o včerejší zážitek z dalšího sezení Ironswornu, protože mě samotnému z toho padla čelist, což je už samo o sobě naprostej bizár, když hraju sám se sebou ...
Zápis z hraní jsem postnul jako předtím na RPGforum do svého threadu:
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=326&t=16029
Vysvětlit proč je solo rpg jiný než třeba gamebook podle mě nejde jen tím, že se ukáže zápis z hraní. Protože to bez ohledu na přítomnost nějakých hodů a mechanik působí jako psaní knížky, s kterým někdo pomáhá.
Ve skutečnosti se toho děje mnohem víc, což zkusím nastínit ...
###


V prvním sezení jsem použil Orákulum na vyřešení problému, co si dát jako vstupní Přísahu. Change+Stranger jsem si nakonec vyložil Vlkodlak. Z tohohle prostého nápadu se odvinul nápad se zraněným chlapcem, který bude mít zranění, jež pověrčivé osoby ve vsi budou interpretovat jako ránu způsobenou vlkodlakem. Přísaha byla jasná, pomoci chlapci.

Měl sem poměrně jasnou představu byť ne zcela detailní o tom, že ve vesnici byl nějaký chlap, který něco ukradl a chlapce zranil tak, aby se lidi báli a nešli ho pronásledovat. Protože při skládání přísahy jsem hodil jen slabý úspěch, rozvinul jsem i paralelní linku, že to fakt třeba bylo jen zvíře, medvěd nebo tak něco a rozhodnu se podle hodu při prohledání místa, kde nemůžu minou, páč mám vedle +2 na rozum také +1 za Wildblood.

Co bylo ale 100%, že rozhodně vlkodlaci nejsou a že vedle záchrany chlapce to jasně ukážu vesničanům. A pak jsem začal zase hrát ...

Přišel naprostý fuck up při missu na Získání informací při hledání stop a dumáním, co s tím kurva mám dělat. Dávat si nějaké zranění nebo stress mi přišlo jako lame a hlavně pokud by to člověk dělal furt tak nebude řešit nic jiného než zdraví a jeho léčení. Takže nějakej temnej twist. Ale jakej. Muselo to bejt něco, co fakt převrátí moje představy naruby a nebude se mi to líbit. Buď mě jako hráči a nebo postavě?

Celé to vedlo k tomu, že to co jsem ve skutečnosti odnesl nebyl kluk, ale přeměněné něco - zatím nevím ještě přesně co. A tenhle námět se postupně rozvinul v sérii dalších událostí, které si můžete už přečíst sami.

Zprostředkovat ten pocit jaký jsem při hraní včera měl asi úplně nejde. Ale chvílema sem měl pocit jako by mi padala čelist. Když sem hodil na D6 5 a bonus měl asi +2 nebo +3, jenže na 2D10 jsem hodil neskutečný dvě 10, tak už sem myslel, že se z toho zhroutím.

Hra ale neříká, že danej průser musíte aplikovat hned. Že to musí znamenat, že na vás něco vyskočí a musíte bojovat. Nebo spadnete do díry, která tam před chvílí přeci nebyla. Kdepak. Vy si to klidně můžete schovat a na svoji postavu to vytáhnout klidně až za chvíli.

Moje série průserů se může zdát blbá a člověk si může říct: Co ho na tom sakra baví. Jenže ve skutečnosti ty situace přinášejí mnohem zajímavější události a nutí mě roztáčet fantazii to mnohem vyšších obrátek než by to dokázaly permanentní úspěchy.

Příklad na závěr... Za podělaný hod těch 2 desítek sem si hodil zase na Orákulum - Major Plot twists a dostal odpověď: Someone or something goes missing.

Mohla by zmizet moje sestra, mohla by ji unést ta příšera... hmm to se mi prostě moc nechce.
Nebo by mohla ta příšera, kterou ve vsi zavřeli zmizet, proměnit se v někoho z vesničanů... nevim, hrát Věc a řešit kdo to je a jestli jich není víc se mi taky moc nechce.
A co kdybych ... to už neprozradím, to si budete muset přečíst sami z dalších sezení, kudy se moje myšlenky vydali, ale krásně to navazuje na předchozí nápady!
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od alladjex »

PardGalen píše: 4. 3. 2021, 12:27 Že jo. Měl jsme to podobně. Je to skvělý. Těším se na pokračování. :)
díkes! :)
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od PardGalen »

Fakt čekám co další z té hry vypadne. To, že bude pryč sestra mě tak napadlo jako první, ale jak se znám tak bych nechal zmizet všechny lidi ve vesnici. Nebo rovnou celou vesnici i s domy a vším a udělal to ještě divnější, že by se hrdina propadl časem nebo do snů nebo něco takového a to co by chybělo by byl vlastně on. Ale já mám pro takové věci slabost, takže se tím nenech nějak vykolejit. :)
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od alladjex »

Do takovejch extrémů se pouštět neplánuji :) Mě popravdě Ironsworn sedl tím, že v základu jde spíš o realistický syrový setting. Jsem přejezen magických rpg ala dnd. Tohle spíš vnímám jak nějaký středověk v nějaké prdeli na severu. Toulání po Skyrimu bez magie s maximálně nějakými rituály. Ale uvidíme jak se to zvrhne :)

Mě hlavně dostává, jedna věc. Co to udělalo s postavama. Když sem hrál první sezení, tak byl pro mě Pemba idiot, který možná způsobí smrt dítěte a Starý despotický psychopat. A nakonec se ukazuje, že Pemba je sice idiot ale má oprávněný důvod se obávat, stejně jako mohla bejt pravdivá ta historka o dítěti, co vraždilo v nějaký vsi a že Starý má moc dobrý důvod proč dělá to, co dělá. Najednou ty postavy Kormak i já vidím z úplně jiné perspektivy! A přísahám, že tohle vzniklo samo, protože já si je tak na začátku ani náhodou nevisualizoval! Na to má představivost tak daleko do předu nesahá. :)
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od alladjex »

Můj aktuální slovníček. Rozhodně ho nikomu nechci cpát, spíš se podělit. Díky Markymu, že začal v Hrišamovi používat české výrazy. V textu se mi to líbí mnohem víc než mixovat české popisy s anglickými termíny. Píšu to proto, že se spíš chci vzájemně podělit a inspirovat. Rozhodně netoužím po nějaké nucené unifikaci a už vůbec nemám žádné překladatelské plány.

VOW = PŘÍSAHA
BOND = POUTA
ASSET = DOVEDNOST

STATS = VLASTNOSTI
EDGE = OSTŘÍ
HEART = SRDCE
IRON = ŽELEZO
SHADOW = STÍN
WITS = ROZUM (DŮVTIP?)

HEALTH = ZDRAVÍ
SPIRIT = VŮLE (DUŠE? DUŠEVNÍ SÍLA?)
SUPPLY = ZÁSOBY
MOMENTUM = ODHODLÁNÍ

RANK = ÚROVEŇ
TROUBLESOME = OTRAVNÝ
DANGEROUS = NEBEZPEČNÝ
FORMIDABLE = HROZIVÝ
EXTREME = EXTRÉMNÍ
EPIC = EPICKÝ

HIT = ÚSPĚCH
STRONG HIT = NAPROSTÝ ÚSPĚCH
WEAK HIT = ČÁSTEČNÝ ÚSPĚCH
MISS = NEÚSPĚCH

ORACLE = ORÁKULUM
ALMOST CERTAIN = ZCELA JISTĚ
LIKELY = PRAVDĚPODOBNĚ
50/50 = FIFTY FIFTY
UNLIKELY = NEPRAVDĚPODOBNĚ
SMALL CHANCE = TÉMĚŘ ŠANCE

MOVE = ?
PROGRESS MOVE = ?
PROGRESS = PROGRES

Face Danger = Čelím nebezpečí
Secure an Advantage = Zajistění výhody
Gather Information = Získání informací
Compel = Přesvědčování
Enter the Fray = Do boje
Strike = Zaútočím
End the Fight = Ukončit boj
Endure Stress = Čelím stresu
Swear an Iron Vow = Skládám železnou přísahu
Reach a Milestone = Posun v příběhu
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Sosacek »

alladjexi, hodne hustej vlkodlak.
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [META] Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Sosacek »

Tessa taky hodne dobra.
But nobody came.
Zamčeno

Zpět na „[Ironsworn] {PbP} Železné země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host