[HRA] Útočiště

Sdílené PbP hraní RPG Ironsworn

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Zamčeno
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[HRA] Útočiště

Příspěvek od MarkyParky »

Útočiště
Obrázek

* Zvlněné kopce a skalnaté útesy
* Kapsy hustých lesů, prostoupené stíny.
* Opevněné osady spojené sítí vyježděných cest
* Zelená vřesoviště
* Široké řeky, po kterých se plaví ostražití plavci na člunech
* Dlouhé a drsné zimy

Rozsáhlá oblast lesů, řek, keřů a nízkých kopců. Po namáhavé cestě a neslýchaných ztrátách považovali naši předkové Útočiště za nový začátek - relativní oázu v divoké, nezdravé zemi. Dalo jim to naději.
O mnoho let později tato naděje mizí. Dokonce i v Útočišti chybí klid a bezpečí. Zimy jsou dlouhé. Sklizně nikdy nestačí. Lapkové a raubíři bez milosti útočí na cokoliv, co není chráněno. Husté lesy, hluboké řeky a temné noci drží tajemství a číhající hrůzy. Někteří říkají, že Železné země jsou živá věc, zlovolný duch, který se chce zbavit nás, lidských přistěhovalců. A pomalu, zimu za zimou, rok za rokem, je v tom stále úspěšnější.
Naše osady v této oblasti obvykle stojí na kopcích nebo na soutocích řek. Spojuje je síť vyježděných cest a stezek, ty ale zajišťují schůdnost, nikoliv bezpečnost. Budovy jsou postaveny ze dřeva či kamene, střechy pokryté mechem a trávou. Domy, sýpky a další společné prostory jsou chráněny palisádami vytvořenou ze země a dřeva. Venku od těchto zdí, od jara do podzimu, zemědělci pracují v chudých polích. V zimě jsou osady duseny hlubokým sněhem a tísnivými šedými mraky
.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [HRA] Útočiště

Příspěvek od MarkyParky »

"Přísahám při železe, že se vypravím do Citadely proroctví, najdu potomky Horlivých proroků a požádám je, aby nám poradili, tak jako nám radívali za starých časů," vykřikl Kynan netrpělivě, když viděl, že ani Dohlížitel, ani vesničtí staršinové se nedokázali dohodnout, jak vyřešit problémy na kupeckých stezkách.

Složit železný slib:
MarkyParky: 1D10; 1D10; 1D6+2 → 10; 2; 5(10);(2);(3 + 2): Slabá trefa
> Začínám výpravu s více otázkami než odpověďmi.


"Blázne, to tam půjdeš sám?"
"Myslíš si, že v Citadele ještě někdo z Horlivých proroků žije?"
"Jak se chceš dostat dovnitř, když ...
Odhalit nebezpečí: Čelíš nebezpečí prostředí či stavby.
... most k hlavní bráně už nestojí a Citadela je na nepřístupné skále?"
"Nebojíš se, jaké hrůzy Horliví proroci vyvolali, když Citadela dopadla tak, jak dopadla?"
padá u stolu od starších i Dohlížitele víc a víc otázek, které mají Kynana od bláznivé výpravy odradit.

"Já půjdu s tebou, bude tě doprovázet mé světlo," postaví se po boku Kynana Temir.
"A já budu váš stín," dodá Niala a stoupne si za ně.
"Jak vidíte, odpověď na první otázku už znám. A ty ostatní časem zjistíme taky," utnul Kynar pochybovače a otočil se ke svým nečekaným družijníkům.
"Nebude to snadné, ale společně to zvládneme. Mé svaly, tvoje čáry a tvoje šikovné ruce nic nezastaví.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [HRA] Útočiště

Příspěvek od MarkyParky »

Druhého dne ráno Družina ze Zelenopádu vyráží z vesnice směrem k Citadele.

Cesta není dlouhá, ale již roky po ní nikdo nešel a tak ani jeden ze tří dobrodruhů netuší, co je vlastně čeká. "Znám legendu o Citadele dobře, povedu vás," oznámí ostatním Temir.

Cestování:
Cesta je obtížná (troublesome) - 3 postupy / zastávku.
MarkyParky: 1D10; 1D10; 1D6+3 → 3; 5; 4(3);(5);(1 + 3) => Slabá trefa
> Postoupíme, ale ztratíme -1ZÁSOB.
POSTUP: 3/10


Konečně se po celém dni cesty utáboří poblíž staré křižovatky, kde úzká stezka odbočuje ke schodům, vedoucím k citadele. Nálada je dobrá a tak příliš nešetří zásobami. Je potřeba posílit se před zítřejším výstupem.

Táboření:
MarkyParky: 1D10; 1D10; 1D6+4 → 6; 7; 10(6);(7);(6 + 4) => Silná trefa
> Bereme +1 hybnost a +1 k příštímu Cestování.


Řádně posilněni a v dobré náladě začnou druhého dne ráno stoupat po dlouhém schodišti směrem ke starému mostu.

Cestování:
MarkyParky: 1D10; 1D10; 1D6+3+1 → 3; 2; 8(3);(2);(4 + 3+1) => Silná trefa
> Zvýšíme postup
POSTUP: 7/10


Temir vede skupinu opravdu moudře, hlídá vhodná místa k zastavení a určuje, kde se naopak družina zastavit nesmí, aby jí ostrý vítr a chlad nesebral moc sil.

Když se konečně za poslední zatáčkou vyhoupne před nimi kamenný most a brána, všichni tři jsou rádi, že dorazili na místo bez úhony.

Dorazili jsme do cíle?
MarkyParky: 1D10; 1D10;7 → 2; 2; 7(2);(2);(7) => Silná trefa, zvrat v jejich prospěch
> +1 Hybnost


Jaké překvapení, když napříč mostem, jehož oblouky neodolaly věkům, najdou čerstvě zbudovanou dřevěnou lávku. Někdo se vydal do Citadely před nimi.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [HRA] Útočiště

Příspěvek od MarkyParky »

"Tak jsme tady," konstatuje Kynan zjevné.

Postup 3/10 na hlavním slibu.

"A nejsme tu první," dodá Niala a začne hledat stopy v okolí lávky.

Zjišťování informací:
MarkyParky: 1D10; 1D10; 1D6+2+1 → 8; 3; 8(8);(3);(5 + 2 + 1): Slabá trefa
> Nové nebezpečí
> Hybnost +1

MarkyParky: 1D100 → 36(36)#Jaká hrozba
> Zhoubný mor.[/i]

Po chvíli se Niala zvedne a s neklidným pohledem ve tváři se otočí. "Tahle lávka je sice novější než most, ale už tu stojí nějaký týden. A stopy v okolí pravidelně vedou dovnitř i ven. Někdo zde žije."

Pak ještě o něco neklidněji dodá: "Ty blokády obchodních cest - pamatuji si dobře, že důvodem k jejich uzavření byl údajný výskyt moru v naší osadě? Moru, který v Zelenopádu prokazatelně nemáme a žádného nemocného jsme do osady nepřijali? Co když právě sem se uchýlili ti nakažení morem?"
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [HRA] Útočiště

Příspěvek od MarkyParky »

"Ať je to, kdo je to, moje palice si s ním případně poradí," odpoví Kynan. "Pojďme, máme na spěch."

Trojice vyrazí přes dřevěný můstek k pootevřené bráně.

Je na mostě past?
MarkyParky: 1D100 → 19(19)#51+ ANO => NE
Překonat oblat:
MarkyParky: 1D10; 1D10; 1D6+1 → 3; 2; 4(3);(2);(3 + 1) => Silná trefa
> Postoupit hlouběji
> Objevit příležitost
MarkyParky: 1D100 → 58(58) Stopy nám ukáží vhled nebo směr
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [HRA] Útočiště

Příspěvek od MarkyParky »

Trojice opatrně projde branou na rozsáhlé nádvoří.

V severní části je průchod do vnitřní části citadely, zatímco v jižní části stojí trosky hospodářských stavení. Na staré stáji a přilehlé stájníkově boudě je vidět opravenou střechu a z dýmníku v boudě se line slabý kouř.

"Hlavně si držte od těch moronošů odstup," opatrně zašeptá Nyala a oddělí se od družiny. Vydá se mezi ruiny, prozkoumat, proti komu vlastně družina stojí.

Zjišťování informací + Cesta inflitrátora:
MarkyParky: 1D10; 1D10; 1D6+3+1 → 3; 7; 9( (3) );( (7) );( (5) + 3 + 1)
* Je jasné, co musím udělat.
* +2+1+1 Hybnost => +8


Netrvá víc než pár okamžiků a Nyala je na střeše boudy a mezi listy nahlíží dovnitř.

O co se tu snaží moronoši?
MarkyParky: 1D100 → 85( (85) ) > Prokázat svou cenu
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [HRA] Útočiště

Příspěvek od MarkyParky »

U malého ohniště Nyala vidí mladou dívku v opotřebovaných, ale vyspravovaných šatech. Na rukou a nohou má několik velkých boláků a nejméně dva nejspíš prasklé má zafačované.

Vnitřek chýše je jinak plný nejrůznějších věcí, vynesených nejspíš z vnitřku citadely. Staré zbraně, nádoby a jiné artefakty.

Nyala si v klidu zamíří na nic netušící dívku, aby vyjednávání zahájila z pozice síly.

MarkyParky: D10;D10;D6 + 2 → 8; 4; 38;4;(1 + 2)


Což se ukáže být fatální chyba. Jak se pustí rukama střechy a narovná, přenese všechnu váhu na nohy a tenká vrstva provizorní krytiny na střeše nenese její soustředěnou váhu.

S hlasitým žuchnutím skončí na zemi vedle vařícího kotlíku.

Dívka se lekne a v očích se jí zaleskne náznak strachu míseného z hněvem.

Do víru boje: MarkyParky: D10;D10;D6 + 1 → 8; 8; 58;8;(4 + 1)
- nepřítel má iniciativu
- začínám s nevýhodou
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [HRA] Útočiště

Příspěvek od MarkyParky »

Dívka přítomně kopne do kotle a zvrhne ho na Nyalu.

Čelím nebezpečí:MarkyParky: D10;D10;D6 + 2 → 2; 1; 52;1;(3 + 2)
- +1 HYBNOST


Místnost zavalí oblaka kouře. To nabídne Nyale skvělou příležitost. Prosmýkne se dívce za záda.

Změna stran.
+1 k příštímu hodu
+1 k hybnosti, pokud dám trefu
Zamčeno

Zpět na „[Ironsworn] {PbP} Železné země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host