[CZ, SK] Stíny / Tiene / Shadows
Napsal: 1. 3. 2007, 12:37
Stíny - Tiene
Extrémně jednoduchá povídací hra o tom, že někdy toho kolem sebe vidíte víc, když světlo zhasne.
napsal Zak Arnston
Stíny: Český překlad, přeložil Větev (EDIT2020 by Markus: stránky zmizely z internetu, tady je archivovaná verze)
Tiene: Slovenský překlad, přeložil Alef0
Přeloženo z volně dostupného anglického originálu.
Shadows je laskavě horrorová, tajuplná či dobrodružná hra určená pro malé děti s jedním dospělým jako vypravěčem, ale velmi zábavná i pro dospělé. Systém je naprosto minimalistický a výborně přispívá k atmosféře hry, nedočkáte se tu ovšem žádných mechanicky důležitých rozhodnutí. Hráči mají velkou moc nad příběhem na úkor vypravěče. Hodí se především na jednorázové, tři až čtyři hodiny trvající hry o bandičce dětí v cizím, temném, tajuplném domě.
Potenciální negativa: žádný vlastní svět či prostředí, malý vliv vypravěče na dění ve hře, mechanicky nerozlišené postavy, žádné skutečné riziko, žádné mechanické minihry, jisté nároky na atmosférické prostředí a spolupracující a soustředěné hráče
Potenciální pozitiva: striktně příběhový systém, který neomezuje moc hráčů, ale přesto zůstává nepředvídatelný a náhodný; systém velmi přispívá k atmosféře hry; primitivní na pochopení a snadno hratelný "po paměti"; příprava na hru je minimální a samotný děj je překvapením a zábavou i pro vypravěče
(Děkuji Pietovi za anotaci hry, kterou jsem prachsprostě zkopíroval )
Extrémně jednoduchá povídací hra o tom, že někdy toho kolem sebe vidíte víc, když světlo zhasne.
napsal Zak Arnston
Stíny: Český překlad, přeložil Větev (EDIT2020 by Markus: stránky zmizely z internetu, tady je archivovaná verze)
Tiene: Slovenský překlad, přeložil Alef0
Přeloženo z volně dostupného anglického originálu.
Shadows je laskavě horrorová, tajuplná či dobrodružná hra určená pro malé děti s jedním dospělým jako vypravěčem, ale velmi zábavná i pro dospělé. Systém je naprosto minimalistický a výborně přispívá k atmosféře hry, nedočkáte se tu ovšem žádných mechanicky důležitých rozhodnutí. Hráči mají velkou moc nad příběhem na úkor vypravěče. Hodí se především na jednorázové, tři až čtyři hodiny trvající hry o bandičce dětí v cizím, temném, tajuplném domě.
Potenciální negativa: žádný vlastní svět či prostředí, malý vliv vypravěče na dění ve hře, mechanicky nerozlišené postavy, žádné skutečné riziko, žádné mechanické minihry, jisté nároky na atmosférické prostředí a spolupracující a soustředěné hráče
Potenciální pozitiva: striktně příběhový systém, který neomezuje moc hráčů, ale přesto zůstává nepředvídatelný a náhodný; systém velmi přispívá k atmosféře hry; primitivní na pochopení a snadno hratelný "po paměti"; příprava na hru je minimální a samotný děj je překvapením a zábavou i pro vypravěče
(Děkuji Pietovi za anotaci hry, kterou jsem prachsprostě zkopíroval )