Headspace

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Headspace

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi RPG
Blízká budoucnost, technologie o něco pokročilejší, ale stále rozpoznatelné, společnost plná tlaků a problémů. Korporace se přetahují o moc a trhy a důsledky těchto tahanic dopadají na lidi kolem. Nůžky mezi těmi, co mají, a zbytkem se rozevírají čím dál víc. Doteď byl nejcenějším zdrojem schopný člověk.

Nyní na scénu vstupuje nová technologie, Headspace. Plné sdílení mysli - myšlenky, emoce, vzpomínky, dovednosti.

Postavy hrají tým propojený Headspace. Jsou elitní korporátní agenti na cestě za pomstou. Sdílí všechno co ví, umí, řekli nebo viděli. Jedinou cestou ven z Headspace je smrt a nemůžete si vybrat, co sdílíte. Emoce hrají důležitou roli, stejně jako vzpomínky žijících i zesnulých.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Headspace

Příspěvek od Markus »

A o téhle PbtA hře jste věděli? Kelton na ni napsal recenzi v 57. čísle Drakkaru.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Headspace

Příspěvek od sirien »

Z té recenze mi to zní hodně jako PbtA pokus o BitD se zachovánim/překlopením metaherních účelů a funkcí Maelströmu (s konkrétnější stylizací).

Což... jako nemusí být špatně a žánrově to může i fungovat. Na druhou stranu to ztratí sílu té ne-týmovosti PbtA, aniž by to získalo tu universalitu FitD (s FitD mechanikami skupin atp.) Čistě od pohledu to vypadá zajímavě a docela bych to někdy i zkusil.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Headspace

Příspěvek od Markus »

Je to o rok starší než Blades. ;)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Headspace

Příspěvek od sirien »

Já to nemyslel jakože to je pokus přímo napodobit FitD v PbtA, myslel sem to jakože se to snaží v PbtA dosáhnout cílů, které jinak plní FitD - v jaké souslednosti se to dělo sem neřešil. Ale pokud to je o rok starší, než Blades, tak mě to láká o to víc, mohlo by to skrývat nějaké zajímavé vývojově-evoluční perličky k povšimnutí.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Headspace

Příspěvek od KDolecek »

Zároveň mi příjde, že ta recenze (potažmo moje anotace) se velmi nedostatečně dotýkají toho, co podle mne bylo pro tvůrce hry hlavním tématem - emoce a emocionální trauma. Headspace představí základní představu settingu a technologie Headspace a pak následuje dva a půl stránkový "The Headspace Social Contract", který ta témata pojmenovává a řeší jak s nimi pracovat ve skupině. Kapitola "Playing the Game" nejdříve ze všeho popisuje právě herní mechaniky emocí, až poté řeší Moves a až daleko za tím Playbooks.
Odpovědět

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti