DrD World

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DrD World

Příspěvek od York »

Karotka píše:Moc tvojí poznámku nechápu.
Nemyslím si, protože:

Karotka píše:Jako je jasný, že to nebude nic pro toho, kdo nerad AW engine a dračák nebo obojí. Ale pro ostatní to může být fakt super hra.
To zjevně chápeš naprosto správně ;-)
Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 13:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: DrD World

Příspěvek od Tavicz »

Mě by zajímalo, kdo byl v testovací skupině. Jestli:
- lidi, co stále aktivně pres rok paří DrD 1.6, nebo
- lidi, co kdysi hráli DrD 1.6, ale už nehrají v průběhu roku nic, nebo
- lidi, co kdysi hráli DrD 1.6, ale hrají už přes rok něco jiného, nebo ještě jiná varianta.

A jaké na to byly nejčastější reakce? Přišli "očumovat" i ti, co se hry přímo neúčastnili?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

Zatím jsem to hrál s
- s lidmi co kdysi hráli DrD1.6, ale už dlóóóóóuho hrají něco jiného
- s RPG newbieky

Žádné lidi co aktivně hrají DrD1.6 kolem sebe už několik let nemám (nebo se mi nepřiznali).

Čumilové nebyli.


Jinak připomínám, že účelem téhle hry není udělat remake DrD1.6. Účelem je udělat hru, ve které si zahrajete DrD-like věci v DrD-like settingu s pomocí PbtA engine.
Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 13:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: DrD World

Příspěvek od Tavicz »

Půjde tedy i o aplikace ke konkrétním světům DrD, nebo jen o generický fantasy svět?

Jak máte zpracovaného alchymistu? Jen jako začátečnického, co vyrábí věci, nebo i theurga s Astrálem, elementály a démony, a pyrofora s výbušninami a jedy?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

Dračákovsky-generický. Jinými slovy je tam snaha chytnout do toho systému co nejvíce DrDO flufu.

Všechna povolání jsou zpracována tak, aby obsáhla to, co je v DrDO PPZ+PPP. Některé tahy slouží i ke znázornění věcí z PPE.

Pokročilého alchymistu je možné vést jak cestou theurga, tak cestou alchymisty a pokrývají skoro všechno z DrDO.
Čistě pro zajímavost, tahy které má Alchymista k dispozici. Vím, že bez obsahu to moc neřekne, ale třeba to naznačí, co všechno jsme pokrývali
ZÁKLAD:
  • Jedy zocelený
    Flakón by neupustil
    Paměť na recepty
    Podivné vidění
    Léčivé lektvary
    Dryáky (lektvary proměny těla)
    Výbušniny
    Jedy
    Vylepšení výbavy
    Postraní kapsy (k truhle)
    Kouzelný prsten
    Svitky
POKROČILÉ
  • Magická komprese
    Welfovy lektvary
    Pokročilé jedy
    Rachejtle
    Elementálové
    Astrální sféry
    Alchymistická laboratoř
    Pokročilé spouště
EPERTNÍ
  • Bhůtové
    Vyšší sféry
    Magické spouště
    Talismany (TBD)
    Vzdušná torpéda (TBD)
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: DrD World

Příspěvek od Pepa »

Karotka píše:Ještě by tu mohl dojít Pepa a zeptat se, jestli by to nebylo lepší bez těch movů.
Myslím si, že proti movům jsem nikdy nic nenamítal. Snad jenom to, aby jejich zápis byl pokud možno krátký. Kdyby byl každý move na desetiřádkový odstavec, tak by to ideální nebylo...
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22591
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od Jerson »

MarkyParky píše:Nicméně, i v originál AW tyhle tahy máš - tohle konkrétně byl příklad SINGLE COMBATu nebo třeba MANIPULATE v PvP, který je v AW udělaný úplně stejně. Tenhle výsledek totiž veskutečnosti znamená "bereš vše" a když hodíš 10+, je takový výsledek při hře fajn popis.
Ok. Jen by pak bylo lepší napsat "při 7-9, vyber jednu ze (dvou) možností, při hodu 10+ použij obě.
"Vyber 2 ze 2" je prostě divné :-)

A podle mě by bylo lepší přehodit pořadí, tedy napřed napsat co dělat při hodu 7-9 a až pak co dělat pří hodu 10+, zvlášť když už to budeme brát psychologicky.
York píše:Pokud cheš hrát něco inspirovaného Dračákem v AW enginu, tak nepochybně. V opačném případě dost ztuha.
Myslel jsem "pokud chceš vytvářet novou verzi DrD, kterou bude hrát víc než jen jedna skupina".
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

Ok. Jen by pak bylo lepší napsat "při 7-9, vyber jednu ze (dvou) možností, při hodu 10+ použij obě.
"Vyber 2 ze 2" je prostě divné :-)
Ono tam není doslova "Vyber 2 ze 2", ale je to "Vyber 2 z:" a pod tím dvoubodový seznam.

Nejsem si jistý, jestli "obě" je lepší. Chápu kam míříš - rovnou to vyjadřuje, že vybíráš všechny moźnosti. Na druhou stranu když se hráče naučí číst na určitém místě číslo, vyjadřující většinou počet moźností/otázek/holdů, najednou ho mást tím, že to bude vyjádřené slovně IMO také není dobře.
A podle mě by bylo lepší přehodit pořadí, tedy napřed napsat co dělat při hodu 7-9 a až pak co dělat pří hodu 10+, zvlášť když už to budeme brát psychologicky.
Určitě ne - výsledky jsou řazené pořadě, ne na přeskáčku, od nejlepšího k nejhoršímu. A protože u hodně tahů se opakuje MISS v podobě "PJ je na tahu", dává smysl tuhle repetitivní věc dávat na konec. Plus pro porozumění tahu je lepší číst nejprve úspěchy, pak faily a bojové tahy mají na zaćátku "výménu".

Tzn. tohle měnit určitě nebudu a nechám tak, jak to je v AW, tzn pořadí:

VŽDY: (u bojových tahů)
TREFA:
10+: fakt dobrý
7-9: trochu horší
společně věci pro TREFU
POTÍŽE:
6-: průšvih, PJ je na tahu.

Tenhle formát je nejčitelnější
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DrD World

Příspěvek od York »

Jerson píše:Myslel jsem "pokud chceš vytvářet novou verzi DrD, kterou bude hrát víc než jen jedna skupina".
To bych s Dračákem udělal něco hodně podobného tomu, co udlěala 5e s DnDčkem.

(Ne, děkuji, nemám zájem.)
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9045
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: DrD World

Příspěvek od Faskal »

Ona je to taky taková klasika.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22591
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od Jerson »

Tak jak je na tom tenhle projekt?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

Ve fázi "alfa těsně před zveřejněním". Mechanicky hotovo všechno co jsem do alfa verze chtěl. V podstatě chci už text jen trochu učesat a pak to sem pověsím lidem na hraní a diskutování.

Celkově odhadují, že na tom jsou tak dva až tři člověkodny práce, než to bude připravené k vyvěšení. Ale jestli je najdu už příští týden nebo až v půlce října nebo o Vánocích to fakt nejsem z schopen říct.
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od Hike »

Nemůžu se dočkat ...
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD World

Příspěvek od eerieBaatezu »

MarkyParky píše:Ale jestli je najdu už příští týden nebo až v půlce října nebo o Vánocích to fakt nejsem z schopen říct.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

Vážení přátelé,

potřeboval jsem si trochu odpočinout a vyčistit mozek. To se zdárně podařilo (to čištění mozku) a vedlejším produktem je, že část vymeteného smetí skončila v jednom malém PDF (zda se podařilo i to, už posoudí laskavý čtenář).

Hrej si, tu máš kouhouta:
DrDWorld_0_24.pdf
(1.04 MiB) Staženo 159 x
Pár poznámek, aby se předešlo opakovaným zbytečným dotazům:
* není to nástupce DrD1.6. Je to nostalgická retrohříčka. Berte to s nadhledem.
* z toho důvodu je do hry záměrně zakomponováno i mnoho odkazů na chyby a podivnosti původních pravidel
* není to finální verze a byť jsem v tom už odehrál asi 3 dobrodružství a fungovala, tak platí, že
>>není to vyvážené, staty monster a zbraní jsou nastřílené odhadem
>> nemá to optimální sazbu, je to obyč export z wordu
>> část věcí je psaná z voleje, jako první záznam nápadu a může se stát, že budou totálně nefunkční.


Až budu mít chvíli, přidám sem ještě retro-dungeon-dobrodružství, odehrávané loni na GAMECONu:
Šedý hrad
ŠedýHradMapa_v3.jpg
Komentáře vítám, podle míry jejich konstruktivnosti či destruktivnosti uvidím, jak stímhle side-projektem naložím dál ;o)
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 3. 3. 2017, 18:10, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti