DrD World

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

eerieBaatezu:
Já vím, že je to IRL blbost, ale je to easteregg na to, že některé pasti/kouzla v DrDO přesně takhle (rezistama na mámení a podobně) "odměňovaly" nízkou inteligenci.
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: DrD World

Příspěvek od Karotka »

Přes Velikonoce mě postihlo kombo rýmička plus alergie, takže jsem měl výmluvu, proč se válet doma a číst si to vaše PbP a dost jsem se u toho bavil. Nejsem moc expert přes pravidla, ale když se podle nich dá hrát takhle hustě, tak prostě musej bejt dobrý. Tak mě to navnadilo, že jsem si je hned prošel. A jsem z nich fakt nadšenej. Všechno z dračáku v nich je nějak obsažený, dokonce na té úrovni pravidel (myslim PPZ, PPP, PPE), kam to patří. A jsou tu i věci, co se mi v Drdu moc nelíbily, jenže tady jsou udělaný, tak nějak smysluplnějc. To považuju za malý (no možná i střední) zázrak. Taky se mi moc líbí ty cesty (výpravy, povolání, přesvědčení), připomíná mi to questy z Chuuba.

Malý dotaz (nebo spíš takové ujištění se): NPC se rovnou taky napíše pár Tahů? Jako třeba ten tah MOROUS u Ulrika?
Myslím, že by bylo dobrý pár podobných, jako příklady, hodit na konec příručky.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

Malý dotaz (nebo spíš takové ujištění se): NPC se rovnou taky napíše pár Tahů? Jako třeba ten tah MOROUS u Ulrika?
Myslím, že by bylo dobrý pár podobných, jako příklady, hodit na konec příručky.
Kolem NPC to ještě není všechno hotové. Obecně:

= Každé NPC/bytost by měla mít jeden vlastní mechanický tah (tzn. kus "kódu" ala <b>Morous</b> u Ulrika).
== U nameless NPC/bytostí to typicky je zvláštní tah z bestiáře, který je společný danému druhu
== U named NPC jako je Ulrik, to mohou být AD-HOC napsané tahy, které vyjadřují nějak jeho charakter nebo způsob reakcí a podobně.
Určitě do kapitolky pro PJ nějaké příklady a návod jak je psát přidám, dobrý nápad.

= Krom toho ještě osciluju někde na půl cesty mezi AW a DW "tahy pro PJ" a hledám nejlepší způsob, jak je k monstrům/NPCčkům přiřadit. To jsou ty krátké jednovětné věci, co může PJ zahrát proti postavám. To ale ještě není hotové.


Jinak jsem rád, že se PbP líbí.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD World

Příspěvek od eerieBaatezu »

Hoďte pls odkaz na aktuální verzi do prvního příspěvku nebo tak něco. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

Díky tomu, že:

- Sarsaparillos mi dodal skvělý feedbeck
- Já měl po dlouhé době zase chvíli čas a kreativní náladu
- A chci si v něčem zahrát Dungeon od Mad Mage (a zároveň fakt nechci, aby to byly DnD5.E)

jsem se trochu hecnul. Tak sosejte:

https://drive.google.com/open?id=1Y-nrU ... TyyRF8wsqK

Hlavní změny:
* opustil jsem životový systém. Já vím, byla to svatá kráva, ale nedělalo to dobrotu. Momentálně je ve hře systém zásahů a zranění, který si bere něco z AW HARM systému a něco z F4C stressu.
* na základě silného feedbacku jsem se rozhodl ustoupit z toho, že to musí být čistě odlehčená zábava striktně napodobující Dračák a jeho chyby. Základ obsahu tedy stále zůstává dračákovský, ale jednak se snažím o větší variabilitu, aby ten, kdo chce ve hře i jiné varianty vývoje měl z čeho vybírat, a vykopávám/předělávám ty úplně největší pí**viny trochu seriózněji.
* ještě víc jsem se posunul k PvE. Původně tam PvP nebylo, protože jsem na něj neměl čas. Nový soubojový systém a systém zranění je ale stavěný dost asymetricky, čistě PvE a PvP už vůbec nepředpokládám.
* první pokus o balanc mezi povoláními i jinak, než čistě mechanicky. Taky už lépe nastavené některé potvory. Většina bestiáře je ale stále nastřílená od oka. Bestiář také je zatím hodně Dračákovský, chce to míň kopromlasků a hlenů a víc "normálních" potvor. Ale to ještě potrvá, musím v tom něco nahrát.
* předělal jsem multiclass, je teď řešený přes trvalé kouzlené předměty, což víc odpovídá původnímu pojetí


Zpětná vazba vítána.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od ShadoWWW »

Pak dej vědět, jak se ti v tom ten Dungeon of the Mad Mage hrál.

Nechdeš zkusit v DrD Worldu i Dragon Heist a podělit se o zážitky? Na mě osobně ty pletichy frakcí a celkově to městské dobrodružství působilo báječně a i zbytek naší skupiny si to docela užil (příští středu finišujeme), ale z toho megadungeonu mám trochu obavy (obecně jsem spíš pro dobrodružství pod širým nebem než pro jeskyně).

Jinak ikonické Forgotten Realm prostředí Undermountain a svět Dračího doupěte - není to protimluv :-)= ? Kdybys chtěl být stylový, počkáš si na vydání Derteonu. ;-) Jak už jsem totiž psal: když jsme hráli DrD a Asterion, v Píscích proroctví byla zmínka o Derteonu, podzemní knížecí město z dávných dob. Jak se později ukázalo, byla to dračákovská předělávka slavného Undermountain. Modul Derteon měl vyjít *brzy* a představa obrovského, živoucího podzemního města mě tehdy nadchla (jen jsem doufal, že to nebude další Karak). Bohužel jsem si musel počkat dalších 18 let, až vyjde remake Undermountainu jako Dungeon of the Mad Mage. V DrD World bys mu ale měl říkat Derteon. :wink:
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

ShadoWWW píše: Nechdeš zkusit v DrD Worldu i Dragon Heist a podělit se o zážitky?
Tahy pro hru mimo jeskyni mám teprve nastřelené od boku a hráli jsme s nimi jen jedno dobrodružství, takže zatím jsem si říkal, že nebudu spěchat.

Zároveň prvních pět levelů maji postavy spíš tahy do dungu a ty tahy do venkovního prostředí se objevují až od levelu 6+ (v souladu s původním konceptem v DrDO).



DotMM mě fakt láká a představa, že prolezeme 32 pater a postupně na tom v relativně kontrolovaném prostředí otestujeme levelování Světa dračáku mi vyhovuje.

Navíc zatím jsem měl čas projít první patro, a to si vyloženě říká i o použití mechaniky hrozeb pro Undertakes i Xanthar Guild.

Uvidíme, jak to půjde hlouběji.
ShadoWWW píše: Jinak ikonické Forgotten Realm prostředí Undermountain a svět Dračího doupěte - není to protimluv :-)= ?
Červená linka, vinoucí se veškerými připomínkami, co jsem měl na předchozí verze, byla: "Jako děláš dračák, dobrý, ale je to moc dračák. Udělej to obecnější, aby se v tom dalo hrát i něco jiného."

Tak to beru jako takový prubířský kámen ;o)
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od ShadoWWW »

Uf, měl jsem rozepsaný delší příspěvek, a když jsem dal "odeslat", vyzvalo mě to k přihlášení a po přihlášení mně to celý text v textovém okně smazalo. :-/ Znovu ho psát nebudu.

Zlatá Kostka, kde se text průběžně ukládá dokonce do cache na serverové straně, takže například můžete půlku napsat na mobilu a druhou na PC nebo naopak.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

ShadoWWW: Škoda, no.

Ještě se tě zeptám, než koupím zajíce v pytli - netušíš, zda má Roll20 Dungeon of the Mad Mage (Map & Card Deck Addon) má:

- vyrendeřené ty mapy ve vyšší kvalitě než příručka?
- pokud ano, tak jestli má verzi, kde nejsou vidět na první pohled tajné dveře a místnosti?
- a pokud ne, tak jestli se to dá z Roll20 verze nějak snadno vytáhnout a v photokrámu upravit, než to předhodím hráčům?
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od ShadoWWW »

Věci pro DnD 5E doporučuji nekupovat na Roll20.

Pokud hraješ přes net, je lepší koupit materiály na Fantasy Grounds. Má ve svém uživatelském rozhraní zásadně lepší podporu pravidel i všeho okolo. Pokud hraješ živě u stolu jak já, je lepší tištěná kniha nebo DnD Beyond (zkr. DDB). DDB je lepší i tehdy, když hraješ přes Roll20 a nevyužíváš rozhraní specificky pro pravidla DnD 5E. (Obrázky, mapy a texty v poho přetáhneš z DDB do Roll20.) Jde totiž o to, že to stejné stojí na FG o půlku levněji než na Roll20 a na DDB se v době slevových akcí dostaneš klidně na čtvrtinu toho, co za to chce Roll20.

Jinak Roll20, FG i DDB nabízí mapy s variantami pro PJ a hráče.

ShadoWWW
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od ShadoWWW »

Škoda, no.
Když jsem začínal s DnD 5E, hrával jsem v prostředí Asterionu dobrodružství, která jsme původně hrávali v DrD 1.5. Zážitek z toho byl dost podobný. Myslím, že když budeš hrát DotMM v DrDW, bude to dost obdobný zážitek jako v DnD 5E. Jen prostě v jiných pravidlech, která ti víc vyhovují. Znám hráče, kteří hrávají DrD a DnD dobrodružství ve Fate Core a taky z toho mají obdobný zážitek, jen prostě v pravidlech, která jim líp padnou.

Na vydaných světech a dobrodružstvích mě baví, že máš sdílený zážitek, který přesahuje tvou skupinu. Že když potkáš někoho, kdo hrál Tomb of Horrors nebo Ravenloft (Curse of Strahd), budete se moci bavit o svých zážitcích, jako byste hráli spolu ve skupině. Nebo dokonce líp, protože každý to dobrodružství zažil trochu jinak a vyprávění ti do toho dobrodružství dodá detaily a náhledy, které jsi do té doby se svou skupinou neměl.

Pravidla hry jsou v tomto podobná. Když se sejdou dva hráči DnD 5E, budou mít víc společné půdy, než dva hráči dvou různých systémů nebo dva bezpravidloví hráči. Přesto jsem zjistil, že společný herní svět, nebo dokonce dobrodružství tvoří víc ze sdíleného zážitku než společná pravidla.

Kdysi jsme se s Gurneym bavili, jestli má v rámci JaD cenu přiblížit se obdobě DrD 1 a případně nakolik. Přišli jsme na to, že DrD má s DnD mnohem víc společného než DnD s DrD. Jinými slovy, že dříve nebo později by hráčům fantasy přestalo DrD stačit a očekávali by rozmanitější pravidla. Nemělo tedy smysl tlačit moc JaD do stylu DrD, protože v JaD je ten styl více méně již obsažený plus něco navíc.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

MarkyParky píše: ... společný herní svět, nebo dokonce dobrodružství tvoří víc ze sdíleného zážitku než společná pravidla.
Jo, tohle si tak nějak myslím taky, takže jsem na to zvědavý.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD World

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tyjo Marky, vypadá to skvěle, škoda, že se mi nelíbí *worldí movy. $D Asi si budu muset navyknout.
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od ShadoWWW »

MarkyParky píše:Zároveň prvních pět levelů maji postavy spíš tahy do dungu a ty tahy do venkovního prostředí se objevují až od levelu 6+ (v souladu s původním konceptem v DrDO).
Ještě mě napadlo zmínit, že DotMM je dobrodružství pro 5.-20. úroveň a bude tomu odpovídat síla nestvůr a celkově prostředí (což samozřejmě můžeš v DrDW upravit, ale jen abys to věděl). Dragon Heist je městské dobrodružství od 1. do 5. úrovně, na které DotMM volně navazuje...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: DrD World

Příspěvek od Sosacek »

Toho PvP mi prijde skoda. Kazda hra ma PvP, driv nebo pozdeji - kazda skupinka dobrodruhu nebo shadowrunneru nebo koho se driv nebo pozdeji pohada. Kdyz autor rekne "pravidla PvP nemaji" tak to znamena "PvP bude nevyvazene nebo rozbite".

Ale chapu, ze systemech co nefunguji jako simulator sveta je to tezky udelat.
But nobody came.
Odpovědět

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů