DrD World

Apocalypse World, Dungeon World a jiné hry používající systém Powered by the Apocalypse (PbtA) + jejich bratříčci používající systém Forged in the Dark (FitD).

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 8433
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

DrD World

Příspěvek od Faskal » 9. 2. 2016, 19:51

Všiml jsem si, že tady v sekci máte málo témat o úpravě DrD. Tak vám jedno přidám.

Dungeon (Apocalypse) World v rychlosti a jeho výhody pro DrD.
DrD vycházelo z DnD. Pro fanoušky DnD byla vytvořena hra v Apocalypse enginu, kterou je radost hrát: Dungeon World. Věřím, že na DrD by měla podobný efekt. Je CC, tak se dá volně použít. S fanoušky AW/DW jsem se bavil o tom, že by bylo hezké DW přeložit, sám si ale myslím, že by bylo zajímavější DW upravit na DrD-World. Sám nejsem game designer, tak to není v mých silách, ale o co by šlo, a čím je DW/AW zajímavé; a s čím bych vám klidně pomohl 8)

AW/DW má dvě hlavní mechanické záležitosti:
1) DW má sjednocenou mechaniku 2d6+stat, a háže se proti statickým obtížnostem: 10+ je úplný úspěch, 7-9 je částečný úspěch, při kterém se stalo, co hráč chtěl, ale má to nechtěné komplikace, 6 a míň je neúspěch, lépe řečeno GM popíše, co se stalo (typicky vzniká velká komplikace nebo se pohne agenda záporáka; GM na to má vlastní pravidla, která mu v tom pomáhají). Povšimněte si, že všechny z možností nějak posunují situaci dopředu.

2) Pravidla jsou rozdělena do malých balíčků, kterým se říká “move” (po vzoru Markyho je překládám jako “tahy”), které vždy popisují, za jakých podmínek se dá pravidlo použít (... když v souboji zaútočíš na svého nepřítele...) a co se stane při úplném a částečném úspěchu (úplný úspěch – ty dáš zranění jemu, částečný – dáte si zranění navzájem). Důležité je, že musí být splněna vstupní podmínka – zde víceméně rovný souboj, při nerovném se ve fikci musíte dostat do vhodných podmínek, například se tomu drakovi dostat za krk, a na to jsou jiné tahy (... když jednáš navzdory bezprostřední hrozbě...), důležité také je, že vyhodnocení mechaniky vás aktivně vrací do popisu fikce.

Výhoda tahů je v tom, že jsou snadno manipulovatelné a díky tomu vznikly stovky neoficiálních variací a desítky publikovaných her. Pro DrD bych navrhoval převzít jádro DW a předělat některé postavy do feelingu DrD.

V čem je problém:
Má to jiný feeling, v cestě z nuly na hrdinu chybí ta spodní část, postavy jsou samy o sobě dost kompetentní a je těžké jim to vzít. Vychází to z hlavní mechaniky:
2d6+stat proti statické obtížnosti 10+/7-9/6- znamená, že bez bonusů vychází nejpravděpodobnější výsledek, že se postavě podaří to, o co jí jde, ale budou z toho komplikace. “Povolené” rozsahy jsou -3 až +3, přičemž ty okrajové mají stále šanci úplně uspět, respektive neuspět. Většinou se rozsahy pohybují mezi -1 až +2, je poměrně běžné získat +/- 1, například tahem (... když pozorně studuješ své okolí... a pak jednáš podle toho, co jsi zjistil).
Je to trochu neintuitivní, kdyžtak se podívejte, jak se to chová: http://anydice.com/

Je potřeba překopat některé věci, hlavně move jednotlivých postav. Pro představu dávám bojovníka, který je poměrně přímočarý a těch změn by tam bylo naprosté minimum.

Je potřeba překopat levelování, DW ho má... špatně, například se inspirovat jinými AW hrami. Také je tady problém v tom, jestli mají mít postavy všechny své potenciální schopnosti otevřené, dostat pár na začátku a pak si přibírat zbylé (jako to má AW) nebo dostat všechny a při levelování dostávat jejich vylepšení (jako má DW), což bych zde asi podporoval.

Systém magie je v DW “slotový” jako v DnD, převést na magy... K tomu nevím, jak se postavit, radši bych se nechal inspirovat AW:dark ages, kde je to... takové jiné. O tom třeba jindy.

DW ve své podstatě nemá prestižní class (takže skokové rozrůznění alchymista=>pyrofor/theurg), ale změny se nabírají postupně, člověk si z nabídnutých možností rozvoje musí něco vybrat. Dramatické změny jako chodec=>druid by chtěly spíš založení vlastní classy druid. (Druid v DW je, ale je úplně jiný, dočista jako z DnD)

DW má oproti AW to, že se z postav i potvor osekávají životy, což je pro DrD nezbytné. Je tam ústupek od sjednocení mechaniky, když se šahá na životy, ukusuje se hodem kostkou, která je založená na classe, co háže – kouzelník útočí 1d4, bojovník 1d10, ostatní jsou mezi, obrana je vnesena v útoku, brnění pasivně odečítá zranění. Dělá to rychlé a akční souboje, u bosů (drak má neuvěřitelných 16 HP) je potřeba se k tomu postavit jinak a dát mu fikční výhody. Na toto téma nechť zasvěceně promluví Sosi s Quentinem: viewtopic.php?p=458887#p458887
připadně tam uvedený odkaz http://www.latorra.org/2012/05/15/a-16-hp-dragon/
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 8433
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: DrD World

Příspěvek od Faskal » 9. 2. 2016, 19:52

Pro představu, tohle jsou kompletní pravidla pro bojovníka do levelu 5 (je definovaný do levelu 10), což člověk nažene rychle; s rychlostí levelování se dá samozřejmě pohrát. V závorkách jsou moje komentáře, případně implementace pro DrD world. 8)
Celá verze v angličtině:
http://book.dwgazetteer.com/fighter.html

BOJOVNÍK
[zde by byl atmosferický text]
JMÉNA
Vymyslete si jméno, připadně si jej vyberte ze seznamu:
[seznam ras:seznam jmen]

VZHLED
Vyberte jedno z každého:
Tvrdé oči, mrtvé oči, nebo horlivé oči
Rozcuchané vlasy, krátké vlasy, nebo otlučená helma
[další možnosti (doporučeného) vzhledu]

Vlastnosti [včetně příkladu konkrétního rozložení]
K vlastnostem libovolně přiřadit 16(+2), 15(+1), 13(+1), 12(+1), 9(+0), 8(-1)
síla 16(+2)
obratnost 13(+1),
odolnost 15(+1),
inteligence 9(+0),
moudrost 8(-1) [DW má vlastnost navíc, jde ponechat či vyhodit]
charisma 12(+1),

Počet životů je 10+odolnost [zde 25, v jediném případě v celých pravidlech se počítá číslo, ne bonus; je to víc než drak, mimochodem]
Základní poškození je d10
Nosnost je 12+síla [zde 14]

POČÁTEČNÍ TAHY
Vyber si rasu a s ní příslušný tah
Trpaslík: když s někým chlastáš, můžeš s ním vyjednávat [speciální tah] pomocí odolnosti namísto charismatu
Elf: vyber si typ zbraně, počítá se, jako by měl vlastnost “přesný” [na útok se háže obratností namísto sílou]
Půlčík[+kudůk?]: pokud odoláváš nebezpečí [speciální tah] a využíváš svůj nízký vzrůst pro svou výhodu, máš +1 k hodu
Člověk: jednou za bitvu můžeš přehodit jeden hod na poškození (svůj nebo cizí)
[návrh-Kroll: tvé zbraně (včetně rukou) mají vlastnost “messy a forcefull”; takže jeho rány odhazují nepřátele a dělají svinčík]
[návrh-barbar: pokud bojuješ bez štítu a brnění, máš +1 brnění. Nebo +2, to je na game designery.]

Začínáš s následujícími tahy:
Ohýbaní železných tyčí, zvedání bran [ty věci co vám brání vlézt do hradu]
Pokud používáš svou hrubou sílu ke zničení neživé překážky, hoď+síla, na 10+ vyber tři, na 7-9 vyber 2:
- netrvá to dlouho
- nic vzácného nedojde újmy
- nezpůsobí to značný hluk
- můžeš to následně bez problémů opravit



Obrněný
Ignoruješ vlastnost “těžkopádný” u brnění [čistě fikční záležitosti. Může udělat třeba kotoul ve zbroji]

[Osobní zbraň (“Signature Weapon“)]
[atmosferický popis. Prostě má lepší zbraň, než kdokoli jiný.]
Vyber její základní popis; váží 2:
Meč,
Sekera,
Kladivo,
Kopí,
Řemdih,
Pěsti

Vyber dosah, který nejlépe popisuje tvou zbraň
Ruka, blízko, dosah [tohle má orientační význam; máchnutí pěsti, jako meč, jako kopí]

Vyber dvě vylepšení:
Háky a bodce. +1 zranění, ale +1 váha
Ostrá. +2 AP [ignoruje až dva body brnění]
Perfektně vyvážená. Vlastnost “přesná” [na útok se hází obratností a ne silou]
Zubaté okraje. +1 zranění
Září v přítomnosti jednotu typu bytostí, dle tvé volby.
Velká. Vlastnost “messy a forceful” [odhazuje a dělá svinčík]
Všestranná. Přidej další dosah.
Zručně vyrobená. -1 váha

Vyber její vzhled:
Prastará
Dokonalý povrch
Ozdobná
Zkrvavená
Strašidelná

Vyber své přesvědčení
[pokud se splní, co je u něj napsáno, dostane se na konci sezení +1exp, na lup je třeba 7+současný level zkušeností]

Dobré
Ochraňuj slabší, než jsi ty

Neutrální
Poraž nepřítele, který tě byl hoden

Zlé
Zabij bezbranného nebo nepřítele, který se vzdal

Výbava
Tvé maximální naložení je 12+ síla. Máš svou osobní zbraň a zásoby do podzemí (5 použití, váha 1).
Vyber svou ochranu:
- Kroužkové brnění (brnění 1, váha 1) a výbava dobrodruha (váha 1) [má pět použití, vždy, když je potřeba vytáhnout provazový žebřík, křídu nebo další užitečnosti, jedno použití se škrtne. Dá se vypustit a všechno hlídat jednotlivě, postaru]
- Šupinové brnění (brnění 2, váha 3)

Vyber dvě:
- Dva léčící lektvary [léčí deset zranění nebo odstraňuje... (dočasné -1); lektvary se dají pochopitelně diverzifikovat, aby byl i legendární lektvar chodce jana]
- štít (brnění +1, váha 2)
- protijed (váha 0), zásoby do podzemí (váha 1) a obklady a bylinky (váha 1, léčí 7 zranění, [nejspíš přes odpočinek; odpočinek vyléčí půlku maxima životů, stojí jednotku jídla, odpočinek v civilizaci léčí všechno)
- 22 penízků [to je dost, s ceníkem se dá dost hýbat]

Vazby [vyplňují se při tvorbě postavy, následně se aktualizují]
Doplň jméno jednoho ze svých společníků alespoň do jednoho z následujících:
_______________ mi dluží svůj život, ať už si to přizná, nebo ne,
Přísahal jsem ochraňovat _____________.
Obávám se o schopnost ___________ přežít v podzemí
_______________ je slabý, ale naučím ho být silný jako jsem já.

Pokročilé tahy
Když získáš novou úroveň mezi 2-5, vyber z následujících tahů.

Nelítostný
Když způsobuješ poškození, způsobuješ poškození +1d4.

Dědictví [tohle se do DrD nehodí]
Když promluvíš s duchy, kteří sídlí v tvé osobní zbrani, dají ti radu do současné situace a mohou se tě na oplátku také zeptat na nějakou otázku, hoď+charisma, na 10+ ti PJ řekne detailní informace, na 7-9 ti dá jenom náznak

Mistrovství brnění
Když za tebe tvé brnění [absorbuje zranění určené tobě], poškození je znegováno, ale musíš snížit [hodnotu brnění] svého brnění nebo štítu (dle tvého výběru) o jedna. Hodnota je snížena vždy, když se pro to rozhodneš. Pokud má předmět po snížení hodnotu brnění 0, je zničen.

Vylepšená zbraň
Vyber jedno vylepšení navíc pro svou osobní zbraň.

Vidět rudě
Když uprostřed bitvy odhaduješ situaci [speciální tah], máš +1 k hodu [to je speciální tah]

Zastrašování [původně Interrogator]
Když s někým vyjednáváš [speciální tah] za použití hrozby násilí jako páky, můžeš použít sílu namísto charismatu.

Pach krve
Když útočíš [speciální pravidlo] na nepřítele, tvůj následující útok na stejného nepřítele dává zranění+1d4

[multiclass] [AW hry mají hodně volné přidávání schopností mezi postavami, to se dá zakázat]
Získáš tah od jiné postavy. Považuj svou úroveň o jedna nižší za účelem výběru tahu.

Železná kůže
Máš brnění +1

Kovář [to se nehodí do feelingu, dá se zakázat, dát na vyšší úrovně, dát nějaké specializaci]
Když máš přístup ke kovárně, můžeš přenést magické síly ze zbraně do své osobní zbraně. Tento postup zničí magickou zbraň. Tvá osobní zbraň získá magické schopnosti zničené zbraně.


...
To jsou všechna pravidla specifická pro bojovníky (ještě mají definované úrovně 6-10, kde se zlepšují zde zmíněné schopnosti)

Hlavní změny oproti DrD specifické pro bojovníka:
zastrašení je dobrovolná schopnost, je založena na výhružkách, bytosti, co mu nerozumí, tím asi nebudou ovlivněni (smečka vlků by tak ale zahnat asi šla)
Není poznávání artefaktů (v původní podobě není škoda; dá se snadno dát mezi dobrovolné (startovní?) move; poznávat artefakty jde tahy společnými pro všechny)
Chybí “přesnost” (jak si děláte zářezy za zabité nepřátele), místo toho je zajímavější osobní zbraň
Chybí sehranost, jde jednoduše nahradit pozměněním “pach krve” ne na opakovaný útok, ale na útok na stejný cíl jako kámoš
Chybí léčba zranění, místo toho si umí v boji negovat přišlé zranění tím, že se z něj otloukává brnění
Chybí odhad zbraně a soupeře (něco takového je obecná schopnost)
Místo vícenásobných útoků se zvyšuje poškození

...
Tak já zas půjdu 8)
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD World

Příspěvek od eerieBaatezu » 9. 2. 2016, 20:22

Obrázek

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1720
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: DrD World

Příspěvek od PardGalen » 9. 2. 2016, 21:18

Místo Moudrosti se dá použít Postřeh, který v DrD je. Na to navážeš Read a ... No a Inteligenci necháš pro kouzlení, komunikaci se sférami (což může být místo Open brain) a možná ještě něco. A vůbec. Co se tu flákáš? :D
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13834
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od Pieta » 9. 2. 2016, 22:51

Faskal píše:Systém magie je v DW “slotový” jako v DnD, převést na magy... K tomu nevím, jak se postavit, radši bych se nechal inspirovat AW:dark ages, kde je to... takové jiné. O tom třeba jindy.
When you meditate for half an hour at the end of (8-Odl) hours of uninterrupted rest, roll +Int. On 10+ hold 3 magy, on 7-9 hold 1 mag.
Naposledy upravil(a) Pieta dne 10. 2. 2016, 15:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1720
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: DrD World

Příspěvek od PardGalen » 10. 2. 2016, 14:21

Raději: On 10+ 3 magy, 7-9 2 magy, on a miss 1 mag. 8)
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD World

Příspěvek od eerieBaatezu » 10. 2. 2016, 14:23

Tak to vypadá, že tenhle Faskalův nástřel bude to nejlepší, co z diskuze o remaku vzešlo. Obrázek

MarkyParky
Příspěvky: 10257
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky » 10. 2. 2016, 14:38

Za mě má +1 :D ... pojďme to napsat .... ;o)

Ale ne jen jako refluf DW ... vzít co ty classy uměly v DrDO a zkusit to vyjádřit.

Kdo jde do toho? Co bude vývojová platforma? ;o)

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 8433
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: DrD World

Příspěvek od Faskal » 10. 2. 2016, 14:53

Aby bylo jasno, taky nechci refluff DW. Chci dračák v apocalypse enginu 8)

A jo, Pieto, jsi génius.

Špatná zpráva je, že já mám teď své kreativní rezervy zabrané na psaní jiných věcí, tak asi moc užitečný v blízké době nebudu.

Ale už jsem vymyslel mágovu hůl 8)
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1720
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: DrD World

Příspěvek od PardGalen » 10. 2. 2016, 14:55

Já už pár věcí mám. Jsem si s tím začal hrát už dávno, ale poslední dobou není moc čas. Musím psát zápisy a tak. :D
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD World

Příspěvek od eerieBaatezu » 10. 2. 2016, 14:59

MarkyParky píše:Ale ne jen jako refluf DW ... vzít co ty classy uměly v DrDO a zkusit to vyjádřit.
Faskal píše:Aby bylo jasno, taky nechci refluff DW. Chci dračák v apocalypse enginu 8)
Jako bylo by to hustý, co si budeme povídat. $D

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3330
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: DrD World

Příspěvek od Sparkle » 10. 2. 2016, 15:34

Tohle vypadá luxusně. Teď to dotáhněte. Bez ohledu na super nápad to nakonec vyhraje ta verze, kterou 1) fakt někdo sepíše, 2) testne ji se skalními dračákysty a získá od nich zpětnou vazbu, 3) přesvědčí Bouchiho, že má vydat právě ji (dobrý feedback od skalních dračákystů tu nejspíš bude rozhodující argument).
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 8433
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: DrD World

Příspěvek od Faskal » 10. 2. 2016, 19:17

Vskutku.

No, ještě k systému a k tomu, jak vypadají potvory. Tohle je
kostlivec z dračáku:
Kostlivec:
Životaschop.: 1 + 3
Útočné číslo: 0 + síla zbraně
Obranné číslo: (-1 + 3) + štít = 3
Odolnost: 19
Velikost: B
Bojovnost: 11
Zranitelnost: humanoid + E, N, P, ale H+, M 0, O0
Pohyblivost: 9/drak
Inteligence: 4
Charisma: 4
ZSM: 15
Přesvědčení: zmatené zlo
Poklady: 20/0, 30/0 doupě
Zkušenost: 20

[popis+pravidla:]
Připomíná oživlou pochodující kostru s mečem a štítem. Tato kostra je ve skutečnosti držena pohromadě magickým polem, které se dá zrušit dostatečně silnou ranou. Pokud se v boji ne-podaří kostlivce zabít (odebrat mu všechny životy), rozsekaná kostra zač-ne po 1-6 směnách srůstat a každou směnu mu bude přibývat jeden život až do úplného „vyléčení". Kostlivce zpravidla není možné obléci do žádného druhu zbroje, jelikož by se pod její tíhou rozpadl (výjimkou jsou výtvory nekromantů na vysoké úrovni). Je 50% pravděpodobnost, že ve chvíli smrti svého stvořitele se kostlivec opět rozsype.

Kostlivec, horda (z DW)
[tagy:] horda [tzn. většinou se vyskytují v hordách]
[útok:] Úder, zranění 1d6
[dosah:] blízko (tzn. na dosah meče)
[životy:] 7 HP [kolikrát musí začátečnická postava bez výbavy v průměru zaútočit, aby jej zabila: ~4.6 ran holí od mága (1.75 modrých blesků 8) ), 2.8 rány od zloděje, 1.55 ran od bojovníka; bojovník se zbraní s dmg+2, s tahem nelítostný=+1d4 => 0.7 útoků]
brnění 1

[atmosferický popis:]
"Kosti, kosti, suché kosti" [ 8) ]

Instinkt: Brát na sebe zdání života

A tahy:
- Chovat se tak, jako za života
- Vysát teplo života
- Znovu se sestavit z rozličných kostí


Goblin z dračáku
Životaschop.: 2
Útočné číslo: +1 + síla zbraně
Obranné číslo: +1 + kvalita zbroje + štít
Odolnost: 15
Velikost: A-B
Bojovnost: 9
Zranitelnost: humanoid
Pohyblivost: 11/humanoid
Inteligence: 6
Charisma: 8
Přesvědčení: zmatené zlo
Poklady: 3/0, 2500/20 sídlo
Zkušenost: 40

Gobliny většina obyvatel strká do jednoho pytle se skřety. Goblini jsou však větší, odvážnější a zejména inteligentnější. Postavy jsou poměrně útlé a mohou měřit až jeden a tři čtvrtě sáhu. Mají zelenou šupinatou suchou kůži podobnou hadí, a jelikož jim skýtá dobrou ochranu před nepohodou, odívají se spíše spoře. Dokonce ani obvykle nenosí do boje zbroj, i když nějaký náčelník si může kvalitnější brnění pořídit. Goblinů je na světě méně než skřetů nebo orků, avšak tam, kde se vyskytují, žijí v uspořádaných celcích vedeni hejtmanem či králem, podle jejich počtu a velikosti území. Sluneční světlo nemají rádi, avšak mohou ho snadno snést a putovat v něm a jen na piném slunci budou mít postih —1 na útok i na obranu. Goblini nežijí jen v horách, nýbrž většinou okupují i přilehlá území. Se skřety i orky se obvykle snaží udržovat mír, často je však popichují do různých válek, jimiž, ař si to tito neuvědomují, přinesou prospěch právě goblinům. S ostatními rasami se snaží obchodovat a dají se u nich nalézt i náznaky politiky. Gobliní vojska se nedají jen tak někým najmout, bojují vždy sami za svou věc. Jednotlivé gobliny však často můžeme nalézt v armádách zákonně zlých postav jako kapitány, zvědy a vůbec na různých odpovědných místech, bez nichž by se armáda rozpadla. Goblini bojují v sevřených šicích a podle příslušnosti k nim dokonce nosí jakési vojenské stejnokroje. Jejich oblíbenou zbraní jsou dlouhá kopí, rovné dlouhé meče a také luky a šípy. Mezi gobliny se mohou občas vyskytnout i daleko inteligentnější jedinci, u nichž se se zvýšenou inteligencí projevuje sklon k dobru, dumavá povaha a rovněž zvýšený zájem o alchymii.

Goblini, horda z DW
[zbraň] kopí (zranění 1d6)
[dosah zbraně]: blízko, dosah ["jako meč, jako kopí" close, reach]
[životy] 3 HP [průměrných útoků na čisté zabití: mág 2 (modré blesky 0.75), zloděj 1.2, bojovník 0.7, bojovník z minula: 0.3. Padá to jak mouchy)
brnění 1

[atmosferický popis:]
Zdá se, že nikdo neví, odkud tyhle věci přišly. Elfové říkají, že za ně jsou odpovědní trpaslíci, že je vytáhli odkudsi ze skrytých míst hluboko v zemi. Trpaslíci říkají, že jsou to zlé elfské děti ukradené při porodu a vychované ve tmě. Pravda v této věci je taková, že goblini zde byli vždy a budou zde i tehdy, až všechny civilizované rasy padnou a vymizí. Goblini nikdy nevymřou. Je jich prostě zatraceně moc.

Instinkt: Množit se

Tahy:
- Útok!
- Přivolat víc goblinů
- Ustoupit a vrátit se s (mnohem) více gobliny

...
pro představu, jak to vypadá bez mých průpovídek, poznejte z původního formátování, co je co:
Gobliní mág, osamocený, malý, magický, inteligentní, organizovaný

Koule kyseliny (d10+1, poškození ignoruje brnění), 12 životů, 0 brnění
Blízko, daleko

Ach bože, kdo je naučil magii? Instinkt: Čerpat sílu, která jim nepřináleží

- rozpoutat sílu nedostatečně pochopeného kouzla
- šířit magický chaos
- použít jiné gobliny jako štít.

...
Co je na tom vidět - má to jiný feeling, původní dračák je takový vážný, tohle je víc s nadhledem. To se dá pochopitelně přeformulovat. Také je tam vidět, že DrD se snaží o popis setingu, zatímco v DW (prakticky) žádný setting není (je tam, co se stane po smrti; a jsou tam sféry) a v DW se tak nějak počítá s tím, že víte, jak vypadá goblin 8)

Ty potvory z DW jsou ale hrozně kompaktní, nemají tam zbytečné vlastnosti - co je tam napsané, to použijete. Zjevné věci nejsou rozpisované, ale jsou uváděny jako tagy - hezky je to vidět v posledním příkladu, co to znamená, je napsáno jinde, ale je to dost zjevné (organizovaný znamená, že se pohybuje osamoceně, ale poblíž jsou další z jeho týmu). Hlavní síla potvor v DW je v tom, že mají vždy instinkt a tahy. Instinkt říká, co je jejich hlavní motivace. Dále mají tahy - zde s odrážkami. To jsou jejich schopnosti - nemá to žádná další pravidla, je to prostě to, co se děje ve fikci.

V prvním příspěvku jsem psal o tom, že GM má také tahy, které se spouští typicky tehdy, když hráč neuspěje v hodu. Jedna z možností, co může udělat, je použít "tah monstra", u těch goblinů třeba jeden začne zdrhat, aby dovlekl mnohem, mnohem víc dalších goblinů. A co děláš, hrdino?

Ty tahy a instinkty mi v DW dávají velmi silnou představu o tom, co je ta potvora zač a jak se má chovat, a to mnohem líp, než dlouhé texty.

V DW je většina potvor, co člověk může potřebovat, na to, jak tvořit další, je tam zevrubný návod.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1720
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: DrD World

Příspěvek od PardGalen » 10. 2. 2016, 21:46

A HP nebo harm? :)
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 432
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od Korhul » 10. 2. 2016, 23:08

Prošel jsem si zběžně Dungeon World i Apocalypsu. Tohle by byl mazec.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Odpovědět

Zpět na „Powered by the Apocalypse“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host