Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World - původní sběrná diskuze

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Zamčeno
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od sirien »

MarkyParky píše: 9. 4. 2020, 07:20Když ti dva ze tří hodů budou MISSy kvůli nízkýmu HARDu, ... ... ... jakékoliv vítězství hráče (nikoliv postavy) bude tvrdě vydřené nebo se vůbec nedostaví. Je to past.
A teď se vrátíme do té hry o níž se bavíme a v níž má pro tenhle styl hry stavěná Borka počáteční základ machroviny +0 a po 2. nebo 3. level-upu (hned co si nabere to nevymrdávání popř. nějakej další combo tah pocestě) bude mít +1 (popř. může upnout ještě z cizího tahu na +2...)

To sme na 60% úspěch (15% čistej), resp. 70% úspěch (25% čistej), což je přesně naopak než píšeš a 2 ze 3 hodů budou hity. (popř. s namaxenim a upnutim na +2 to bude 80% úspěch (40% čistej), ale to už je fakt extrémní combo). (I pokud sáhneš po jinym rozložení, tak se jednim upnutim dostaneš na +0 a žádný "2 ze 3 miss" se nekonaj - ono se teda nekonaj ani s tou -1, ale budiž, tam Ti těch +-8% nechám jako přijatelnou nadsázku)

...prostě přiznej, že to neni jaks psal a že borec je bojovej a drsnej template a že jediná "past" která se tam skrývá je, že si nepřečteš explicitní varování na začátku a pak si blbě rozvrhneš staty a tahy.
MarkyParky píše: 9. 4. 2020, 07:24(1) z jiných her si přinášíš vlastní (knihou nijak nepodpořený) argument, ...
(2) a pak na to říkáš "a protože nikoho neomezují v tom, co může říkat, tak to vlastně nejsou tahy v pravém slova smyslu".

Tvrdím, že je to přesně naopak:
(3) právě protože MC tahy jsou také tahy, tak se na ně vztahuje to, že moderují diskusi a omezují, co může kdo říkat.
(4) a to omezení spočívá právě v tom, že když je MC na tahu, tak si musí vybrat z daného seznamu.
(1) přímo z příručky na stranách 8-10 si přináším argument... a ono kdybys to na moment zkusil přijmout tak zjistíš, že to co máš sám za "formulace přesvědčivě mluvící pro tebe" ve skutečnosti dál dávají smysl, takže Tvůj dojem že mluví pro Tebe sou affirmation bias založený na tom že to už předem čteš s tím co to má znamenat. (Aneb pokud prostě chceš tvrdit, že vody je dost, tak nádoba s 50% objemu zaplněným vodou a 50% vzduchem bude vždycky z pola plná - tím ale nevylučuješ, že je pro někoho zpola prázdná a že přitom mluví o té samé nádobě a má pravdu stejně, jako Ty.)

(2) to rozhodně neříkám, protože žádné "v pravém slova smyslu" nedává smysl. AWčko prostě jako "tahy" označuje 3 absolutně odlišné věci:
- schopnosti s mechanickým vyhodnocením (trigger - hod 2d6+stat - -6/7-9/10+ efekty)
- level-upy (zlepšení a předrátovávání)
- tahy MC (bez ohledu na to jestli v mojí nebo Tvojí interpretaci, očividně to je něco absolutně jiného než předchozí)

(3) tahy co říkají "odteď máš gang" nebo "odteď máš državu s obyvatelema" nebo "odteď si na X házíš Y místo Z" jsou taky tahy (dokonce přímo vyjmenované i v Pokročilejch vyjebávkách a analýzách...), přitom ale diskusi nijak nemoderují. Tzn. Tvým jazykem z toho vyplývá, že existují tahy, které diskusi nemoderují (a tyto rozhodně nejsou žádné výjimky), tedy ne všechny tahy moderují diskusi, tedy neplatí Tvůj předpoklad, že by MC tahy musely omezovat protože to jsou tahy, tudíž neplatí Tvůj argument.

(4) neplatí 3, tudíž neplatí 4 které z 3 vychází. Dále celé 4 opět nevysloveně předpokládá, že v AW existuje formalisticky striktní rozdělení momentu kdy táhne hráč a momentu kdy táhne Vypravěč, což ale já naprosto neuznávám a považuju to za věc co je v přímém rozporu s popisem hry jako rozhovoru, tudíž samozřejmě nepřijmu tvrzení založené na něčem, co sis tam IMO projektoval sám a v těch pravidlech to neni.


__________________________

Bifi #pls, try to keep up, přes fázi mého pobaveného trollingu z překladem vybuchlých emocí a doživotně způsobených traumat sme se už dávno přenesli.

Bajo: ve skutečnosti neni problém, už teď mám nějaký návrhy na úpravy nebo tvrdý překlíčování daný bokem (např. u Hocus je Corův návrh na Loutkaře, kterej je hezčí a sedí mnohem víc, než Sektář... a nějaký další). Samozřejmě se to stane až se k tomu někdy dostanu (a případné dodání korekcí by tento moment mohlo dost výrazně urychlit). Když budu mít náladu a rozhodnu se bejt hodnej, tak možná změnim i ty klíče vlastností z týhle AW-purist trolling sady na tu serióznější a vhodnější sadu, co mám celou dobu danou bokem.

Btw. existuje dokonce i nějakej seznam termínů co sem explicitně řek, že tak jak tam sou se mi nelíběj a že pokud někdo přijde s něčim lepšim, tak to s radostí nahradim (typicky chopper jako dvoukolák ode mě byla přiznaná znouzectnost třeba a nejsem s tim vůbec happy :/ )

Druhá věc je, že bych rád, aby ty překlady reflektovaly (a) obsah, kterej za těma termínama je a (b) nějak zapadaly do celkovýho stylu, přičemž stížnosti bez návrhů nebo návrhy co toto nereflektují budu spíš bez dalšího ignorovat.

Jinak zrovna u tý battlebabe sem se osobně rozhod jít víc s tím významem potížisty, frajera, někoho cooler than thou (tj. víc v tý linii "babe" než v tý linii "battle"). Kdekdo nad tim prskal, ale fakt, že diskusní truc-alternativa zjevně nepřekročila dost suchou variantu battlebáby ukazuje, že spíš nikdo nic lepšího nemá a je to brekot nad "english is always cooler a tohle neni englishsky takže se mi to nelíbí!", což je hra, kterou sem od začátku řek, že hrát nebudu. Nicméně jasně, pokud někdo najde nějakej fakt hezkej termín, klidně ho zvážim, já ve skutečnosti do žádnýho z těch termínů jak sou nijak extra zainvestovanej nejsem.


Markus: a v DnD Bojovník / Bojovnice a to je přesně ten důvod, proč jazyk prznící násilnou gender korektnost nehraju.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Markus »

To nebyla narážka na gender, ale na to, že borec = mladý muž.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od sirien »

no, a proto je ženská postava borka. Což je i uvedeno v příkladech, které ženskými postavami přetékají, ale do nadpisů a obsahu atp. tu dualitu fakt rvát nebudu a zůstanu u klasického že název má mužskou formu. Nebo teda pokud si narážel na něco jiného, tak sorry a asi sem minul?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od MarkyParky »

Sirien:
K Battlebábě:
Jakože když si ze čtyř buildů vybereš ten jediný alespoň trochu miřící správným směrem, pak investuješ dva (eh, s go-aggro tři) level-upy a skončíš postavou, co jí to začne padat normálně .... :) .... no dobře, každej to asi vidíme jinak.

----------------------------

Ad tahy:
Tady ti moc nerozumím.

Rozbor strany 8-10 si s tebou rád dám nad tím pivem někdy, protože já tam vidím soulad konceptu, který je popsán napříč knihou, ty tam vidíš potvrzení zkušenosti přenášené z jiných her. Nebo klidně i tady, a můžem se předhánět, kdo má většího .. affirmation bias ..., ale mám k tomu jednu zásadní prosbu.

Na to, jak se neustále vymezuješ proti formalizmu a slovíčkaření, tak neustále buduješ nějaké šílené formalistické konstrukce, které mi podsouváš, abys je obratem opět formalisticky vyvracel.

Jsem dokonale zmaten, na jaké úrovni se teda bavíme - čím víc se od tebou kritizovaného formalismu vzdaluji a jdu po prostém duchu těch pravidel, tím víc mi formalisticky otloukáš o hlavu nějaké své uměle vytvořené konstrukce.

Už tě na to upozorňuji asi po páté, takhle se fakt ta debata vést nedá.

---------------
Sirien píše:diskusní truc-alternativa zjevně nepřekročila dost suchou variantu battlebáby
Tyjo, to jsme začali terminologicky trucovat už před čtyřmi nebo kolika lety, to máme slušný náskok :)
Ještě že už jsme tenkrát věděli, že bude potřeba trucovat.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Markus »

Sirien píše: 9. 4. 2020, 16:18 no, a proto je ženská postava borka. Což je i uvedeno v příkladech, které ženskými postavami přetékají, ale do nadpisů a obsahu atp. tu dualitu fakt rvát nebudu a zůstanu u klasického že název má mužskou formu. Nebo teda pokud si narážel na něco jiného, tak sorry a asi sem minul?
Ve východní polovině nebo třetině ČR borec znamená "chlap" a borka znamená "ženská". Vyjádřil jsem se dost matoucně.

To neřeš.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Bajo »

Ono to znamena i neco jineho? :think:
Ajo, jako borec na konec, I see... 8)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od sirien »

Marky: tak jako tvářit se, že by v AWčku byly 2 level-upy nějak hodně... jako fakt ne, oproti jinejma hrám AWčko leveluje fakt hodně rychle, 2 level-upy sou v tomhle směru vcelku nic. Jinak ono to na ty 2 level-upy bude vcelku dobře fungovat i s těma dalšíma dvouma buildama co začínaj na machrovina-1 (kterou obratem změníš na machrovina=0; pokud se vůbec budeš namáhat, protože again, pokud MC nemá tendenci tlačit bitevní tahy nebo má dokonce tendenci se jim spíš vyhybat a jet ty základní, tak to ani nestojí za to).


Markus, Bajo: aha; ano, tak nějak jak píše Bajo. V průběhu jsem zkonzultoval i s nějakými brňáky, ti se tvářili, že to je vcelku cajk užití toho slova. Zvlášť když je celej zbytek překladu v "pražštině" tak to tam myslim takhle zapadne i významově.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Bifi »

Level mačizmu primi tutti, keď genderové zámery autora sú všetky nivelizované na mužskú formu...
Drsňačka, anyone? Amazonka?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Vandalicus »

Sorry ze vam tady vstupuju do diskuze, ale mam tady velmi subjektivni dojmy ze hry. Zkouseli jsme si zahrat DW, celkem jsme dali dve sessions. Muj dojem je... rozporuplny. Jako na jednu stranu se me to moc libilo a bavilo me to, na druhou stranu me to nejak nesedlo.

Co se me moc libilo bylo tvoreni postav dohromady, doplnujici otazky, vytvareni bonds... to je jako hodne dobry a okamzite to vytvorilo kompaktni skupinu, kde kazdy znal svoji roli. To bylo jako hodne dobry a budu to pouzivat behem hrani ostatnich her. Nekteri hraci si sice trochu stezovali, ze si postavu radsi promysli predem, nez ji takhle dat z fleku, ale v realu se s ni szili mnohem vic nez s jinyma svyma dukladne pripravenyma postavama.

Hra samotna pak slapala relativne dobre - nakolik muze neznama hra slapat po precteni a prvnim hrani bez predchozich zkusenosti. Moje kritika, i kdyz kritika asi neni to spravne slovo... proste, citil jsem se pri hrani jako DM hrozne nekomfortne a po skonceni hry jsem byl totalne vystavenej. Vice mene je me jasny, ze je to nezkusenosti s timhle typem hry - ale misto toho, abych vypravel tak jak jsem zvyklej a reagoval na hracske cinnosti, tak jsem neustale sklouzaval k listu svych moves a stresoval se tim, co pouzit dal, protoze me v hlave zacalo znit "Nemuzes si jen tak neco vymyslet! Musi to byt MOVE!", mozek sel do overdrivu a zasekl jsem se.

Je teda jako super, ze se ti tady nikdy nestane to, co v klasickym DnD, kdy pet minut cekas na svuj tah, pokusis se udelat utok, hodis 3, nic se nestane, znovu cekas.

Combat byl... meh. Neni to chyba hry, jako spis naseho mindsetu. Pres volnost, co tady maji, tak me prislo, ze moji hraci delaji mnohem zajimavejsi takticky volby a akce, kdyz jsou svazani rigidnejsimi pravidly.

Celkove teda zajimavy zazitek, ale osobne se vratime k 5e/DCC, i kdyz par veci (jmenovite tvoreni postav a bondy) z toho rozhodne vykradu. Jak pisu vyse, verim, ze s delsi hrou by se treba uchopeni kombatu vyrazne zlepsilo, na druhou stranu, moc nemame duvod v tom hrat dal.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od sirien »

Vandalicus: zrovna si na tohle téma s Markym rveme občanky na Kostce, tak to budu tahat v plný pálce i sem, nicméně rád bych poznamenal že sem moc rád, že ses podělil o svojí zkušenost s tim, jak Ti vedení hry neustálým utíkáním k tahům nesedí a moc Ti to nefungovalo (resp. fungovalo za cenu toho že sis přišel nepohodlně a vyšťaveně). DW sem přímo nečet, ale co vim tak to tam funguje obdobně jako v AW a v tom případě ve skutečnosti IMO neni nutný neustále utíkat k tahům a ta hra to ani nevyžaduje (tj. kdybys to zkoušel ještě někdy, tak tohle je věc kterou myslím vůbec nemusíš hrotit a můžeš to zkusit víc podle toho jak si zvyklej - mělo by to fungovat stejně dobře nebo i líp).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od York »

Sirien píše: 10. 4. 2020, 15:48ve skutečnosti IMO neni nutný neustále utíkat k tahům a ta hra to ani nevyžaduje
I beg to differ, jako že fakt hodně moc. AWčko imho stojí celé na tom, že když děláš něco, co vypadá jako nějakej tah, tak to JE tah a nemůžeš to odehrát bez toho. A dává mi to i perfektní smysl - k čemu je dobrý mít vymyšlený žánrově specifický varianty popsaný v tazích, plus na ně navěšený další mechaniky, když pak ty tahy nebudeš aktivovat. Dost mi to připomíná hlášku "hrajeme DnD, ale neházíme u toho kostkou".

edit: Je to podobný jako s náhodnejma tabulkama v OSR: Můžeš je samozřejmě používat i čistě jako inspirativní materiál, ať už při tvorbě dobrodružství nebo při vymýšlení, co se bude dít dál, ale fakticky pak nehraješ hru s náhodnejma tabulkama, ale s inspirativníma seznamama. Stejně tak můžeš movy chápat jako inspirativní seznamy, ale imho pak nehraješ AW, ale hru na motivy AW.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od sirien »

York: zaprvé tahy MC nemají vyhodnocení (...viz dříve, tahy nejsou totéž co tahy), takže o tom že když to děláš tak to děláš nemusíš nijak moc přemejšlet, že. Že jsou tahy žánrově specifikovaný je hezký, ale pokud žánr trefíš i bez toho abys neustále tahy konzultoval... můžeš se přidat do diskuse na Kostce, na to řešit totéž dvakrát ve stejnym čase nejsem dost schizofrenní.

Ohledně srovnání s náhodnejma tabulkama - totálně mimo. Tahle potřeba některých tvrdě škatulkovat a tvářit se že jakmile něco nehraješ přesně tak jak to je psané tak nehraješ tu věc samotnou mi přijde dost... směšná. Doslova. Jakoby ses vztekal nad tim, že někdo vezme nůžky pro praváky a stříhá s nima levou rukou a že když to de, tak to přece nemůžou bejt nůžky pro praváky!. Úsměvný pak je když se člověk podívá na vyjádření autorů DnD 5e nebo Fate nebo i GUMSHOE a dalších a vidí jak se tam píšou věci jako že "tak jasně, ta hra musí být přizpůsobitelná, protože žádnou hru nehrají žádné dvě skupiny stejně..."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od York »

Sirien píše: 10. 4. 2020, 16:13Úsměvný pak je když se člověk podívá na vyjádření autorů DnD 5e nebo Fate nebo i GUMSHOE a dalších a vidí jak se tam píšou věci jako že "tak jasně, ta hra musí být přizpůsobitelná, protože žádnou hru nehrají žádné dvě skupiny stejně..."
Proti přizpůsobování vůbec nic nemám. Přesto je ale užitečný rozlišovat, kdy ještě hraješ danou hru, a kdy je to už "napsali jsme si vlastní pravidla a říkáme tomu Dračák". V prvním případě má smysl hráčům říct něco ve stylu:
Bojislav píše: 10. 4. 2020, 12:09 Ohledně DrD si v tomto dovolím nesouhlasit (viz DrD 1.6e PPP průvodce hrou str. 44, kapitola Jedy a protijedy). Něco málo je zmíněno i u kouzla Neutralizuj jed (viz DrD 1.6e PPZ průvodce hrou str. 42).
Zatímco ve druhym případě to smysl nemá.

Ale jako jasně, mezi tím je celá škála kombinací. Můžeš třeba říct "Z pravidel AW používáme movy pro hráče, ale GM vede hru stejně jako v DnD".
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od sirien »

York: to píšeš, jakoby se taková čára dala nakreslit jasně a jednoznačně a pro všechny stejně. Což oba moc dobře víme, že jakože nefunguje, protože tohle neni to, jak by RPGčka fungovaly (byť by si to někteří hrozně moc přáli). (O to směšnější mi tyhle vyjádření "když uděláš malou odchylku ve výkladu as-written AW tak už to neni AW" přijdou.)

Tzn. ta škála kombinací je ohromná a aby to nebylo tak snadné, tak některé ty kombinace existují jen na jedné straně oné čáry, některé ji překračují, některé existují v místě kde ji pro některé už překračují a pro jiné ještě ne.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Vandalicus »

Kdyz jsem si to prochazel zpetne, tak ty GM moves se vlastne moc nelisi od toho, co delam ve hre normalne, ale kupodivu mit ten seznam vedle sebe me dost stresovalo v kombinaci s tim, ze jsem v ruznych diskuzich cetl, ze v AW/DW je DM omezenej svyma movama, co muze a nemuze.

Pritom vlastne delam to, co normalne, ne?
V DnD se zlodej pokousi v prevleku vyhrozovat strazci a failne intimidation check - a ja bych tak nejak automaticky navazal "Tvoje vyhrozovani nefunguje, vypada to, ze strazce ti neveri, ze jsi z palace" - neco takovyho
==> je to vlastne stejny, jako kdyz hrac failne parley a ja pouziju "reveal unwelcome truth" - "vypada to, ze strazce ti neveri, ze jsi z palace"
Akorat v pripade dva tam bylo cca par krusnych chvil, kdy jsem nervozne cekoval list svych moves a premyslel, kterej se do toho hodi nejvic a jak ho pouzit.

Ono to samozrejme neni chyba hry, ale meho mindsetu, kterej mi rikal "Byl to fail, musis pouzit GM move ze seznamu, jinak nehrajes podle pravidel a ojebavas hrace!" pricemz pokud bych to nechal volne plynout, tak dojdu ke stejnemu vysledku.

P.S. je samozrejme mozny, ze to chapu uplne blbe
Zamčeno

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti