Totemoví Válečníci

RPG Kuchyně 2020 začíná!
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Totemoví Válečníci

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 490
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Totemoví Válečníci

Příspěvek od Jocho »

Totemoví Válečníci majú spomedzi všetkých súťažných príspevkov asi najbližšie ku klasickej forme hry - PJ VS hráči. Rozdelenie bodov, totemové zviera, na ktoré sa hráčske postavy môžu premeniť, cool. Bol som preto zvedavý, ako budú vyhodnocované scény a ako bude prebiehať samotné hranie, najmä po prečítaní časti, že hra by sa mala hrať na Discorde alebo inom fóre s pomerne veľkým počtom aktívnych používateľov.

Na prvé prečítanie sa mi páčila vyhodnocovacia mechanika - namiesto hodu požiadať cudzinca, aby mi poslal číslo od 1 do 20 znie ako jednoduchý randomizačný mechanizmus, ktorý bude určite fungovať. O hre sa však musí dozvedať minimum ľudí, alebo ich tam fakt musí byť kvantum, pretože s vedomím, načo hráč chce náhodné číslo, padá šanca na nestranný (náhodný) výsledok a v tomto prípade bude istejšie (a rýchlejšie) použiť randomizačného bota. Ingrediencia ale bola použitá, a to šikovne.

Trochu som bol sklamaný z klasickej formy hry - hráči VS rozprávač. Hra sa síce má hrať cez voicechat, avšak randomizačná mechanika bude spôsobovať zbytočné prieťahy - aj v najaktívnejšom discord kanáli vídam, že reakcia na správu sa ráta v minútach. Čo budú hráči robiť dovtedy, netuším.

Pravidlá sú pomerne strohé a rozkúskované do samostatných celkov, takže sa čítajú pomerne ľahko a na ich konci som mal asi najjasnejšiu predstavu, ako hru hrať, spomedzi všetkých príspevkov.
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Totemoví Válečníci

Příspěvek od Nekra »

Reakce/ohodnocení hry Totemoví válečníci:

Hra, která podle mne ze soutěžních příspěvků nejlépe naplňuje použité ingredience (a to i když jsem je při prvním čtení přehlédl a domýšlel jsem si, že přerod je ta změna válečníka v totemové zvíře (nebo to měla být ta zkouška dospělosti?) ).

Jediná soutěžní hra od mých oponentů, kde jsem přímo našel popis použití dálkového komunikačního kanálu, využití "cizince" je velmi originální. (I když osobně mi Discord nepadl do oka, je na mne oproti fórům nepřehledný.)
Ingredience "totem" je použita velmi výrazně, včetně totemového zvířete.
Pravidla jsou poměrně krátká a strukturovaná do odstavců.

Možná jediná věc, kterou jsem nepochopil, je "Zbývajících
8 dovedností rozdělte rovnoměrně k jednotlivým výdržím tak, jak vám to dává
smysl dle Totemu." , když tam nejsou uvedeny konkrétní hodnoty.

Ještě doporučuji opravit "budou postavy mít, aby s hrozbou
něco udělali" , případně prosím odkaz, že už neplatí shoda přísudku s podmětem.

Podle mne si za nejlepší využití ingrediencí hra zaslouží ocenění:
Obrázek
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Totemoví Válečníci

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:34, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Totemoví Válečníci

Příspěvek od morech11 »

Priznám sa, že táto hra sa mi komentuje najťažšie.

V jadre na nej totiž nie je nič zlé, ale napriek tomu sa neviem donútiť k tomu, aby sa mi páčila.
páči sa mi setting. milujem ten tvoj setting. totemoví bojovníci, premeny na zvieratá, struggle postáv, ktoré nenaplnili svoje vlastné očakávania a zmierenie schované do metafory neočakávaného zvieraťa, ochrana svojich blízkych. všetko extrémne ľudské a stotožniteľné pocity, ale v parádne cool balíku. kto necíti v živote podobné veci, nech sa prihlási.

nepáči sa mi hra. randomizačná mechanika "hej ty daj mi číslo" namiesto hodu kockou je weaksauce. Klasické rozdelenie úloh GM vs players je objedené a iné hry ho zvládajú lepšie. text ukazuje, ako to chceš hrať (slabosti a strachy spomenuté vyššie), ale mechanicky to ničím nepodporuješ, takže menej vyzeretý hráč sa namunchkinuje.

moje doporučenie je, že ak si za pár mesiacov spomenieš na to, akú hru si napísal pre kuchyňu (ja si zo svojich napríklad pamätám len dv, zvyšok nestál za nič) a budeš s tým chcieť niečo urobiť, tak vezmi setting, zahoď mechanickú časť hry a preštuduj nejaké moderné systémy. Fiasco, Apocalypse engine powered, Montsegur 1244, Chuubo, Brave Sparrow, Polaris a bohviečo ešte (teraz príde niekto povolanejší a dá mi cez papuľu, že som spravil zlý výber, ale toto sú proste veci, čo som hral ja a ktoré mi utkveli ako skvelé :))
potom sa zamysli, akými mechanikami podmieniš to dobré, čo ten setting ponúka. možno sa poraď tu. a testuj a testuj. a nakoniec z toho môže byť legendárne dobrá hra. lebo niekde pod tými cumbersome mechanikami sa schováva zlato. len mu treba pomôcť na svet.
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Totemoví Válečníci

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:34, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Totemoví Válečníci

Příspěvek od morech11 »

Everything is a Remix :dance:
nezáleží, kde už boli zvierací bojovníci použití, ale ako s nimi naložíš ty :)

inak werewolf the forsaken som nehral, možno sa líši, ale iné veci z WODkového sveta mi teda fakt neevokovali tie veci, čo som písal hore :)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Totemoví Válečníci

Příspěvek od Ecthelion »

Moc se mi líbí, že se Aegnor pustil do popasování s tématem ‚hraní na dálku‘ a nebál se experimentovat. To se rozhodně počítá, přestože řešení nepovažuju úplně za šťastné (z toho důvodu, že odvádí pozornost od hraní samotného… což je u voice-over hraní už tak velký problém a tohle řešení ho podle mě násobí). Ale je to nápad, který mě by nenapadl a když je na papíře, můžeme se o něm bavit. Takže za mě velký palec nahoru. Zbožňuju téma „totemových válečníků“ (nota bene když jsem si ještě před čtením pohrával s nápadem na dobrodružství/malou hru na téma doby ledové a neandrtálců soupeřících s cro-magňonci) a líbí se mi volný systém (založený na fikci a imaginaci) i použití příkladů u tvorby hry (to hodně pomáhá pro srozumitelnost a čitelnost. Sazba mi musím říct tolik nesedla a hodně mi chybí nějaký… cíl. Záměr hraní nebo o co tam vlastně půjde. Jsou naznačeny hrozby na závěr, ale ne nijak konkrétně, takže bez toho mi to přijde jako moc pěkný systém a tvorba postav, ale chybí mi tam něco trochu navíc, co by mě nadchlo to hrát.

Ale hra jako taková funguje velmi dobře a umím si představit, že by si po doladění a nějakém zkušebním sezení „sedla“ a jela hladce jako mašina. Pochvala za totemová zvířata, ta se mi líbila moc.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Totemoví Válečníci

Příspěvek od Pieta »

První dojmy: Musím říct, že je mi moc sympatické to proměňování ve zvířata, pojaté jako něco, co je úplně normální věc, nad kterou se nikdo nepozastaví, protože tak někteří lidé prostě dělají. To si říkám, že by mě docela bavilo hrát.

Pravidla jsou přehledná a jasná, i když tady pomáhá i to, že je to poměrně klasická forma hry. Příklady jsou moc hezky napsané, občas je z nich líp poznat, jak je hra myšlená, než ze zbytku textu - a teď nemyslím mechanicky, jako spíš pojetím prostředí a postav.

Docela mě zaujalo rozdělování dovedností mezi body výdrže tak, že zranění je na schopnostech postavy docela poznat, ale zároveň si vždycky uchová nějaké jádro schopností, o které přijít nemůže, to je moc pěkný nápad. Hezké je i to, jak tahle mechanika reflektuje dvojjakost postavy - záleží na postavě, které dovednosti umí dobře, ale na jejím totemu, které dovednosti umí ochránit a jak moc. Chválím.

Trochu mě zklamalo, že jestli jsem něco nepřehlédl, tak hned dvě ingredience, hraní na dálku a cizinec, jsou reprezentované dost okrajově a vlastně by je obě společně snadno nahradilo házení D20.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Totemoví Válečníci

Příspěvek od Pieta »

Po přečtení všech her se sem ještě musím vrátit a něco tu nechat:
Obrázek
(:
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2020“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů