Arkánum - RPG na staronové vlně
Moderátor: skaven
-
- Příspěvky: 1133
- Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
- Bydliště: Ostrava
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Inu, ty to víš Ale jiní to třeba neví... Ale máš pravdu v tom, že šikovným podáním v pravidlech s důrazem na houseruling by se to dalo ošéfovat. Asi mi jde hlavně o to zachovat si dostatečně velkou míru abstrakce - tak, aby ta pravidla byla spíše spouštěčem imaginace než výčtem, ze kterého budeš vybírat. Zároveň ale nechci nechat hráčům 100% svobodu, jinak by mi rozbili žánr.
Mimochodem líbí se mi, jak mi tady paralelně radí Markus a Jerson úplně opačný postoj.
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
No, počkej, tohle může mít dvě varianty:
• Začátek z nuly, třeba trosečník na pustym ostrově. Máš možná kapesní nůž, ale všechno ostatní si musíš nasbírat. Takhle funguje většina survival PC her, třeba Conan Exiles.
• Expedice - třeba při závodech o jižní pól, nebo když budeš chtít vylézt na Mont Blanc. Můžeš prolézt obchody a nakoupit úplně cokoliv, ale budeš to pak muset nést v batohu na vlastních zádech.
-
- Příspěvky: 1133
- Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
- Bydliště: Ostrava
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Máš pravdu, moje varianta je ta první.York píše: ↑3. 9. 2020, 14:42No, počkej, tohle může mít dvě varianty:
• Začátek z nuly, třeba trosečník na pustym ostrově. Máš možná kapesní nůž, ale všechno ostatní si musíš nasbírat. Takhle funguje většina survival PC her, třeba Conan Exiles.
• Expedice - třeba při závodech o jižní pól, nebo když budeš chtít vylézt na Mont Blanc. Můžeš prolézt obchody a nakoupit úplně cokoliv, ale budeš to pak muset nést v batohu na vlastních zádech.
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
V tom případě mi dává největší smysl naházet náhodně pár předmětů z připravenýho seznamu a pak se bavit tím, jak si s tím hráči poraděj
-
- Příspěvky: 1133
- Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
- Bydliště: Ostrava
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Jenže to se zase ochudíš o možnost typologizace postavy skrz vybavení. Když budu chtít hrát třeba felčara a padne mi palice nebo šperháky, tak mi to celkem naruší koncept...
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Prezentace hraje velkou roli.
Když jim dáš 500ti položkový ceník, 180 stříbrňáků a 12 řádků naložení, tak je to buď vůbec nebude bavit nebo se na tom zaseknou na 20 minut.
Zatímco, když to uděláš jako rychlý zaškrtávací list, tak to mají za dvě minuty vyplněné a jsou celou dobu engaged a ještě si ty volby, co dělají, jasně uvědomují.
Zbraň na blízko (vyber 1)
- meč a štít
- píka (obouruční, útok z druhé řady)
- obouruční sekera (vyšší dmg)
Zbraň na dálku (vyber 1)
- Luk
- Kuše (silná, pomalá)
- Vrhací nože (nenápadné, krátký dosah)
Náčiní (vyber 3)
- Paklíče
- Stopařský pes
- Lano s kotvou
- Psací souprava
- Tři pochodně a křesadlo
- Zásoba jídla na týden
Je to jen příklad, ale něco v tom smyslu
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
No, a tak nějak to funguje s volným výběrem. Jen občas si někdo nevezme žádnou zbraň na dálku nebo na blízko a místo toho si vezme o jednu či dvě věci víc.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 1133
- Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
- Bydliště: Ostrava
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Určitě hraje, ale nejen prezentace, ale i zajímavé volby... Nicméně já vidím jádro pudla trochu jinde - to že připravím nějaké množství zajímavých předmětů, které budou mít ve hře zábavné využití je podle mě dobrý start. Tím, že hráče odříznu od určitého typu řekněme luxusního zboží nastavím nějaký feeling toho settingu (bože, čeština pláče!). Nějak šikovně bych ale chtěl hráče buď postrčit nebo vyloženě narafičit do módu, kdy si postavu spoluvytváří vybavením (nebo naopak, kdy vybavení spoluvytváří jeho postavu).
Samozřejmě se nabízí určitá volnost, kdy prostě hráč, který hraje bojovníka, vybere zbraň a hráč, co hraje felčara si vezme medikamenty. Přidělené vybavení ale zase nutí hráče být trochu kreativní a pracovat s tím, co si tak úplně sám nevybral. Navíc přidělování (případně nahazovvání) je prostě rychlé.
-
- Příspěvky: 750
- Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Tak třeba mít tabulku náhodné výbavy pro každé povolání a jednu generickou s tím, že každý si jednou hodí na své povolání a jednou na generickou?skaven píše: ↑3. 9. 2020, 21:13Samozřejmě se nabízí určitá volnost, kdy prostě hráč, který hraje bojovníka, vybere zbraň a hráč, co hraje felčara si vezme medikamenty. Přidělené vybavení ale zase nutí hráče být trochu kreativní a pracovat s tím, co si tak úplně sám nevybral. Navíc přidělování (případně nahazovvání) je prostě rychlé.
Felčar
1 - Obvazy
2 - Skalpel, nůžky a kleště
3 - Medikamenty
4 - Zubařská brašna
...
Generická:
1 - Lucerna
2 - Lano
3 - Kladivo a hřebíky
4 - Kožešina
5 - Trakař
...
Edit: Mám strašnou chuť si teď někam udělat postavu léčitele, který bude mít jenom brašnu se zubařským vybavením
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
-
- Příspěvky: 1133
- Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
- Bydliště: Ostrava
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Ahoj Norde
Ono se to takto nabízí, ale v kontextu Arkána to má dvě potíže. Jednak tam nejsou povolání a druhak je tady ten problém s brašnou Tedy že když je ten systém relativně minimalistický, musíš vymyslet dostatečně univerzální předměty - aby lékař neskončil s kleštěma na trhání zubů. Tedy zatímco lze říct, že brašna s medikamenty může definovat a uplatnit ve hře felčara, špachtle do krku tohle nesplní.
Zatím se mi z toho všeho jeví jako nejrozumnější udělat nějakou sumu ikonických předmětů a pak vymyslet, jestli z ní bude hráč vybírat náhodně, selektivně náhodně nebo zcela benevolentně. Docela zajímavé by bylo navázat příslušnosti přímo na předměty - tedy např. volba "balíček lembasu" a "baňky a kotlík" by vytvořila elfa, který se věnuje lučbě...
Ono se to takto nabízí, ale v kontextu Arkána to má dvě potíže. Jednak tam nejsou povolání a druhak je tady ten problém s brašnou Tedy že když je ten systém relativně minimalistický, musíš vymyslet dostatečně univerzální předměty - aby lékař neskončil s kleštěma na trhání zubů. Tedy zatímco lze říct, že brašna s medikamenty může definovat a uplatnit ve hře felčara, špachtle do krku tohle nesplní.
Zatím se mi z toho všeho jeví jako nejrozumnější udělat nějakou sumu ikonických předmětů a pak vymyslet, jestli z ní bude hráč vybírat náhodně, selektivně náhodně nebo zcela benevolentně. Docela zajímavé by bylo navázat příslušnosti přímo na předměty - tedy např. volba "balíček lembasu" a "baňky a kotlík" by vytvořila elfa, který se věnuje lučbě...
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Jasně, ale to jsme zpátky u jednoho dlouhého seznamu.
Tohle by se mimochodem dalo udělat zvlášť pro každé povolání. Válečníkovi bychom nedali na výběr střelnou zbraň, ale přidali bychom výběr z různých zbrojí. Zatímco rangerovi bychom dali na výběr jen že střelných zbraní a psů. A do náčiní přidáme rangerovi past na medvědy a válečníkovi fancy stan. Etc.
Je to samozřejmě vhodné do hry, kde tím gear listem pomáhas definovat klasická povolání. Můžeš vynechat poznámku o tom, že to není vhodné do predvalecneho nemecka
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Nemusí to být seznam, nemusí být dlouhý a nemusí být jeden.
"Tady máte hromádku kartiček se zbraněmi. Tady osobní předměty. Tady vybavení na výpravy, a tady speciální předměty."
Ano, naposled se mi stalo, že hráč doktora zkoumal, zda jsou na kartičce šperháky, a zda by je mohl využít. Ale nevzal si je. Občas to znamená, že má holandská vychovatelka v kabelce páčidlo.
Přijde mi, že buď strašně podceňujete úsudek hráčů, nebo máte s hráči (fantasy) špatné zkušenosti. Ale podle mě to funguje tak, že pokud si hráč může vybrat jen omezené vybavení, tak přemýšlí, jak si nabrat všechno (potenciálně potřebné), zatímco když si může vzít všechno, tak přemýšlí, jak z toho vybrat omezený výběr.
Jeden čas si všichni brali plynové masky, čistě "pro jistotu", a dost možná to bylo způsobeno dvěma hráči, kteří se mnou hráli předchozí kampaň, od kterých to chytali ostatní. Masky mám v balíčku pořád, ale už si je bere málokdo, a když, tak nějaký chemik.
Když má hráč rangera představu Aragorna, tak si prostě chce vzít meč, luk, nůž a kroužkovou zbroj. Nevidím důvod, proč bych mu měl dávat na výběr ze seznamu, který meč neobsahuje.
"Tady máte hromádku kartiček se zbraněmi. Tady osobní předměty. Tady vybavení na výpravy, a tady speciální předměty."
Ano, naposled se mi stalo, že hráč doktora zkoumal, zda jsou na kartičce šperháky, a zda by je mohl využít. Ale nevzal si je. Občas to znamená, že má holandská vychovatelka v kabelce páčidlo.
Přijde mi, že buď strašně podceňujete úsudek hráčů, nebo máte s hráči (fantasy) špatné zkušenosti. Ale podle mě to funguje tak, že pokud si hráč může vybrat jen omezené vybavení, tak přemýšlí, jak si nabrat všechno (potenciálně potřebné), zatímco když si může vzít všechno, tak přemýšlí, jak z toho vybrat omezený výběr.
Jeden čas si všichni brali plynové masky, čistě "pro jistotu", a dost možná to bylo způsobeno dvěma hráči, kteří se mnou hráli předchozí kampaň, od kterých to chytali ostatní. Masky mám v balíčku pořád, ale už si je bere málokdo, a když, tak nějaký chemik.
Když má hráč rangera představu Aragorna, tak si prostě chce vzít meč, luk, nůž a kroužkovou zbroj. Nevidím důvod, proč bych mu měl dávat na výběr ze seznamu, který meč neobsahuje.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Za mě je nemožné trefit se jedním textem všem hráčům do chuti.
Já to chci mít rozdělené na tři stupně:
- pro začátečníky: Tady máš balíček začínajícího dobrodruha a mazej do světa. Až si budeš jistější, vrať se a dáme obchod.
- pro pokročilé: Tady máš doporučené balíčky pro různé situace, zvaž dobře, který se ti bude hodit nejvíc. Až si budeš jistější, vrať se a doplníme detaily.
- pro zkušené: Nemáš moc možností, jak věci získat, tak se snaž handlovat dobře, abys nešel s holým zadkem (a teď je prostor na ceníky, počáteční obnosy, dostupnosti různých předmětů atd.)
A tohle ať si hráči a vypravěč kombinují, když mají pocit, že to pro ně bude lepší.
Závěrem: jediný přístup bude podle mě nejlepší jen pro někoho.
Já to chci mít rozdělené na tři stupně:
- pro začátečníky: Tady máš balíček začínajícího dobrodruha a mazej do světa. Až si budeš jistější, vrať se a dáme obchod.
- pro pokročilé: Tady máš doporučené balíčky pro různé situace, zvaž dobře, který se ti bude hodit nejvíc. Až si budeš jistější, vrať se a doplníme detaily.
- pro zkušené: Nemáš moc možností, jak věci získat, tak se snaž handlovat dobře, abys nešel s holým zadkem (a teď je prostor na ceníky, počáteční obnosy, dostupnosti různých předmětů atd.)
A tohle ať si hráči a vypravěč kombinují, když mají pocit, že to pro ně bude lepší.
Závěrem: jediný přístup bude podle mě nejlepší jen pro někoho.
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Kartičky jsou rychlejší než text (zejména, pokud je to jedna kniha, kterou si hráči posílají u stolu).
Mluvím o zrychlení oproti jednomu dlouhému seznamu (+ přidaná hodnota v definování těch povolání).
Jinak, že bez omezení si toho hráči nevezmou tolik, se mi moc neosvědčilo. Pár si nabere neuvěřitelně moc a většina nemá skoro nic IMHO by to s kartami fungovalo, ale při psaní do sheetu to zadrhává.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
S kartami to omezení výbavy funguje celkem přirozeně. A když náhodou ne, stačí říct "rozložte na stůl vaše karty výbavy a rozdělte, co máte u sebe, co v batohu, co doma, (co v autě/na koni)." A na hráči už na první pohled vidíš, že ví, když si nabral věci, které by uvezl tak na náklaďáku.
hraju: Ω Projekt Omega