[RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od boubaque »

Toto bude můj kuchyňový tvůrčí deníček, založený v reakci na novinku v zadání RPGK:
Otvoreny dizajn
Ak si autor zalozi temu a zverejni dokument, v ktorom bude hra vznikat, a bude priebezne svoje myslienkove pochody a napady diskutovat tu na fore, (...).
Do tohoto tématu budu házet svoje postřehy a myšlenkové postupy při tvorbě, s jistou dávkou štestí tu nakonec bude i odkaz na hotový příspěvek do soutěže – ale času je málo a nemoc mi to neusnadňuje. Pokud bude vznikat nějaký text dřív než večer před uzávěrkou, hodím odkaz na Google Docs nebo Dropbox Paper (podle toho, kam to případně hodím).

Téma ve skutečnosti nezakládám kvůli bodovému bonusu (protože moc nevěřím, že stihnu něco napsat a ještě to zkrátit na 1000 slov), ale protože mi to připadá jako zajímavý nápad a nikdo jiný se k tomu zatím neodhodlal. Vzhledem k výše napsanému se tedy nestyďte inspirovat v tom, co do tohoto tématu napíšu; je totiž možné, že když to nepoužijete vy, nespatří to světlo světa nikdy ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od boubaque »

Téma. Ok, ale zatím mě nijak neinspirovalo. Snad se to spraví, až budu mít samotný nástřel.

.

Obrázky mě nezaujaly, možná "black metal" a mrtvola (?) obřího jelena (draka?). Projdu a vyberu později, až budu mít představu o slovních ingrediencích. Myšlenka "co se bude dít dál?" nebo "jak jsme se dostali do téhle situace?" mi naskočila asi jen u robota s miminem. Obecně jsou to obrázky dělané na cool-efekt, a pokud nechci "přepíčenost" a/nebo z mého pohledu béčková témata, tak se vybírá těžko :(

.

Slovní ingredience mi přijdou, že jsou víc omezující než inspirující a jsou spíš jednostranně využitelné, člověk se musí víc snažit, pokud je má aplikovat na systém/setting jinak než přímočaře (což není ve skutečnosti problém, spíš mě zase moc nezaujaly). Konkrétně:

:arrow? Síla živlů.
Settingově: hm, nezájem (možná jako živelní katastrofy - zemětřesení, záplavy/cunami, hurikán/tornádo..., ale to už je na mě moc post-apo, survival nebo přímo apokalyptický setting).
Systémově: Nic moc, jako položky na deníku je to nuda (navíc je to pak návrat k settingu); možná to zkusit využít kreativně jako voda ve sklenici (Bacchanal!), kamínky?, fén? :D , sirky?
=> spíš nic

:arrow? Classic with a twist
Settingově: eeeee... Neinspiruje, dokud člověk nemá představu obecně. Nejdřív musím hledat tu klasiku.
Systémově: Není to přímočaře systémová ingredience, ale v tomhle pojetí je ve skutečnosti asi nejzajímavější - využít klasické vyhodnocení, s nějakým "twistem", což není dneska úplně snadné, ale nápad bych měl - otočit vyhodnocení tak, aby měla machanika FitM postup, ale v podstatě FitE pořadí (teď to neprozradím, počkejte si na to).
=> systémově ok, settingově ví bůh

:arrow? Hráči používají mechanické pomůcky (mimo kostky)
Settingově: Vzhledem k tomu, že se mluví o hráčích, asi to settingu nemám šanci dostat, leda bych vymyslel nejdřív pomůcku a pak z ní odvodil setting, což už je dost za roh :/
Systémově: Přímočaře stačí použít žetony a hotovo 8) Deník postavy je taky mechanická pomůcka :P Jinak se dají použít věci jako roboti z Lega (co to bylo za hru?), sklenice s vínem (Bacchanal), ... Rád bych použil pro každou postavu kartu/podložku, jako mají deskovky (a vůbec se přiblížil uvedení do hry tak, jak to mají deskovky, což se ale nohužel dost bije s podmínkou 1000 slov).
=> systémově snad ok, settingově nepoužitelné

:arrow? Všichni za jednoho, jeden za všechny
Settingově: Čtyři mušketýrky! Classic with a twist! A D'Artagnanka bude ohnivě vášnivá, Athoska silná jako skála a AraMISSka bude trochu do větru... Bleh.
Systémově: Kooperativka (příp. GM vs hráči). Anebo rozbití vazby hráč-postava, tj. všichni hrají jednu postavu, anebo všichni hrají všechny postavy.
=> systémově snad, settingově asi nic

:arrow? Vzácné zdroje
Settingově: Nevím, zas mě to tlačí do post-apa/survivalu. Nechci.
Systémově: Velmi obecné, vlastně to vynucuje nějakou formu početně omezené karma-based mechaniky. Což asi není špatně, ale těžko se hledá nějaké kreativní použití (ovšem funguje to s tou výš naznačenou mechanikou). Možná omezený přísun nových postav po smrti těch předchozích (postavy jako kononfutr) :D
=> systémově možná, settingově meh

.

Shrnutí prvních myšlenek
Jsem schopný na základě ingrediencí vyplodit něco systémově, ale settingově mi ingredience neposkytly zatím žádné vodítko, ani malé dílky, ze kterých bych setting složil nebo které by mě navedly k něčemu zajímavému. Může v tom hrát roli i moje únava v posledních (tý)dnech, ale ani racionální rozepsání slovních ingrediencí mě k ničemu použitelnému (mnou) nepřivedlo.

.
boubaque píše: 5. 2. 2019, 17:26 Omezení na 1000 slov. Je to málo, reálně jsou to 2 strany souvislého textu ve Wordu. Navíc se to bije s tímhle doporučením:
• Nezapomeňte nastínit koncept vaší hry a to, jak se má hrát. Kolik hráčů tolik chutí, tolik stylu hraní a zkušeností. Snažte se hráčům co nejvíce přiblížit váš pohled na hru a to i když se vám zdá, že vaše hraní je obyčejné a úplně normální.
Tři věty (setting, postavy, konflikt) u zadání tématu a popis použitých ingrediencí se počítají do limitu 1000 slov?

Všechny moje předchozí hry (které považuju za poměrně stručné a kterým mimochodem skoro vždycky citelně chybí příklady) mají 2000–3000 slov, jen Mezi psem a vlkem má kolem 3600 (ale je tam plno nepodstatných vtípků a pro hru zbytečná slova v layoutu). Mimochodem Bartova Nejkrutější válka vesmíru, která je superstručná a prakticky neobsahuje setting, má 700 slov.

Ale zkusím se s tím poprat...
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od York »

Chceš k tomu nějaké nápady a komentáře, nebo si to představuješ jako read-only záznam ze samostatného tvůrčího procesu?
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od boubaque »

Klidně piš(te), co tě (vás) napadá, ale nevím, kolik budu mít času a energie na to odpovídat.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od York »

boubaque píše: 5. 2. 2019, 17:28:arrow? Síla živlů.
Settingově: hm, nezájem (možná jako živelní katastrofy - zemětřesení, záplavy/cunami, hurikán/tornádo..., ale to už je na mě moc post-apo, survival nebo přímo apokalyptický setting).
Živly by mohly být živé. Nebo inteligentní. Nebo propůjčovat svou sílu za nějakou (strašlivou) cenu. Nebo možná ze světa mizí, takže jsou vzácné.

boubaque píše: 5. 2. 2019, 17:28 Systémově: Nic moc, jako položky na deníku je to nuda (navíc je to pak návrat k settingu); možná to zkusit využít kreativně jako voda ve sklenici (Bacchanal!), kamínky?, fén? :D , sirky?
Tohle mě taky napadlo v souvislosti s mechanickými pomůckami :)

Ale "mechanický" imho znamená špíš nějaký stroj než jen něco hmotného. Hodinový strojek, tak něco.

boubaque píše: 5. 2. 2019, 17:28:arrow? Vzácné zdroje
Settingově: Nevím, zas mě to tlačí do post-apa/survivalu.
Vzácné mohou být i znalosti nebo vědění. Nebo vzpomínky. Nebo kámen mudrců. Možná je to vzácné jen pro někoho, nebo pro různé lidi z různých důvodů.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od boubaque »

Moc díky za poznámky a úvahy. Ty živly asi nevyužiju, protože prostě užití živlů (v té magické nebo alchymické podobě) mě prostě neláká a neinspiruje, a proto nemám potřebu dělat z nich jednu z centrálních složek prostředí.
York píše: 5. 2. 2019, 17:49Ale "mechanický" imho znamená špíš nějaký stroj než jen něco hmotného. Hodinový strojek, tak něco.
Přiznám se, že tahle interpretace mě nenapadla :) Ze zadání (právě zmíněním kostek) je poměrně jasné, že se myslí pomůcky pro mechanické vyhodnocení. Tvoje interpretace to vlastně obchází a můžou to být pomůcky k čemukoli, pokud budou mechanické (jako hodinový strojek) :D Na druhou stranu díky slovu "hmotný" jsem si uvědomil, že ty pomůcky nemusí být fyzické/hmotné – můžou to být třeba (logaritmické) tabulky nebo mnemotechnické pomůcky :think: :D
boubaque píše: 5. 2. 2019, 17:28:arrow? Vzácné zdroje
Settingově: Nevím, zas mě to tlačí do post-apa/survivalu.
York píše: 5. 2. 2019, 17:49Vzácné mohou být i znalosti nebo vědění. Nebo vzpomínky. Nebo kámen mudrců. Možná je to vzácné jen pro někoho, nebo pro různé lidi z různých důvodů.
To je asi fakt, ale takhle už mi to začíná připadat trochu bezbřehé. Ale díky, zkusím se nad tím zamyslet.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od crowen »

:clap: presne takto som si to predstavoval, snad sa aj ja dnes/zajtra dostanem z zalozeniu design logu
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od Quentin »

boubaque píše: 5. 2. 2019, 17:28:arrow? Classic with a twist
=> systémově ok, settingově ví bůh
Nabízí se takové ty silly koncepty jako zombie apokalypsa, kde hrajete za zombies, nebo dnd-like fantasy, kde hrajete za služebníky dnd hrdinů.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše:dnd-like fantasy, kde hrajete za služebníky dnd hrdinů.
Nebo - s ohledem na hlavní téma - příběh o silných ženských hrdinkách, kde hrajete za mužské podržtažky těch hrdinek :)
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od Sarsaparillos »

MarkyParky píše: 6. 2. 2019, 11:36 Nebo - s ohledem na hlavní téma - příběh o silných ženských hrdinkách, kde hrajete za mužské podržtažky těch hrdinek :)
Hm, dystopie z nákupního centra? Lov na butiky? Bitva o zdroje v peněženkách?
Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 407
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od Vito »

Sarsaparillos píše: 6. 2. 2019, 11:52
MarkyParky píše: 6. 2. 2019, 11:36 Nebo - s ohledem na hlavní téma - příběh o silných ženských hrdinkách, kde hrajete za mužské podržtažky těch hrdinek :)
Hm, dystopie z nákupního centra? Lov na butiky? Bitva o zdroje v peněženkách?
+1
To napiš :D
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od crowen »

Hon na zlavy!!!
Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 407
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od Vito »

crowen píše: 6. 2. 2019, 12:36Hon na zlavy!!!
A různé druhy zdrojů: časopis, kafe, 1k4 argumentů proč nepotřebujeme "tohle", nebo "miláčku, ty levnější boty ti dělají štíhlejší nohy"... Vyhrává ten hráč, kterému zůstane nejvíc peněz v peněžence :D

Jako bylo by to skoro na deskovku, ale hned bych si to zahrál :D
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2019] boubaque: design log

Příspěvek od boubaque »

Tak nakonec opravdu nic nestihnu. Navíc jsem měl problém vymyslet/vybrat setting (paradoxně jsem se i trochu sekl na tématu "ženské hrdinky", protože jsem nedokázal vymyslet, proč by to měly být právě ženské hrdinky, aby to nebylo jen "všichni hrajete za ženy").

Nic z ingrediencí mě k tématu nenakoplo, tak jsem začal přemýšlet, co bych použil z témat, se kterými mám nějké plány. Nejdřív mě napadlo vzít prostředí artušovských legend, kde hráči by hrály za ženy, které čekají na questující rytíře, stráví s nimi jeden dva dny v roce, vdají se za ně, porodí jim děti... ale pak mi z toho vyšlo jen téma na nehratelnou frašku :)

Zkoušel jsem přemýšlet o slovanském (velmi) raném středověku, ale tam mi v žádné variantě nevycházely (čistě) ženské hrdinky, minimálně pro to, co bych v tomhle prostředí chtěl hrát.

Nakonec jsem, i pod vlivem dvou obrázkových ingrediencí přemýšlel o indiánech v prostředí severské tundry. Vyšlo mi, že ženské hrdinky by měly být buď matky, které zřejmě jdou z nějakého dvodu zachraňovat své (?) děti, anebo naopak právě děti, které se dostaly do nějakého problému nebo, aniž by samy chtěly, na nějakou výpravu – u dětí byl ale problém, proč by to byly zrovna jen děvčata. (JInak každá hrdinka, ať už matka nebo dítě, by měla nějaké totemové zvíře, které jí nějakým způsobem pomáhá, ale spíš formou duchovního spojení než jako fyzická zvířata.)

Mechanicky byla moje představa taková, že postava, která se dostane do konfliktu, má automaticky nastavené nízké hodnoty na kostkách (např. tři jedničky na 3d4), což znamená neúspěch ve všech neběžných situacích, a za rezervy (body karmy, settingově by odpovídaly pomoci totemových zvířat) by mohla přehazovat jednotlivé kostky (je to vlastně FitE, ale k házení se hráč dostane, jen pokud "v prostředku" vyhodnocení zaplatí karmu). Body rezerv by zřejmě byly společné pro všechny postavy a nějakým způsobem by se doplňovaly, ideálně tak, aby plus mínus odpovídaly obtížnosti překážek v jednotlivých kapitolách hry (ale o doplnění rezerv by spíš rozhodovali hráči, jen by měli omezený počet doplnění, nebo by tam byla nějaká podmínka či postih).

Ani prostředí/setting, ani mechaniku (protože by měla být dotvořená v návaznosti na settingu) jsem ale nezvládl domyslet. Hlavně proto, že jsem nedostal žádný geniální nápad, o co by mělo ve hře jít.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyna 2019“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti