[Dobrodružství] - Tichý baobab

Fantasy svět zaměřený na silné příběhy, výrazné postavy a morální dilemata.

Moderátor: Sparkle

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

[Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Sparkle »

Tichý baobab je další krátké dobrodružství využívající mapku z Neklidného Taurilu a zavede vás mezi kanibaly. Stahujte zde: https://www.fantasyobchod.cz/neviditeln ... chy-baobab
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Markus »

Úúúúú, další dobrodružství od Kina. Díky!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Markus »

Pořád jsem se k tomu nedostal, i když to mám na reading listu. Tak jsem aspoň založil anotaci v databázi, ať je to archivováno pro potěchu dalších generací... a třeba vám to přinese pár dalších čtenářů.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Sparkle »

Díky!
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Markus »

Recenze time!

Obrázek

:arrow? Recenze: Tichý baobab.
V dobách, kdy byl Agol Zar sužován svatými výpravami ve jménu Nebeského ducha, stvořila zloba a nenávist démona Deesi Sang, ztělesnění a patrona vražd, poprav, krve a ticha. Jeden surtský kmen praktikující kanibalismus a nekromancii tehdy postavil Deesi Sang velkou kamennou sochu, ve které by se mohl „zabydlet“ a skrz níž by mohl získávat další sílu z říše Chaosu a přinášet ji na tento svět. Ale Církev Nebeského Ducha na ně přišla a vyslala jejich směrem svatou výpravu.

Jediný, kdo přežil, byl kmenový šaman, který na místo, kde pod zemí skryli sochu Deesi Sang před církevními vojáky, vysadil semenáček baobabu. Země, která byla posetá popelem vypálené vesnice, zalitá krví padlých domorodců a s kořeny pomalu oblézajícími zakopaného démona čekajícího na svou pomstu, byla skvělým hnojivem. Baobab vyrostl jako žádný jiný. Popelavě šedá kůra, temně rudé listy a zvláštní aura tohoto místa přilákala jiný kanibalský kmen, který jej přijal jako svůj domov.
Výzva na závěr:

Kin (nápady) –> Marky (konkretizace) –> Quentin (proškrtání a dotažení) –> win win win?

Myslím to vážně, pánové!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Jerson »

Bych si to dobrodružství přečetl a zhodnotil sám, ale nemůžu, protože jsem nějak vyměkl a z několika detailů popsaných ve tvé recenzi je mi mentálně nevolno.
Mám z toho dojem, že popsané informace nejsou potřeba a nepopsané informace taky nejsou potřeba protože je to ideální kandidát na řešení stylem "zabij co se hýbe (mínus zajatce), zbytek spal."
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Sparkle »

Kinovo dobrodružství nechám řešit Kina, jen se pozastavím nad tímto:
Jak poznají, že je to kouzelný předmět a ne náhodné kuchyňské vybavení? I kdyby poznali, že je kouzelný, jak zjistí princip jeho fungování? Sami od sebe v něm asi lidské mozky vařit nebudou, tak jak na to přijdou?
Rozpoznávání magických předmětů je system-specific. V DnD to bylo blahé paměti tuším něco ve smyslu, že magický item se detekuje nějakým kouzlem či kouzelník to umí automaticky po 5 minutách zkoumání, a jaké má magický item propriety, zjistí automaticky po 24 hodinách sžití se s itemem. Nebo tak něco. Už nevím přesně. Pointa je, že tahle informace díky tomu do bezsystémového dobrodružství fakt nepatří.
Jerson píše: 4. 1. 2021, 06:48 ideální kandidát na řešení stylem "zabij co se hýbe (mínus zajatce), zbytek spal."
Jenomže ty nevíš, kteří z nich jsou ti zajatci, to je ta pointa :) Oni jim oholili vlasy a některé tam drží už dlouho a na první pohled je od těch magorů nemusíš poznat. V kombinaci s tím, že se tam nemůže mluvit, to není fakt triviální.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Markus »

Zajatec v tom dobrodružství není ani jeden (konkrétně jmenovaný a umístěný). A ze zajatci mají taky oholene hlavy, to jsem se dozvedel až teď.

EDIT: Beru zpět. Je tam doopravdy místnost, kde je napsáno, že v ní spávají zajatkyně společně s členkami kmene a nejsou od sebe rozpoznání. Zazdil jsem to, soustředil jsem se na rituál.

Jenomže to vlastně zdůrazňuje problém: dostanu obecný popis místnosti a její funkce, bez konkrétních postav a situací. Není tam řečeno, jestli v místnosti někdo aktuálně je a kolik jich je - jenom k čemu místnost slouží. Kdyby tam bylo něco jako "postavy hledají kovářovu Mařenu, ta je v místnosti 6, má oholenou hlavu a je k nepoznání, a když se na ni postavy budou ptát, přihlásí se úplně všechny ženy, kterých je tam ještě 5 dalších"... tak je to jednoznačné a mě se nestane, že si tohohle cool nápadu nevšimnu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Jerson »

Sparkle píše: 4. 1. 2021, 08:41 Jenomže ty nevíš, kteří z nich jsou ti zajatci, to je ta pointa :) Oni jim oholili vlasy a některé tam drží už dlouho a na první pohled je od těch magorů nemusíš poznat. V kombinaci s tím, že se tam nemůže mluvit, to není fakt triviální.
Asi nerozumím tomu, že se někde nemůže mluvit - jako že tam nejde mluvit, žádný zvuk se nepřenáší?
Moc si nedovedu představit, že by se chování člena kmene a zajatce nedalo rozlišit, i když na pohled můžou vypadat stejně.
Nehledě na to, že pokud zajatci a případně oběti nelze rozeznat od lidožravých vesničanů, dovedu si představit, že v mnoha skupinách budou zlikvidováni všichni, ať si je GM přebere. Navíc se hráči ani nemusí dozvědět, že tam nějací zajatci byli, což by bylo ještě snazší.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 914
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od kin »

Hele, Markusi, zase skvělý a děkuji za konstruktivní kritiku!

Spoustu z těch rad jsem si vzal k srdci, ale prvně to bude asi vidět až ve verzi 2 Vězení Staré Pijavice (již brzy, doufám že tento týden! :) )

Baobab i Věž byli psané poměrně dávno a tak trpí stejnými neduhy. A ano, většinou mě odrazuje ona mravenčí práce s doděláváním, ale zkusil jsem se hecnout a Vězení dodělám.

Nevím zda-li se mi aktuálně chce vracet k těm starým (mám toho na rpg talíři naloženo nějak moc), ale ty nové snad budou lepší.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 914
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od kin »

Jersone, nevím jestli je to dobrodružství pro tvůj vkus, s klidným svědomím jej můžeš asi vynechat. Imho tam jsou zajímavé informace o lidojedech, inspirované z naší historie, takže pro rychlé nakopnutí jak by mohli fungovat fantasy kanibalové asi ok.

Ale není to moc hratelné. Markus není první kdo mi to říká. Příště to bude lepší (snad). Je to spíš taková kuchařka "uvař si svou kanibalskou vesnici a dung sám".

Ale, pokud chceš. Směle do toho. Tvoje a Markusovy recenze jsou pro mě vážně přínosem. Doteď jsem nikdy neměl prakticky žádnou zpětnou vazbu a je vážně inspirující a poučné číst vaše rozbory. Obzvlášť když každý máte naprosto rozdílný mindset. Tvoje a Markusova recenze je důvodem, proč jsem se vůbec vrhnul na druhou verzi Vězení Staré Pijavice a jsem s ním nyní o mnoho víc spokojen. Takže oboum ještě jednou díky.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Jerson »

Jako věřím, že tam budou zajímavé informace, jen některá témata při čtení nedávám a ve hře už vůbec ne.
Spíše mě zajímá, jaké poznatky máš ze zkoušení hraní těchto svých modulů.
Pokud sepíšeš něco dalšího, nejlépe zpracované podle dosavadních Markusových připomínek, tak si to rád přečtu.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 914
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od kin »

Já velkou část mé rpg kariéry prostě improvizuji. Takže to jsou moje vlastní poznámky, na které už jsem ale nenabaloval další situace a řešení z dvou důvodů:

1) Jsem líný a nebaví mě se k něčemu moc vracet a dodělávat to. Radši se přesunu na něco nového, čerstvého a zajímavého.
2) Za druhé, kvůli mému stylu hraní je tohle přesně to, co vyhledávám. Nebaví mě číst nic co má víc než deset stránek. Stačí mi základ na jednu stránku se zajímavými inspirativními nápady a zbytek si dodělám při hře.

Takže jsem to psal prakticky sám pro sebe. Sice fajn pro mě, ale jak se ukazuje, ostatním to nevyhovuje.

Ale momentálně hraji poměrně velký hexcrawl, ke kterému si vedu mnohem důkladnější poznámky než k čemukoliv jinému v mé celé rpg kariéřa vypravěče a to mě docela motivuje (společně s vašimi recenzemi) tomu dávat trochu lepší formu.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] - Tichý baobab

Příspěvek od Markus »

Jedna asi důležitá poznámka: konkrétnost neznamená nutně více slov. Naopak, konkrétní popis často bývá stručnější než popis obecný. Viz ostatně Quentinova dobrodružství, která jsou vysoce konkrétní a taky výrazně kratší než ta tvoje.

Existují různé styly a já sám mám radši trochu užvaněnější věci, než co píše Quentin. Jen chci zdůraznit, že apel na vyšší konkrétnost není apel na to, aby tam bylo víc textu.
Odpovědět

Zpět na „Neviditelná kniha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti