Heraldika Taurilu

Fantasy svět zaměřený na silné příběhy, výrazné postavy a morální dilemata.

Moderátor: Sparkle

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Ecthelion »

Zkusím nahodit reálný případ pro inspiraci...

Obrázek

Rudý grifin na stříbrné je erb Pomořanska (slovanského pobřeží Baltského moře, dnes rozdělené mezi Polsko a Německo). Pomořanská dynastie používala gryfa někdy od 12. století až do třicetileté války, kdy padl poslední člen rodu a vymřeli po meči. Říkalo se jim také "rod Gryfů" podle svého erbovního zvířete a vládnoucí vévoda byl zpravidla označován jen jako "Gryf" (to mi přijde cool .D). Dodnes je to erbovní znamení Pomořanska (obou částí) a hromady měst tam... legenda jak dostali erbovní znamení není jasná, ale nechceš někam nějaké gryfíky (gryfové jsou cool) dát s legendou, že gryf zahnal bandity, kteří přepadli vůz s dětmi vládce a až do jara děti krmil u sebe v hnízdě se svými mladými, než je našli? Může se věřit, že na ten rod gryfové dohlížejí a jsou spojení s jejich osudem? :D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Sparkle »

Ecthelion píše: 4. 5. 2018, 11:13
Legenda zní hustě, jsem všema deseti pro, nicméně přece jenom bych možná vyměnila to zvíře, o které se v ní jedná? Gryfové jsou přece jen symbol, který používá mnoho rodů v reálu i v popkultuře (zrovna mám rozehraný Heroes of Might and Magic V, kde to je samé "Griffin eternal"). Co místo gryfů tam dát tvora, u kterýho by nikdo nečekal, že by ujmutí se šlechtických dětí byl schopen, takže to určitě musel být speciální tvor? Pavouk, krokodýl nebo tak něco?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Ecthelion »

Sparkle píše: 4. 5. 2018, 11:22Gryfové jsou přece jen symbol, který používá mnoho rodů v reálu i v popkultuře (zrovna mám rozehraný Heroes of Might and Magic V, kde to je samé "Griffin eternal").
Popravdě, v záplavě lvů, orlů a orlic je gryf používaný poměrně málo (je to nejčastěji využívané neexistující heraldické monstrum, ale to moc neznamená, ty obecně nejsou tak časté). Využívají je především nekrálovské rody a často města (nezřídk spojená s Pomořím). Nevybavím si teď stát, který má gryfa jako erbovní zvíře. Já mám gryfa docela rád, ale to je samozřejmě na vkusu. $D
In heraldry, the griffin's amalgamation of lion and eagle gains in courage and boldness, and it is always drawn to powerful fierce monsters. It is used to denote strength and military courage and leadership. Griffins are portrayed with the rear body of a lion, an eagle's head with erect ears, a feathered breast, and the forelegs of an eagle, including claws. These features indicate a combination of intelligence and strength.
Sparkle píše: 4. 5. 2018, 11:22Co místo gryfů tam dát tvora, u kterýho by nikdo nečekal, že by ujmutí se šlechtických dětí byl schopen, takže to určitě musel být speciální tvor? Pavouk, krokodýl nebo tak něco?
Já mám v hlavě gryfa ze Zaklínače, teritoriálního lovce, zabijáka a predátora, který dokáže vylidnit území kde se usadí... tam je ujmutí se lidských dětí (a ne sežrání) stejně nečekané... ale to vážně záleží na tom, co chceš a jaký rod tam napasuješ. Klidně můžeš použít jednorožce (tam bude unikátní to, že se pustil do boje a pečoval o ně), medvědici (chlapci pili medvědí mléko a údajně je a jejich potomky změnilo)... nebo cokoli tě napadne... :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Sparkle »

Dobře, gryf ve stylu ze Zaklínače by ale imho měl vypadat jinak, než ten klasický, co bývá na znacích... výrazně divočeji a hrozivěji, s tesáky / kapající krví z mordy klidně. Ten v tom erbu nahoře mi opravdu evokuje takový ten symbol vznešenosti, který je používán v každém druhém fantasy pro nějaký "klaďácký" rytířský rod.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od trajda »

Pokud hledame majestatni zvirata na erb, myslim, ze bestiar cele knihy nabizi nezpocet moznosti. Wywerna, bansi (obe vhodne pro dellamy, asi napisu povest o bansi pro dellamy), kurolisek pro langyll, a predevsim deor, ackoliv u nej nevim ke komu ho priradit, krome westenholt.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Sparkle »

Klidně vymyslete víc pověstí k jednomu rodu. I kdybychom nakonec vybrali jednu z nich, že to bude ta vážící se k současnému erbu, tak to neznamená, že ty ostatní se nemohly udít taky, třeba ten rod vystřídal za svou historii víc znaků v erbu.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Sparkle »

Ecthelioni mi nasadili brouka do hlavy s tím zvířetem co se postaralo o šlechtičata.... furt se mi do toho taky motají Malsterové a ten pavouk nebo had. Co nějaká legenda o tom, jak se předek Malsterů spřátelil s hadem? A hadi je pak chránili, pomáhali jim posílat vzkazy z obleženého hradu, kousli někoho kdo měl jít na popravu aby ho považovali za mrtvého a pak ho odvezli za město a tam se probral, a tak podobně?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od trajda »

Zrovna malsterove mi prijdou jako ti, kteri v zadnem pripade nesmi mit pecet v erbu, myslim, ze by vubec nemela byt ani znama, ani v kronikach. Predstavre si situaci:

- Mnoho velvyslancu na uzemi Malsteru napric historii zemrelo na nasledky ruznych jedu. V mnoha pripadech to vypadalo jako nehoda a vina se pripisovala nebezpecnemu kraji, v ostatnich pripadech se vzdy nasel pachatel a byl odsouzen k smrti.
Zaver: Uzemi malsteru bude s kazdou dalsi smrti mene oblibene mezi velvyslanci, malsterove budou casto zvani do jinych provincii, protoze do jejich provincie uz nikdo ani nevkroci. Ackoliv mohou byt Malsterove podezreli, vzdycky se to da nejak ututlat, na nekoho svedst, schodit vinu na jednoho clena rodiny, obvinit ho jako obycejneho travice a zabit ho driv, nez zacne mluvit.

- Mnoho velvyslancu na uzemi Malsteru napric historii zemrelo na nasledky ruznych jedu. Malsterove jsou navic znami svou vasni k nejruznejsim jedum.
Zaver: Veskera diplomacie s provincii bude utnuta ze dne na den. Rod Malsteru bude automaticky obvynen z katde smrti na jejich uzemi, pro nedostatek dukazu je pravdepodobne nikdo nenapadne, pouze, pokud by se jednalo o pomstu. Navic si pravdepodobne pomoci nekolika "nehod" ve spravny okamzik napric historii nahrabali obrovske jmeni, takze dalsi duvod, proc na ne nikdo nazautoci, je ten, ze jsou velice bohati. Ale od urciteho okamziku v historii jim zkratka nezbylo nic jineho, nez se spolehnout samy na sebe.

- Mnoho velvyslancu na uzemi Malsteru napric historii zemrelo na nasledky ruznych jedu. Nejen, ze Malsterove jsou znami travici, jejich pecet navic dela smrt jedem mnohem jednodussi, nebezpecnejsi a necekanou.
Zaver: Rod Malsteru byl vyvrazden pred mnoha stoletimi spolecnou armadou ostatnich slechtickych rodu, malsterske jmeni sice dokazalo branit uzemi obdivuhodne dlouho, ale ne vecne.

Takze osobne jsem pro tu prvni moznost. Malsterove pravdepodobne i casem vyvynuli specialni magii na ochranu tajemstvi, kterym se kazdy clen rodu nechal dobrovolne ocarovat, aby tak zabranili uniku informaci napriklad od cernych ovci ci privdanych slechticen. A pokud mohou chranit sva tajemstvi, mohou chranit tajemstvi i nekoho jineho. Takze nejen, ze meli diky necekanym smrtim obrovske bohatstvi, ostatni rody navic vyhledavali jejich pomoc v ukryti svych tajemstvi pred ostatnimi. Takze osobne bych se v erbu vyhnul jakymkoliv znamkam nebezpeci a soustredil se na neco vice neutralniho, treba ticho nebo tajemstvi.

Edit: Nebo odvest pozornost nekam uplne jinam.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Sparkle »

Malsterové mají větší rezistenci na jedy než zbytek populace, to nemusí automaticky implikovat, že taky jedy používají na likvidaci protivníků. Mohli mít klidně pravidlo, že tento způsob likvidace protivníků je pro ně zapovězený a používají ho jen v největší nouzi, aby zbytečně kvůli tomu netriggerovali hněv ostatní šlechty...

edit: ale nemám problém, aby jejich legenda a erb byl o něčem úplně jiném, jen mě nenapadá o čem.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od mal.kin »

Já bych se toho hada zase tak nebál. Vemte si Boltny a jejich lidi stažené z kůže. I když se na venek tváří, že je to dávno zapovězené a nedělají to, v pozadí si v tom stále libují. To by mohl být případ i Malsterů.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Sparkle »

Pokud had, tak by to ale chtělo ještě k němu něco, nebo víc hadů, ať to není Slytherin.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od trajda »

Sparkle píše: 10. 5. 2018, 14:00Mohli mít klidně pravidlo, že tento způsob likvidace protivníků je pro ně zapovězený a používají ho jen v největší nouzi, aby zbytečně kvůli tomu netriggerovali hněv ostatní šlechty...
Jsem si jist, ze takove pravidlo urcite meli, ale behem sta let se narodi 3-5 generaci, kazda generace ma 2-5 ootomku a bavime se o rodu, ktery vznikl pred vice nez mileniem. To je 60-250 potomku. A staci nam jeden maniak, aby se ostatni slechticky rody spojili a vyvrazdili je. Jaka je pravdepodobnost, ze se alespon jeden takovy maniak narodil? Preci jen se rika, ze kdo ma moc, ten ji pouziva.
mal.kin píše: 10. 5. 2018, 14:08 Já bych se toho hada zase tak nebál. Vemte si Boltny a jejich lidi stažené z kůže. I když se na venek tváří, že je to dávno zapovězené a nedělají to, v pozadí si v tom stále libují. To by mohl být případ i Malsterů.
A kolik pratel mela rodina Boltonu? Vidim obrovsky rozdil mezi travicem a magickym travicem. Pokud by byly Malsteri pouze znamy svymi travicskymi choutkami, tak to je pripad cislo 2. Neni nejvhodnejsi, ale da se s nim prezit nekolik generaci. Pokud budou znami svou jedovatou peceti, byly by vyvrazdeni pri prvni prilezitosti, zkratka jen pro jistotu. Carlyss, Dellamy, Humbrick - jejich pecete sice take mohou zabijet, ale ve vsech pripadech je celkem jednoduche najit vinika a urcit, zda mel ci nemel pravo danou osobu zabit. Ale Malsterove a Trenawainove zabiji nenapadne, bez zanechani jakychkoliv stop ci vizitky. A v tom jsou hrozne nebezpecni.

Zatimco Trenawainy pravdepodobne drzi nazivu jen jejich pycha, Malstery musi drzet nazivu penize. Zatimco u Trenawainu bude jedna generace povazovana za spasu a jina za prokleti a bude se to casto menit v prubehu veku, Trenawainove (pokud jejich pecet bude znama) budou nebezpecni vzdy a vsude, a i kdyby tri generace usilovne pracovali na obnoveni obchodnich vztahu s ostatnimi provinciemi, staci jedna cerna ovce a budou zpatky tam, kde zacali.

Edit.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Sparkle »

trajda píše: 10. 5. 2018, 14:44 behem sta let se narodi 3-5 generaci, kazda generace ma 2-5 ootomku a bavime se o rodu, ktery vznikl pred vice nez mileniem. To je 60-250 potomku.
Většina členů rodu má jen tu "základní" pečeť, tzn vyšší rezistenci vůči jedům. Schopnost vytvářet jed v těle a předávat ho ostatním atd už je hodně vzácná.
trajda píše: 10. 5. 2018, 14:44 Carlyss, Dellamy, Humbrick - jejich pecete sice take mohou zabijet, ale ve vsech pripadech je celkem jednoduche najit vinika a urcit, zda mel ci nemel pravo danou osobu zabit
Jestli byla smrt pádem z výšky nehoda nebo zavál humbrický větřík správným směrem se imho prokazuje ještě hůř.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Pracující logaritmus »

To je 60-250 potomku.
Čistě z matematické zvědavosti, jak jsi přišel na toto číslo?
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Sparkle »

Můžem to nechat zatím uležet a vymýšlet něco k Langyllům, tam ještě nemáme žádné nápady...
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Odpovědět

Zpět na „Neviditelná kniha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti