RPG Kuchyně 2017
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG Kuchyně 2017
Vzpomínáš si špatně.
Žádnou podmínku následných úprav autorem tam nevidím, a už vůbec ne takovou, že by se hra musela líbit mně. Jen podmínku, aby si tihle lidé nemuseli kvůli napsání hodnocení zakládat účet na RPG fóru.Jerson píše:Píšu to proto že - velmi teoreticky - bych mohl mít jednoho až tři potenciální hodnotitele, kteří by dohromady mohli za dobré konstelace nějaké to hodnocení vyplodit, když jim slíbím protislužbu. Ale pokud přitom bude nějaká podmínka typu nutnosti přihlášení na RPGF, velmi pravděpodobně se mi dostane odpovědi "Jersone s tím běž do temného místa, na to fórum (už podruhé) nic nenapíšu."
hraju: Ω Projekt Omega
Re: RPG Kuchyně 2017
Já myslel to, jak jsi nabízel loni a nakonec se z toho stala jenom mechanická ingredience, kterou nikdo nezapojil tak, jak bys chtěl. Taky jsem myslel, že tohle je opakování téže nabídky. Pokud je to nabídka nová, pak je to ovšem jiná.
To by šlo udělat tak, že mezi nimi a Kuchyní uděláš prostředníka. Akorát mi přijde, že když jim budeš ještě dělat protislužby, že je to na tebe dost práce. Vzhledem k tomu, že tomuhle podniku zrovna nefandíš... co z toho budeš mít?
To by šlo udělat tak, že mezi nimi a Kuchyní uděláš prostředníka. Akorát mi přijde, že když jim budeš ještě dělat protislužby, že je to na tebe dost práce. Vzhledem k tomu, že tomuhle podniku zrovna nefandíš... co z toho budeš mít?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: RPG Kuchyně 2017
Ale pak to zase vyhraješ!
Ale teď vážně, jsou tady nějací ochotní porotci? Nebo nějací ochotní ukazovači na případné porotce?
Mám takový malý sen. V gamedesignu bych to chtěl dotáhnou dál, než na nějaké povídání na fóru. Ano, chtěl bych dotlačit do výroby nějakou hru s mým jménem na obalu, poděkováním mým blízkým na poslední straně pravidel a která by vypadala tak, jak budu chtít. Je mi fuk, jestli to bude wargame, RPG, nebo deskovka. Hlavně ať to je.
Možná se mi ten sen splní, možná ne, nejsem věštec, abych věděl, jak to bude. Ale chci si zkusit nějakou hru udělat, chci si zkusit vést nějaký vývoj po dokončení první verze a všchny tyhlety věci okolo. Ale nemám nějakou velkou průlomovou myšlenku, která by udělala ze hry trhák. Nebo chuť a čas se pustit do takového podniku. RPG K by mě k tomu mohla dokopat. Dá mi to nějaké nápady na začátek, dále motivaci a nakonec i nějaké to hodnocení porotců. A možná dobrý pocit, že jsem to vyhrál. Třeba mi to pomůže někdy při propagaci vlastní hry. Možná.
Hodnocení a žebříček je pro mě něco, na co budu čekat a je to i velké zpestření. A je mi fuk, kolik lidí mimo tohleto fórum bude vědět, kolikátý jsem byl. Budu to vědět já a někdo tady. To mi stačí.
Re: RPG Kuchyně 2017
To je super, hurá do toho!
To už tak super není - k čemu z toho máš největší vztah?
To není problém. Game design není o velké průlomové myšlence, je o spoustě práce a přemýšlení a postupných, malých změnách.
Tohle je docela velkej problém. Bez silného drajvu to moc daleko nedotáhneš. Přemlouvat tě, abys pokračoval, nikdo nebude. Spíš naopak - neustále tě budou lidi odrazovat a přednášet ti milión důvodů, proč na to nemáš, nemá to vůbec smysl a měl by ses na to vykašlat. Ty to musíš být schopen překonat.
To je dost planá naděje. RPG kuchyně dobře funguje jako první praktická lekce game designu se zpětnou vazbou od lidí, kteří o tom něco vědí. To je ale asi jako chodit do školy, vlastní práce začne až potom.
A RPG kuchyni na to nutně nepotřebuješ. Pokud to vážně chceš udělat, nikdo ti v tom nebrání. Posbírat zpětnou vazbu mimo RPG kuchyni je o něco těžší a trvá to dýl, ale jde to. Jestli chceš inspiraci v podobě ingrediencí, udělej to třeba podle zadání poslední RPG kuchyně. Ta ostatně pořád není vyhodnocená, takže tak trochu "ještě běží"
Re: RPG Kuchyně 2017
To je fuk, prostě to má být. Nemám ani představu, jak by hra měla vypadat, nevím nic o žánru, nemám nic. Je to jen takový sen.
Průlomové hry se z těch změn rodí, ale na začátku musí být ta myšlenka.To není problém. Game design není o velké průlomové myšlence, je o spoustě práce a přemýšlení a postupných, malých změnách.
Já vím.Tohle je docela velkej problém. Bez silného drajvu to moc daleko nedotáhneš. Přemlouvat tě, abys pokračoval, nikdo nebude. Spíš naopak - neustále tě budou lidi odrazovat a přednášet ti milión důvodů, proč na to nemáš, nemá to vůbec smysl a měl by ses na to vykašlat.
Nejtěžší není začít, nejtěžší je vytrvat. Jo, můžu sednout, za večer udělat nějaký brainstorming, propojit nějaké dřívější nápady a jí spát s tím, že to zítra dodělám. Ale pak se mi nebude chtít. Nebo nebudu mít čas. Prostě to nedoělám. RPG K mi dá alespoň nějakou motivaci. Ano, práce začne až potom. Ale po ní budu mít nějaký základ, na čem stavět.To je dost planá naděje. RPG kuchyně dobře funguje jako první praktická lekce game designu se zpětnou vazbou od lidí, kteří o tom něco vědí. To je ale asi jako chodit do školy, vlastní práce začne až potom.
Re: RPG Kuchyně 2017
Ono to tak zpětně většinou vypadá, ale problém je, že na začátku je strašně těžké říct, nejen jestli bude myšlenka průlomová, ale jestli bude vůbec fungovat.
A hlavně aby tě vůbec nějaká průlomová myšlenka mohla napadnout, tak pro ni musíš vytvořit podhoubí - kriticky rozebírat různé hry, přemýšlet o jejich kladech a záporech, zkoumat různá řešení a různé přístupy, jak se s tím poprat. Až při tomhle procesu tě může napadnou něco opravdu nosného nebo zajímavého.
Nevadí ale, když tě nic takového nenapadne. Většina her od Blizzardu například není vůbec ničím převratná ani průlomová, jsou úspěšné jen díky tomu, že Blizzardi vyladili a líp zpracovali nějakou starší hru.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG Kuchyně 2017
K tej porote, kedze je taka kriza, nechceme spravit nieco take, ze kazdy ucastnik dostane urcity pocet hier na hodnotenie (2-3), a ked hodnotenie nedoda, jeho hra bude vylucena zo sutaze? A hodnotenia, ktore na jeho hru boli napisane, nebudu zverejnene?
Re: RPG Kuchyně 2017
Trošku moc maso podle mě. Někdo by si chtěl soutěžit, ale nevyjde mu to, protože nemá čas hodnotit.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6651
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG Kuchyně 2017
Ono to má hlavně něpříjemné důsledky pro ostatní. Dal sis práci s hodnocením, ale protože ten, komu hodnotíš hru, si tu práci nedal, tak ani tvoje hodnocení nebude zveřejněné. A zároveň to neřeší problém, že třeba nějaká hra nedostane žádné hodnocení, protože zrovna oba/všichni tví hodnotitelé ho nedodali.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG Kuchyně 2017
Paul píše: ↑22. 6. 2018, 16:11 Ale chci si zkusit nějakou hru udělat, chci si zkusit vést nějaký vývoj po dokončení první verze a všchny tyhlety věci okolo. Ale nemám nějakou velkou průlomovou myšlenku, která by udělala ze hry trhák. Nebo chuť a čas se pustit do takového podniku. RPG K by mě k tomu mohla dokopat. Dá mi to nějaké nápady na začátek, dále motivaci a nakonec i nějaké to hodnocení porotců. A možná dobrý pocit, že jsem to vyhrál. Třeba mi to pomůže někdy při propagaci vlastní hry. Možná.
Můžeš si projít témata k jednotlivým hrám RPG Kuchyně a počítat, kolikrát si přečteš "Pokud bude moje hra někoho zajímat a dokope mě k práci, tak ji dodělám."
A nebo můžeš věřit tomu, že tahle vnější motivace u žádné hry nefungovala, hlavně i proto, že ty hry nikoho nezajímají tak moc, aby do autora kopal, ať je dodělá. V Kuchyni si můžeš vyzkoušet rychlou tvorbu a sepisování a nápady podle zadání, k tomu je dobrá. Ale vývoj RPG si na ní nevyzkoušíš, na 95% se nedostaneš ani do fáze prvního testu a přepracování původní konceptu, což je důležitý krok vývoje (tedy umět zahodit nápady, které se neosvědčily v praxi).
hraju: Ω Projekt Omega
Re: RPG Kuchyně 2017
Stejně jako u jakéhokoliv jiného hackatonu, jamu, nebo podobné akce. ¯\_(ツ)_/¯
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG Kuchyně 2017
Tím chci říct, že pokud někdo chce nápad a motivaci na vytvoření vlastního většího RPG, tak mu s tím RPG Kuchyně moc nepomůže. Přesněji - není vyloučeno, že takto zafunguje, ale pravděpodobnost takového výsledku je velmi malá (cca 2%) a osobně bych na ni nespoléhal.
hraju: Ω Projekt Omega
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG Kuchyně 2017
OK, prestanme sa bavit, co nefunguje, co nepojde, a co neocakavat, a preco sa to neda, a podme vymysliet, ako aj tento rok sutaz urobit. Ja som jeden navrh mal, skuste nieco pridat ostatni.
Re: RPG Kuchyně 2017
S Nekrou jsme tady řešili hodnocení, nějaký výstup je tady. Porotu bych udělal z lidí, co s těmihle věcmi mají nějaké zkušenosti- vítězové minulých ročníků patrně padli, většinu držel Bubák, ten to ale odmítl, resp. napsal, že jako porotce není dobrá volba. Pokud je někdo dobrovolník, ať se přihlásí. Viděl bych to na trojici lidí.
Re: RPG Kuchyně 2017
Potenciální soutěžící zatím zamítli všechny návrhy, jak by mohli hodnotit sami, případně jak by mohl hodnotit "kdokoliv bude mít chuť" a pořád trvají na tom, že je potřeba sehnat tři externí porotce, kteří jednak nejsou a i kdyby ano, tak se už opakovaně ukázalo, že se sice možná přihlásí, ale pak hodnocení nedodají.
Jsem fakt zvědavej, jak to chceš rozlousknout.
Naposledy upravil(a) York dne 26. 6. 2018, 14:34, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host