[Hrstka] Let II.

Zápisy hraní z „Hrstky“.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Ecthelion »

Vallun píše:Příště byhcom mohli zkusit doprovod my...:D
Ona naprostá většina britských náletů byla nočních... :think:

Ale teoreticky by se daly ještě vyzkoušet útoky proti pozemním cílům (buď Mandolin, Roadstead nebo něco podobného) s bombou podvěšenou pod trupem... :>;o)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Vallun »

Ona naprostá většina britských náletů byla nočních... :think:
To já vím:) Ostatně kvůli Historii RAF mám na míru dělanou knihovnu...:)

Dá se odehrát 8 kol k pobřeží - ochrana bombardérů, které se opozdily či se vrací ze vzdáleného cíle...

Do operací proti pozemním cílům se mi nechce, ty vypadají dle pravidel hodně drsně...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Skenderax »

:!: Ja si rád zalietam v hocijakej akcii.

:idea: Jednu vec som chcel ešte pripomenúť kedže neviem, či si ju tvorcovia hry zamerali. Ide o to, že každý z pilotov RAF použil dva dlhy. Ak by sme chceli pokračovať v lietaní s rovnakými postavami, tak -2 postih by bol dosť brutálny.

Ak sa nemýlim, tak je Hŕstka tvorená tak, aby sa medziquestmi odstraňoval dlh.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Vallun »

Skenderax - to máš pravdu, an druhou stranu minimálně z Aldy by byl už flying sergeant;)

Navíc Brgihtonské= bary čekají;)
Naposledy upravil(a) Vallun dne 2. 5. 2013, 08:16, celkem upraveno 1 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Skenderax »

Vallun píše:Skenderax - to máš pravdu, an druhou stranu minimálně z Aldy by byl už flying sergeant;)
Aldovi vyšlo zopár fakt pekných výstrelov. :D
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Ecthelion »

Skenderax píše::idea: Jednu vec som chcel ešte pripomenúť kedže neviem, či si ju tvorcovia hry zamerali. Ide o to, že každý z pilotov RAF použil dva dlhy. Ak by sme chceli pokračovať v lietaní s rovnakými postavami, tak -2 postih by bol dosť brutálny.
Víte, jak to uděláme, kluci?

Mezi misemi by se měly odehrávat osobní scény, za které si zrušíte Dluhy... házet na to nemá přes net cenu... ale jestli sem popíšete svoji osobní scénu (s nějakým konfliktem, který automaticky vyhrajete)... tak si do příště (pokud chcete letět samozřejmě) můžete škrtnout všechny dluhy, které jste během téhle mise nabrali. :>;o) :wink:

pepa: Nechceš se zaregistrovat? Ono to chvíli bylo porouchané, ale už to zase funguje. :wink:

Vallun: Pájku v palivovém potrubé neodhalíš, pokud při předletové přípravě nerozebereš motor... a určitě za ni bude potrestaný spíš mechanik, než pilot (který ten motor nespravoval).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Skenderax »

:-D ja chcem hrat postavy, nie len lietadlo. Dakte mi postavu a pravidla a ... sa ma nezbavite :-D .
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Vallun »

Něco napíšu, až bude čas:) Taky potřebujeme nabý/ít nové fotky...
Vallun: Pájku v palivovém potrubé neodhalíš, pokud při předletové přípravě nerozebereš motor... a určitě za ni bude potrestaný spíš mechanik, než pilot (který ten motor nespravoval).
No, pokud se něco dělalo s palivovým potrubím, tak si zase pilot od mechaniků letadlo řpúebírá, což předpokládá důkladnější kontrolu, včetně třeba zátěžového letu...pilot by vždy zodpovědný za svůj stroj a jeho připravenost...ale je to těžké no.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Vallun »

Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Vallun »

Tak tedy:

Spitfire mk. I s trupovým zonačením KW-K do poslední chvíle naváděl poškozený stroj na dráhu, aby měl jeho pilot co nejméně dalších starostí a mohl se věnovat stále těžšímu řízení. Avšak veškeré úsilí, kterému modrý obětoval dokonce i snadný cíl v podobě poškozeného Junkerse, přišlo v niveč, neboť dosud věrný Plivač ohně vypověděl poslušnost v nejhorším možném momentě a z jeho kotrmelců bylo jasné, že pilot by přežil jen zázrakem. Káčko téměř samo přidalo plyn, což z přistávací hyperbolické křivky vyseklo elegantní parabolu a po táhlé otáčce navedlo Aldův stroj na vlastní přistání. Jediný pohled do tváří hasičů a zdravotníků jej ujistil, že zázraky si vybrali při střelbě na skopčáky…

***

Debriefing byl sice krátký, ale přesto nepříjemný – celý letecký souboj byl pozorován ze země, takže velitel perutě měl záhy informace o tom, co se stalo a snad ani s potvrzením sestřelů nebude problém. Ne, že by to bylo důležitější, než padlý kamarád, ale ať má člověk alespoň nějaký doklad pro potomky, že se s těmi zmetky nacistickými snažil něco udělat. Tady na zemi bilance nevypadala vůbec tak dobře, jako v oblacích, jeden stroj vážně poškozený druhý zničený i se svým pilotem a Brighton svůj příděl bomb taky dostal, na třech sundaných německých letounech najednou tolik nezáleželo.

Mírné potěšení přinesl až samotný závěr: „A, seržante, měl bych pro Vás jeden úkol i mimo oblaka. Plukovník Raymond chce doručit nějaký materiál co nejrychleji. Momentálně je v Hove, na stanici Pobřežního letectva, tamní dráha dostala předminulou noc pár zásahů, takže si vezměte auto. Nechci přijít o další stroj, nedej bože, o pilota, při šíleném přistání v tom oraništi. Jo a budete potřebovat zbraň, papíry máte vyplněné a podepsané u Joan. Ať jste brzy zpátky, cítím v kostech, že práce bude ještě dost.“

Alda předpisově odpověděl, což mu umožnilo skrýt pobavení z toho, že v Anglii a za války stejně potřebuje papír s razítkem na to, aby mohl mít u sebe nabitou zbraň. Ne, že by v Nové Anglii bylo běžné chodit s Coltovými výrobky pod sakem, ale nedělal se z toho zdaleka takový tyjátr jako tady. Než vyjel, zkontroloval nejen auto – nechtěl dopadnout jako ten velšský břídil – ale i služební zbraň – a osobní deringer schovaný v náprsní kapse a pouzdro s nožem na opasku.

Na rozdíl od některých jiných stíhacích pilotů nebyl na silnici žádný dobrodruh, ale s výjimkou průjezdu Crawley, byla cesta volná a rychle mizela za zády. A to především proto, že se snažil vždy chovat slušně k pomocnému personálu, takže mu poddůstojník odpovědný za autoprovoz potvrdil, že oba dva služební sunbeamy jsou vytíženy, takže si mohl půjčit majorům polosoukromý speciál Caterham. Ten byl ve zdejších podmínkách doma, takže na pobřeží dorazil přesně za jednu hodinu. Věděl však, že zpáteční cesta bude delší – Brighton byl hned vedle a, ač v uniformě RAF riskoval, musel se podívat, co ten proradný fritz napáchal.

Jeho příjezd byl na stanici zjevně očekáván, protože do plukovníkovy kanceláře se dostal rychleji, než se stačil po cestě vzpamatovat. Starý válečník, který Němcům – ale bez jakékoliv diskriminace i všem ostatním nepřátelům koruny – zatápěl už před první světovou mu téměř ani nevěnoval pozornost, což se vždy korektnímu důstojníkovi příliš nepodobalo. Jen na půl úst utrousil, aby si na chodbě zatím popovídal s doktorem Clarkem, že musí potvrdit odpověď. Alda jen srazil podpatky a vypochodoval na chodbu následován oním doktorem, který se představil jako Arthur Charles a ukázla se být více než dobrým společníkem. Se zanícením vyprávěl o své práci na zdokonalení radarových přístrojů a rozhovor využil na to, aby Aldu vyzpovídal ohledně toho, co je na létání nejtěžší a nejnebezpečnější: „určitě přistání, není těžké se zabít, ani za dne, bez mlhy a za klidného počasí, ale když ani nevidíte, kde je rundy, tak je to hotová sebevražda.“

Myšlenku ale nestihl dále rozvést, protože jej plukovníkův hlas povolal zpět. Plukovník se usmíval a tak dal najevo, že ať materiál obsahoval cokoliv, byly to dobré zprávy, jeho slvoa však nepříliš halila osten výčitek: „Škoda, že letci neodvedou takhle dobrou práci vždy, zrovna dneska dopoledne pronikly další bombardéry nad Brighton a šly po přístavu pro rychlé čluny. Páni piloti by si měli lépe chránit ty, co je tahají z vody…“
Alda tušil, že by bylo správné mlčet, ale to nikdy extra neuměl: „Pane, dovolte mi promluvit. Byl to jen jeden bombardér a byl poškozený. Původně letěly dva i se stíhacím doprovodem. Můj roj tři stroje sundal a čtvrtý poškodil. Sami jsme přišli při přistání o jeden Spitfire.“
Raymondovi oči se zúžili soustředěním, Alda si vůbec nebyl jist, co jej čeká, pohled se silou pneumatického nebozezu zavrtával až do duše. Nadějí byl jen nepatrný úsměv, když plukovník konečně promluvil: „A vy jste dostal minimálně jednoho z nich, že?“
„Ano pane, a dva další poškodil,“ Aldův hlas zněl stále opatrně, přeci jen odmlouvat legendám se obvykle nevyplácí.
„Dobrá práce synku, dobrá práce. Ani jsem nevěděl, že 615. Peruť má Spitfiry,“ odpověděl plukovník otázkou. Škoda, že je to z poloviny Američan, je ze stejného těsta jako James…
„Nový zástupce velitele je vnukem lorda ze Salisburry, pane, postaral se, abychom pár strojů dostali. Ne, že by Hurricany byly špatné, ale Spitfiry sundávají Mezky lépe.“
„Ah, E. Lion byl výborný premiér, ještě, že Winston je stejný…“ na chvilku se odmlčel, zřejmě se toulaje v myšlenkách kdesi po Downing Street. „No nic chlapče, tady máte odpověď a jeďte rychle…i když malá odbočka Vás příliš nezdrží.“

Alda by však do Brightonu zamířil i bez plukovníkova svolení. Junkersy neměly žádné bomby ve vnějších závěsech, takže nenesly více, než 1 500 kg bomb, přesto zkáza vyprodukovaná jediným a ještě k tomu poškozeným letadlem vypadala hodně ošklivě. Ale zřícené budovy nevypadaly nikdy tak hrozivě, jako mrtvá těla již shromážděná na nábřeží. Alda přemýšlel, zda je 7 moc nebo málo, každopádně to pro něj znamenalo 7 dalších důvodů, proč je třeba nacisty zničit.

Když se proplétal mezi horečně budovanou protiinvazní obranou zpátky k základně, byl překvapen, že jej lidé zdraví s úctou a přejí mu štěstí. Nezlobili se, že jeden bombardér pronikl až nad město, ale naopak byli rádi, že byl jen jeden. Takhle morálně silný národ nepodlehne žádné invazi, ani kdyby to Hitler zkusil a nějakým zázrakem se dostal přes Kanál. A dokud do toho budu mít co mluvit já, tak se přes Kanál nedostane. A ty úsměvy patří Tobě, Johne, i když je už nevidíš…
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Ecthelion »

Vallun: Perektní osobní scéna! Opravdu tleskám! Atmosféra z toho kape... :clap:
Vallun píše:...Plukovník Raymond chce doručit nějaký materiál co nejrychleji.
I see what you did there, Biggles. 8)
Vallun píše:„Ah, E. Lion byl výborný premiér, ještě, že Winston je stejný…“
Niiiice. :clap:

Ostatní: Co vaše osobní scény? Nemusí být samozřejmě tak dlouhé, stačí klidně jen odstavec nebo dva...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Vallun »

Biggles je tma i přímo zmíněně, byť jen křesním jménem;)

A předpokládám,že dosti zjevný odkaz na Arthura C. Clarka mj. spolukonstruktéra přistávacího radaru (ILS), jsi taky postřehl, že?:) Připoměli mi to v souvislosit s tím,že bezpilotní letoun přistál na letadlové lodi, to bly Clarkův sen:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Skenderax »

Potiahol som knipel, vysunul klapky i kolesá. Môj stroj pomaly pristáva na pristávaciu plochu letiska. Lietadlom jemne zmieta turbulencia, ale mne je to jedno. Nie som šťastný. A viem prečo.

Knoflíky mačkám, páky stláčam po pamäti. Mysľou som stále medzi oblakmi. Lietajú okolo mňa strely z Aldovho spitfire-u, vidím padať Gwyllta i nešťastne pristáť Johna. Prišiel som o dvoch kamarátov. Striedavo ma hreje adrenalín i mrazí sklamanie.

Kolesá dosadli na letisko, lietadlo brzdí, rolujem na svoje miesto. Odsúvam kokpit, niekto mi podáva ruku a pomáha vystúpiť. Dnes to nie je krásne, keď nohy, ktoré hodiny nechodili musia spĺňať svoju primárnu funciu. Dnes nie je príjemné ten pocit, ako keď mi mravce chodia od stehien nižšie. Dnes mi nik negratuluje.

Misia nebola splnená.

Adrenalín pomaly upadá a ostáva len sklamanie so straty kamarátov a smrti ďalších, ktorej sme nezabránili. Nohy samy od seba smerujú na brífing. Moje uši počúvajú ale nič v skutočnosti nepočujú.

Prepadá ma depka. Nie je to prvý krát, čo som prišiel o kamaráta, čo nevyšla misia. Stále si to hovorím dokola. I keď to nepomáha. Pomôže len čas a ... moja milá.

Rachot okolo mňa ma vrátil do reality. Spôsobili to stoličky, keď sa všetci stavajú a salutujú. S údivom zisťujem, že i ja stojím a salutujem. Debrífing sa skončil. Všetci odchádzajú a ja s nimi.

Pomaly mi to začína myslieť, opadá depka a ja sa masochisticky teším na rannú nevoľnosť. Moja milá mi dnes pomôže a zajtra si vezme svoju daň.

Klap-klap - moje nohy narážajú o podlahu v tichu chodby. Idem antomaticky, moc nerozmýšľam a teší ma to. Otváram dvere, nožom odklopím vieko drevenej bedne vyplnenej suchou slamou a niekoľkými výdaniami mojej milej:

ObrázekObrázekObrázekObrázek

...

Je ráno a je mi zle. Pozerám sa do zrkadla a mysľou mi beží more otázok: Ako som sa sem dostal? Kto je ten zelený v zrkadle? Čo to tu tak smrdí? Čo je dnes za deň?

Odpovede pomaly dochádzajú a ja sa začínam usmievať - Vďaka láska. - poviem smerom ku šturom prázdnym flašiam a zamierim si to na záchod.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Pieta »

Dobré. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Nábor pilotů II.

Příspěvek od Ecthelion »

Skenderax: Pěkně. :clap:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hrstka“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů