York hackuje Quentinův Tross

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Quentine, dělám teď revizi Trossu před Gameconem a asi nejdůležitější feedback pro tebe je, že při hraní až nepříjemně často hráčům spoileruju. V prvý řadě za to můžou mapy, tajný východy jdou z nich strašně špatně vyčíst - třeba v krvavý vile jsem je hráčům rovnou nakreslil úplně všechny. Stejnej problém je ale i na mnoha místech v textu. Sice máš popisky rozdělený na "Co tu je > podrobnější popis", ale v tom podrobnějším popisu jsou často věci, který potřebuješ říct hráčům hned, a v tom "Co tu je" jsou občas spoilery, který hráčům říct fakt nechceš.

Osvědčilo se mi v mapách kreslit tajný věci jinou barvou (což samozřejmě nefunguje, pokud tiskneš černobíle) a text, kterej není určtenej hráčům, nějak typograficky odlišit - buď to psát do závorek (to mi asi vyhovuje nejvíc, text v závorkách intuitivně odděluju od zbytku), nebo třeba kurzívou, menším písmem, něco v tom smyslu. Popis tajnejch věcí v textu pak pro jistotu píšu stejnou barvou jakou to kreslím v mapě.

Takže když napíšu, že severní stěna je iluzorní, tak na první pohled vidím, že to je něco tajnýho.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

K random encounterům: Obecně se dá říct, že výborně fungujou ty, který jsou nějak navázaný na zbytek sandboxu. Třeba poblíž zavřenýho stříbrnýho dolu je skupina trpaslickejch prospektorů, kteří mají za to, že lidi nevytěžili všechno a jdou to zkontrolovat. To je úplně super, protože se jejích cíle střetávaj s cílem postav, hraje se to úplně samo. Naopak strašidelnej mlýn uprostřed ničeho, kterej vůbec s ničím nesouvisí a nikdo o něm neví, je fakt špatnej.

Další věc je, že máš popisy random encounterů moc chudý na informace a podrobnosti. Když družina potká žoldáckou kumpanii, potřebuju vědět, jak se ti žoldáci jmenujou, jak vypadaj, co už zažili, kam se chystaj. Informace, že se chtěj nechat najmout, je super, ale nestačí na to, abych mohl bez dalšího vymýšlení hrát.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Občas mi dost komplikuješ život tím, jak převracíš slovosled. Například:

Na kopci polštářů a dek spí drobná, vyhublá rusovláska. Oranžový lektvar má napojený přímo do žíly.

Když bych to takhle řekl hráčům, bude to znít divně, žádnej oranžovej lektvar jsem předtím neznímil. Ostatně ani tys mi o něm ještě neřekl, tohle je první zmínka. Lepší by bylo napsat:

Na kopci polštářů a dek spí drobná, vyhublá rusovláska. Přímo do žíly má napojený oranžový lektvar.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od Quentin »

York píše: 5. 7. 2021, 14:41K random encounterům: Obecně se dá říct, že výborně fungujou ty, který jsou nějak navázaný na zbytek sandboxu. Třeba poblíž zavřenýho stříbrnýho dolu je skupina trpaslickejch prospektorů, kteří mají za to, že lidi nevytěžili všechno a jdou to zkontrolovat. To je úplně super, protože se jejích cíle střetávaj s cílem postav, hraje se to úplně samo. Naopak strašidelnej mlýn uprostřed ničeho, kterej vůbec s ničím nesouvisí a nikdo o něm neví, je fakt špatnej.

Další věc je, že máš popisy random encounterů moc chudý na informace a podrobnosti. Když družina potká žoldáckou kumpanii, potřebuju vědět, jak se ti žoldáci jmenujou, jak vypadaj, co už zažili, kam se chystaj. Informace, že se chtěj nechat najmout, je super, ale nestačí na to, abych mohl bez dalšího vymýšlení hrát.
Srovnej třeba s tímhle. To je novější.
http://2k6goblinu.blogspot.com/2021/02/ ... h-ryb.html
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Quentin píše: 5. 7. 2021, 16:10 Srovnej třeba s tímhle. To je novější.
http://2k6goblinu.blogspot.com/2021/02/ ... h-ryb.html
Budeme to hrát někdy po Gameconu, tak pak dám vědět, jak to fungovalo.


BTW zvědavá otázka: V trpaslický hrobce píšeš, že má "šedé, gabrové stěny". Co je to ten gabr? Google mlčí ;-)
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od ShadoWWW »

York: Toto, není to gabr, ale gabro.
Obrázek
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů