Dungeoncrawl s oldschool prvky

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York »

boubaque píše: 27. 8. 2018, 23:24franského/franckého krále Chlodvíka
To je ta jorubština? :)
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od Argonantus »

Čeština.
A je to jeden z nejznámějších a nejdůležitějších králů vůbec.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9045
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od Faskal »

Cikády nejspíš byly něco takového:
Obrázek
"Golden cicadas or bees with garnet inserts, discovered in the tomb of Childeric I (died 482). They may have symbolised eternal life (cicadas) or longevity (the bees of Artemis)"
https://en.wikipedia.org/wiki/Frankish_mythology
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York »

Další experimentování s charsheety a zápisy parametrů zbraní.

Dlouho jsem přemýšlel, jak nazvat kolonku s útočným číslem (protože to není jen útočné číslo, používá se to i na obranu) a nakonec mě napadlo, že by se to mohlo jmenovat prostě "hod" a mohla by tam být i kostka:

Obrázek

A stejně by to mohlo být i na kartách:

Obrázek

Zranění má pak samostatnou kolonku, jak na charsheetu tak na kartě.


:arrow? Problém je, že jsem tím znárodnil kolonku "Proti střelbě". Ta teda teď není až tak super zajímavá, protože štít už nedává bonus k hodu. Pořád se s ním ale dá bojovat Silou*.

* Je teda otázka, jestli to nesjednotit do té míry, že na obranu proti střelbě se bude vždycky házet Finesou, ať už se kreju štítem nebo uhýbám. Štít snižuje zranění, což funguje i proti střelbě. Znamenalo by to, že Fighteři už nebudou tak neprůstřelní (respektive že už si nebudou moci dovolit úplně ignorovat Finesu), což je možná dobře, protože to aspoň trochu vyrovná snížení účinnosti střelby vzniklé tím, že střelné zbraně už nedávají bonus k hodu.

Každopádně i kdybych sjednotil házení proti střelbě (tj. vždycky Finesou), tak by možná bylo dobré to na deník někam napsat.


:arrow? Pak mě ještě napadlo, že bych možná mohl napsat "návod" k určení vlastností přímo na deník (do šedivých polí). Něco jako:

Kód: Vybrat vše

Rozděl 6 bodů. Min 1, max 3.

edit: Charsheet už je trochu upravený. Přibyl návod na určování vlastností (vypadá to celkem dobře), přidal jsem i rasy na výběr. Zkouším ještě přehodit boj beze zbraně do zbraní na blízko (asi se to ještě pokusím nějak víc oddělit), čím se mi uvolnila kolonka na obranu proti střelbě. Ta je taky zapsaná jako hod, což je fajn (je to konzistentní). Jo a z výbavy jsem zrušil, na jak dlouho vydrží zásoby, svíčky a tak.

Ještě se s tím budu dál prát.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York »

Když už předělávám charsheety, tak bych tam rovnou mohl přidat i kolonky pro charakterizaci postav. Otázka je, co by to mělo být.

:arrow? Rád bych to měl hodně stručné, nejlíp jen jedno nebo dvě hesla, kterých se hráč zkusí držet.

:arrow? Při tvorbě postavy by měl určitě být seznam příkladů na výběr, případně náhodný los.


V jedné z verzí Maze Rats jsou random tables pro Personality a Appearance. To by mohlo být ono. Na druhou stranu v Osobnosti jsou věci jako Nerd, Snob, Náfuka a tak - dost často bych asi nevěděl, tak to zahrát, a nejsem si taky jistej, jestli bych takové postavy ve skupině chtěl. Ve Vzhledu tam pak mají věci jako "Soft Voice", "Smiling", nebo "Limp", což dost souvisí s chováním.

V tabulce Appearance jsou navíc taky věci, které mi nepřijdou moc zajímavé. "Battle Scars" je super, to přímo vybízí k vymyšlení příběhu, ale "Curly Hair"?

Určitě to budu chtít probrat a nechat tam jen věci, které mi přijdou herně zajímavé a netoxické (tzn. žádní jerkové ;-)). Nejsem si ale jistej, jestli má smysl dělit to na dvě kategorie.

Taky je otázka, jestli má vůbec smysl popis ve stylu "modré oči, kudrnaté vlasy, průměrná postava". Na druhou stranu nadváha nebo nadprůměrná výška může být zajímavá. Možná má smysl psát jen zvláštnosti, odlišnosti od normálu?

:arrow? Na charsheetu na to taky můžu udělat jednu kolonku s několika řádkama s tím, že hráč může vyplnit jeden nebo víc, jak bude chtít.


edit: Další otázka je, jak to pak nazvat. Zvláštnosti? Zajímavosti? Rysy? Charakterizace?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od MarkyParky »

Odbočka:
Včera jsme hráli Opuštěnou pevnost v DrDII. Jsme asi v půlce, na příštím sezení budeme dohrávat.

Chceš feedback v tomhle vlákně nebo jinde?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 29. 8. 2018, 14:22Včera jsme hráli Opuštěnou pevnost v DrDII.
Heretiku! :-)=

MarkyParky píše: 29. 8. 2018, 14:22Chceš feedback v tomhle vlákně nebo jinde?

Sem, jestli můžu poprosit.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York »

K tomu vybírání rysů při tvorbě postav:

Minulost se vybírá tak, že hráči dostanou do rukou 7 nevyplněných deníků a každý si vezme jeden. S rysy by to asi šlo dělat stejně. Může to být ve formě balíčku karet, takže to zároveň umožní vylosovat si něco náhodně. Taky to zajistí, že žádné dvě postavy nebudou mít stejný rys.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York »

Ok, tož:

:arrow? Přibyla kolonka na rysy postavy.

:arrow? Přibyla kolonka na obranu proti střelbě (je to sice jen Finesa, ale imho neuškodí to mít před očima).

:arrow? Všechny zbraně a obrany jsou zapsané ve tvaru "Hod: X + 1k6, Zranění: +Y".

:arrow? Oděv a zbroj jsem hodil do jednoho pole, aby bylo pohromadě to, co má postava oblečené.

Celkově je míň místa na zbraně, ale žádný z hráčů jich nikdy netahal tolik, aby se mu do tohohle nevešly, takže to je spíš plus.


Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York »

Vytáhnul jsem z Maze Rats seznam rysů postav, které mi přišly zajímavé a použitelné. Jestli můžu poprosit, zkuste to projít a u každé položky se zamyslet:

1) Jesti byste věděli, jak to zahrát nebo využít pro charakterizaci své postavy (ne nutně jestli byste chtěli takovou postavu hrát, jen jestli byste případně měli představu, jak na to).

2) Jestli by vás moc neprudilo, kdyby někdo takovou postavu hrál (z toho důvodu jsem rovnou vyhodil rysy jako "panovačný", "jerk" a podobně), případně jestli by to nemělo velkej potenciál dělat zlou krev nebo problémy ve spolupracující družině.

3) Jestli vám to přijde herně zajímavé (třeba "jizvy" si vyloženě říkají o nějaký příběh, jak k nim postava přišla, naopak z "kudrnatých vlasů" bych asi nic nevymáčknul).

Taky by mě zajímalo, jestli máte pocit, že vylosováním jedné až tří položek z toho seznamu polezou samé totálně úchylné postavy (to není cílem - mělo by to pomoc hrát zajímavé postavy, ne generovat panoptikum).


• Maska na tváři
• Páska přes oko
• Zavalitý
• Hrbatý
• Podvyživený
• Vysoký
• Titěrný
• Jizvy od popálenin
• Jizvy z boje
• Albín
• Zlomený nos
• Vypadané zuby
• Chybějící prst
• Chybějící ucho
• Holohlavý
• Rituální tetování
• Námořnické tetování
• Otrocký cejch
• Exotický přízvuk
• Ráčkování
• Hodně se směje
• Strohý
• Vždy formální
• Sprostý
• Květnatá mluva
• Flegmatický
• Cholerický
• Paranoidní
• Marnivý
• Pomstychtivý
• Odvážný
• Družný
• Mluví sám k sobě
• Vychloubačný
• Svůdník
• Činorodý
• Přehnaně čistotný
• Navoněný
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od Jerson »

Půlka těch rysů mi přijde otravná už na první přečtení a zajímavou postavu si pod ní rozhodně nepředstavuju. Vylosovat si tři náhodné akemute mít ve tvém stylu hry výhodu - spoluhráči se budou těšit, až taková otravná postava zhebne. Možná se budou těšit i na smrt vlastní postavy.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York »

Jerson píše: 31. 8. 2018, 16:39Půlka těch rysů mi přijde otravná.
Která půlka? Mohl bys to, prosím, uvést jmenovitě?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York »

Jersone,

nevím, jestli trollíš schválně nebo omylem, ale jde ti to fakt výborně.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York »

Quentine,

ty jsi, tuším, hrál chvíli podle Maze Rats. Jak se vám osvědčily věci jako Appearance, Physical Detail, Personality, Mannerism? Dostalo se to do hry? Neprudilo to moc?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od Quentin »

York píše: 3. 9. 2018, 10:36Quentine,

ty jsi, tuším, hrál chvíli podle Maze Rats. Jak se vám osvědčily věci jako Appearance, Physical Detail, Personality, Mannerism? Dostalo se to do hry? Neprudilo to moc?
Moc jsme s tím neprudili. Když si někdo hodil něco, co se mu třeba nechtělo hrát, tak si přehodil. A používali jsme ty tabulky jen na tvorbu postavy. Sotva začala hra, už to nikdo neřešil, takže když někdo zapoměl, že má hrát "Brave" postavu, tak se nic nedělo.

tl:dr; Použili jsme to jen jako inspiraci pro tvorbu postavy a bylo to dobré (čti: vznikaly originálnější character concepty). Předpokládám, že jako hard rules to bude otrava.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů