Hra na přání
Moderátor: York
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
@York:
Jj, udělat nějakou konverzi, hlavně jednoduchou, přestože by třeba byla trochu hrubozrnnější, ale aby nad tím pro GM nebylo potřeba trávit moc času. U DnD je to v poho, tam jsou ty licence dost volné, Asterion a tak nevím, ale asi by to taky šlo. To samé DrD 2.
Však equip sety bych nechal. Kněz boha ochránce poutníků by zrovna mohl mít jen hůl, kutnu, nějaký ten symbol víry a pár zlatých, Kněz boha války nějakou lepší zbroj, atd... Je mi jasné, že to nemá působit moc návodně, ať má každý jaký pantheon chce, prostě jen navodit ten feeling božstev ve fantasy světech. Hned se mi totiž vybaví něco úplně jiného, než u pastýře.
Vydat pravidla, v nějaké formě. Ok. Co se tím nabízí, když máme DnD 5e v češtině?
Která si můžu zhouserulovat a že to tam jde docela v poho, protože to není žádná 3.5 nebo 4e... Můžu si zredukovat HP, můžu si tam dát kouzlení za magy, můžu si tam zavést protiakce do jinak fungujícího soubojáku, můžu vyhodit half-orky a dát si tam krolly, můžu si tam dát systém vyčerpání, ale hru to nezbourá a navíc mám stále k dispozici ty tuny ostatních materiálů.
S tím, že tohle má sice být nástupce DrDo, ale stejně to hodně inklinuje k DnD. Vlastně je to s 5e velmi podobné. Navíc komunita pro 5e je masivní a dělat vyladěné materiály pro takovou komunitu taky není k zahození.
Prostě se snažím udělat si obrázek, o co tu jde?
Jj, udělat nějakou konverzi, hlavně jednoduchou, přestože by třeba byla trochu hrubozrnnější, ale aby nad tím pro GM nebylo potřeba trávit moc času. U DnD je to v poho, tam jsou ty licence dost volné, Asterion a tak nevím, ale asi by to taky šlo. To samé DrD 2.
Však equip sety bych nechal. Kněz boha ochránce poutníků by zrovna mohl mít jen hůl, kutnu, nějaký ten symbol víry a pár zlatých, Kněz boha války nějakou lepší zbroj, atd... Je mi jasné, že to nemá působit moc návodně, ať má každý jaký pantheon chce, prostě jen navodit ten feeling božstev ve fantasy světech. Hned se mi totiž vybaví něco úplně jiného, než u pastýře.
Vydat pravidla, v nějaké formě. Ok. Co se tím nabízí, když máme DnD 5e v češtině?
Která si můžu zhouserulovat a že to tam jde docela v poho, protože to není žádná 3.5 nebo 4e... Můžu si zredukovat HP, můžu si tam dát kouzlení za magy, můžu si tam zavést protiakce do jinak fungujícího soubojáku, můžu vyhodit half-orky a dát si tam krolly, můžu si tam dát systém vyčerpání, ale hru to nezbourá a navíc mám stále k dispozici ty tuny ostatních materiálů.
S tím, že tohle má sice být nástupce DrDo, ale stejně to hodně inklinuje k DnD. Vlastně je to s 5e velmi podobné. Navíc komunita pro 5e je masivní a dělat vyladěné materiály pro takovou komunitu taky není k zahození.
Prostě se snažím udělat si obrázek, o co tu jde?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hra na přání
Bestiář k CPH nebyl nikdy, protože ho nikdy nikdo nepotřeboval a ani nechtěl. Já si za celou dobu hraní vystačil s humanoidními protivníky, elementály a nemrtvými.eerieBaatezu píše:Imo, největším problémem těchto systémů je, že není pořádná podpora. Což je taky odpověď k tomu, zda jsme CPH skutečně hráli? Nehráli. Nebyla tam žádná pravidla pro magii, nebyl tam bestiář, atd.
Magie byla popsaná v první verzi podle toho, jakou magii jsem používal ve své hře já. Pak jsem se ale dozvěděl, že si snad každá skupina vytváří vlastní magii na různých základech podle toho, jakému settingu se chce přiblížit, takže druhou verzi jsem udělal natolik univerzální, aby si každý mohl magii vytvořit podle sebe na základě dovedností.
Popravdě po těch osmnácti letech jsi první, od koho slyším stížnost na nedostatek podpory ze strany autora - všichni ostatní říkali, že jsou pravidla napsaná tak, že žádnou podporu nepotřebují. Jen tu tam jsem dostával otázky ohledně "oficiálního" řešení konkrétních situací.
Důvod vydání vlastních pravidel je u Yorka stejný jako u řady jiných domácích autorů.
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Tím ale děláš přesně tu zkratku, o které jsem psal v předchozím postu. Bůh války -> kněz zakutý ve zbroji. Jako proč ne, ale to už je podle mě otázka konkrétního settingu.eerieBaatezu píše: Však equip sety bych nechal. Kněz boha ochránce poutníků by zrovna mohl mít jen hůl, kutnu, nějaký ten symbol víry a pár zlatých, Kněz boha války nějakou lepší zbroj, atd... Je mi jasné, že to nemá působit moc návodně, ať má každý jaký pantheon chce, prostě jen navodit ten feeling božstev ve fantasy světech. Hned se mi totiž vybaví něco úplně jiného, než u pastýře.
Re: Hra na přání
Téma "proč dělat něco, když je tu X" je věčné a rekurentní a úplně se mi ho nechce znova otevírat, nicméně:
Zkus se zamyslet nad tím, proč za těch pár let, co je dračák v podstatě mrtvý, nevznikly u nás žádné světy pro DnD (ani fandovské, natož vydané tiskem), žádná pořádně zpracovaná dobrodružství a proč se staré komunity rozpadají.
Jinak máš samozřejmě ve všem pravdu a já rozhodně nikomu nebráním v tom, aby hrál DnD.
Zkus se zamyslet nad tím, proč za těch pár let, co je dračák v podstatě mrtvý, nevznikly u nás žádné světy pro DnD (ani fandovské, natož vydané tiskem), žádná pořádně zpracovaná dobrodružství a proč se staré komunity rozpadají.
Jinak máš samozřejmě ve všem pravdu a já rozhodně nikomu nebráním v tom, aby hrál DnD.
Re: Hra na přání
Na to jsem se právě také ptal... Kdo si tu hru přál, kdy bude hotová, jak moc je podobná/odlišná od Dakary. Ale moc odpovědí jsem nedostalEerieBaatezu píše:Prostě se snažím udělat si obrázek, o co tu jde?
(a) Podle mě zastoupit dračák může i Fate. A jeho vydání one-man show nebyla...York píše:Což je přesně důvod, proč se snažím do tvorby zapojit víc lidí. Pokud má nějaká hra alespoň trochu zastoupit dračák, tak to nesmí být one-man show, přesně z těchto důvodů.
(b) Dokud bude na trhu DrD+, DrD 2 či DrD 3, tak o žádném "zastoupení dračáku" vlastně nemůže být řeč. (Čistě logicky.)
Možná proto, že DrD jsme hráli jako mladí kluci a nyní je nám třicet čtyřicet let. Rozprchli jsme se do světa, máme rodiny, závazky a "klučičí" léta se už nevrátí... A současní mladí kluci tráví čas více na počítači (a počítačových online hrách) než na stolním RPG.York píše:Zkus se zamyslet nad tím, proč za těch pár let, co je dračák v podstatě mrtvý, nevznikly u nás žádné světy pro DnD (ani fandovské, natož vydané tiskem), žádná pořádně zpracovaná dobrodružství a proč se staré komunity rozpadají.
Co chci říct je, že důvodů může být mnoho. Každopádně že by mi (nebo mladým klukům dneška) chyběla nějaká pravidla, tak to se v dnešní době říct opravdu nedá.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Ono je zastoupit a zastoupit.Pepa píše:(a) Podle mě zastoupit dračák může i Fate. A jeho vydání one-man show nebyla...
Zastoupit to nemůže, protože je to úplně jiný přístup. Nějaké fate pointy a podobně nejsou zástupcem DrDo formy hraní.
Zastoupit to může akorát tak, že je to na rozdíl od DrDo oficiálně podporovaná hra. Ale to nemá se stylem hraní nic společného.
Čistě logicky právě že ne. Protože DrD+ a DrD 2 jsou opět jinými hrami, než je DrDo.Pepa píše:(b) Dokud bude na trhu DrD+, DrD 2 či DrD 3, tak o žádném "zastoupení dračáku" vlastně nemůže být řeč. (Čistě logicky.)
Re: Hra na přání
Opět - nemyslím si. Je pravda, že jsem Fateu moc nenahrál, ale to jedno oldschoolové prolézání dungeonu, které jsem v něm hrál, mi velmi a velmi dobře připomnělo staré časy...EerieBaatezu píše:Zastoupit to nemůže, protože je to úplně jiný přístup. Nějaké fate pointy a podobně nejsou zástupcem DrDo formy hraní.
Zastoupit to může akorát tak, že je to na rozdíl od DrDo oficiálně podporovaná hra. Ale to nemá se stylem hraní nic společného.
Je rok 2020 a přicházíš kamarádům představit Hru na přání. Ty: "Tohle je zástupce Dračí Doupěte." Oni: "Jaký zástupce? Vždyť přece máme Dračí Doupě 4, ne?"EerieBaatezu píše:Čistě logicky právě že ne. Protože DrD+ a DrD 2 jsou opět jinými hrami, než je DrDo.
Re: Hra na přání
Pokud se mu to podaří, bude to rozhodně lepší, než souačasný stav. Zatím to tak ale není.Pepa píše:Podle mě zastoupit dračák může i Fate.
Re: Hra na přání
Proč pro D&D nevychází české světy?
Protože pro D&D je těch světů oficiálně tolik, že většina hráčů si vystačí s nimi a zbytek si tvoří světy sami.
A co na to Asterion?
Může Fate nahradit DrD?
Jako RPG určitě. Na poli her na hrdiny jsou to supplementy. Ale nemůže ho nahradit z hlediska herního stylu a ducha pravidel. V tom je dost jinde.
Protože pro D&D je těch světů oficiálně tolik, že většina hráčů si vystačí s nimi a zbytek si tvoří světy sami.
A co na to Asterion?
Takže se dá říci, že Asterion je (mimo jiné) česká podpora D&D.Většina RPG her využívá nějaký herní systém. Ten slouží hlavně jako opora pro případy, kdy je zapotřebí nestranného soudce a supluje princip náhody. Samotný herní svět, tedy například Asterion, je kulisou příběhu, o kterou se vypravěč může opřít. Asterion v první řadě podporuje systémy českých RPG (Dračího doupěte a Dračího doupěte Plus), ale je snadno přizpůsobitelný i pro systémy jiné - jako je např. v zahraničí známé Dungeons & Dragons.
Může Fate nahradit DrD?
Jako RPG určitě. Na poli her na hrdiny jsou to supplementy. Ale nemůže ho nahradit z hlediska herního stylu a ducha pravidel. V tom je dost jinde.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Hra na přání
Výzva drdo je "jak tohle uděláme". Operuje se tam se životy a úročnými čísly a lektvary a manou, co má debilní název. Typické je, co já vím, jak vyřešit past, nebo jaké seslat kouzlo. Už si drdo nepamatuju
Výzva dnd4 je "jak tohle uděláme". Operuje se tam se čtverci, encounter pavrami, daily pavrami, posouváním figurek po plánu a tak. Typický problém je "kam si stoupnu, abych měl flanking, bez kterého mám mizerné DPS, a přitom na mě nemohli?" nebo "stojí mi za to pálit daily power? bude bossfight?"
Výzva Fate je "jak tohle uděláme". Operuje se tam s Aspekty, Boosty, Compely, Fate Pointy, Manévry a tak. Typický problém křešení je "jaký aspekt bych vytvořil, abych měl co největší výhodu?"
Když tyhle věci porovnáš, dostaneš jiné hry. I kdybys měl stejný děj:
- Dostali jsme misi a šli do dungu.
- Obešli jsme pasti.
- Bojovali s kostlivci.
- Zabili nekromanta a málem u toho pochcípali.
- Udělali jsme oslavu a trpoš se ožral a nasral knížete.
- Nějací týpci před hostincem staví šibenici a říkají, že je to moderní umění.
atd,
bude ta hra mít u stolu úplně jiný průběh, budou v ní akcentované jiné věci. Odneseš si z ní úplně jiný pocit. I kdyby se stalo přesně to samé(1), i kdyby všechna IC konverzace proběhla stejně, a zápis ze hry na úrovni "a ten pak zaútočil na toho a ten pak zaútočil na tamtoho", ta hra bude prostě jiná.
Nemůžeš nahradit drdo pomocí Fate. Protože součástí toho "je to drdo" je, že mechaniky fungují nějakým způsobem. Ta hra může být kompatibilní, pokud ta, řekněme filozofie, i když to není nejlepší slovo. Můžeš asi nahradit drd dakarou. Ale nemůžeš nahradit drd FC.
To rozhraní, se kterým hráči interagují, ty "páky" pomocí kterých dělají věci, jsou úplně jiné.
(1): což to není moc pravděpodobné
Výzva dnd4 je "jak tohle uděláme". Operuje se tam se čtverci, encounter pavrami, daily pavrami, posouváním figurek po plánu a tak. Typický problém je "kam si stoupnu, abych měl flanking, bez kterého mám mizerné DPS, a přitom na mě nemohli?" nebo "stojí mi za to pálit daily power? bude bossfight?"
Výzva Fate je "jak tohle uděláme". Operuje se tam s Aspekty, Boosty, Compely, Fate Pointy, Manévry a tak. Typický problém křešení je "jaký aspekt bych vytvořil, abych měl co největší výhodu?"
Když tyhle věci porovnáš, dostaneš jiné hry. I kdybys měl stejný děj:
- Dostali jsme misi a šli do dungu.
- Obešli jsme pasti.
- Bojovali s kostlivci.
- Zabili nekromanta a málem u toho pochcípali.
- Udělali jsme oslavu a trpoš se ožral a nasral knížete.
- Nějací týpci před hostincem staví šibenici a říkají, že je to moderní umění.
atd,
bude ta hra mít u stolu úplně jiný průběh, budou v ní akcentované jiné věci. Odneseš si z ní úplně jiný pocit. I kdyby se stalo přesně to samé(1), i kdyby všechna IC konverzace proběhla stejně, a zápis ze hry na úrovni "a ten pak zaútočil na toho a ten pak zaútočil na tamtoho", ta hra bude prostě jiná.
Nemůžeš nahradit drdo pomocí Fate. Protože součástí toho "je to drdo" je, že mechaniky fungují nějakým způsobem. Ta hra může být kompatibilní, pokud ta, řekněme filozofie, i když to není nejlepší slovo. Můžeš asi nahradit drd dakarou. Ale nemůžeš nahradit drd FC.
To rozhraní, se kterým hráči interagují, ty "páky" pomocí kterých dělají věci, jsou úplně jiné.
(1): což to není moc pravděpodobné
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Hra na přání
Imho to musí posoudit až hráči poté, co to zkusí pár měsíců hrát. A na to se k nim ty hry musí dostat v přiměřeně dodělaném stavu a v dostatečně přívětivém kabátě. U Fate se to už asi stalo, takže tam se asi výsledek dozvíme celkem brzo.Sosacek píše:Nemůžeš nahradit drdo pomocí Fate. Protože součástí toho "je to drdo" je, že mechaniky fungují nějakým způsobem. Ta hra může být kompatibilní, pokud ta, řekněme filozofie, i když to není nejlepší slovo. Můžeš asi nahradit drd dakarou. Ale nemůžeš nahradit drd FC.
Re: Hra na přání
Můžeš nahradit, jako můžeš nahradit koukání na film čtením knížky. Obojí jsou věci, co můžeš dělat sám doma. Obojí má příběh.York píše:Imho to musí posoudit až hráči poté, co to zkusí pár měsíců hrát. A na to se k nim ty hry musí dostat v přiměřeně dodělaném stavu a v dostatečně přívětivém kabátě. U Fate se to už asi stalo, takže tam se asi výsledek dozvíme celkem brzo.Sosacek píše:Nemůžeš nahradit drdo pomocí Fate. Protože součástí toho "je to drdo" je, že mechaniky fungují nějakým způsobem. Ta hra může být kompatibilní, pokud ta, řekněme filozofie, i když to není nejlepší slovo. Můžeš asi nahradit drd dakarou. Ale nemůžeš nahradit drd FC.
Ale není to stejné. Ani podobné.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Hra na přání
Souhlas.Sosacek píše: Můžeš nahradit, jako můžeš nahradit koukání na film čtením knížky. Obojí jsou věci, co můžeš dělat sám doma. Obojí má příběh.
Ale není to stejné. Ani podobné.
Ono to, co tady vzniká, je ve skutečnosti od starého dračáku dost daleko. Já jsem se sice původně nechal předsvědčit reakcemi čtenářů, že tahle hra vlastně nic nového nepřináší, ale když došlo na to, jak se hraje, tak začíná vyvěrat na povrch, že to vlastně tak jasné a známé není.
Já ve skutečnosti nedoufám, že se bude hrát stejně jako dračák tak, jak byl napsaný. Já doufám, že se bude hrát hodně podobně tomu, jak spousta lidí dračák skutečně hrála. A že na rozdíl od dračáku u toho nebude potřeba předělat si celá pravidla k obrazu svému.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Zase, já o koze, ty o voze.Pepa píše:Je rok 2020 a přicházíš kamarádům představit Hru na přání. Ty: "Tohle je zástupce Dračí Doupěte." Oni: "Jaký zástupce? Vždyť přece máme Dračí Doupě 4, ne?"
To je jako říct, že náhrada DrDo je DrD2, jenže není. Proč jsem už vysvětloval nahoře.
Nebo jak píše Shadowww
Což je ta samá teze.Může Fate nahradit DrD?
Jako RPG určitě. Na poli her na hrdiny jsou to supplementy. Ale nemůže ho nahradit z hlediska herního stylu a ducha pravidel. V tom je dost jinde.
Nebo jak přesně píše Sosacek...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů