Hra na přání
Moderátor: York
Re: Hra na přání
(Atribut + bonus za odbornost) = (hodnocení dovednosti) v dovednostní verzieerieBaatezu píše:Jak to bude kompatibilní?
Er, snad raději neeerieBaatezu píše:Nějaký anagram Dakary, ne?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Tak pohoda, akorát se tedy atributy budou držet více při zemi, což snad ničemu nevadí?York píše:(Atribut + bonus za odbornost) = (hodnocení dovednosti) v dovednostní verzi
Re: Hra na přání
Nebo Drakkara, to už stejně lidi používajíPepa píše:Mohlo by se tomu říkat třeba RadakaeerieBaatezu píše:Nějaký anagram Dakary, ne?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Když někomu bráním v projití na mého spolubojovníka, proč na to musím mít postih? Vždyť třeba jen stojím se zbraní a štítem a blokuji cestu/bráním se nepřátelským výpadům. To bych spíš měl mít třeba ještě bonus na obranu.
Spíš bych to udělal tak, že když takto bráním, vyhodnotí se to, pokud uspěji, tak se nepříteli nepovedlo dostat k mému spolubojovníkovi, ale stále může klidně zaútočit na mě. Překazil jsem jeho záměr, ale nevzal jsem mu akci! Čili není důvod mít na to postih a tím spíše, že postih odrazuje se o něco takového pokoušet.
A proč postih -4 proti vytahování dýky z bandalíru, nemám mít spíše bonus za to, že maník někam sahá a já ho můžu praštit mečem, abych mu to překazil?
Spíš bych to udělal tak, že když takto bráním, vyhodnotí se to, pokud uspěji, tak se nepříteli nepovedlo dostat k mému spolubojovníkovi, ale stále může klidně zaútočit na mě. Překazil jsem jeho záměr, ale nevzal jsem mu akci! Čili není důvod mít na to postih a tím spíše, že postih odrazuje se o něco takového pokoušet.
A proč postih -4 proti vytahování dýky z bandalíru, nemám mít spíše bonus za to, že maník někam sahá a já ho můžu praštit mečem, abych mu to překazil?
Re: Hra na přání
Protože kdybys žádný postih neměl, tak bys to dělal vždycky, současně s normálním útokem.eerieBaatezu píše:Když někomu bráním v projití na mého spolubojovníka, proč na to musím mít postih?
To jsme nedávno řešili - tohle se vyřeší už ve fázi určování záměrů. Když se protivník rozhodne proběhnout, přestože mu v tom budeš bránit, tak mu úspěchem v protiakci jeho akci zrušíš.eerieBaatezu píše:Spíš bych to udělal tak, že když takto bráním, vyhodnotí se to, pokud uspěji, tak se nepříteli nepovedlo dostat k mému spolubojovníkovi, ale stále může klidně zaútočit na mě. Překazil jsem jeho záměr, ale nevzal jsem mu akci!
To je správně. Protiakci nemáš používat pořád, ale jen když ji potřebuješ. Zrovna včera jsme měli dost velký souboj a protiakčnilo se tam o 106 (protože to bylo fakt potřeba).eerieBaatezu píše:Čili není důvod mít na to postih a tím spíše, že postih odrazuje se o něco takového pokoušet.
Postih máš jen v případě, když se mu snažíš zabánit v tom, aby vůbec vytáhnul dýku z bandalíru. V opačném případě to můžeš využít třeba jako přípravu finty.eerieBaatezu píše:A proč postih -4 proti vytahování dýky z bandalíru, nemám mít spíše bonus za to, že maník někam sahá a já ho můžu praštit mečem, abych mu to překazil?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Jsem to právě přehodnotil a chápu to jinak.
Tzn. takto nejsou potřeba postihy a bude se hlásit více věci, než útočím, protože to je akce bez postihu. Bude to podporovat zajímavější souboje.
To, že chceš někomu znemožnit útok na spolubojovníka znamená, že už nemáš útočnou akci, čili neplatí, že budeš blokovat a současně útočit, čili ten postih přestává dávat smysl.York píše:Protože kdybys žádný postih neměl, tak bys to dělal vždycky, současně s normálním útokem.eerieBaatezu píše:Když někomu bráním v projití na mého spolubojovníka, proč na to musím mít postih?
Zrušíš mu to, že se dostane k spolubojovníkovi, ale pořád na tebe může zaútočit.York píše:To jsme nedávno řešili - tohle se vyřeší už ve fázi určování záměrů. Když se protivník rozhodne proběhnout, přestože mu v tom budeš bránit, tak mu úspěchem v protiakci jeho akci zrušíš.eerieBaatezu píše:Spíš bych to udělal tak, že když takto bráním, vyhodnotí se to, pokud uspěji, tak se nepříteli nepovedlo dostat k mému spolubojovníkovi, ale stále může klidně zaútočit na mě. Překazil jsem jeho záměr, ale nevzal jsem mu akci!
Tzn. takto nejsou potřeba postihy a bude se hlásit více věci, než útočím, protože to je akce bez postihu. Bude to podporovat zajímavější souboje.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Možná ještě elegantněji by to s těmi Atributy a Odbornostmi šlo řešit tak, že by Atributy byly úplně stejně jako předtím a Odbornost znamená, že se nic neodečítá ani nepřičítá k tvému hodu, ale mění to hodnotu opozičního hodu.
Takže se všechno určí úplně stejně, jako v Dovednostní verzi hry, nemusí se šachovat s tím, že atr+odb = stupeň dovednosti, tzn. atributy by musely jet po menší škále, než dovednosti, ale úplně jednoduše by se vzal atribut, proti tomu stupeň dovednosti, nic se nemusí měnit, je to stále intuitivní a Odbornost by akorát zjednodušila obtížnost tím, že by si po hodu Vypravěč odečetl 2.
Takže se všechno určí úplně stejně, jako v Dovednostní verzi hry, nemusí se šachovat s tím, že atr+odb = stupeň dovednosti, tzn. atributy by musely jet po menší škále, než dovednosti, ale úplně jednoduše by se vzal atribut, proti tomu stupeň dovednosti, nic se nemusí měnit, je to stále intuitivní a Odbornost by akorát zjednodušila obtížnost tím, že by si po hodu Vypravěč odečetl 2.
Re: Hra na přání
To mi nepřijde jako dobrej nápad. Přidáš tím práci Vypravěči, ještě víc zneprůhledníš určování obtížnosti (matematicky je to pořád stejné, jen to hráč neuvidí rovnou) a navíc to bude takové divné - že odbornost dává bonus je intuitivní.eerieBaatezu píše:Možná ještě elegantněji by to s těmi Atributy a Odbornostmi šlo řešit tak, že by Atributy byly úplně stejně jako předtím a Odbornost znamená, že se nic neodečítá ani nepřičítá k tvému hodu, ale mění to hodnotu opozičního hodu.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Ještě jsem přemýšlel nad těmi Atributy.
Myslím, že dost chybí DnDčková Wisdomka. Protože znamená Intuici a Sílu Vůle, což jsou zrovna dvě dost důležité věci.
Inteligence pak představuje schopnost se učit a myslet logicky, abstraktně, apod.
Ve Skills & Powers to měli vymyšleno tak, že pro zpřesnění se atributy rozdělily. Takže kdo by to chtěl trochu přesnější, dalo by se udělat:
Fyzička: Síla - kolik zvedne, unese, utlačí, Odolnost - zda dostane rýmu, proti jedům, atd.
Obratnost: Hbitost - hrubá motorika, balanc, atd., Přesnost - jemná motorika, manuální práce
Charisma: Vzhled - má krásná kukadla, Jednání - má schopnost být vyjednavačem, vůdcem.
To Vnímání je pak takové marginální. Bonus ke střelbě je od eye-hand coordination, čili Hbitost a všímavost může být od Wisdom, jako že jsem znalý toho, čeho si mám všímat.
Myslím, že dost chybí DnDčková Wisdomka. Protože znamená Intuici a Sílu Vůle, což jsou zrovna dvě dost důležité věci.
Inteligence pak představuje schopnost se učit a myslet logicky, abstraktně, apod.
Ve Skills & Powers to měli vymyšleno tak, že pro zpřesnění se atributy rozdělily. Takže kdo by to chtěl trochu přesnější, dalo by se udělat:
Fyzička: Síla - kolik zvedne, unese, utlačí, Odolnost - zda dostane rýmu, proti jedům, atd.
Obratnost: Hbitost - hrubá motorika, balanc, atd., Přesnost - jemná motorika, manuální práce
Charisma: Vzhled - má krásná kukadla, Jednání - má schopnost být vyjednavačem, vůdcem.
To Vnímání je pak takové marginální. Bonus ke střelbě je od eye-hand coordination, čili Hbitost a všímavost může být od Wisdom, jako že jsem znalý toho, čeho si mám všímat.
Re: Hra na přání
Zkus vyjmenovat činnosti, na které ti nepasuje žádný ze stávajících atributů a seděla by ti moudrost.eerieBaatezu píše:Myslím, že dost chybí DnDčková Wisdomka. Protože znamená Intuici a Sílu Vůle, což jsou zrovna dvě dost důležité věci.
Re: Hra na přání
Díky Morfinovým komentářům na Kostce, zářně vyčnívajícím z okolního zmaru a beznaděje, mě napadlo řešení, které by mohlo ladně sfouknout jak problém s bonusy za odbornosti, tak problematické přiřazení významu hodnotám atributů.
Klíčové je, uvědomit si, k čemu se to slovní hodnocení vlastně ve hře používá. Základ je věta ve tvaru:
Je to adekvátní výzva pro mistra zloděje.
S tím, že ta stupnice pak jde od začátečníka (1) po velmistra (6). Vtip je v tom, že je to primárně hodnocení obtížnosti, k tomu se to ve hře skutečně běžně používá. V dovednostní verzi je pak výhoda v tom, že to současně představuje i stupnici hodnocení dovedností - to je ale spíš bonus, než základní vlastnost.
Chyba, kterou od začátku při převodu na atributový systém dělám, je tedy nejspíš v tom, že se snažím mermomocí držet stejného pojmenování hodnocení vlastností a obtížností. Díky tomu pak ale nedává smysl buď jedno, nebo druhé.
Řešení tedy nejspíš bude nepojmenovávat vůbec stupně vlastností a pojmenovávat jen obtížnosti. Díky tomu bude jedno, že se za odbornost počítá bonus, protože hodnocení vlastností beztak nebude pojmenované.
Máš trojkovou vlastnost a bonus +2 za odbornost? Součet je 5, což znamená, že pro tebe budou adekvátní výzvy s pětkovou (tedy mistrovskou) obtížností.
Jediný problém je, že pro Class&Level to chce víc než 6 stupňů, zvlášť když už na prvním stupni postavy mohou mít pětky (atribut 3 a +2 za odbornost).
Jsou v zásadě dvě možnosti: buď roztáhnout stupnici, takže vemistrovská obtížnost nebude 6, ale třeba 10 nebo 12. Nebo přidat stupně nad velmistrovskou obtížnost. (A nebo kombinace obého.)
Klíčové je, uvědomit si, k čemu se to slovní hodnocení vlastně ve hře používá. Základ je věta ve tvaru:
Je to adekvátní výzva pro mistra zloděje.
S tím, že ta stupnice pak jde od začátečníka (1) po velmistra (6). Vtip je v tom, že je to primárně hodnocení obtížnosti, k tomu se to ve hře skutečně běžně používá. V dovednostní verzi je pak výhoda v tom, že to současně představuje i stupnici hodnocení dovedností - to je ale spíš bonus, než základní vlastnost.
Chyba, kterou od začátku při převodu na atributový systém dělám, je tedy nejspíš v tom, že se snažím mermomocí držet stejného pojmenování hodnocení vlastností a obtížností. Díky tomu pak ale nedává smysl buď jedno, nebo druhé.
Řešení tedy nejspíš bude nepojmenovávat vůbec stupně vlastností a pojmenovávat jen obtížnosti. Díky tomu bude jedno, že se za odbornost počítá bonus, protože hodnocení vlastností beztak nebude pojmenované.
Máš trojkovou vlastnost a bonus +2 za odbornost? Součet je 5, což znamená, že pro tebe budou adekvátní výzvy s pětkovou (tedy mistrovskou) obtížností.
Jediný problém je, že pro Class&Level to chce víc než 6 stupňů, zvlášť když už na prvním stupni postavy mohou mít pětky (atribut 3 a +2 za odbornost).
Jsou v zásadě dvě možnosti: buď roztáhnout stupnici, takže vemistrovská obtížnost nebude 6, ale třeba 10 nebo 12. Nebo přidat stupně nad velmistrovskou obtížnost. (A nebo kombinace obého.)
Re: Hra na přání
Pak by ještě šlo posunout startovní hodnoty atributů o 1 dolů, tedy by tam byly i nuly. Původně jsem to posouval naopak nahoru s tím, že jsou čísla dostatečně nízká a bez nul to líp vypadá, ale asi to není nepřekonatelný problém. Tím bychom se dostali do rozsahu 0-4 pro startovní postavy (0-2 atributy, +2 za odbornost).
Další možnost je dávat za odbornost jen +1. Opět by to vedlo k nižším číslům, ale nevím, jestli by to pak nepůsobilo nedostatečně. I když, asi je to otázka zvyku...
Co se přiřazení popisu jednotlivým stupňům obtížnosti týče: Nejvíc se mi asi nakonec líbí varianta nechat stejnou stupnici jako v dovednostní verzi, tedy od 0 (zelenáč) po 6 (velmistr) s tím, že obtížnosti nad 6 existují, ale jsou prostě nadlidské a označují se už jen čísly (7, 8, atd.).
Další možnost je dávat za odbornost jen +1. Opět by to vedlo k nižším číslům, ale nevím, jestli by to pak nepůsobilo nedostatečně. I když, asi je to otázka zvyku...
Co se přiřazení popisu jednotlivým stupňům obtížnosti týče: Nejvíc se mi asi nakonec líbí varianta nechat stejnou stupnici jako v dovednostní verzi, tedy od 0 (zelenáč) po 6 (velmistr) s tím, že obtížnosti nad 6 existují, ale jsou prostě nadlidské a označují se už jen čísly (7, 8, atd.).
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Kdyby byla stupnice 1-6 pro lidi, tak čemu by odpovídaly další stupně? Takový kroll nebo pořádný medvěd kodiak by měli fyzičku kolik? Když lidi mají 1-6, oni by museli mít třeba okolo 10-14, a takový obr nebo drak?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hra na přání
A co se na fyzičku jako speciální vlastnost prostě vykašlat a dávat jen nějaký účelový bonus nebo postih za velikost tam, kde to má smysl? Ono to totiž se silou přestane velmi rychle vycházet, jakmile dojde na praktické aplikace. Třeba jen málo dospělých slonů je schopné utáhnout Concorde, ale někteří lidé toho schopni jsou, přitom ani jeden z těchto lidí nemá ani tunu.
Při silových soutěžích jsou někteří lidé schopni přetáhnout tažné koně.
Stejně tak pokud jde o vzpírání a nošení - podle většiny pravidel není průměrný člověk schopen nést objekt odpovídající jeho váze a pokud ano, tak ne příliš rychle a příliš daleko, přitom když si průměrný člověk šikovně naloží jiného člověka, dokáže s ním klusat několik set metrů, ale ten samý člověk bude mít po pár metrech pomalé chůze potíže s mnohem lehčím pytlem cementu, pokud ho jen vezme do rukou.
Úplně klidně bych se na tyhle silové záležitosti vykašlal, kolikrát to je ve hře potřeba?
Při silových soutěžích jsou někteří lidé schopni přetáhnout tažné koně.
Stejně tak pokud jde o vzpírání a nošení - podle většiny pravidel není průměrný člověk schopen nést objekt odpovídající jeho váze a pokud ano, tak ne příliš rychle a příliš daleko, přitom když si průměrný člověk šikovně naloží jiného člověka, dokáže s ním klusat několik set metrů, ale ten samý člověk bude mít po pár metrech pomalé chůze potíže s mnohem lehčím pytlem cementu, pokud ho jen vezme do rukou.
Úplně klidně bych se na tyhle silové záležitosti vykašlal, kolikrát to je ve hře potřeba?
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů