[RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
Tato hra mne trochu zklmala. Čekal jsem od ni asi příliš.
Takto na mne vypdla desková hra s příliš složitými a docela systemove nevyvazenymi pravidly.
Výhody jsou nevyvazene. Hru mohu projít aniž bych mohl cokoliv ovlivnit.
Proste by to možná chtělo uložit do šuplíku a za par let se k tomu vrátit.
Takto na mne vypdla desková hra s příliš složitými a docela systemove nevyvazenymi pravidly.
Výhody jsou nevyvazene. Hru mohu projít aniž bych mohl cokoliv ovlivnit.
Proste by to možná chtělo uložit do šuplíku a za par let se k tomu vrátit.
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
@johnjarik: ??? To jako vážně? Mohl bys to, prosím, trochu rozepsat...?
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
U téhle hry ... pokud na ni pohlednu jako na deskovku, by bylo fajn, kdyby obsahovala známý Ci neznámý balík kamenu z nichž se skládá mapa.
Musely by se například zachovávat hrany země a more nebo zrcadla.
V současném stavu je vše na libovuli vypravěče. Tak když da do hry jen Maly ostrůvek, tak se hráči unudi krizovanim more.
Případně bych jako autor využil jenga veze. Výška veze by reprezentovala Vzpouru - kdy posádka přestane kapitána poslouchat.
Prohry v námořních bitvách by nutili hráče dělat loď deravejsi.
Poklady by znamenali přidání kostek. Což vytváří loď nestabilnejsi, ale zároveň je spise kam sahat.
Oprava lodi by pak byla reprezentována vystavením Nové veze.
Tolik na ukázku, jak by se mi hra vice zamlouvala.
Musely by se například zachovávat hrany země a more nebo zrcadla.
V současném stavu je vše na libovuli vypravěče. Tak když da do hry jen Maly ostrůvek, tak se hráči unudi krizovanim more.
Případně bych jako autor využil jenga veze. Výška veze by reprezentovala Vzpouru - kdy posádka přestane kapitána poslouchat.
Prohry v námořních bitvách by nutili hráče dělat loď deravejsi.
Poklady by znamenali přidání kostek. Což vytváří loď nestabilnejsi, ale zároveň je spise kam sahat.
Oprava lodi by pak byla reprezentována vystavením Nové veze.
Tolik na ukázku, jak by se mi hra vice zamlouvala.
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
Tak tohle samozřejmě žádný vypravěč neudělá... To by bylo stejné jako kdyby dal hráčům obrovský prázdný dungeon nebo kdyby s nimi chtěl hrát příběh bez zápletky...johnjarik píše:V současném stavu je vše na libovuli vypravěče. Tak když da do hry jen Maly ostrůvek, tak se hráči unudi krizovanim more.
Mimochodem pamatujete na kreslení mapy pod širým nebem v DrD? Pěkně na hexovém papíře, kde PJ na některé hexy předem umístí určitá setkání a postavy tak mohou prozkoumávat krajinu a současně při tom kreslit mapu...? Tato hra je v podstatě totéž, ale v mnohem lepší podání, mnohem lepším settingu a vlastně i s mnohem lepšími pravidly. Takže mě vlastně napadá, že bylo-li DrD PPP RPG, pak je RPG i tato hra
A ty bys teda přidal jenga věž se spoustou dalších pravidel navíc? Já ti nevím...johnjarik píše:Takto na mne vypdla desková hra s příliš složitými a docela systemove nevyvazenymi pravidly.
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
Ale pravidla to nerikaji. Jaky je vhodny pomer mezi sousi a morem.
Kolik ma byt na hracim planu (ktery je nadimenzovan) zrcadel a kolik mest a chramu.
U hry, ktera je omezena casem (nebo velikosti), by neco takoveho asi melo byt.
Ta jenga vez byl napad, jak tu hru obohatit. MOzna, kdyzby se zacalo od toho a ustredni myslenky - ala Poison'd, ... tak by hra byla PRO MNE zajimavejsi.
Kolik ma byt na hracim planu (ktery je nadimenzovan) zrcadel a kolik mest a chramu.
U hry, ktera je omezena casem (nebo velikosti), by neco takoveho asi melo byt.
Ta jenga vez byl napad, jak tu hru obohatit. MOzna, kdyzby se zacalo od toho a ustredni myslenky - ala Poison'd, ... tak by hra byla PRO MNE zajimavejsi.
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
A to, že hráč rozhoduje a určuje, co bude podnikat a jaké akci se chce dané kolo věnovat, ovlivňování není? Vždyť hráč se rozhoduje, kam zamířit do neznáma a kde se bude snažit objevit nové krajiny. To je hlavní podstata hry. Hra sama neurčuje, kam hráč bude chtít plout.johnjarik píše:Hru mohu projít aniž bych mohl cokoliv ovlivnit.
Ano, možná nejsou vyvážená. To se ověří až testováním. Tak už to u RPG kuchyně bývá, že není čas vše domyslet a hlavně hry pořádně otestovat. Doporučoval bych ti si kuchyni také vyzkoušet, ať víš, jaké to je.johnjarik píše:... nevyvazenymi pravidly
Ta hra by pak ale bylo úplně o něčem jiném a jmenovala by se nejspíše Bounty. Hra by byla více o hraní si s jenga věří, než o příběhu a objevování světů. A téma by pak bylo druhořadé. Nejspíš by ani neměla mapu, jen kartičky událostí. Protože buď je uprostřed stolu ve středu pozornosti mapa, nebo jenga věž. Obojí se tam nevejde.johnjarik píše:...využil jenga veze
Takže bys vytvořil úplně jinou hru o něčem úplně jiném? Škoda, že jsi se nezkusil zúčastnit RPG kuchyně. Byl bych zvědavý, jak by tvá hra vypadala.johnjarik píše:Ta jenga vez byl napad, jak tu hru obohatit. MOzna, kdyzby se zacalo od toho a ustredni myslenky - ala Poison'd
V tom je právě kouzlo hry. Jasně, že dílky jsem také uvažoval a s počítám s nimi do čistě deskové verze. Ale možnost připravění mapy od vypravěče mi přijde skvělá. Protože to, jak je mapa uspořádáná, je vlastně zápletkou. A skvělý vypravěč hráčům připraví skvělou zápletku. O poměru pevniny, moře, nebo daného počtu míst vůbec nejde. Jde o myšlenku o čem přesně hra bude, se kterou přijde vypravěč, a té pak bude odpovídat svět.johnjarik píše:V současném stavu je vše na libovuli vypravěče. Tak když da do hry jen Maly ostrůvek, tak se hráči unudi krizovanim more. ... Ale pravidla to nerikaji. Jaky je vhodny pomer mezi sousi a morem.
Kolik ma byt na hracim planu (ktery je nadimenzovan) zrcadel a kolik mest a chramu.
U náhodné tvorby mapy s dílky mi přijde pravděpodobnější, že dojde k nějakému průšvyhu, kdy se dlouho nebude moci něco najít, protože budou padat špatné dílky. Ale že by nikdy nebylo co objevovat, to nehrozí. Stačí se podívat na mapu známého světa na začátku doby objevů a každému hned dojde, že stačí plout podél pobřeží Afriky a k nějakým neznamým končimám půjde vždy s jistotou doplout.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
zdravim,
vkladam sve hodnoceni RPG kuchyne. Je zalozene na verzi poslane do souteze a neodrazi aktualni zmeny. Rovnez jsem necetl toto vlakno, abych si zachoval objektivitu. Je mozne, ze rada vytek v mem hodnoceni uz byla vyresena nebo osvetlena. Muze se stat, ze hodnoceni vychazi z toho, ze jsem neco spatne pochopil. Bohuzel nebudu mit moc casu procitat reakce na toto hodnoceni a pokud bude nekde mit potrebuju neco vyresit at mi radeji posle PM.
Terra incognita
Nápad, atmosféra a celkový dojem
Hra na mě působí jako zvláštní míšenec mezi deskovou hrou a hrou na hrdiny. Bohužel je v každé z těchto dvou stránek příliš nevýrazná a jako kombinace nepůsobí dostatečně zábavně. Na deskovou hru je málo kompetitivní, strategická a taktická. Pro potřeby RPG obsahuje až příliš jednoduché postavy a omezený plochý děj. Podle mě by nejvíce hře prospělo rozvedení do plnohodnotné deskovky a vynechání RPG prvků. Námořnická a pirátská RPG se těší mé oblibě a jsem rád, že se někdo tohoto tématu zhostil.
3
Hratelnost a provedení
V jádru se podle mě jedná spíše o deskovou hru s poměrně bohatým repertoárem různorodých pravidel, které bude nutné řádně odladit a vysvětlit. Dokonce bych řekl, že spousta pravidel nemá pro hru příliš velký význam a zbytečně ji znepřehledňuje a komplikuje.
I když se zaměříme na deskoherní tvář Terra incognita, opět se dostáváme k určité rozpolcenosti. Nejedná se ani hru explorativního, ale ani taktického typu. Příkladem průzkumných her může být třeba Arkham horror, Vlaďův Mage Knight nebo stolní Warcraft. Aby se hra mohla řadit do této kategorie, musela by nabízet mnohem pestřejší repertoár divů a zajímavostí, které můžou hráči objevit. Na taktickou hru jsou pravidla roztříštěná, nepředvídatelná, obsahují velký prvek náhody. Zkrátka hůře se v ní odhadují taktické důsledky tahů. Dále je zde problém s nestranností vypravěče a otázkou spravedlnosti jeho rozhodnutí obzvláště, pokud se hraje především na vítězství.
2
Ucelenost, srozumitelnost a podání
Dle mého mínění jsou pravidla a mechanismy poměrně dobře popsány. To, že si moc dobře nedovedu představit, jak bych odehrál sezení, je dáno spíše tím, jak jsou navrženy mechanismy. Každopádně bych místy ocenil příklady. Asi nejvíce v RP částech hry.
3
Zapojení ingrediencí
Velmi se mi líbilo zapojení osudu postavy do herních mechanismů. Růžice do hry zapadne dobře tématicky, ale je zábavně použita i v mechanismech. Využití dalších ingrediencí je o malinko slabší. Zrcadlové moře bych považoval vyloženě za oslí můstek.
3
vkladam sve hodnoceni RPG kuchyne. Je zalozene na verzi poslane do souteze a neodrazi aktualni zmeny. Rovnez jsem necetl toto vlakno, abych si zachoval objektivitu. Je mozne, ze rada vytek v mem hodnoceni uz byla vyresena nebo osvetlena. Muze se stat, ze hodnoceni vychazi z toho, ze jsem neco spatne pochopil. Bohuzel nebudu mit moc casu procitat reakce na toto hodnoceni a pokud bude nekde mit potrebuju neco vyresit at mi radeji posle PM.
Terra incognita
Nápad, atmosféra a celkový dojem
Hra na mě působí jako zvláštní míšenec mezi deskovou hrou a hrou na hrdiny. Bohužel je v každé z těchto dvou stránek příliš nevýrazná a jako kombinace nepůsobí dostatečně zábavně. Na deskovou hru je málo kompetitivní, strategická a taktická. Pro potřeby RPG obsahuje až příliš jednoduché postavy a omezený plochý děj. Podle mě by nejvíce hře prospělo rozvedení do plnohodnotné deskovky a vynechání RPG prvků. Námořnická a pirátská RPG se těší mé oblibě a jsem rád, že se někdo tohoto tématu zhostil.
3
Hratelnost a provedení
V jádru se podle mě jedná spíše o deskovou hru s poměrně bohatým repertoárem různorodých pravidel, které bude nutné řádně odladit a vysvětlit. Dokonce bych řekl, že spousta pravidel nemá pro hru příliš velký význam a zbytečně ji znepřehledňuje a komplikuje.
I když se zaměříme na deskoherní tvář Terra incognita, opět se dostáváme k určité rozpolcenosti. Nejedná se ani hru explorativního, ale ani taktického typu. Příkladem průzkumných her může být třeba Arkham horror, Vlaďův Mage Knight nebo stolní Warcraft. Aby se hra mohla řadit do této kategorie, musela by nabízet mnohem pestřejší repertoár divů a zajímavostí, které můžou hráči objevit. Na taktickou hru jsou pravidla roztříštěná, nepředvídatelná, obsahují velký prvek náhody. Zkrátka hůře se v ní odhadují taktické důsledky tahů. Dále je zde problém s nestranností vypravěče a otázkou spravedlnosti jeho rozhodnutí obzvláště, pokud se hraje především na vítězství.
2
Ucelenost, srozumitelnost a podání
Dle mého mínění jsou pravidla a mechanismy poměrně dobře popsány. To, že si moc dobře nedovedu představit, jak bych odehrál sezení, je dáno spíše tím, jak jsou navrženy mechanismy. Každopádně bych místy ocenil příklady. Asi nejvíce v RP částech hry.
3
Zapojení ingrediencí
Velmi se mi líbilo zapojení osudu postavy do herních mechanismů. Růžice do hry zapadne dobře tématicky, ale je zábavně použita i v mechanismech. Využití dalších ingrediencí je o malinko slabší. Zrcadlové moře bych považoval vyloženě za oslí můstek.
3
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
Vývoj hry pokračuje. Pracuji na ní jako na čisté deskovce. Přihlásil jsem jí do soutěže Czech Board Games. Ale jsem teprve na začátku velmi dlouhého vývoje, než se uvidí, co z toho bude. Bude to chtít ještě hodně práce, než hra bude tak dotažená a skvěle hratelná, jako některé jiné super hry, které v té soutěži vystupují.
Velmi bych uvítal testery, pokud by náhodou měl někdo zájem. Ať už ve formě hraní přes fórum, nebo u stolu nejspíše v Praze.
Velmi bych uvítal testery, pokud by náhodou měl někdo zájem. Ať už ve formě hraní přes fórum, nebo u stolu nejspíše v Praze.
Naposledy upravil(a) Tindo dne 31. 3. 2014, 16:56, celkem upraveno 1 x.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
Palec nahoru! Budeme držet palce, ať to vyjde. Téma máš hrozně silné (jak jsem psal, spíná čudlík chlapecké nadšení z objevování neznámých dálek) a jako deskovka určitě může velmi dobře fungovat. Úplně si umím představit ty pěkné dílky ke skládání a figurky plachetnic.Tindo píše:Vývoj hry pokračuje. Pracuji na ní jako na čisté deskovce.
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
Presne to som si pomyslel ked som to minuly rok cital.
Zaujimava doskovka, len skoda tych nevydarenych RPG prvkov v zmysle: Nejak si to vyrieste
Tiez drzim palec, dobre premyslene to moze byt fakt dobree
Zaujimava doskovka, len skoda tych nevydarenych RPG prvkov v zmysle: Nejak si to vyrieste
Tiez drzim palec, dobre premyslene to moze byt fakt dobree
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: [RPG Kuchyně 2013] Terra incognita
Moc děkuji za podporu.
S Morechem jsem domluvený na testovací hraní nejnovějšího prototypu v pondělí 14. dubna od 15,30 v Mephitu. Kdyby se chtěl někdo připojit, rád ho uvítám.
S Morechem jsem domluvený na testovací hraní nejnovějšího prototypu v pondělí 14. dubna od 15,30 v Mephitu. Kdyby se chtěl někdo připojit, rád ho uvítám.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů