[RPG Kuchyně 2011] Zkazky
Re: [RPG Kuchyně 2011] Zkazky
chtěl jsem odpovědět dřív, ale nic mě nenapadalo, až teď. Trochu jsem přemýšlel nad svými nápady do her, až jsem se dostal zpět ke zkazkám. Trochu se ododvážním, když se ti něco (ne)bude líbit, tak ber/nech být.
Konflikt, je situace, kterou může vyvolat svým vyprávěním kdokoliv. Může tak postavit sebe nebo jinou postavu do (ne)výhodné situace. Pokud se mu nikdo nepostaví tak se stane to co řekne + má (každý vítěz konfliktu) právo nakreslit to co se stalo nebo viděl. Pokud se mu někdo postaví, tak nastává předhánění, a vítěz získá od GM jeden bod.
(nakreslené věci jsou pak nepopíratelné fakty - samozřejmě okolnosti se mohou měnit vždy, ale daná nakreslená věc je symbolem toho co se stalo a je to bráno za bernou minci)
Samotné předhánění je takové "licitování". Ten kdo vylicituje více zvednutí, tak vyhrává konflikt. Pokud je mezi hráči remíza, rozhoduje GM a hod mincí. Když hráči zvedají (vypravují) mohou přitom podpořit jakoukoliv verzi předchozího kandidáta, nebo příjít se svojí orginální. za zvednutí se počítá:
Na konci konfliktu bere vítěz celý bank a může jej rozdělit podle svojí vůle s tím, že:
Pokud se rozhodne někoho vychválit, pak vychvalovaný hráč získává jednu přízeň a zároveň vítěz konfliktu si může zahojit jednu ránu nebo obnovit rys.
Kdykoliv hráči obdrží přízeň, mohou si místo jedné přízně obnovit rys (jednou za vyhodnocení). Hráči obdrží přízeň v následujících situacích:
Co tedy navrhuji v kostce:
- Kreslí se jen pokud se hráči shodnou. Samotné kreslení přidává jedno zvednutí v předhánění, nebo umožňuje tvarovat příběh.
- Rýmování nevyhrává konflikt, ale můžeš si tak přidávat zvednutí. Veršovaný příběh, je o dost krásnější.
- možnost pochválit hráče za dobré nápady taky nemusí být k zahození
Je to možná trochu "přebonusované", a snažil jsem se zajistit "flow" přízně a obnovování zdrojů, ale nemusíš brát vše (kdo ví jak by to v konkrétní hře vypadalo). Třeba tě některé věci inspirují, nebo nasměrují někam, kam se ti to bude líbit :-) Nechtělo se mi už dělat příklady, ale pokud budeš chtít, nebo ty fráze nebudou jasné, tak klidně něco splácám.
Konflikt, je situace, kterou může vyvolat svým vyprávěním kdokoliv. Může tak postavit sebe nebo jinou postavu do (ne)výhodné situace. Pokud se mu nikdo nepostaví tak se stane to co řekne + má (každý vítěz konfliktu) právo nakreslit to co se stalo nebo viděl. Pokud se mu někdo postaví, tak nastává předhánění, a vítěz získá od GM jeden bod.
(nakreslené věci jsou pak nepopíratelné fakty - samozřejmě okolnosti se mohou měnit vždy, ale daná nakreslená věc je symbolem toho co se stalo a je to bráno za bernou minci)
Samotné předhánění je takové "licitování". Ten kdo vylicituje více zvednutí, tak vyhrává konflikt. Pokud je mezi hráči remíza, rozhoduje GM a hod mincí. Když hráči zvedají (vypravují) mohou přitom podpořit jakoukoliv verzi předchozího kandidáta, nebo příjít se svojí orginální. za zvednutí se počítá:
- položí 1 přízeň do banku a řeknou svou verzi. (dá se omezit na 1x, 2x, 3x za jeden konflikt)
- zarýmují své vyprávění
- použijí ve vyprávění nějaký svůj rys (zároveň pokud vyhrají, tak si jej odškrtnou)
- odkáží se ve vyprávění na už nakreslený obrázek (1 za hru)
- použijí frázi "Všichni se shodneme, že..." (1 za konflikt)
- použijí důkaz (tím konflikt automaticky vyhrávají)
Na konci konfliktu bere vítěz celý bank a může jej rozdělit podle svojí vůle s tím, že:
- každý hráč, který byl na vítězné straně a nedostal ani jednu přízeň si může obnovit jeden rys, nebo zahojit jednu ránu zdarma.
- Vítěz může odmítnout bonusovou přízeň od GM a použít frázi "Jak jsme viděli, tak..."
- Hráči na prohrané straně si mohou obnovit jeden rys (jednou za hru)
Pokud se rozhodne někoho vychválit, pak vychvalovaný hráč získává jednu přízeň a zároveň vítěz konfliktu si může zahojit jednu ránu nebo obnovit rys.
Kdykoliv hráči obdrží přízeň, mohou si místo jedné přízně obnovit rys (jednou za vyhodnocení). Hráči obdrží přízeň v následujících situacích:
- Vítěz konfliktu bere celý bank a dostává bonusový bod přízně od GM
- Hráči na vítězné straně mohou obdržet přízeň od vítěze
- Hráč řekne něco, co pobaví ostatní, udělá scénku, nebo způsobí veselí tak mu mohou ostatní hráči nebo GM udělit jeden bod přízně. (bez ohledu na výsledek konfliktu)
- Jednou za hru, může každý hráč říct "To se mi líbí" a jiný hráč dostane jeden bod přízně. (bez ohledu na výsledek konfliktu)
Co tedy navrhuji v kostce:
- Kreslí se jen pokud se hráči shodnou. Samotné kreslení přidává jedno zvednutí v předhánění, nebo umožňuje tvarovat příběh.
- Rýmování nevyhrává konflikt, ale můžeš si tak přidávat zvednutí. Veršovaný příběh, je o dost krásnější.
- možnost pochválit hráče za dobré nápady taky nemusí být k zahození
Je to možná trochu "přebonusované", a snažil jsem se zajistit "flow" přízně a obnovování zdrojů, ale nemusíš brát vše (kdo ví jak by to v konkrétní hře vypadalo). Třeba tě některé věci inspirují, nebo nasměrují někam, kam se ti to bude líbit :-) Nechtělo se mi už dělat příklady, ale pokud budeš chtít, nebo ty fráze nebudou jasné, tak klidně něco splácám.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Re: [RPG Kuchyně 2011] Zkazky
Fííííha. Trochu se připravuju na sobotní hru. Bude to pěkně v kostýmech a s rekvizitama. Zatím bych to chtěl co nejjednodužší a rychlé. Takže to licitování prozatím vynechám. S frázema si samozřejmě pohraju a odměňování tam taky bude. Zárověň bych chtěl ale co nejvíc věcí vyházet, aby z toho zůstalo jen to nejnutnější a dalo se hrát třeba na vejletě atak...
Co mě napadlo je:
Řekněte mi, na co se můžu těšit. říká hostitel před zahájením hry. Hráči pak říkají dvě tři věci(...bortící se hradby, závoj pro ošklivou nevěstu, honička v roji asteroidů...) co je napadne a hostitel si to zapíše. Dané věci se pak musí oběvit v příběhu.
Pěkné, ale víte že...Každý hráč si tajně vylosuje jiného hráče(pokud je jich víc tak klidně dva) na kterého zná nějakou špínu: špína funguje jako důkaz, ale pouze proti tomuto hráči a navíc ho uvede v nemilost(odškrtne si všechny rysy(pokud má odškrtlý může si za něj udělat druhý odškrtnutí a bude ho dobíjet dvakrát), nebo za každý neodškrtnutý zaplatí jednu přízeň. Špínu na hráče který je "nathu"můžeš vynést i pokud nejsi v konfliktu nebo pokud jsi už vyřazen. U špíny vidím možnost tajného vydírání.
Být tebou bych mlčelje takové varování a výzva k tajnému jednání ohledně špíny.
Co mě napadlo je:
Řekněte mi, na co se můžu těšit. říká hostitel před zahájením hry. Hráči pak říkají dvě tři věci(...bortící se hradby, závoj pro ošklivou nevěstu, honička v roji asteroidů...) co je napadne a hostitel si to zapíše. Dané věci se pak musí oběvit v příběhu.
Pěkné, ale víte že...Každý hráč si tajně vylosuje jiného hráče(pokud je jich víc tak klidně dva) na kterého zná nějakou špínu: špína funguje jako důkaz, ale pouze proti tomuto hráči a navíc ho uvede v nemilost(odškrtne si všechny rysy(pokud má odškrtlý může si za něj udělat druhý odškrtnutí a bude ho dobíjet dvakrát), nebo za každý neodškrtnutý zaplatí jednu přízeň. Špínu na hráče který je "nathu"můžeš vynést i pokud nejsi v konfliktu nebo pokud jsi už vyřazen. U špíny vidím možnost tajného vydírání.
Být tebou bych mlčelje takové varování a výzva k tajnému jednání ohledně špíny.
Re: [RPG Kuchyně 2011] Zkazky
Nuž včera odehráno.
K čemu jsme dospěly? Nu fráze se nijak neujaly. Příběh byl roztrhaný. Zpětná vazba plodná:
1) Opravdu je lepší když je jeden vypravěč a dává volnost ostatním hráčům, než když může vyprávět kdokoli. Ačkoli jsem hrál s výceméně zkušenými hráči, střídavě vést hru nedokázali.
2)Důležité je přejít vždy co nejdřív do vtažení do děje. Hra je jinak příliš roztáhlá a nekonzistentní.
3)Mechanika rozhodování je třeba upravit a to tak, že vítěz konfliktu má automaticky do dalšího konfliktu jakoby svědka navíc. Bude tak častěji docházet k soubojům a lidi se budou snažit vyprávět co nejdřív namísto aby vyčkávali.
4)Gradování v konfliktu je ubíjející, proto asi nebude povoleno po tom co oba napíšou báseň dopisovat další básně na získání výhody.
5)Obrázek se pro další popisy musí stát významným prvkem vyprávění.
6)Rysy stačí pouze tři. Dobíjí se svědectvím, jak psal Jonka.
7)Každý hráč má darovací minci, kterou může věnovat jinému hráči pokud řekne něco co se mu líbí.
8 )Vypravěč bude moct dávat "svědectví" pokud někdo do svého popisu výrazněji zařadí prvky předem dohodnutého žánru.(hráč tím vlastně splní hostitelovu vizi)
9)Vypravěč může nastolit výchozí situaci konfliktu a slovy hostitele řekně svá očekávání(určí okolo jakého prvku chce aby se popisy motaly) a vhodí jednu minci do banku. Kdo vyhraje a přitom splní očekávání získává i tuto minci.
10)Je navržen nový způsob řešení soubojů. Snad bude dynamičtější.
K čemu jsme dospěly? Nu fráze se nijak neujaly. Příběh byl roztrhaný. Zpětná vazba plodná:
1) Opravdu je lepší když je jeden vypravěč a dává volnost ostatním hráčům, než když může vyprávět kdokoli. Ačkoli jsem hrál s výceméně zkušenými hráči, střídavě vést hru nedokázali.
2)Důležité je přejít vždy co nejdřív do vtažení do děje. Hra je jinak příliš roztáhlá a nekonzistentní.
3)Mechanika rozhodování je třeba upravit a to tak, že vítěz konfliktu má automaticky do dalšího konfliktu jakoby svědka navíc. Bude tak častěji docházet k soubojům a lidi se budou snažit vyprávět co nejdřív namísto aby vyčkávali.
4)Gradování v konfliktu je ubíjející, proto asi nebude povoleno po tom co oba napíšou báseň dopisovat další básně na získání výhody.
5)Obrázek se pro další popisy musí stát významným prvkem vyprávění.
6)Rysy stačí pouze tři. Dobíjí se svědectvím, jak psal Jonka.
7)Každý hráč má darovací minci, kterou může věnovat jinému hráči pokud řekne něco co se mu líbí.
8 )Vypravěč bude moct dávat "svědectví" pokud někdo do svého popisu výrazněji zařadí prvky předem dohodnutého žánru.(hráč tím vlastně splní hostitelovu vizi)
9)Vypravěč může nastolit výchozí situaci konfliktu a slovy hostitele řekně svá očekávání(určí okolo jakého prvku chce aby se popisy motaly) a vhodí jednu minci do banku. Kdo vyhraje a přitom splní očekávání získává i tuto minci.
10)Je navržen nový způsob řešení soubojů. Snad bude dynamičtější.
Re: [RPG Kuchyně 2011] Zkazky
gratulace k prvním u testu :)
Vedeš to jinam, než bych čekal, ale i právě proto se mi to líbí. Zařazení "larpových" prvků a proto i zjednodušení hry zní dobře.
Vedeš to jinam, než bych čekal, ale i právě proto se mi to líbí. Zařazení "larpových" prvků a proto i zjednodušení hry zní dobře.
Tohle se mi líbí. bod 7 samozřejmě taky :)8 )Vypravěč bude moct dávat "svědectví" pokud někdo do svého popisu výrazněji zařadí prvky předem dohodnutého žánru.(hráč tím vlastně splní hostitelovu vizi)
Tohle je těžké, nenapadá mě nic. Mě příjde ale samotné kreslení jako zábava. Co třeba, že pokud chceš zapojit obrázek, tak můžeš začínat vyprávění/hádku.5)Obrázek se pro další popisy musí stát významným prvkem vyprávění.
Těším se.10)Je navržen nový způsob řešení soubojů. Snad bude dynamičtější.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů