[RPG Kuchyně 2011] Zrození řádu

RPG Kuchyně proběhla 18.2.–6.3.2011
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2011] Zrození řádu

Příspěvek od boubaque »

Zrození řádu

Obrázek

Právě na úsvitu věků bohové stvořili svět. Nyní bohové světu spravedlivě vládnou. Není podstatné, zda jsou to titíž bohové, podstatné je, že byla narušena pravidelnost světa, řád. A aby kosmos neupadl v chaos, museli se bohové vypravit řád znovu nastolit, napravit. A my tento příběh vyprávíme. A nelze vyprávět nepravdivě či nesprávně, neboť mýtus není minulost, bohové napravují řád světa právě teď, mýtus se naplňuje skrze naše vyprávění.

Protože pravda není daná — pravda se děje.


Odkaz na stažení (PDF, 550 kb), soutěžní verze
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: [RPG Kuchyně 2011] Zrození řádu

Příspěvek od zyt »

Jen sem to stručně prolítl a moc se líbí. Hry takovýho typu sem chtěl u ohně hrát už dřív.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [RPG Kuchyně 2011] Zrození řádu

Příspěvek od Antharon »

je to moc pekné buobaqueu (mne sa to nové skloňovanie tak páči :P), dúfam, že si to na slezine niekedy v noci dáme ako krátke intermezzo :)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Chors
Příspěvky: 91
Registrován: 5. 7. 2009, 03:39

Re: [RPG Kuchyně 2011] Zrození řádu

Příspěvek od Chors »

Povedlo se ti to doufam že někoho přesvědčím ke zkušební hře, líbí se mi ta možnost že se dá vytvořit celý panteon bohů a jen si vybírat který zrovna kde co dělá a počet postav není závislí na počtu hráčů. :clap:
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

[RPG Kuchyně 2011] Zrození řádu - Komentář

Příspěvek od Tindo »

Zrození řádu je velmi povedená hra.

Velkou předností je provázání hry a atmosféry při hraní. Hra kolem ohniště jistě musí zapůsobit na každého.

Líbí se mi pojetí vyprávění a to, jak se mohou mezi sebou lišit, i když se jedná o stejnou událost, jistě velmi dobře umožňuje používat bez starostí pohledy do minulosti i budoucnosti. Téma hry je moc šikovně zvoleno, aby mohla být bez problémů využita tato technická ingredience.

Velice moc se mi líbí systém vyhodnocování pomocí kamenů dvou barev. Je to ve své jednoduchosti geniální.

Musím se přiznat, že na první nakouknutí do hry na mě Zrození řádu prakticky vůbec nezapůsobilo. Až po podrobném začtení do hry později, se to změnilo. Přičítám to nejasnosti úvodu, kdy je jen naznačen děj, ale není napsáno, co přesně od hry očekávat. Kdyby tam byly zdůrazněny přednosti hry, byla by tak aspoň pro mne lákavější i při pouhém rychlém nakouknutí.

V pravidlech jsem narazil na jednu nejasnost. Jak se určuje, kdo je zrovna správce ohně? Ještě jsem si po přečtení hry několikrát samostatně prolétl sloupeček pravidel, jestli jsem to tam jen nepřehlédl, ale nenašel jsem to. Jestli to tam někde v pravidlech uvedeno je a já jsem jen slepý, tak se moc omlouvám.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2011] Zrození řádu

Příspěvek od Kelton »

K téhle hře nemám moc co dodat. Líbí. Pravidla jednoduše nezáludná, námět taky fajn.

Vyzdvyhl bych jenom zpracování. Za to máš v mém soukromém počítání velké plus. Zrození se četlo mnohem líp, než některé 4stránkové hry, a mám dojem že po jednom přečtení vím vše podstatné a není potřeba dohledávat další detaily. :clap:

Nevím jestli podobně půjde podat i nějaká složitější hra, ale každopádně pro mě bude tvůj přístup velkou inspirací.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [RPG Kuchyně 2011] Zrození řádu

Příspěvek od ilgir »

Pekne. S dobrou partou by to mohl byt opravdu zazitek. Jen neznam moc lidi, kteri by umeli zfleku versovat, aby to neznelo smesne.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Zrození řádu

Příspěvek od boubaque »

Všem díky za pochvalné reakce, jsem rád, že se vám hra líbí :)

Tindo:
Tindo píše:Velice moc se mi líbí systém vyhodnocování pomocí kamenů dvou barev. Je to ve své jednoduchosti geniální.
Abych si tady nepřipisoval kredit někoho jiného — tuhle mechaniku jsem jen trochu oprášil a upravil, aby mi víc vyhovovala, jinak už ji použil Jiron v prvním ročníku Kuchyně. Potřeboval jsem nějaké vyhodnocení, které se dá použít v noci u ohně (což se o kostkách moc říct nedá), a tohle byla ideální možnost.
Tindo píše:Přičítám to nejasnosti úvodu, kdy je jen naznačen děj, ale není napsáno, co přesně od hry očekávat. Kdyby tam byly zdůrazněny přednosti hry, byla by tak aspoň pro mne lákavější i při pouhém rychlém nakouknutí.
Úvodní text je spíš než "motivační" jen pro vzbuzení zájmu a hrátky s kořenem prav- :) Máš pravdu, že by to chtělo nějak uvést, aby člověk věděl, co čte. Jenže kdybych takový úvod napsal, tak bych asi pak nepokračoval příkladem, ale pravidly, bylo by to abstraktní a obtížně uchopitelné a nakonec by mi nezbyla energie na příklad ze hry (ostatně jako ve všech předchozích ročnících RPGK $lol$).
V pravidlech jsem narazil na jednu nejasnost. Jak se určuje, kdo je zrovna správce ohně? Ještě jsem si po přečtení hry několikrát samostatně prolétl sloupeček pravidel, jestli jsem to tam jen nepřehlédl, ale nenašel jsem to. Jestli to tam někde v pravidlech uvedeno je a já jsem jen slepý, tak se moc omlouvám.
Nejsi slepý, opravdu to tam není. A je na tom vidět, jak mi některé koncepty připadají tak samozřejmé, že už se o nich ani nezmiňuju — teoreticky se to dá vyčíst z příkladu, ale není to tam úplně jasně podané: Správce ohně určuje stařešina, který může také stříhat mezi jednotlivými scénami a pak se k nim vracet, ale nikdy nemůže přidělit scénu jinému člověku než tomu, který si ji uvedl. Takže stařešina někoho pověří tím, aby uvedl scénu — tím se ten hráč stane správcem ohně. Když přenese stařešina pozornost jinam, správcem ohně bude v tu chvíli zase ten, komu "patří" daná scéna, ke které je přenesena pozornost.

V příkladu to tedy znamená, že nejdřív jsou postupně všichni hráči správci ohně, když popisují své postavy. Potom je správcem Ernest, který uvedl scénu s kamennými sloupy, než mu Senex vezme slovo a předá ho Hekle, která se v tu chvíli stává správcem ohně. V půlce její scény se zase pozornost přenese do Ernestovy scény, a tak je správcem zase Ernest. Když se scéna uzavře, předává nakonec Senex slovo Govindovi, čímž se stává správcem ohně zase on. Tzn. správcem ohně je ten, kdo současnu scénu uvedl, bez ohledu na to, jestli se mezitím vyprávěla i nějaká jiná scéna.

Kelton: díky :) Mně bylo snad u každé hry z předchozích ročníků vyčítáno, že jí chybí příklady (což byla ostatně pravda). A když jsem si uvědomil, že pravidla vlastně nezaberou tolik prostoru, když jsou podána jako komentáře k příkladům, byl rozsáhlý příklad jasnou volbou, protože rovnou ukazuje, jak může hra vypadat. U rozsáhlejších her bych si taky nebyl jistý, jestli je to použitelné, ale aspoň částečně by to snad nějak použít šlo :think:

ilgir: Potřeboval jsem, aby měli hráči možnost přidávat do hry fakta, i když zrovna není "jejich tah". Ale chtěl jsem, aby to příliš zneužívali a nevzniklo tak překřikování, kdy nakonec není jasné, co se stalo, nebo nakonec bylo ve hře tolik věcí, že to není po chuti nikomu, jen proto, že to každá ta součástka přišla někomu cool. A veršování byl ideální prostředek. V podtsatě jde o to, že když chci přidat něco mimo svoje běžné pravomoci, musí mě to stát úsilí, a tím pádem mi na tom musí záležet. Ten příklad je ale taky možná už přehnaný — není to sice nic umělecky hodnotného (ostatně vymýšlel jsem to v jednu v noci ;)), ale šest veršů už je hodně. Běžně si to představuju tak, že budou tři verše, nebo čtyři, z nichž se rýmují druhý a čtvrtý — což jsou věci, které se dají vyrobit i zpatra.

Každopádně koukám, že jsem k tomu zapomněl napsat jednu důležitou věc: to veršování je totiž "citace" ze ságy, tj. pravdivé vyprávění, předávané po staletí předky potomkům. A přesné citaci pasáže z hrdinských písní se přece nedá odporovat! :)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Zrození řádu

Příspěvek od Gediman »

Eh... nevím jak začít. Řeknu to takhle: tahle hra je na můj vkus až moc ezoterická :) Asi bych do ní nešel. Rules-light (popř. rules-less) RPG hry mám rád z toho pohledu, že je možné je dobře hrát třeba přes diskuzák. Což by právě u tyhle moc nešlo.

I když to teda není moje pole působnosti, tak alespoň něco:
líbí se mi způsob, jakým je to napsané... přesněji: že většinu textu tvoří příklad, zatímco pravidla samotná jsou popsaná jen "na okraji", tedy přesně naopak, než jak to je u RPG obvyklé.
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host