[RPG Kuchyně 2010] Obratník kozoroha

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2010] Obratník kozoroha

Příspěvek od boubaque »

Na kraji galaxie kdesi daleko, předaleko ve vesmíru obíhá okolo malé, zlatě zářící hvězdy devět planet se svými náměsíčnými souputníky a několik miliard tun jiného hvězdného prachu a haraburdí. Tuto zdánlivě tichou a spořádanou rodinku objímá svým chladným a odtažitým sevřením sférická klenba hvězd, vytvářejících na obvodu dvanáct neměnných obrazců. Třetí planeta v pořadí od centrální hvězdy byla domovem kdysi mocné říše, jež vybudovala síť planetárních a orbitálních stanic po celé soustavě. Co se stalo pak, není jisté, ale legendy praví, že došlo ke zmatení jazyků, rozprchnutí se Lidstva (jak si prý onen prapůvodní národ říkal) po celé soustavě a staletích vývoje s jen malými kontakty.

Podle legendy byli bratři Pluto a Chárón ochránci císařské Koruny a po zmatení jazyků a vypuknutí bojů odvezli klenot na opuštěnou stanici na hranici soustavy. Pluto se na stanici zamiloval do dívky Eris, jenže to byla žena přelétavé náklonnosti a začala se scházet kromě Plutona také s jeho bratrem Chárónem. Na malé stanici se ale nic neutají, takže milá Eris brzy dostala lístek do vnějšího vesmíru. Před odletem mohla vyslovit jedno přání. Vybrala si Korunu s nadějí, že s Korunou ji nenechají odletět. Poslední přání muselo být splněno a Pluto i Cháron byli natolik hrdí, že nechali Eris odletět i s nejvzácnějším klenotem Lidstva.

Jenže jednoho dne se Koruna objevila. Tedy ne sama Koruna, ale zaručené zprávy o ní. A nedozvěděli se je všichni, jen posádka jedné lodi třídy Capricornus …


Odkaz na stažení: http://rpgforum.cz/_souteze/RPGK10_boub ... zoroha.pdf (PDF, 2 MB)

Za jakékoliv komentáře budu vděčný (i za ty "je to na prt/super!" :>;o))
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [RPG Kuchyně 2010] Obratník kozoroha

Příspěvek od Antharon »

je to na prt/super!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2010] Obratník kozoroha

Příspěvek od boubaque »

Antharon píše:je to na prt/super!
:)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2010] Obratník kozoroha

Příspěvek od crowen »

Precital som dnes rano v buse, prvy koment: preco zapajas do hry fyzicke peniaze? Aspon si mohol napisat, ze peniaze idu do spolocneho banku, ktory sa po hre pouzije na zakupenie vysokoenergetickych tekutin zlepsujucich naladu $P

Trochu som nepochopil tvorbu hry na prve precitanie, musel som si to prejst 2x aby som pochopil (dufam, ze spravne), ze do slnecnej vlastnosti (4) si das take znamenie, ake vlastnosti su pre postavu najvyraznejsie atd. Co je to ascent (ci ako sa to vola, nechce sa mi teraz hladat v PDFku)?

Co mi chyba: priklad, ako odohrat konflikt, niekolko vzorovych NPC, vzorova lod, vzorova komunita - orbitalna stanica alebo nieco podobne.

Celkovy dojem: hra sa mi paci :-)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2010] Obratník kozoroha

Příspěvek od boubaque »

crowen píše:Precital som dnes rano v buse, prvy koment: preco zapajas do hry fyzicke peniaze? Aspon si mohol napisat, ze peniaze idu do spolocneho banku, ktory sa po hre pouzije na zakupenie vysokoenergetickych tekutin zlepsujucich naladu $P
Do hry zapojuju skutečné preníze, protože mi to přišlo jako dobrý nápad :D Ale hlavně proto, aby hráče skutečně úspěch něco stál a neúspěch měl smysl. Že peníze jdou vypravěči a ne do společného banku s tím ale tak trochu souvisí. Zaprvé by hráč zaplacením stejně nakonec platil sám sobě (jen by ty oeníze prostě musel po hře utratit), zadruhé já to chápu jako odměnu pro vypravěče. 30 Kč za večer není žádná velká částka, ale pokud se nasbírá od všech hráčů, zaplatí vypravěči ten večer (v hospodě 4 piva, v čajovně konvičku čaje a nějaké pamlsky k tomu). Na hru se totiž stejně nejvíc připravuje vypravěč, zatímco hráči často jen přijdou na hru a jinak nemusí nic udělat.
Trochu som nepochopil tvorbu hry na prve precitanie, musel som si to prejst 2x aby som pochopil (dufam, ze spravne), ze do slnecnej vlastnosti (4) si das take znamenie, ake vlastnosti su pre postavu najvyraznejsie atd. Co je to ascent (ci ako sa to vola, nechce sa mi teraz hladat v PDFku)?
Tohle je moje chyba, myslel jsem, že je to trochu známější, než to skutečně je. Systémově "sluneční znamení" je aspekt s hodnocením 4, "ascendent" je aspekt s hodnocením 3, a "měsíční znamení" je aspekt s hodnocením 2. Nic víc, nic míň. V astrologii je sluneční znamení to "normální" znamení (slunce je ve znamení kozoroha, berana...), ascendent je znamení, které v okamžiku narození stoupalo na východě na obzor (tzn. pokud se člověk narodil v 6 hodin ráno, tak má shodný ascendent se slunečním znamením), a měsíční znamení je znamení, ve kterém se v okamžiku narození nacházel měsíc. Běžně se říká, že nejvíc člověka ovlivňuje sluneční znamení, důležitý je i ascendent a pak je plno dalších věcí (postavení planet, astrologické domy apod.), které se na osobnosti a budoucnosti člověka dál podílejí. Já jsem vybral měsíční znamení, protože mi přišlo jako jednoduché na pochopení ;)
Co mi chyba: priklad, ako odohrat konflikt, niekolko vzorovych NPC, vzorova lod, vzorova komunita - orbitalna stanica alebo nieco podobne.
Vím. Příklady jsou moje nejslabší stránka ve všech třech dosavadních ročnících (v žádné mnou napsané hře prakticky nejsou příklady ;)). Kromě toho tam chybí taky popis, jak řešit situace, kdy proti sobě stojí postavy dvou hráčů, anebo fikční pois toho, jak může někdo "uplatit" překážku, když to není inteligentní bytost (tj. že si zapltil horoskop, a proto ví, jak z toho ven :D).
Celkovy dojem: hra sa mi paci :-)
Díky moc, to mě těší. Bohužel tam dost věcí není napsaných, protože jsem na ně zapomněl, a po přečtení dalších her si říkám, že to chtělo ještě nějaký zajímavý doplněk ve stylu hráčských schopností nebo tak něco. A příklady, ty hlavně :)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2010] Obratník kozoroha

Příspěvek od OnGe »

Kdyz uz jsi v tom dovysvetlovani, muzes mi jeste trochu objasnit, jak je to s temi aspekty? Sice jsem to taky cetl jen jednou a jeste ne dukladne, ale zrovna to, k cemu toho vyuzit, jsem moc nepobral. Prislo mi to spis jako urceni charakteru postavy, ale jak to vyuzit pri her? (jako aspekty ve FATE?)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2010] Obratník kozoroha

Příspěvek od boubaque »

onge: Tohle by nejspíš vysvětlil příklad konfliktu, ale nemám už dnes mentální kapacitu na to nějaký vymýšlet :) Tak to zkusím jinak. (Každopádně díky za otázku, zrovna u tohohle by mě nenapadlo, že to potřebuje nějak víc rozvést.)
V pravidlech se píše:Hráč popíše, jak se jeho postava snaží dosáhnout úspěchu, vybere znamení, které tomu nejlépe odpovídá (...), hodí čtyřmi (...) kostkami a spočte, kolikrát na kostkách padlo stejně nebo méně, než je hodnota použitého znamení. [V] Případě, že počet, úspěšných kostek je …
To znemaná, že např. kapitán Kastarakis* bude v konfliktní situaci házet proti:
4, když bude někomu poroučet (dominance), chtít někoho ohromit nebo prostě přesvědčit (společenskost), nebo když prostě bude něco předstírat nebo tvrdit sebejistě (sebejistota);
3, když bude záležet na tom, jak sladí akce několika lidí (organizační talent), bude něčemu odolávat, např. svádění nebo bolesti (odolnost), nebo třeba zaměří všchny snahy na dosažení zvoleného cíle (cílevědomost)
2, když vymyslí nějaké nečekané (vynalézavost) nebo riskantní řešení (intuice), nebo když bude jednat zdánlivě nesmyslně (nevyzpytatelnost)

Prostě znamení jsou takové široké a volně definované dovednosti, kterými se řeší každý konflikt (pokud se hráč nerozhodne dosáhnout úspěchu úplatkem). Samozřejmě jsou to spíš charakterové vlastnosti, které mají zároveň dát vodítko hráčí, jak postavu hrát. Ale snažil jsem se vybrat vždy takové vlastnosti, aby se daly použít jako "dovednosti".

-----
*
Kapitán Iannis Kastarakis
(4) Sluneční znamení: Lev
(3) Ascendent: Kozoroh
(2) Měsíční znamení: Vodnář
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2010] Obratník kozoroha

Příspěvek od OnGe »

jo, nejake ty priklady tam opravdu chybi, urcite by to hodne vylepsili. Kazdopadne po tomhle vysvetleni je to docela jasne a uz si dokazu predstavit, jak by to melo fungovat.

Co se tyka toho uvodniho pribehu a vubec uvodu do situace, tak se mi libi - mam rad ten styl, co by se mohlo semlit za X stoleti a jak muzou vznikat myty. Hlavne se s tim da pekne pracovat a muze se behem hry ukazat, ze je vsechno vlastne uplne jinak, nez se na zacatku zdalo.

Ohledne uplaceci mechaniky, ja bych to misto 3-6 korun a zredukoval na koruny, dvoukoruny a petikoruny, aby se s tim lepe a prehledneji pracovalo:)

Takze za me davam jednoznacne plus za provedeni, atmosferu a organicke propojeni vsech prvku, ale take minus za misty problematickou srozumitelnost a absenci nejakych tech prikladu, jak to vlastne ma vypadat. Ale to vis, takze ti nerikam nic noveho:) Sice je to na jednu vyhodne, ze si clovek lepe udela vlastni predstavu a nevnucuje se mu jeden pohled, na druhou stranu prave z toho sameho mohou vznikat nedorozumeni a nejasnosti.

Myslim si, ze kdyby na to bylo vic casu, tak by se i tyhle drobnosti celkem bez problemu odstranili.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2010“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů