Jak navařit více

(Skoro) pravidelná výzva ve tvorbě RPG her a produktů podle zadaných ingrediencí.

Co by vás přesvědčilo k tomu se do příští RPG Kuchyně zapojit?

Jiné ingredience, prostě mi tyhle nesedly
3
10%
Uspořádání degustace, na které si ty hry někdo i skutečně zahraje
4
14%
Větší propagace, aby byla šance, že si ty hry někdo i skutečně zahraje
2
7%
Větší zpětná vazba
2
7%
Kdyby mě někdo víc prudil, abych na to zase nezapomněl/nevykvazjnul se na to
4
14%
Více to omezit - omezení pomáhají kreativitě (např. maximální délka)
3
10%
Méně to omezit - k čemu arbitrární pravidla
0
Žádná hlasování
Návod, jak v základu postupovat
1
3%
Více pomoci - například sepsat rady se sazbou, playtesting, tipy k gamedesignu, udělání korektury
1
3%
Když mě bude někdo na kolenou prosit a hodně mi lichotit
4
14%
Něco jiného
5
17%
 
Celkem hlasů: 29

Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Jak navařit více

Příspěvek od Selhan »

Přátelé, řekněme si upřímně, že tohle nebyl zrovna nejsilnější ročník. Takže bych se rád zeptal, zda je tady něco, co by vás přesvědčilo se příště zapojit? O pár věcech už jsme se různě bavili na živo, nicméně rád bych to ještě probral tady (neboť mimojiné jsem o tom nikdy nemluvil s Éčky, což je samozřejmě trochu blbý :D ). Přijde mi o totiž škoda o Kuchyni přijít - vznikly v ní už velmi pěkné věci, a věděli jste, že je to zdá se docela unikát? Na webu se mi o jiných tabletop RPG jamech nic moc zjistit nedaří. (I když určitě budou, minimálně v severských zemích, myslím, aspoň pár let tomu scéna microRPG docela jela).

___
Jen bych rád upozornil, že nechci založit další debatu o tom, zda by se Kuchyně neměla naprosto překopat. Mně se formát jamu líbí, tady chci zjistit, jestli by se o to přeci jen nedal vykřesat trochu větší zájem - jestli chcete něco jiného, tak to podle mě není problém rozjet paralelně, a vlákno tady pro to je.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak navařit více

Příspěvek od OnGe »

Pomohlo by vědět, že se aktuální ročník skutečně vyhodnotí (v minulých letech s tím byly poněkud potíže) a taky vědět s předstihem, že nějaká RPG kuchyně bude a udělat si na to náladu.

A pak by to teda ještě chtělo mít zrovna čas, ale s tím se toho moc nenadělá.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak navařit více

Příspěvek od Selhan »

Jo, s hodnocením je zdá se opravdu problém. Což je ale takové opravdu trochu smutné, ono mrknout na to a napsat tam aspoň k tom, co se vám líbilo, že se vám to líbilo, přeci není zas taková práce... A lidí, kteří tu tvorbu tady chtějí řešit je evidentně dost :D
Ona maximální délka by možná pomohla i v tomhle, přeci jen, pročítat 4 hry po 4 stránkách a po 10 je už rozdíl...
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16378
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Jak navařit více

Příspěvek od MarkyParky »

OnGe píše: 22. 4. 2020, 20:43 Pomohlo by vědět, že se aktuální ročník skutečně vyhodnotí (v minulých letech s tím byly poněkud potíže) a taky vědět s předstihem, že nějaká RPG kuchyně bude a udělat si na to náladu.

A pak by to teda ještě chtělo mít zrovna čas, ale s tím se toho moc nenadělá.
+1
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak navařit více

Příspěvek od Jerson »

Selhan píše: 22. 4. 2020, 22:43 Jo, s hodnocením je zdá se opravdu problém. Což je ale takové opravdu trochu smutné, ono mrknout na to a napsat tam aspoň k tom, co se vám líbilo, že se vám to líbilo, přeci není zas taková práce... A lidí, kteří tu tvorbu tady chtějí řešit je evidentně dost :D
To víš, číst věci, které člověka nezajímají, je docela náročné, a napsat k nim nějaký názor, pokud nezaujaly a ani se moc nelíbí je ještě náročnější.

Před pár lety jsem navrhoval jiný styl výběru ingrediencí, aby se daly vytvářet hry více "na přání", ale to neprošlo - i když jsem napsal, že takto vytvořené hry budu šířit i mimo RPGF, aby se k nim vyjádřili lidé, kteří by je mohli skutečně využít.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak navařit více

Příspěvek od Selhan »

Jerson:
Nevím, nepřijde mi, že by byl pro lidi nějaký obecný a zásadní problém vyjadřovat názory na to, co se jim nelíbí :D

Marky:
No u tebe je tady ale teda jasná druhá otázka, kterou mám - co by tě přesvědčilo se do těch recenzí pustit?

(Jinak myslel jsem, že tuhle žádost tam obecně dám jako "větší zpětná vazba", protože vím, že na to stížnosti byly. Jen jsou na to prostě potřeba lidi ochotní tomu věnovat trochu času.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16378
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Jak navařit více

Příspěvek od MarkyParky »

Selhan píše: 23. 4. 2020, 07:29 Marky:
No u tebe je tady ale teda jasná druhá otázka, kterou mám - co by tě přesvědčilo se do těch recenzí pustit?
Asi tak následující posloupnost:
* Hodnocení mě nediskvalifikuje z účasti
* Podmínky běhu mě nediskvalifikují z obojího (např. letos samozřejmě byl super nápad to pustit na poslední chvíli kvůli Covidu, jenže to přišlo přesně v období, kdy u nás v práci byla právě kvůli Covidu největší mela, takže jsem neměl čas ani něco bastlit, ani číst pořádně ostatní hry a zamýšlet se nad nimi)
* A kritéria hodnocení budou pro mne čitelná a naplnitelná.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak navařit více

Příspěvek od OnGe »

Selhan píše: 22. 4. 2020, 22:43 Ona maximální délka by možná pomohla i v tomhle, přeci jen, pročítat 4 hry po 4 stránkách a po 10 je už rozdíl...
Nevím, jestli je to tím. Spíš jsme všichni tak nějak jinde, než před deseti lety.

Ono taky napsat něco smysluplného do 10 stránek taky není úplně legrace (dřív to bylo dvacet a to mi přišlo tak akorát), se 4 stránkami bych měl docela problém.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak navařit více

Příspěvek od Jerson »

Selhan píše: 23. 4. 2020, 07:29 Jerson:
Nevím, nepřijde mi, že by byl pro lidi nějaký obecný a zásadní problém vyjadřovat názory na to, co se jim nelíbí :D
Ne, pokud je to jeden až pět odstavců textu na fóru, zejména když se z nich dají vytrhnout jedna nebo dvě věty a za ně autorovi nafackovat.

Ale v případě Kuchyně mluvíme o tom, že je třeba přečíst si poměrně dlouhý text (občas psaný ne úplně přístupným jazykem - já třeba začínám mít čím dál větší potíže se slovenštinou, jak ji normálně nepoužívám), zhodnotit ho a nějak sepsat názor, a to i v případě, že člověk nenajde pár míst, do kterých by se mohl vyloženě opřít.

Celkově po těch mnoha letech hodnocení cizích RPG (a čtení názorů jiných lidí na cizí RPG) musím říct, že nejvíc reakcí mají ty nejhorší paskvily, a pak je snadné psát o skvělé hře, která člověka nadchla.

A když vezmeš, jak malá je obecně chuť číst cizí výtvory z blízkého okolí (protože nikdo není ve své zemi prorokem), a že většina Kuchyňových her nespadá ani do jedné z kategorií výše, protože je to první nástřel, nikoliv vyladěná pravidla a text, tak je prostě reakcí málo.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak navařit více

Příspěvek od boubaque »

Potřeboval bych na to mít čas a/nebo sílu. Prostě mi většinu doby stojí ve frontě věci, za které dostanu peníze (a ty peníze potřebuju), ale kvůli dlouhodobým nebo vracejícím se obtížím je nestíhám a pokud už najdu sílu něco dělat, věnovat Kuchyni několik desítek hodin nebo několik dní má prostě malý poměr cena/výkon, i když od kuchyňovek očekávám opravdu jen tu zábavu z volné tvorby a vždycky, když mám příležitost, tak se zapojím. (Letošní ingredience mi sice moc nesedly, ale stejně jsem o účasti ani neuvažoval kvůli nemoci a práci, která mi už několik týdnů stála.)

A podobně je to s hodnocením her ostatních, navíc je to prostě umocněné tím, že člověk chce, aby to mělo nějakou formu, aby to hodnotilo hru vcelku a nevybíralo jen náhodné jednotlivosti, aby člověk nezapomněl něco pochválit a přidal i nějakou radu nebo návrh na vylepšení. Ono jen přečtení je nejmíň na hodinu, často i u těch relativně krátkých her, pak si to chci nějak rozmyslet nebo ujasnit a nakonec i poměrně krátký hodnotící příspěvek je zase na hodinu psaní nejmíň. (Často se mi stává, že než napíšu na fórum nějaký trochu komplexnější příspěvek, tak se diskuse posune o dvě stránky a úplně jinam.) Ve chvíli, kdy je ta hra třeba ve všech ohledech průměrná nebo generická, i když jinak celkem dobrá, tak se to hodnocení píše strašně těžko.

Další věc, která to nakonec komplikuje, je, že člověk se připraví na 14 dní o velkou část volného času tvorbou své kuchyňovky, a pak místo aby doháněl "zanedbané" věci z těch dvou týdnů, tak by měl dalších několik dní až týdnů věnovat dalším hrám, které "nejsou tak dobré jako ta moje" (protože ve chvíli odevzdání vám vaše hra připadá úplně geniální).

A přece jen si neodpustím reakci na tohle:
Jerson píše: 23. 4. 2020, 07:18 Před pár lety jsem navrhoval jiný styl výběru ingrediencí, aby se daly vytvářet hry více "na přání", ale to neprošlo - i když jsem napsal, že takto vytvořené hry budu šířit i mimo RPGF, aby se k nim vyjádřili lidé, kteří by je mohli skutečně využít.
Jestli si to dobře pamatuju, ten návrh spočíval v tom, že 5–15 lidí tvoří 5–15 her pro jednoho člověka, který si hru objednal. Jenže pokud má člověk přistoupit na výzvu (a těch 14 dní je výzva), tak na ni zřejmě bude přistupovat proto, že chce vytvořit hru, kterou by si chtěl zahrát sám. A ty jsi mimo jiné zastánce toho, aby si lidi dělali pravidla hlavně pro sebe, protože nikdo jiný to nebude hrát, minimálně jsi to každému, kdo kdy na fórum přišel, psal.

Krom toho jsi byl nejmíň jednou v přípravném "výboru" a měl jsi možnost svoje představy prosadit. Minimálně některé, pokud jsem to správně poznal, prošly, a moc velkou změnu to nevyvolalo. Resp. přivedlo to jednoho nebo dva lidi, kteří pak byli zklamaní, protože získali pocit, že hodnocení poroty favorizuje kamarády (resp. pravidelné návštěvníky Fóra).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jak navařit více

Příspěvek od York »

Selhan píše: 22. 4. 2020, 22:43 Jo, s hodnocením je zdá se opravdu problém. Což je ale takové opravdu trochu smutné, ono mrknout na to a napsat tam aspoň k tom, co se vám líbilo, že se vám to líbilo, přeci není zas taková práce...
Ok, řeknu to na rovinu: Potřebuju do Gameconu připravit hru a dotáhnout pravidla do prezentovatelné podoby, abych je mohl představit Bouchimu, takže si vybírám, čemu se budu věnovat. Prošel jsem jména autorů a jedinej Marky dává feedback mně*, takže jedině Markyho hru mám teď v TODO listu na přečtení. Kdyby chtěl feedback na hru Log, Jerson, Tronar, Pieta, nebo třeba teď nově Bojislav, tak už ho tam mají.

* Doufám, že jsem nikoho neopomenul, budu muset nějak z vývojové diskuse vytáhnout seznam přispěvatelů.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak navařit více

Příspěvek od Jerson »

boubaque píše: 23. 4. 2020, 11:48 Jestli si to dobře pamatuju, ten návrh spočíval v tom, že 5–15 lidí tvoří 5–15 her pro jednoho člověka, který si hru objednal.
Ne úplně - ty ingredience a tedy výsledné zadání mělo pocházet od více lidí, kteří by byli ochotni se na tvorbě zadání podílet, a měli by motivaci vytvořené hře přečíst a vyzkoušet.

Před tuším třemi lety jsem navrhoval vytvořit vhodná pravidla pro hraní RPG po netu. Letos by se hodila. Ale když do takového zadání vrazíš ingredienci "Totem", vypadnou z toho hry, které budou zaměřením úplně mimo a nikdo je ani nezkusí, protože nemá důvod.
Jenže pokud má člověk přistoupit na výzvu (a těch 14 dní je výzva), tak na ni zřejmě bude přistupovat proto, že chce vytvořit hru, kterou by si chtěl zahrát sám. A ty jsi mimo jiné zastánce toho, aby si lidi dělali pravidla hlavně pro sebe, protože nikdo jiný to nebude hrát, minimálně jsi to každému, kdo kdy na fórum přišel, psal.
Jo, přesně. Nemá smysl dělat hru, kterou nechce hrát její autor.
Krom toho jsi byl nejmíň jednou v přípravném "výboru" a měl jsi možnost svoje představy prosadit. Minimálně některé, pokud jsem to správně poznal, prošly, a moc velkou změnu to nevyvolalo. Resp. přivedlo to jednoho nebo dva lidi, kteří pak byli zklamaní, protože získali pocit, že hodnocení poroty favorizuje kamarády (resp. pravidelné návštěvníky Fóra).
Tohle bys mi asi musel připomenout konkrétně, vzpomínám si jen že jsem se podílel na RPG Dílně, z čehož nějaké jeskyně vznikly a o jedné vím, že ji použil někdo jiný než její autor.

O Kuchyni jsem se vyjadřoval tak, že místo nadhazování ingrediencí volbou jednoho člověka nebo uzavřené skupiny by bylo lepší, když by se ingredience sestavovaly na objednávku. Tedy chtěl jsem posun zadání (nikoliv formátu), ale pokud vím, tak tenhle koncept byl pokaždé odmítnutý s tím, že Kuchyně má být o zábavném a hravém tvoření, nikoliv vytvoření. Na to jsem obvykle odpovídal, že tvoření pro tvoření nikoho nezajímá a že bude čím dál větší problém vůbec někoho přimět si ty vytvořené hry přečíst - na což loni už definitivně došlo - a že vytvářením her "na objednávku" by vlastně nebylo v oblasti zájmu čtenářů co zkazit. Což si myslím pořád, ale už o tom nechci nikoho přesvědčovat.
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Jak navařit více

Příspěvek od Naoki »

OnGe píše: 22. 4. 2020, 20:43 Pomohlo by vědět, že se aktuální ročník skutečně vyhodnotí (v minulých letech s tím byly poněkud potíže) a taky vědět s předstihem, že nějaká RPG kuchyně bude a udělat si na to náladu.

A pak by to teda ještě chtělo mít zrovna čas, ale s tím se toho moc nenadělá.
+1
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak navařit více

Příspěvek od Selhan »

Tak teď si nejsem jistý, co mají znamenat ty tři "Něco jiného", protože mi přijde, že "něco jiného" tady rozepsal jen Jerson, zatímco ostatní se shodli na žádosti, kterou jsem chtěl shrnout pod "větší zpětná vazba" :D Možná se mi to ale jen nepovedlo sdělit. Já se tedy mimochodem taky plusjedničkuju k OnGemu.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak navařit více

Příspěvek od boubaque »

Já jsem jeden z "Něco jiného". Ale pokud to není srozumitelné, tak: Potřeboval bych na to mít čas (a sílu). :P
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů