Desková kuchyně 2014
Desková kuchyně 2014
(zdroj obrázku, veľká tapeta Doskovej kuchyne - pokiaľ máte záujem o inú veľkosť, stačí sa ozvať )
Dosková kuchyňa naväzuje na dlhoročnú tradíciu RPG Kuchyne, kreatívnej výzvy RPG fóra, v ktorej kuchtíci v časovom limite majú za úlohu zo zadaných ingrediencií vytvoriť hrateľné RPG. V každom ročníku sa objavovali hry, ktoré viac pripomínali doskovky a záujem o novú súťaž špeciálne zameranú na doskové hry. Siedmy ročník RPG Kuchyne je tak zároveň ročníkom prvým (a dúfame, že nie posledným) pre Doskovú kuchyňu. Našim cieľom nie je nutne vytvoriť novú komerčne úspešnú hru, ale experimentovať, vyskúšať si limity svoje i hier a hlavne sa zabaviť.
Úloha kuchtíkov je totožná s RPG Kuchyňou – do polnoci 17.8.2014 (spolu teda tri týždne/štyri víkendy) odovzdať hrateľnú hru inšpirovanú ingredienciami.
K doskovým hrám neodmysliteľne patrí množstvo rôznych plánov, postavičiek, dielikov, kariet a podobne. Keďže si od Kuchyne sľubujeme hrateľné hry, v časovom limite musia kuchtíci odovzdať jednak samotný text pravidiel, ale aj koncept jednotlivých komponentov. Nie je treba odovzdávať hotový prototip, avšak prílohy k hre musia poskytovať špecifikácie komponentov a návod, vďaka ktorým bude možné v prípade potreby vyrobiť prototip hry. Presný popis jednotlivých dielikov s náčrtkami zabezpečí zjednotenú predstavu o hre a umožní ostatným hráčom a porote v prípade nezrovnalostí hru nasimulovať či rovno si ju zahrať.
Ingrediencie
Kuchtíci musia použiť najmenej tri z nasledujúcich ingrediencií:
:: voda
:: mesiac
:: koleso
:: koktejl
:: úľ
Kuchtíci tiež musia použiť aspoň jednu z mechanických ingrediencií:
:: víťazné podmienky sa menia v priebehu hry
:: hráč môže prerušiť ťah iného hráča
:: hráči sú rozdelení do týmov
Pravidlá
Môžete sa inšpirovať nápadmi alebo konceptami, ktoré už máte vymyslené, ale text, ktorý odovzdáte, musí byť nový. Musí vzniknúť priamo pre Kuchyňu počas súťaže.
Môžete sa inšpirovať už existujúcimi konceptami (je ťažké znovuobjaviť hod kockou), nesmiete však kopírovať iné texty.
Hra musí byť samostatne hrateľná a bude hodnotená na základe toho, čo odovzdáte, nesmie sa odkazovať na akúkoľvek inú publikáciu alebo text.
V hre musí byť jasne uvedené, ktoré ingrediencie a akým spôsobom boli použité.
Doporučenia
Nie je daný limit na dĺžku pravidiel, ale pamätajte na to, že pridlhé pravidlá v kombinácií s nutnosťou skúmať mechanickú funkčnosť hry znamenajú viac práce pre porotcov a tým pádom predĺžené čakanie na výsledky. Dlhé a únavné texty tiež uberajú hráčom nadšenie a podpíšu sa na dojme z hry. Doporučený limit pre pravidlá je 4-5 normostrán.
Grafická úprava nie je hodnotiacim kritériom, môže však pomôcť zrozumiteľnosti textu. Nehodnotíme spôsob vyhotovenia náčrtku komponentov, ani sadzbu pravidiel, nesmie to však byť na úkor zrozumiteľnosti.
Nezabudnite, že dobré pravidlá nielen vysvetlia jednotlivé mechaniky, ale prinesú aj návod, ako hru hrať. Každý hráč je iný a čo príde normálne a jednoduché vám, nemusí sa také zdať iným.
Hodnotenie
Hry budú hodnotené v piatich kategóriách, v každej môže dostať maximálne 20 bodov (tj. 100 bodov celkom). Výsledným skóre hry bude priemer bodových hodnotení všetkých porotcov. Okrem bodov dostane hra od každého porotcu slovné hodnotenie, ktoré výjde v zborníku Kuchyne po vyhlásení výsledkov. Porota bude hodnotiť:
:: originalitu, atmosféru, myšlienku – pokiaľ si niekto po prečítaní vašej hry povie „Toto chcem hrať,“ získate v tejto kategórii maximum bodov. Dôležité tiež je, či hra prináša niečo nové, alebo je to len kópia už použitých myšlienok, ktoré sme už videli a obohrali sa nám.
:: ucelenosť, zrozumiteľnosť a podanie – táto kategória vyjadruje, ako dobre sa vám podarilo podať pravidlá, či je výsledok vášho úsilia zrozumiteľný, prehľadný a pochopiteľný. Dlhé rozvetvené súvetia, nepremyslené skákanie od témy k téme, nedokončené myšlienky či vety výsledku neprospejú. Na grafickej úprave, zvolenom písme (ak je čitateľné) či vyhotovení návrhu komponentov nezáleží. Hodnoteniu prospeje dobre členený text, príklady, pripravené materiály zjednodušujúce prípravu na hru a podobne.
:: znovuhrateľnosť – Narozdiel od RPG sa obsah doskových hier zvyčajne nemení pred každou hrou. Je preto veľmi dôležité, bavila aj po mnohých hraniach. Čím viac možností na opakované hranie doskovka poskytuje, tým viac bodov dostanete.
:: mechanickú robustnosť – každý element doskovej hry by mal dobre fugovať v kombinácii s tými ostatnými. Nesprávne vyváženie hry, nepremyslené elementy, generátory bodov a podobné chyby rozbíjajúce hru sa podpíšu pod udelenými bodmi.
:: zapojenie ingrediencií – ako zručne ste použili ingrediencie. Ako veľmi vaša hra rozvíja ingrediencie? Sú podstatnou časťou hry, alebo by hra fungovala aj bez nich? Pamätajte na to, že ingrediencie sú výzvou, mali by vás inšpirovať k zaujímavým nápadom, nie byť prekážkou, ktorú treba obísť.
Komentáre ostatných hier
Po uzávierke súťaže dostane každý súťažiaci mená dvoch ďaších hier, ktorým má príležitosť pomôcť s ďalším vývojom. Za každú z nich, ktorú okomentuje, poskytne spätnú väzbu či nápady na ďalšie vylepšenie (nie však jeden odstavec v štýle „čítal som, no tak dobré, no...“), dostane dva body. Pokiaľ niekto okomentuje všetky hry, dostane ďalšie tri body naviac – spolu teda môže každý hráč získať celkom až sedem bodov naviac.
Nezávisle na bodovom výsledku môže porota vybrať hry, ktoré si odnesú ďalšie ocenenia. Pokiaľ porota usúdi, že žiadna z hier nedosiahla v danej kategórii dostatočných kvalít, ocenenie môže ostať neudelené.
- Najzaujímavejšia alebo inovatívna myšlienka
- Najlepšie podané pravidlá
- Cena za výnimočné úsilie
Od uzávierky až po uverejnenie výsledkov bude tiež spustená anketa, kde si budú môcť návštevníci fóra vybrať hru, ktorá získa cenu sympatií publika
Súťažný Email
Svoje príspevky do polnoci 17.8.2014 na adresu soutez(zavináč)rpg.sk
Prípustné sú všetky bežné formáty (pdf, doc, rtf, txt, html), ale preferované je pdf, keďže spoľahlivo zachováva vaše formátovanie, rozloženie obrázkov, grafiku, či použité písma.
Všetkým kuchtíkom želáme veľa šťastia s varením hier a tešíme sa na pripravené hry.
Naposledy upravil(a) morech11 dne 20. 8. 2014, 23:12, celkem upraveno 2 x.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Desková kuchyně 2014
Je super, že už se to blíží.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Desková kuchyně 2014
Chci se zeptat... má smysl nějak zužovat, co soutěžící vytvoří pevným zadáním druhu hry? Nebo by měly být přípustné všechny karetní hry, deskovky, eurohry a wargames?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Desková kuchyně 2014
Jen připomínám, že 17.-20.7. je GameCon. Ne že by mi vadilo začínat o pár dnů později nebo mít uprostřed vývoje čtyřdenní pauzu. Ale aby se to vědělo ;o)
Re: Desková kuchyně 2014
wargames sú otázne. mne to celkom ako doskovka už nepríde, ale nemám s nimi problém. nemám najmenšej potuchy, ako ostatní (?)
gamecon som si vôbec neuvedomil a mohol by to byť problém... kto všetko tam ešte idete, kto sa chcete účastniť? (a nie je to skôr dobre, ako zle? podebatujete o kuchyni, opijete sa, zregenerute, debatu si nebudete pamätať... taká normálna vývojová pauzička )
gamecon som si vôbec neuvedomil a mohol by to byť problém... kto všetko tam ešte idete, kto sa chcete účastniť? (a nie je to skôr dobre, ako zle? podebatujete o kuchyni, opijete sa, zregenerute, debatu si nebudete pamätať... taká normálna vývojová pauzička )
Re: Desková kuchyně 2014
Já na gamecon nejedu, takže mě to nějak nepálí, ale obecně je překryv s takovouhle akcí vždycky slušná paralýza. Ale snad by nebyl problém dát to o týden blíž nebo dál, ne?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Desková kuchyně 2014
pôvodný plán počítal s ukončením relatívne sakryjúcim s koncom mesiaca
ale asi nie
zasa viem, že málokto reálne veci píše prvý týždeň
ale asi nie
zasa viem, že málokto reálne veci píše prvý týždeň
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Desková kuchyně 2014
Já se musím přiznat, že mi nepřijdou dál od "deskovek", než třeba kartovky... ty taky z velké části nemají desku a mají společné jen to, že jedou na pevných mechanikách a většinou se hraje na vítězství. Jinak je formát/podoba úplně jiná. Osobně by mi přišlo, že nějaká krátká malá wargame by v soutěži klidně být mohla... ale je to samozřejmě jen můj názor.morech11 píše:wargames sú otázne. mne to celkom ako doskovka už nepríde, ale nemám s nimi problém. nemám najmenšej potuchy, ako ostatní (?)
Ony tyhle akce jsou obecně problematické, ale jestli je dost času i mimo GC, tak bych to neviděl tragicky. Lidi mají alespoň čas si to rozmyslet a pobavit se o tom s ostatními na akci, kde je hromada dalších deskovkově pozitivních geeků... :>;o)morech11 píše:gamecon som si vôbec neuvedomil a mohol by to byť problém... kto všetko tam ešte idete, kto sa chcete účastniť? (a nie je to skôr dobre, ako zle? podebatujete o kuchyni, opijete sa, zregenerute, debatu si nebudete pamätať... taká normálna vývojová pauzička )
Re: Desková kuchyně 2014
Když už tedy mluvíme o čase, kolik na to bude? 2 týdny, nebo víc? Přecijen, narozdíl od rpgček se musí udělat materiál a tak.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Desková kuchyně 2014
nie je to také žhavé, pravidlá sa snažím postaviť material-friendly, ale chcel by som na to dať minimálne 3 týždne
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Desková kuchyně 2014
Ja sem pisem len tak, aby mi chodili mailove notifikacie, ked ich uz Alef rozbehal
Re: Desková kuchyně 2014
ja si myslim ze obmedzovat zaner hry je zbytocne, zaujimave moze byt ale vymedzenie mechaniky (hra musi obsahovat worker placement / hra musí mať mechaniku area control) a tym sa sice vymedzi zaner v ktorom sa tieto mechaniky pouzivaju najcastejsie, ale na druhu stranu, dava to moznosz originalnych hier z inych zanrov (napriklad worker placement vo wargame)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Desková kuchyně 2014
hm... priznám sa, že vymedzovať jednotlivé mechaniky týmto spôsobom ma doteraz nenapadlo. musím si nechať prejsť hlavou, či by to niečomu bolo prospešné (totiž... ani v RPGK nedostaneš v mechanických ingredienciách vymedzenie jedným typom kocky a myslím, že to má svoje dôvody)
čo si o tom myslia ostatní?
čo si o tom myslia ostatní?
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host