Desková kuchyně 2014
Re: Desková kuchyně 2014
ktory presne pondelok?
ale neviem si predstavit ze by sa tych hier zislo treba 12 celkovo.
ale neviem si predstavit ze by sa tych hier zislo treba 12 celkovo.
Re: Desková kuchyně 2014
Tak osobně si nemyslím, že Desková kuchyně je fail. Uspořádání a existence účastníků podle mne svědčí o opaku.
(Sice jsem těch účastníků očekával o něco víc, ale pod pojmem "fail" si představuju fakt něco jinýho.)
Tak 12 her by se třeba v příštích ročnících sejít mohlo (jj, založeno na předpokladu, že další ročníky budou ;) ), přece jen to nemá takovou tradici a známost jako RPGK (a RPGK je k tématu RPGF přeci jen tématicky blíže, takže to má snazší).
Jinak mne překvapuje, že Crowen navenek vykazuje větší netrpělivost/nedočkavost než já a další popošťouchávači se rekrutují z řad diváků ;). Což by se dalo vnímat jako podpora (přinejmenším v "nátlaku") nebo zájem. V tomhle konkrétním případě si nemyslím, že by bylo dobré tu zvědavost/zájem u těch pár diváků zabít .
(Sice jsem těch účastníků očekával o něco víc, ale pod pojmem "fail" si představuju fakt něco jinýho.)
Tak 12 her by se třeba v příštích ročnících sejít mohlo (jj, založeno na předpokladu, že další ročníky budou ;) ), přece jen to nemá takovou tradici a známost jako RPGK (a RPGK je k tématu RPGF přeci jen tématicky blíže, takže to má snazší).
Jinak mne překvapuje, že Crowen navenek vykazuje větší netrpělivost/nedočkavost než já a další popošťouchávači se rekrutují z řad diváků ;). Což by se dalo vnímat jako podpora (přinejmenším v "nátlaku") nebo zájem. V tomhle konkrétním případě si nemyslím, že by bylo dobré tu zvědavost/zájem u těch pár diváků zabít .
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Desková kuchyně 2014
konečne je to tu, drahně po pondelku som priniesol zborník (v prílohe)
zatiaľ prihadzujem dlhšiu verziu Ilgirovej úvahy, v najbližších dňoch na to budem reagovať a pridám svoje postrehy (ale prosím, nech sa páči do debaty, začína debriefing )
ďakujem všetkým súťažiacim za účasť a ospravedlňujem sa za moju neschopnosť, na kuchyni je očividne čo zlepšovať a nabudúce (dúfam, že sa nedáme odradiť a nejaké nabudúce bude! ) to už dúfam dopadne lešie
zatiaľ prihadzujem dlhšiu verziu Ilgirovej úvahy, v najbližších dňoch na to budem reagovať a pridám svoje postrehy (ale prosím, nech sa páči do debaty, začína debriefing )
ďakujem všetkým súťažiacim za účasť a ospravedlňujem sa za moju neschopnosť, na kuchyni je očividne čo zlepšovať a nabudúce (dúfam, že sa nedáme odradiť a nejaké nabudúce bude! ) to už dúfam dopadne lešie
Slovo úvodem - má tato soutěž smysl?
Myšlenka této soutěže - tedy hodnocení her ve stádiu neodzkoušeného prototypu, mi od začátku přišla problematická. Při hlubším zamyšlení jsem však usoudil, že není zcela absurdní. Ve skutečnosti každý autor musí své nápady sám hodnotit, aby z nich vybral ty životaschopné a neztrácel energii při snaze realizovat vše. Tato autocenzura se děje právě ve fázi, kdy prototyp hry existuje pouze v autorově hlavě či v jeho poznámkách. Detailní pravidla ještě neexistují, ale princip už je zřejmý. A zkušený hráč je schopen odhadnout, zda hra má potenciál zaujmout, zda při realizaci nevzniknou neřešitelné potíže a jaká náročnost a doba hraní se dají očekávat.
Hry, které se zúčastnily Deskové kuchyně 2014, byly odevzdány přibližně v této fázi vývoje. Autoři ovšem byli nuceni sepsat pravidla do srozumitelné formy, což je zároveň přimělo předložit svůj návrh uceleněji, než kdyby se jednalo o pouhé poznámky. Máme tu tedy tři hry, které nikdo (ani myšlenkově) netestoval, které jsou ovšem předvedeny v detailní a ucelené formě, tedy jsou testovatelné (za předpokladu asistence autorů pro případ otázek). To znamená určitou
nekonzistenci, která vyvolává pochybnosti.
Zadání soutěže ovšem po porotcích nepožaduje hry testovat, ale pouze přečíst. A ohodnotit hry v následujících kritériích:
Originalita - ano, toto kritérium má smysl, neboť originalita a schopnost zaujmout může být snadno posouzena i z pravidel. Dokonce snad i objektivněji, než kdyby byl dodán vizuálně úžasný prototyp, který však pouze odvede pozornost od nudného obsahu.
Srozumitelnost a podání - více než samotnou hru tedy hodnotíme její prezentaci. Ano, jistě i toto má smysl, neboť v reálném světě bez dobré prezentace neuspěje ani sebelepší produkt či myšlenka.
Znovuhratelnost - zde se pouštíme na tenký led, neboť znovuhratelnost můžeme po přečtení pravidel jen odhadovat. Pochopitelně, že variabilita (měnící se herní plán, velká zásoba karet, závislost vývoje partie na mezihráčské interakci) zvyšuje znovuhratelnost, ale skutečná pravda se ukáže až po několika odehraných partiích.
Robustnost mechanik - velký problém. V případě hry s jednoduchými pravidly se snad dá jejich funkčnost odhalit pomocí myšlenkového experimentu. Do soutěže však byly odevzdány hry, které vznikaly abstrakcí reality, a proto mají pravidla složitá, postavená na kombinaci mechanik a s množstvím dílčích pravidel a dodatků. Taková pravidla lze při testování poměrně snadno vylaďovat, avšak hodnotit jejich funkčnost jen po přečtení je nemožné. Přesto jsem se o to pokusil.
Zapojení ingrediencí - snadná část hodnocení. Není třeba rozvádět.
Jaký je tedy můj verdikt ohledně smysluplnosti Deskové kuchyně v této podobě? Ano, má smysl hodnotit hry i ve fázi myšlenkového prototypu. Ovšem je zbytečné nutit autory do odevzdávání propracované podoby ve formě ucelených pravidel. Raději bych soutěž viděl jako prezentaci konceptů, bez nutnosti detailně vypisovat veškerá pravidla a potřebné komponenty. Autoři by si ušetřili nudné psaní, porotci nudné čtení a soutěž by se stala přístupnější širšímu publiku.
A teď už hurá na jednotlivé hry.
- Přílohy
-
- Desková kuchyně 2014 hodnotenie.pdf
- (538.27 KiB) Staženo 133 x
Re: Desková kuchyně 2014
No nekecej, ono to fakt dopadlo
Překontroluj si mé hodnocení u Crowena - nesedí to s tím, co jsem posílal (je zkopírované od PK).
Velký obdiv a poděkování autorům, kteří do toho šli takříkajíc po hlavě. Na všech hrách je vidět, že nad nimi autoři strávili spoustu času a úsilí. Kritika je vesměs přísná, tak doufám, že autory neodradí, že se se zapojí i příště. A když budou za rok odevzdané příspěvky obsahovat méně textu a kratší seznamy komponentů, bude to jen dobře.
Překontroluj si mé hodnocení u Crowena - nesedí to s tím, co jsem posílal (je zkopírované od PK).
Velký obdiv a poděkování autorům, kteří do toho šli takříkajíc po hlavě. Na všech hrách je vidět, že nad nimi autoři strávili spoustu času a úsilí. Kritika je vesměs přísná, tak doufám, že autory neodradí, že se se zapojí i příště. A když budou za rok odevzdané příspěvky obsahovat méně textu a kratší seznamy komponentů, bude to jen dobře.
Re: Desková kuchyně 2014
Děkuji z soutěž a komentáře. Tvorba hry podle ingrediencí byla zábava. Jestli bude další ročník uvažoval bych nad nějakou "ingrediencí" stanovující rozsah, ať už časem, rozsahem, typem hry. Malé hry by se asi pro takovouto soutěž hodily více a volnost byla možná na škodu, že jsme všichni tvořily hry až moc rozsáhlé.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Re: Desková kuchyně 2014
ilgir - ďakujem za upozornenie, neviem, prečo mi to ušlo. je to chvalabohu rozdiel 3 bodov a na poradí to nič nemení, zvyšok už by mal byť vpohode. ešte sa sem zastavím, kopa mi toho pláva hlavou, ale najprv si chcem ísť prečítať vlákna hier
- Přílohy
-
- Desková kuchyně 2014 hodnotenie_oprava.pdf
- (538.53 KiB) Staženo 117 x
Re: Desková kuchyně 2014
Nějak se mi nezdá ten citát v Morechově11 příspěvku - Tindo uváděl, že nějaký prototyp (fyzický) vytvářel. Když mu budu věřit je to v rozporu s tím, "Máme tu tedy tři hry, které nikdo (ani myšlenkově) netestoval, " . Jestli Tindo testoval, tak netestované mohou být nejvýše 2 hry (a nejméně jedna, ta moje).
Uups - tak jsem se kouknul na souhrnné výsledky a teda to bylo opravdu překvapení. Očekával jsem, že porota potvrdí svou kvalitu tím, že budu tradičně na poslední místě :D. Teda jestli jste se nepřepsali.
(Možnost, že jsem mezi prvními třemi umístěními a ani nejsem poslední mi připadá natolik "divná", že se nemůžu zbavit, dojmu, že něco je "špatně".)
Jo, a proč od Ilgira tam mám prázdnou kolonku v hodnocení "Zapojení ingrediencí" ?
Uups - tak jsem se kouknul na souhrnné výsledky a teda to bylo opravdu překvapení. Očekával jsem, že porota potvrdí svou kvalitu tím, že budu tradičně na poslední místě :D. Teda jestli jste se nepřepsali.
(Možnost, že jsem mezi prvními třemi umístěními a ani nejsem poslední mi připadá natolik "divná", že se nemůžu zbavit, dojmu, že něco je "špatně".)
Jo, a proč od Ilgira tam mám prázdnou kolonku v hodnocení "Zapojení ingrediencí" ?
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Desková kuchyně 2014
Protože jsem nedokázal vymyslet žádný komentář. Body za to máš.Nekra píše:Jo, a proč od Ilgira tam mám prázdnou kolonku v hodnocení "Zapojení ingrediencí" ?
Re: Desková kuchyně 2014
Takže to je "dobře", když k tomu není komentář? (Vycházím z toho, že na mých výtvorech se chyby hledají mnohem snáze než pozitiva, když vezmu v úvahu i reakce neporotcujícíh čtenářů.) Žádné "ingredience tam jsou nacpány tak násilně, až to bije do očí" ;) - jo, to bude asi spíš pozitivum. (Ono bez toho komentáře to vypadá fakt divně - až mne napadla otázka, proč tam ta kolonka je, když není vyplněná, jestli by nebylo hezčí tam ten její nadpis nemít.)
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Desková kuchyně 2014
Jak to vidíte s dalším ročníkem deskové kuchyně?
Morech: Pamatuji se, že si říkal, že bys po prvním roce rád někomu přenechal, abys mohl také zkusit vytvořit si deskovku podle ingregiencí. Jestli nemáš už něco v plánu a byl by zájem, tak se nabízím jako případný organizátor, pokud by nebyl jiný zájemce o organizování a byl by zájem o druhý ročník soutěže ze strany případných soutěžících.
Morech: Pamatuji se, že si říkal, že bys po prvním roce rád někomu přenechal, abys mohl také zkusit vytvořit si deskovku podle ingregiencí. Jestli nemáš už něco v plánu a byl by zájem, tak se nabízím jako případný organizátor, pokud by nebyl jiný zájemce o organizování a byl by zájem o druhý ročník soutěže ze strany případných soutěžících.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Re: Desková kuchyně 2014
s ďalším ročníkom to určite vidím
kopu vecí som si vyskúšal, kopu vecí naučil, kopu vecí budem obiť inak a ešte neviem, ako presne, každopádne prvá z nich bude, že sa posunie dátum viac na jeseň, bude to účelnejšie, než to bolo teraz. zatiaľ som nad tým úplne nerozmýšľal, ale začínajú sa mi objavovať v hlave nejaké veci, snáď ten ďalší ročník vypáli trošku lepšie
inak ale teda otázka položená dobre... kto tu má teraz potenciálne záujem?
kopu vecí som si vyskúšal, kopu vecí naučil, kopu vecí budem obiť inak a ešte neviem, ako presne, každopádne prvá z nich bude, že sa posunie dátum viac na jeseň, bude to účelnejšie, než to bolo teraz. zatiaľ som nad tým úplne nerozmýšľal, ale začínajú sa mi objavovať v hlave nejaké veci, snáď ten ďalší ročník vypáli trošku lepšie
inak ale teda otázka položená dobre... kto tu má teraz potenciálne záujem?
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Desková kuchyně 2014
Účast záleží na volném času v termínu konání, ale jinak obecně zájem mám.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Desková kuchyně 2014
skor nemam, ale podla ingrediencii by som mal ak by ma napadlo nieco o rozsahu 4A4.morech11 píše: inak ale teda otázka položená dobre... kto tu má teraz potenciálne záujem?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů