[RPG Kuchyně 2014] Opportunity
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Tak jestli ti to udělá radost... d-:morech11 píše:mám ti ocitovať môj skype s insolitom asi hodinu potom, čo to naoki nadhodil?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Protože politiku vůbec nemusím, musím přiznat, že jsem k této hře přistupoval s obrovským despektem (RPG z Poslanecké sněmovny? To jako vážně?). Zároveň ve mně ale čím dál tím víc klíčila zvědavost (RPG z Poslanecké sněmovny? To jako vážně? ). Už při čtení ve mně rostlo nadšení, protože jsem pochopil, že tato hra si na nic nehraje, je pěkně satirická, úsměvná, zkrátka dělá si legraci sama ze sebe. A dostavilo se i ono: "Tohle si musím zahrát."
25 žetonů
Také jsem zpočátku nechápal, proč by nestačilo těch žetonů jenom pět, ale takto se mi to líbí. Jednak je pěkně vidět to přelévání a druhak z toho jsou pěkné sloupcové grafy
Stupnice hlavních oblastí
Jako třetí přílohu bych přiložil stránku s už nakreslenými a nadepsanými osami. Tuto stránku by pak stačilo již jen vytisknout a mohlo by se na ní hrát. (Já vím, jsem líný si to nakreslit sám... )
Losování lobby
Aby někdo nedostal lobby, které by pro něj bylo "self-destructive", šlo by to udělat tak, že si každý hráč vylosuje lobby dvě a z nich si jedno vybere.
Schvalování zákonů, obnovování poslanců
Myslím si, že to všechno funguje. Sice je zapotřebí tabulka, ale ty hodnoty (kolik se obnovuje) by šlo krásně udělat vedle pěti os hlavních oblastí (v podstatě jako takovou osu šestou). Pěkně barevně, od červené, přes žlutou až po zelenou...
Krátké shrnutí pravidel na konci velmi vítám.
Vyvážení cílů
Tohle se vážně musí otestovat. Takhle z fleku se nedá říct, jestli je nějaký cíl výhodnější, než ostatní.
(a) Jsi-li tím hráčem, který tu oblast tvoje strana prosazuje, pak to zvyšování je pro tebe přirozené a ostatní hráči tak třeba vlastně nemusí pojmout podezření.
(b) Hraje-li za tu korespondující politickou stranu jiný hráč, tak ti vlastně pomáhá, protože to táhnete nahoru ve dvou.
(c) Vždycky se dá uhrát pár posledních bodů tím trikem, že navrhneš zákon, který bude opakem, a pak jej všemi svými hlasy potopíš.
Postavení v RPG Kuchyni
Jak už bylo řečeno, tak jedna ingredience chybí, ale já mám spíš jinou otázku. Je to RPG nebo deskovka? Protože sice se u té hry mluví a přesvědčuje, ale na mě to spíš působí jako deskovka. Proto (až to budu hrát) ji taky jako deskovku lidem představím. Posouzení tedy nechám na porotě.
Závěr
Buď jak buď. Tahle hra je pro mě velikým překvapením a určitě ji vyzkouším. Myslím, že při jejím čtení a hraní vykouzlí úsměv na tváři opravdu každému
25 žetonů
Také jsem zpočátku nechápal, proč by nestačilo těch žetonů jenom pět, ale takto se mi to líbí. Jednak je pěkně vidět to přelévání a druhak z toho jsou pěkné sloupcové grafy
Stupnice hlavních oblastí
Jako třetí přílohu bych přiložil stránku s už nakreslenými a nadepsanými osami. Tuto stránku by pak stačilo již jen vytisknout a mohlo by se na ní hrát. (Já vím, jsem líný si to nakreslit sám... )
Losování lobby
Aby někdo nedostal lobby, které by pro něj bylo "self-destructive", šlo by to udělat tak, že si každý hráč vylosuje lobby dvě a z nich si jedno vybere.
Schvalování zákonů, obnovování poslanců
Myslím si, že to všechno funguje. Sice je zapotřebí tabulka, ale ty hodnoty (kolik se obnovuje) by šlo krásně udělat vedle pěti os hlavních oblastí (v podstatě jako takovou osu šestou). Pěkně barevně, od červené, přes žlutou až po zelenou...
Krátké shrnutí pravidel na konci velmi vítám.
Vyvážení cílů
Tohle se vážně musí otestovat. Takhle z fleku se nedá říct, jestli je nějaký cíl výhodnější, než ostatní.
Popravdě řečeno si nejsem jistý, protožeNaoki píše:- Lobby s jedinou podmínkou se jeví být jako ty nejtěžší na splnění. Zvýšit něco na 9 je až moc nápadný a málokdo ti na to přistoupí s koalicí.
(a) Jsi-li tím hráčem, který tu oblast tvoje strana prosazuje, pak to zvyšování je pro tebe přirozené a ostatní hráči tak třeba vlastně nemusí pojmout podezření.
(b) Hraje-li za tu korespondující politickou stranu jiný hráč, tak ti vlastně pomáhá, protože to táhnete nahoru ve dvou.
(c) Vždycky se dá uhrát pár posledních bodů tím trikem, že navrhneš zákon, který bude opakem, a pak jej všemi svými hlasy potopíš.
Jedna věc je, že strany se na začátku mohou losovat (a tím se výhodnost té které v tom losování ztratí), druhá věc je, že každý si může seznam lobby rozšířit tak, aby se výhodnost nedala tak snadno spočítat. (Proto si také myslím, že je tam jedno prázdné políčko.) Případně je možné udělat list úplně všech lobby tak, aby to každé nastavení bylo cyklicky symetrické. (Což je asi něco přes 40 možností.)Naoki píše:Dopustil jsem se Jersonoviny a mrknul jsem hlouběji na na lobby. Vyšlo mi že je tam taky nerovnováha. Z pěti hlavních oblastí jsou 3 reprezentované se třemi plus a dvěmi minus (čili že že v souhrnu všech lobby jsou 3 podmínky pro hodnotu vyšší jak 7 a 2 pro nižší jak 2), ale pro oblasti zaměstnanosti a životního prostředí jsou 3 plus a pouze 1 mínus.
To znamená že se na začátku hry vyplatá vybrat socialistickou či zelenou stranu protože takto mám nejmenší šanci že mi padne lobby která bude po mě chtít abych si snížil svou hlavní oblast.
Postavení v RPG Kuchyni
Jak už bylo řečeno, tak jedna ingredience chybí, ale já mám spíš jinou otázku. Je to RPG nebo deskovka? Protože sice se u té hry mluví a přesvědčuje, ale na mě to spíš působí jako deskovka. Proto (až to budu hrát) ji taky jako deskovku lidem představím. Posouzení tedy nechám na porotě.
Závěr
Buď jak buď. Tahle hra je pro mě velikým překvapením a určitě ji vyzkouším. Myslím, že při jejím čtení a hraní vykouzlí úsměv na tváři opravdu každému
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
nadhodil si jednu dobrú otázku, na ktorú som insolita upozorňoval už pri prvom predstavení konceptu - daj si pozor, aby to nebola doskovka
problém s Opportunity je, že to vlastne doskovka je, ale strašne nudná.
pridaním RP prvkov, kde si musíš obhájiť každý zákon prednesom v snemovni, sa stáva neskutočne zábavnou. ale nikto z nás pri playteste neprišiel na to, ako do toho hráčov natlačiť, takže insolitovi nezostane než to štylisticky lepšie spísať a pridať kopu inšpiratívnych prvkov a fluffu tak nejak vôbec a dokážať nemožné, keď naučí hráčov z papiera hrať rolu
problém s Opportunity je, že to vlastne doskovka je, ale strašne nudná.
pridaním RP prvkov, kde si musíš obhájiť každý zákon prednesom v snemovni, sa stáva neskutočne zábavnou. ale nikto z nás pri playteste neprišiel na to, ako do toho hráčov natlačiť, takže insolitovi nezostane než to štylisticky lepšie spísať a pridať kopu inšpiratívnych prvkov a fluffu tak nejak vôbec a dokážať nemožné, keď naučí hráčov z papiera hrať rolu
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Moc díky za komentář.
Ale celkově mi tohle příjde pro politiku nejtématičtější a od politika nejciničtější. Zelená strana co se zaprodá horníkům
Mimo to, nedávno jsem o Opportunity vyprávěl sestře, osobě rpgčkama nezasažené, a celkem jí to zaujala a chtěla by to někdy s manželem vyzkoušet, až jim přijde někdo na návštěvu. Což mě úplně nadchnulo a uvědomil jsem si, že tohle přiblížení k deskovce, zpřístupňuje hru i nerpgčkařům.
Tak tohle nemůže nepotěšit, moc díkyPepa píše: Protože politiku vůbec nemusím, musím přiznat, že jsem k této hře přistupoval s obrovským despektem (RPG z Poslanecké sněmovny? To jako vážně?). Zároveň ve mně ale čím dál tím víc klíčila zvědavost (RPG z Poslanecké sněmovny? To jako vážně? ). Už při čtení ve mně rostlo nadšení, protože jsem pochopil, že tato hra si na nic nehraje, je pěkně satirická, úsměvná, zkrátka dělá si legraci sama ze sebe. A dostavilo se i ono: "Tohle si musím zahrát."
Ano. Tohle jsem plánoval už do odevzdávky, včetně výpisu rychlosti obnovování poslanců (jak navrhuješ níže). Ale času bylo málo a tohle jsem prostě nebyl sto stihnout. Do další verze s tím ale počítám.Pepa píše: Stupnice hlavních oblastí
Jako třetí přílohu bych přiložil stránku s už nakreslenými a nadepsanými osami. Tuto stránku by pak stačilo již jen vytisknout a mohlo by se na ní hrát. (Já vím, jsem líný si to nakreslit sám... )
Ano šlo. Jako volitelné pravidlo to do další verze zmíním.Pepa píše: Losování lobby
Aby někdo nedostal lobby, které by pro něj bylo "self-destructive", šlo by to udělat tak, že si každý hráč vylosuje lobby dvě a z nich si jedno vybere.
Ale celkově mi tohle příjde pro politiku nejtématičtější a od politika nejciničtější. Zelená strana co se zaprodá horníkům
Přesně tohle si taky myslím. Proto i přez mnohé názory si nejsem jist, že je lobby s jedním cílem nejtěžší. Ale asi sme se zde už shodli, že to bude chtít nějaké otestování.Pepa píše: Vyvážení cílů
(a) Jsi-li tím hráčem, který tu oblast tvoje strana prosazuje, pak to zvyšování je pro tebe přirozené a ostatní hráči tak třeba vlastně nemusí pojmout podezření.
(b) Hraje-li za tu korespondující politickou stranu jiný hráč, tak ti vlastně pomáhá, protože to táhnete nahoru ve dvou.
(c) Vždycky se dá uhrát pár posledních bodů tím trikem, že navrhneš zákon, který bude opakem, a pak jej všemi svými hlasy potopíš.
Jelikož je to kompetetivní hra bez gm a tudíš s nějakým mechanickým vítězstvím, tak to určitě deskovku připomíná. Jak ale píše Morech, kdyby se to hrálo jen jako deskovka, bude hra nudná pro fakt, jak je mechanické jádro jednoduché a vlastně neflexibilní. Celá zábava téhle hry vychází právě z toho hraní politiků, řečnění, smlouvání a osčování ostaních, že ji jde jen o vlastní prospěch a že kašlou na občany.Pepa píše: Postavení v RPG Kuchyni
Jak už bylo řečeno, tak jedna ingredience chybí, ale já mám spíš jinou otázku. Je to RPG nebo deskovka? Protože sice se u té hry mluví a přesvědčuje, ale na mě to spíš působí jako deskovka. Proto (až to budu hrát) ji taky jako deskovku lidem představím. Posouzení tedy nechám na porotě.
Mimo to, nedávno jsem o Opportunity vyprávěl sestře, osobě rpgčkama nezasažené, a celkem jí to zaujala a chtěla by to někdy s manželem vyzkoušet, až jim přijde někdo na návštěvu. Což mě úplně nadchnulo a uvědomil jsem si, že tohle přiblížení k deskovce, zpřístupňuje hru i nerpgčkařům.
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Tak hru jsem hrál v poslední době třikrát (respektive jsem dělal takového průvodce a hráli jiní). Je zajímavé, že pokaždé to probíhalo dost jinak Pokaždé to teda bylo s jinými lidmi.
Poprvé byla hra abnormálně krátká. Snad už pátém kole dosáhla jedna strana vítězství.
Podruhé už to probíhalo, co se týče délky podle očekávání. Bohužel se stalo, že jedna z hodnot vystoupala až na devět, nicméně nebyla splněná podmínka pro vítězství. Pak každý zákon, který se pokoušel tu devítibodovou hodnotu srazit dolů neprošel, ale protože se měl stát pravý opak návrhu, což nastat nemohlo, protože hodnota byla na maximu, tak nastal "politický pat". Tato situace se stala asi tři kola po sobě, než to někdo rozstřelil. Zajímavostí v této hře také bylo, že snad neprošel ani jeden zákon, tzn. všechny záměry nakonec skončili opakem. To bylo asi dáno hlavně jednou nevypočitatelnou stranou, která vždy slíbila podporu, ale pak nikdy nedodala dostatek poslanců.
Potřetí měl hra nejlepší úroveň, protože hráčům bylo téma politiky blízké. Navíc jsme to okořenili motivační přednáškou na téma politika a lobbyismus, měli jsme poslaneckou kantýnu s občerstvením apod, pouštěli jsme si Kancelář Blaník a videa s hláškama politiků, co jsou na youtube. Hra byla dlouho vyrovnaná, nicméně v jednu chvíli nebylo ve sněmovně dost poslanců, a tak se strana, která byla zrovna na řadě chopila příležitosti a předložila návrh, který nemohl projít a tím si zajistila vítězství.
Myslím, že hře by slušelo něco na způsob scénářů, aby se lobby nelosovaly, ale přidělovaly na základě předpřipravených setů. Takto se totiž může stát, že některé kombinace, které se mohou objevit ve hře, nejsou úplně vyvážené.
Každopádně skvělá hra!
Poprvé byla hra abnormálně krátká. Snad už pátém kole dosáhla jedna strana vítězství.
Podruhé už to probíhalo, co se týče délky podle očekávání. Bohužel se stalo, že jedna z hodnot vystoupala až na devět, nicméně nebyla splněná podmínka pro vítězství. Pak každý zákon, který se pokoušel tu devítibodovou hodnotu srazit dolů neprošel, ale protože se měl stát pravý opak návrhu, což nastat nemohlo, protože hodnota byla na maximu, tak nastal "politický pat". Tato situace se stala asi tři kola po sobě, než to někdo rozstřelil. Zajímavostí v této hře také bylo, že snad neprošel ani jeden zákon, tzn. všechny záměry nakonec skončili opakem. To bylo asi dáno hlavně jednou nevypočitatelnou stranou, která vždy slíbila podporu, ale pak nikdy nedodala dostatek poslanců.
Potřetí měl hra nejlepší úroveň, protože hráčům bylo téma politiky blízké. Navíc jsme to okořenili motivační přednáškou na téma politika a lobbyismus, měli jsme poslaneckou kantýnu s občerstvením apod, pouštěli jsme si Kancelář Blaník a videa s hláškama politiků, co jsou na youtube. Hra byla dlouho vyrovnaná, nicméně v jednu chvíli nebylo ve sněmovně dost poslanců, a tak se strana, která byla zrovna na řadě chopila příležitosti a předložila návrh, který nemohl projít a tím si zajistila vítězství.
Myslím, že hře by slušelo něco na způsob scénářů, aby se lobby nelosovaly, ale přidělovaly na základě předpřipravených setů. Takto se totiž může stát, že některé kombinace, které se mohou objevit ve hře, nejsou úplně vyvážené.
Každopádně skvělá hra!
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host