[RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

RPG Kuchyně proběhla 1.–16. 2. 2014.
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

[RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od Tadeas »

Hra o příběhu malého plyšového medvídka, který cestuje za svou Princeznou aby ji zachránil před strašlivým osudem.

na zacatku sekce hrani hry mi vypadla veledulezita veticka:
Každý hráč si na začátku hry veme z banku jednu kostku.

co to je?
-je to minimalisticé (4 strany textu)
-je to GMless
-všichni hrají jednu postavu medvídka
-je to pro děti i pro starší
-hazi se tam kostkama :)
-je to pouze holý text bez ničeho, nešlo to stihnout (ale pokud se najde někdo ochotný to přesázet, přidat nejakou grafiku a případně jeden - dva obrázky, tak se slavnostně zavazuji ze bych doplnil nějaké pasáže s příklady a inspirací. případně další navrhy na modifikace).
-neprošlo to vúbec žádnou korekturou, opět prostor pro případné dodělávky
-neni to nic extra originalniho ani převratného, chtěl jsem napsat pouze něco jednoduchého, svěžího a rychlého
-budu rád pokud se vám hra zalíbí, a pokud ne, tak vám alespoň nesežere moc času.
-průměrná partie se da stihout do hodiny a čtvrt i se čtením pravidel
velkedobrodruzstvi.pdf
(142.93 KiB) Staženo 176 x
Naposledy upravil(a) Tadeas dne 19. 2. 2014, 15:32, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od OnGe »

Jestli to správně chápu, klidně by se mohlo místo kostek házet mincí a vyšlo by to stejně (by se mince mohly střádat do kasičky). Měl jsem trochu problém s pochopením, kde jako mám střádat ty kostky, když při překonání překážky musím kostku hodit.

Vzhledem k omezenému (reálnému) času bych se trochu bál toho, že bude hra svádět k hodně strohým popisům akcí a když bude někdo trochu ukecanější, tak se ani nenasbírá dost kostek na velké finále. Na druhou stranu to může docela pěkně odsýpat.

Asi se ze mě stává dětina, ale je to pěkný :) Jestli to budeš chtít nějak dál rozvíjet, česat a tak vůbec, můžu ti nakreslit pár jednodušších ilustrací.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od Tadeas »

onge píše:Jestli to správně chápu, klidně by se mohlo místo kostek házet mincí a vyšlo by to stejně (by se mince mohly střádat do kasičky). Měl jsem trochu problém s pochopením, kde jako mám střádat ty kostky, když při překonání překážky musím kostku hodit.

Vzhledem k omezenému (reálnému) času bych se trochu bál toho, že bude hra svádět k hodně strohým popisům akcí a když bude někdo trochu ukecanější, tak se ani nenasbírá dost kostek na velké finále. Na druhou stranu to může docela pěkně odsýpat.

Asi se ze mě stává dětina, ale je to pěkný :) Jestli to budeš chtít nějak dál rozvíjet, česat a tak vůbec, můžu ti nakreslit pár jednodušších ilustrací.
1) ano, lze pouzit i mince, dlouhou a kratkou sirku v ruce nehrajiciho hrace, nebo dva zamichane papirky s napisel "uspech", "neuspech". Mam rad hry ktere nestoji na kostkach, ale premyslel jsem ze by nemuselo byt od veci jako jednu z modifikaci pouzit i "castecny uspech".

2) ano, zaca si to alespon jeden obsahlejsi priklad toho jak by to melo vypadat. ale zase ne moc dlouhy, aby se zbytecne nenatahla delka textu.

3) take mi vypadlo pravidlo o tom ze pokud hrajete s opravdu malymi detmi a vidite jak moc si preji uspet, tak se jim da dat kostka navic. pripadne snizit obtiznost (ta hra mela byt puvodne horror pri kterem postava pri neuspechu zemre, ale zase si muze dobirat kostky z banku. akorat hrozilo ze cim vice kostek si dobere, tim mensi je sance na to ze hlavni hrdina zachrani svoji matku a/nebo sestru).

4) ilustrace si predstavuji treba ceruzkou sediciho medvidka bez oka na obalku, medu pri prekonavani nejake prekazky a mozna ponurou spalovnu.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od OnGe »

Tadeas píše:4) ilustrace si predstavuji treba ceruzkou sediciho medvidka bez oka na obalku, medu pri prekonavani nejake prekazky a mozna ponurou spalovnu.
Jo, to vidím podobně. Ještě mě napadl takový ten smetištní drapák snášející se na princeznu, ale to nevim jak by dopadlo :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
pipux
Příspěvky: 371
Registrován: 2. 3. 2010, 18:48
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od pipux »

Líbí se mi to - možná až nekriticky moc.
4) ilustrace si predstavuji treba ceruzkou sediciho medvidka bez oka na obalku, medu pri prekonavani nejake prekazky a mozna ponurou spalovnu.
Co je to ceruzka?
V jakém stylu by sis ty ilustrace přál? A layout dokumentu, o něm bys představu měl? Klidně to víc rozveď ...
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od OnGe »

pipux píše:Co je to ceruzka?
Tužka. To bys jako frekventant tohoto československého fóra už mohl vědět ;)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od Tadeas »

pipux píše:Líbí se mi to - možná až nekriticky moc.
Co je to ceruzka?
V jakém stylu by sis ty ilustrace přál? A layout dokumentu, o něm bys představu měl? Klidně to víc rozveď ...
-ceruzka je prosta tužka. jednoducha, klidně trošku kostrbatá, ale milá kresba rustikálního typu. klině hrubé okraje a nadech spíše jako skyca.
-layout rekneme širší okraje, tučnější font takového typu jako býva v dětskych knihách. žádný kontrétní mě nenapadá... v tomhle výtvarném oboru si nepřipadám vúbec doma. rád si nechám poradit.
-a pokud se ti hra líbí, tak jsem opravdu, úpřimě velmi potěšen.
Uživatelský avatar
pipux
Příspěvky: 371
Registrován: 2. 3. 2010, 18:48
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od pipux »

Tak jsem promýšlel medvídka po cestě domů, a pár myšlenek našel. Sice to teď nebude mít moc hlavu a patu, ale můžeš si přece vybrat to, co se ti bude hodit :wink:

Ze kterého konce začít? Zkusme odzadu:
­
 Se staršími dětmi se můžete vzdát příběhu o medvídkovi a hrát příběh rytíře, který se vydal
zachránit Princeznu před zlým drakem.
­ Dospělý hráči můžou stejně tak hrát příběh španělského chudáka, který se rozhodl zachránit
svou milou před popravou na hranici. Pokouší se ji zachránit ze spárů inkvizice.
Možná (možná jindy), ale motiv této hry bych viděl primárně jako příběh hraček - jako ušité pro menší děti. Jestli je příběh takový, jaký je - schematičtější a černobílejší a ... nechci říct přímo kýčovitý, ale, řekněme, rozvernější ... tak pasuje právě na děcka.

Ad grafické ztvárnění: jsem pro boření stereotypů (lepší medvídek a princezna než ken a barbie), na druhou stranu bude ale vykreslení této dvojky slušný designerský oříšek.
Princezna: https://www.google.cz/search?q=toy+prin ... l&tbm=isch
Medvídek: https://www.google.cz/search?q=toy+prin ... l&tbm=isch
Princezna tedy bude vysoká, štíhlá, nohatá (poměr hlava:tělo tak 1:7, možná ještě 1:5 ... hlavatější princezny pak už dle mého soukromého názoru vypadají divně). Medvídek je zavalitý, má velkou hlavu a kulaté břicho. Tady bych asi medvídka pustil na dietu a protáhl mu ruky&nohy (přijdou mu vhod, ptže když bude plnit všechny ty úkoly na své stratiplnné cestě a bude mít delší končetiny na vyjádření svého snažení, bude to takový akční medvídek). Ztratí tím ale část své roztomilosti.
Otázka: jak nakreslit ty dva pospolu (třeba happyend obrázek), aby vypadali dobře?

K vizáži medvídka: může si medvídek zachovat svůj půvab? Medvídek bez oka je medvídkem ze zombie filmu. Medvídek s jedním okem (knoflíkem) modrým a druhým bílým je roztomilejší. Stejně tak by mu spíš slušelo ohlé ouško, apod.

Ad symbolika: spalovna děsí, a představuje slušné finále (finální konfrontace, fatálnost, smrt). Složitější to bude se smětištěm: hrajeme-li na černobílé, pak by smetiště mělo představovat protiklad spalovny. Budu-li pesimista, pak si pod smetištěm představím motiv zapomnění, odvržení, exilu. Proto nadesignovat smetiště jako útulný, upravený domov, pozitivní místo, komunitu hraček.

Princeznina pasivní role: příslušníci, řekněme, genederové emancipace, by ti dali košem po hlavince, pane. Princezna ztvárněná v tradičně pasivní roli - "zachraňte si mě" - není zas tak zajímavá. Uvědom si, že tvoji hru mohou hrát malí kluci i malé holky. Proto navrhuji princezně vytvořit taky takový malý seznam výhod/nevýhod, zakomponovat tyto do hry, a pokračovat. Zde spatřuji dvě (ne nutně výlučné) varianty:
- druhá hra, kdy princezna zachraňuje medvídka (gender reversal)
- princezniny výhody/nevýhody lze vložit do příběhu -- kdykoliv v překážce hráč přidá faktor čerpající z princezniny povahy, přilepšíte si o bonusovou kostku (či něco ;) )

Ad výhody/nevýhody medvídka: graficky ztvárnit. Třeba podobným stylem (ovšem bez násilí): http://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=& ... 8680208175

Jde medvídek zachránit princeznu sám, anebo mu pomáhají ostatní hračky? Navrhoval bych přidat ostatní hračky jako esa na jedno použití, na pomoc pro vytáhnutí z bryndy nějaké náročnější překážky (třeba té, která se zkomplikuje princezniným zapříčiněním) ... kde každá z hraček bude mít na své kartičce nějakou abstraktní speciální vlastnost.

Co se týče vymýšlení překážek z hlavy, ono by šlo těm děckám trochu pomoci, a navést je - a to obrázkem. Můžeš se inspirovat z tematického apercepčního testu: http://thematicapperceptionimages.blogs ... mages.html
Implementoval bych např takto: na počátku hry existuje hromádka kartiček (třeba 20ks či více), a děcko na řadě si vytáhne ... třeba tři karty ... a jednu z tažených karet si může vybrat, aby popsalo překážku. Nepoužité jsou zpět a karty se míchají, použitá jde na "hřbitov".
Když budou karty dost abstraktní (maloval bych skoro až surrealisticky), třeba pomůlžou děckám k vymyšlení slušných překážek. Jako art styl pak navrhuji něco takového: http://aquasixio.deviantart.com/gallery/
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od OnGe »

Zase z toho nedělej Avatara :lol: Na tý hře je fajn, že je malá, jednoznačná a v zásadě jasná.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od York »

Technická poznámka: Šestihranná kostka je 1d4 a obvykle se k popisu kostek používá počet stěn, nikoliv počet hran. Nemyslel jsi náhodou šestistěnné kostky? (Ne, že by to pro hru nebylo jedno...)

Asi by stálo za to trochu zrevidovat popisy vlastností. Souvislost houževnatosti a mocného řevu na zahánění nepřátel mi například nepřijde zrovna moc intuitivní.

Čím si v prvním kole hodí hráči následující po tom, kdo nastřelí první překážku? Imho žádné kostky nemají, protože ještě nehráli.

Vím, že gamistický přístup je tu obecně dost nepopulární, ale přesto: Jaký má hráč důvod popsat překážku, která není založená na medvídkově slabosti? A jaký má důvod popsat řešení, které není založené na jeho silné stránce? Pokud tu hru budou hrát hráči zvyklí hrát hry efektivně, tak se imho celá bez výjimky bude točit jen kolem těchto nadefinovaných vlastností.

Další věc je, že se všichni hráči u stolu musí shodnout, že to pod danou výhodu/nevýhodu postavy spadá. Trochu se bojím, že to bude svádět k hádkám.

Smí se bonusové kostky používat i v průběhu překonávání překážek, nebo jen ve spalovně?

Jak se odhaluje poklad ve spalovně? Hodem kostkou? (to by asi moc nefungovalo, obětuju kostku za šanci na získání kostky).

Závěr: Jako zásadní překážku hratelnosti vidím svou třetí poznámku, tu si budou imho hráči muset nějak zhouserulovat (to asi zvládnou, ale i tak by bylo fajn, kdyby to v pravidlech bylo). Asi by taky stálo za to upřesnit, jak je to s možností používat dodatečné kostky v průběhu překonávání překážek, to asi taky bude vyžadovat houserule. Zbytek mi přijde vcelku hratelný, mechanika Spalovny (půjčování kostek k dosažení společného úspěchu) je výborná. Jen bych se trochu bál, že se mi hry zúčastní filuta, který se zatvrdí a kostku za žádnou cenu nikomu nepůjčí (což je ale na druhou stranu asi lepší zjistit při hře, než až když vyroste, takže to je nejspíš ok).
pipux píše:Princeznina pasivní role: příslušníci, řekněme, genederové emancipace, by ti dali košem po hlavince, pane.
Oh, my!
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od Tadeas »

-pro pipuxa se pokusim najit jeden kresleny serial z detskych let ktery se odehraval na smetisti a to se tam tvarilo aspon trosku malebne :)
-jinak pridavani karticek do hry nvm, nvm. me to prijde jako dalsi mechanika navic ktera neumerne zvedne objem. do jedne hodiny se to musi dat precist i odehrat to bylo jedno z mych kriterii.
-otazkou emancipace a genderove vyvazenosti jsem se opravdu nezabyval
-Princeznu si predstavuji jinak nez barbiny pro deti. muze to byt klidne hadrova panenka ktera uz take vypada ponekud omsele (proto je take na smetaku:) ) a na hlave ma korunku. krasna muze pripadat pouze medvidkovy.

Yorku, vybrone postrehy. Strasne moc dekuju, to me namotivovalo udelat opravenou verzi, protoze se mi zda ze za vsechno muzou nedodelky v podobe tu pozmeneneho slovicka, tak vynechane vety a podobne.
York píše:Technická poznámka: Šestihranná kostka je 1d4 a obvykle se k popisu kostek používá počet stěn, nikoliv počet hran. Nemyslel jsi náhodou šestistěnné kostky? (Ne, že by to pro hru nebylo jedno...)
Naprosta pravda a moje chyba. samozrejme se jedna o 1d6.

York píše:Asi by stálo za to trochu zrevidovat popisy vlastností. Souvislost houževnatosti a mocného řevu na zahánění nepřátel mi například nepřijde zrovna moc intuitivní.
Houzevnaty medvidek by mel byt dobry v boji. Nechtel jsem ale deti nabadat k nasilnym opisum, tak jsem mu dal radeji zastraseni.
York píše:Čím si v prvním kole hodí hráči následující po tom, kdo nastřelí první překážku? Imho žádné kostky nemají, protože ještě nehráli.
tohle je moje neuveritelna chyba. Vypadla mi tam hned prvni veta v sekci Hrani hry o tom ze jeste nez nekdo zacne, tak si kazdy hrac veme jednu kostku z banku.
York píše:Vím, že gamistický přístup je tu obecně dost nepopulární, ale přesto: Jaký má hráč důvod popsat překážku, která není založená na medvídkově slabosti? A jaký má důvod popsat řešení, které není založené na jeho silné stránce? Pokud tu hru budou hrát hráči zvyklí hrát hry efektivně, tak se imho celá bez výjimky bude točit jen kolem těchto nadefinovaných vlastností.
tohle byl spise zamer. chtel jsem uzce profilovaneho medvidka zabaleneho do archetypu a potizi ktere ho potkavaji. Vyhody a nevyhody mi zabrali nejvice casu, bylo potreba to vymyslet tak aby davali prostor pro RP (septani, rev ktery by mel byt opravdu revem, kychani a podobne), aby poskytovali dostatek variant jak vytvorit/prekonat prekazku a take aby se mezi sebou navzajem moc netloukly (nemohl jsem tedy dat nevyhodu "hloupy, alebo duverivy", protoze by k tomu mohl padnout "chytry"). Hra samotna trva 45 minut a mela by se tocit kolem medovych vyhod a nevyhod. stejne jako v medvidkovy Pú - tam by to byla zrejme kombinace chrabry - mlsny.
York píše:Další věc je, že se všichni hráči u stolu musí shodnout, že to pod danou výhodu/nevýhodu postavy spadá. Trochu se bojím, že to bude svádět k hádkám.
bojim se ze to plati i kdyby rozhodoval GM. jen at se spunti nauci spolupracovat a dohodnout se.
York píše:Smí se bonusové kostky používat i v průběhu překonávání překážek, nebo jen ve spalovně?
v sekci hrani hry je po nastoleni prekazky napsana veta: "Pokud má k dispozici vícekostek (viz. níže), může postupně přihazovat další z nich pro lepší výsledek."
je to zmineno jeste pred spalovnou, tedy ano. i pri prekazce behem hry muze pouzit dodatecne kostky.
York píše:Jak se odhaluje poklad ve spalovně? Hodem kostkou? (to by asi moc nefungovalo, obětuju kostku za šanci na získání kostky).
to je treba vymyslet :D
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od Insolitus »

To je roztomilý, jej to je tak strašně roztomilý. Plyšový medvídek se vydává do hmotnéného pekla ve spalovně zachránit krásnou princeznu. To je tak super námět pro hru pro malé děti. To je tak děsně super.
Za tohle hromada palců nahoru, to je prostě skvělý.

Mechanika hry je sice naprosto primitivní, ale pro hru pro malé děti úplně vhodná. Jen si nejsem úplně jistý, jestli variatna, kdy tam není nějaký dospělák jako gm, bude mít spád. Protože teď po dítěti/hráči chceš aby jedno popsalo problém/překážku (dejme tomu, to by asi mohlo fungovat) a po druhém aby samo popsalo celé řešení v podobě krátkého příběhu. Trochu se bojím, aby se by tam se tam, bez vedení o dospělého, nezasekávalo. Obzvláště, pokud by mělo popisovat medvídkův neúspěch.

Stejně jak psal York, pozor na fakt, že v první kole (resp v celém prvním kolečku) nemá hráč žádnou kostku, kterou by mohl hodit. Ale to se dá jednoduše řešit tím, že každý hráč prostě začíná s jednou kostkou.

Na druhou stranu mechanika, že si hráči mezi sebou mohou v závěrečné scéně ve spalovně darovat kostky, a tůdíž že šance na záchranu princezny je skoro jistá, považuju za moc dobrou :clap:

Přepraval bych ale systém výhod/nevýhod/kostek za ně. V takovémto nastavení to znamená, že pokud by byla překážka, kde nebude použita ani výhoda, ani nevýhoda, tak se hráč nijak nepřipravuje na finální scvénu ve spalovně (jednou kostkou hodí, jednu dostane)
Doporučoval bych úplně zrušit nevýhody, aby překážky mohli být skutečně všelijaké. Mimo to, myslím, že malé děti budou předevších chtít cítit, to kde je medvídek dobrý, než si užít jeho slabostí.
A naopak bych dal každému medvítkovy např. 3 výhody. To by pak dávalo hráčům vodítka, pomocí čeho řešit překážku, ale nedocházelo by k tomu, že by každé řešení bylo "stejné".
A navíc bych dával hráči bonusovou kostu na ruku, pokud by medvídek proti překážce uspěl. Protože se vetávající verzi se úspěchy či neúspěchy či neúspěchy nijak mechanicky neprojevují.
Když to shrnu, navrhoval bych, aby situace kolem kostek byla tato:
- každý začíná s jednou kostkou
- hráč, který popíše překážku, dostane kostku
- hráč, který úspěšně překoná překážku, dostane kostku
- hráč, který přip překonávání překážky (bez ohledu na úspěch) použil jednu (ze tří) medvítkových výhod, dostane kostku

Velmi podporuji Pipuxe s oilustrování a tebe pak v nějaké druhé upravené verzi. Vzhledem k publiku na které hra cílí (ikdyž to ke konci zmiňuješ jako možnost, myslím že pro starší děti či hůře pro puberťáky, už je hra příliš plochá a jednoduchá.

Za mě hodnotím hrstí plnou knofíků.
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od Tadeas »

Insolitus píše:...
promin, ted jsem prisel po vikendu domu.
Nektere pripominky mas plne na miste a spravne, ty ostatni mas samozrejme take spravne a opet jsi na urodne pude. v prvnim prispevku jsem nastinil nevyhnutnost uprav... tu slovicko, tam veticku... co by dopomohly hratelnosti. pokusim se vetsinu toho co jsi napsal zapracovat do pristi verze, jeste nad tim trosku popremyslim a zkusim si to trosku utridit (pripadne pockat na dalsi komentare). strasne moc dekuju za komentar. hru jsem zbouchal behem chvilky, ale Ty i York jste me upozornili na par mezer ktere jdou velice rychle odstranit a ja si jich nevsiml.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od Pepa »

Velké dobrodružství je malá, ale velmi milá hra. Námět i příběhové popisy se mi líbí. Mechanicky je hra snadná a (po vychtání much, o kterých tu přede mnou mluvili kluci) jistě funkční.

Při prvním čtení jsem se trošku ztratil v tom, kdo získá kostku za co, ale snad to už chápu.
Tadeáš píše:
York píše:Jak se odhaluje poklad ve spalovně? Hodem kostkou? (to by asi moc nefungovalo, obětuju kostku za šanci na získání kostky).
to je treba vymyslet :D
A co kdyby bylo možné získat dvě kostky? (Nejenom při hledání pokladu ve spalovně, ale i při cestě dobrodružstvím.) Najednou tu hráčům vyvstává pěkná otázka, jestli budou riskovat jednu svoji kostku pro možný zisk dvou... :)

Osobně si myslím, že tato hra může být "černým koněm" soutěže a může se umístit i na předních příčkách. Jestli, Sparkle, ještě vyvíjíš hru pro děti, tak ti doporučuji Velké dobrodružství přečíst.

:clap:
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství

Příspěvek od York »

Pepa píše:Jestli, Sparkle, ještě vyvíjíš hru pro děti, tak ti doporučuji Velké dobrodružství přečíst.
Jen se trochu bojím, jestli to spíš než "téma zajímavé pro děti" není "to, co každý dospělý považuje za téma pro děti".

Přiznám se teda, že tohle můžu nějak soudit jen podle svých značně mlhavých vzpomínek. Jedna z věcí, které si z téhle doby pamatuju, například je, že mi jednou jeden starší kluk na hřišti vlastními slovy vyprávěl příběh supermana. Tehdy to tu nikdo neznal a já jsem tím byl úplně unešený. Medvídci a princezny mi teď sice zní roztomile, ale nevím, jestli bych to tak viděl i ve věku, k němuž se tahle vzpomínka váže.

Nicméně... Že je něco hra pro děti ještě ani zdaleka neznamená, že to musí nadchnout výhradně děti. Skoro bych dokonce řekl, že je to právě napak - základem úspěchu je nadchnout jejich rodiče. A v tomhle je imho téma téhle hry úžasné.
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2014“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů