[RPG Kuchyně 2014] Probuzení

RPG Kuchyně proběhla 1.–16. 2. 2014.
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2014] Probuzení

Příspěvek od Belden »

Obrázek
Vítejte hluboko v 21. století.
Lidstvo konečně ovládlo genetický kód a tak mohl začít zlatý věk. Většina chorob je vymícena, metro je raženo pomocí modifikovaných obřích červů a bohatí investují do svého genofondu jako dříve do drahých kovů či cenných papírů.
Člověk konečně přemohl přírodu. Člověk se stal svým vlastním Bohem.
Avšak ne všichni se měli dobře. Pro ty chudé, znuděné, či jinak stíhané životem vznikl ve městě Freyton, centru bioinženýrství, projekt Síť – komplexní virtuální realita poskytující účastníkům Projektu uspokojení všech pudových, sociálních i seberealizačních potřeb a poměrně slušný plat k tomu.
To však nebyl hlavní účel Projektu. Jeho cílem bylo využít zbývající mozkovou kapacitu účastníků, propojit ji a vytvořit tak největší výpočetní výkon, obří biologický počítač, který kdy mělo lidstvo k dispozici.
Co se však může pokazit, to se také pokazí.

V této hře se stanete účastníky projektu Síť, u kterých došlo k chybě, a tak nastalo Probuzení z virtuální reality. A nejen to – uvědomili si informaci, která se v jejich hlavách zrovna propočítávala, a kterou si rozhodně uvědomit neměli.
Nyní stojíte uprostřed výpočetního centra s téměř kompletní amnézií a s vědomostmi s potenciálem měnit běh dějin.
Nyní běžte, změňte jej.
A u toho možná i zjistíte, kdo vlastně jste.
Čti ZDE!
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2014] Probuzení

Příspěvek od York »

Úvod - vypravěč uvede postavy do ďábelské konspirace.
- do jaké konspirace? Kde ji má Vypravěč vzít? Vymyslet? Na základě čeho?

Útěk
- kolik těch konfliktů má být, jak se odehrávají, jak se vyhodnocují?

Ticho, Bouře, Závěr
- to samé. Tyhle odstavce jsou zcela vytržené z kontextu. Předpokládám, že cílem bylo představit struktury hry a co se bude dít, ale efekt je, že to ve mě vyvolává hromadu otázek, nad kterými dumám, místo abych se seznámil se strukturou hry.

Příprava před hrou
- a až teď se dostanu k tomu, co mám vlastně připravit před hrou. Tím bych zcela určitě začal, strukturu hry stačí v úvodu vyjmenovat heslovitě.

Příprava osudí
- když v Připravě postav napíšeš, že se nic nepřipravuje, tak je celkem zřejmé, že cokoliv, co se skutečně připravuje, je z hlediska přípravy podstatnější. Věta "Toto je velice důležitá část..." je zcela zbytečná.
- psaní možných výsledků akcí v přípravě hry: Too soon. Já o té hře zatím vůbec nic nevím a ty po mě chceš, abych vymýšlel možné výsledky akcí, které jsem ještě nikdy neviděl v praxi. Tohle bych udělal úplně obráceně: První hra by byla s tebou připravenými možnostmi výsledků akcí (takže připrava osudí by znamenala vytisknout si a nastříhat stránku přiloženou k pravidlům), pak by byl zbytek hry a až na konci v rozšiřujících pravidlech pojednání o tom, že pro další hry si hráči mohou napsat vlastní varianty výsledků a rady, jak na to.

Příprava kontaktů
- to samé

A co vypravěč?
- jak že nemá žádnou zásadní pravomoc? Však má připravit konspiraci, to je mi přijde zásadní až až.
- asi bych opět zdůraznil, že v první hře nemusí nic vymýšlet - stačí, když si vybere z několika připravených tu, která se mu nejvíc líbí.

Hra!
- Tady by už asi bylo místo na podrobnější rozpis struktury hry a možných konflitků. Po vysvětlení významu lístků a přípravy hry už budu tušit, o čem že je řeč.

Sporné akce:
- asi bych zdůraznil stukturu vyhodnocování, např:
1) Vypravěč nadhodí situaci
2) Háč popíše, jak ji chce řešit
3) Všichni u stolu dávají návrhy, jak by to mohlo dopadnout
4) Vypravěč buď rovnou rozhodne o výsledku, nebo nechá hráče jednající postavy losovat z osudí.
5) Hráč jednající postavy popíše výsledek - zohlední při tom text lístu a návrhy z bodu 3.

Charakterové vlastnosti
- co znamená "Rovněž vlastnosti se po použití natrhnou"? Že natrhnu tažený lístek podobně, jako se natrhávají lístky do kina? Proč? Nebylo by lepší ho jen odložit mimo hru, aby se dal případně použít i příště? Proč vlastně mám něco trhat?
- celý tenhle odstavec by zasloužil přepsat. Z příkladu je celkem jasné, jak jsi to myslel, z textu pravidel vůbec.



Shrnutí:
Pravidla by zasloužila z velké části přepsat, viz předchozí poznámky. I tak mi to ale přijde jako hodně zajímavý koncept hry a nevidím v podstatě žádnou překážku hratelnosti. Good job!
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2014] Probuzení

Příspěvek od Jarxes »

Hodně zajímavej počin, líbí se mi ten styl (probuzení z virtuální reality do korporátního světa co po vás hned pase).

Nelze než v mnohém souhlasit s Yorkem, zejména by to chtělo zpřeházet trochu ty kapitoly, nedokážu si představit jak bych tvořil ty lístečky bez toho abych to četl dál a pak se k tomu vrátil zpětně.
A zdůraznil bych to co už taky zmínil York, chtělo by to víc se vyjádřit kolem té konspirace, dát tam nějaký nástin nebo šablonu, aspoň inspiraci na to o co může v jádru jít, nebo to mělo být jen o tom že propojením měl vzniknout bio-počítač?

Jinak, taky ti musim pochválit to krásný logo.
York píše:...co znamená "Rovněž vlastnosti se po použití natrhnou"? Že natrhnu tažený lístek podobně, jako se natrhávají lístky do kina? Proč? Nebylo by lepší ho jen odložit mimo hru, aby se dal případně použít i příště? Proč vlastně mám něco trhat?
To se asi váže k tomuhle:
Zkušenost -...Lístek poté natrhne a už tuto Zkušenost nemůže použít...
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2014] Probuzení

Příspěvek od crowen »

Predchadzajuce komentare som necital, aby neovplyvnili moj usudok. Nasleduje moj komentar k hre.
**********

- Dokument nema ziadny uvod, o co sa jedna, a co obsahuje. Bolo by dobre napisat tam kratky uvod o co sa jedna, komu je dokument urceny, ako sa s nim pracuje atd.

- Priklady by mali byt jasne oznacene, ze su priklady, a nie iny typ textu.

- Vypravec (1ks) vyvolava dojem, ze je to nejaka vec alebo pomocka, co je dost matuce

- Prubeh hry - Uvod - trochu zmatocny, nevedel by som presne, co by som mal ako Vypravec robit. Bolo by dobre to trochu detailnejsie popisat - ma kazdy hrac svoju kratku scenku? Kto popisuje, co sa vo virtualnej realite deje? Preco a od koho sa postavy dozvedia o konspiracii?

- Prubeh hry - Utek - Kedze sa jedna o utek z nejakej budovy alebo komplexu, bolo by super to mat mapku, aleob minimalne popis prostredia.

- Prubeh hry - Ticho - Ako dlho ma trvat tato faza hry? Tu by sa hodili nejake informacie o prostredi mimo komplexu - mesto, pustatina, npc atd

- Prubeh hry - Boure - mozu postavy nejako zabranit objaveniu, ci k tomu musi vzdy dojst? Ak nevedia zabranit objaveniu, aky je zmysel Ticha? Aky je Plan?

- Prubeh hry - Zaver - odohrava sa tu nejaky dej, alebo je to len kratke zhodnotenie po ukonceni vsetkych konfliktov z Boure? Tu by som urcite uvital viac detailov a navod, ako to odohrat, respektive na co sa pri hre sustredit.

Priprava pred hrou - tuto kapitolu by som celu zaradil pred Prubeh hrou kvoli lahsiemu pochopeniu pravidiel

Priprava osudi - "Toto je velice důležitá část, dokonce důležitější než samotná tvorba postav" - Divna veta, kedze v Tvorbe postavy sa pise, ze hraci si postavy tvorit nemusia, a teda je to uplne zbytocna cast hry.

Tak isto mi nie je iste, ci si hraci musia opisat uvedene moznosti, alebo su to len prilady, a hraci si mozu vymysliet, co chcu.

Postavotvorne udalosti by som oddelil a oznacil kvoli lahsej orientacii.

- A co Vypravěč? - tu by sa mi hodil kratky navod na to, ako vytvorit herne prostredie - high-tech mesto, slumy, herne prvky...., mozno nieco podobne, ako pre hracov, ale z pohladu Vypraveca. Plus par NPC.

- Hra! - co sa stane v pripade, ze pocas jednej z faz sa postava dostane do viacerych konfliktov, ako ma papierikov v miskach? Znamena jeden papierik jednu scenu? Ak ano, pri vyssom pocte hracov sa hra neumerne pretiahne, alebo sa ani zdaleka nevyuziju vsetky papieriky.

- "Lístek poté natrhne a už tuto Zkušenost nemůže použít" - toto sa mi velmi nepaci, znamena to, ze postava ziska nejaku Zkusenost, ktora jej pomoze v buducom konflikte, ale len raz? Podla mna, cim castejsie nejaka Zkusenost positivne ovplyvni Konflikt, tym lepsie pre postavu. Konkretne v tom priklade s Hermanom, prvy krat uspeje, lebo si vytiahol vhodny listok. Druhy krat uspeje automaticky, a listok so Zkusenostou zahodi. Teda uz dva krat sa mu podarilo otvorit zamok a logicky by mal mat vyssiu sancu pri dalsom podobnom pokuse. Ak som pravidla dobre pochopil, pri tretom pokuse uz nema zase ziadnu vyhodu, co sa mi velmi nepozdava.

- Fungovanie Charakterovych vlastnosti som velmi nepochopil. Moze hrac tahat viac listkov? Co sa stane, ak nebude figurovat v dostatocnom pocte Konfliktov, odlozene a nevyuzite listky prepadnu? To je sposob, ako sa vyhnut neuspechom. A podobne ako pri Zkusenostech, preco sa CHV da pouzit len raz?

- Flashbacky - tu je prvy krat spomenute, ze sa hra deli na Sceny, ale nie je k tomu nic napisane. Bolo by dobre to rozviest, vid moja poznamka o strukture a dlzke hry.

- Kontakty- NPC - skratka bez vysvetlenia, treba rozviest, alebo uviest celoslovny cesky ekvivalent.
- Pridavanie detailov ku NPC kazdym hracom je zbytocne, hlavne v pripade vacsieho poctu hracov. Stacilo by, aby nejaky detail k textu na papieri pridal jeden hrac.

- Přechod mezi fázemi - toto malo byt v texte ovela skor, pretoze by to odpovedalo na niekolko mojich predchadajucich otazok a komentarov :-)

Celkovo sa mi hra paci, pripomenula mi Matrix.
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2014] Probuzení

Příspěvek od Belden »

Díky všem za komentáře, omlouvám se za opožděnou odpověď

Ad uspořádání textu a stylistika – Sám jsem si nebyl jistý, jak kapitoly řadit. Nakonec jsem zvolil tuto variantu, která, jak se ukázalo, není úplně nejšťastnější. Mohl bych napsat, že to do další verze doplním a přeházím, ale – nalejme si čistého vína – stejně žádná další nejspíš nebude.
Tohle bych udělal úplně obráceně: První hra by byla s tebou připravenými možnostmi výsledků akcí (takže připrava osudí by znamenala vytisknout si a nastříhat stránku přiloženou k pravidlům), pak by byl zbytek hry a až na konci v rozšiřujících pravidlech pojednání o tom, že pro další hry si hráči mohou napsat vlastní varianty výsledků a rady, jak na to.
To bylo v plánu, bohužel nezbyl čas.
A co vypravěč?
- jak že nemá žádnou zásadní pravomoc? Však má připravit konspiraci, to je mi přijde zásadní až až.
Hmm… no… to je otázka, co bereme jako zásadní pravomoc… dobře, no :wink:
Charakterové vlastnosti
- co znamená "Rovněž vlastnosti se po použití natrhnou"? Že natrhnu tažený lístek podobně, jako se natrhávají lístky do kina? Proč? Nebylo by lepší ho jen odložit mimo hru, aby se dal případně použít i příště? Proč vlastně mám něco trhat?
Lístky se trhají, aby bylo zřejmé, že byly použity. Neodkládají se, aby je hráč měl před sebou, protože částečně formují jeho postavu. Na použití příště jsem nemyslel, protože v původní verzi se počítalo s tím, že lístky se na novou hru budou vždy připravovat nové.
I tak mi to ale přijde jako hodně zajímavý koncept hry a nevidím v podstatě žádnou překážku hratelnosti. Good job!
Thanks! :)
Hodně zajímavej počin, líbí se mi ten styl (probuzení z virtuální reality do korporátního světa co po vás hned pase).

Nelze než v mnohém souhlasit s Yorkem, zejména by to chtělo zpřeházet trochu ty kapitoly, nedokážu si představit jak bych tvořil ty lístečky bez toho abych to četl dál a pak se k tomu vrátil zpětně.
A zdůraznil bych to co už taky zmínil York, chtělo by to víc se vyjádřit kolem té konspirace, dát tam nějaký nástin nebo šablonu, aspoň inspiraci na to o co může v jádru jít, nebo to mělo být jen o tom že propojením měl vzniknout bio-počítač?
Setting, konspirace a všecko mám celkem v hlavě, jen nebyl (opět) ten čas to sepsat. Navíc, v loňské hře, se nám kvůli settingu a dalšímu materiálu hra natáhla na třicet stran a pak to nikdo nechtěl číst.
Jinak, taky ti musim pochválit to krásný logo.
Danke! :)

Ak nevedia zabranit objaveniu, aky je zmysel Ticha? Aky je Plan?
Získat výhodu, spojence a podobně na Bouři. Plán připravuje Vypravěč a postavy se jej dozví v Úvodu.
dohrava sa tu nejaky dej, alebo je to len kratke zhodnotenie po ukonceni vsetkych konfliktov z Boure?
Obojí. Zhodnotí se, jak dopadla bouře a pak má každý právo na odpověď na jednu otázku, co ještě nebyla zodpovězena.
co sa stane v pripade, ze pocas jednej z faz sa postava dostane do viacerych konfliktov, ako ma papierikov v miskach?
Plynule se přechází do další fáze.
Ještě bych zdůraznil – tato věta na mě působí tak, že to možná není úplně jasné – že Osudí je společné pro všechny a dělí se jen podle fází.
Znamena jeden papierik jednu scenu?
Ne. Nemám rád striktní dělení na scény, takže se jeden hráč může dostat v krátké chvíli i do několika sporných situací, přičemž každá se většinou vyhodnocuje vlastním papírkem.
"Lístek poté natrhne a už tuto Zkušenost nemůže použít" - toto sa mi velmi nepaci, znamena to, ze postava ziska nejaku Zkusenost, ktora jej pomoze v buducom konflikte, ale len raz? Podla mna, cim castejsie nejaka Zkusenost positivne ovplyvni Konflikt, tym lepsie pre postavu. Konkretne v tom priklade s Hermanom, prvy krat uspeje, lebo si vytiahol vhodny listok. Druhy krat uspeje automaticky, a listok so Zkusenostou zahodi. Teda uz dva krat sa mu podarilo otvorit zamok a logicky by mal mat vyssiu sancu pri dalsom podobnom pokuse. Ak som pravidla dobre pochopil, pri tretom pokuse uz nema zase ziadnu vyhodu, co sa mi velmi nepozdava.
Je to tak, každá vlastnost i dovednost dá bonus pouze jednou. Problém je, že lístky produkují kvalitativní výsledek, ne kvantitativní, takže nějaký obyčejný "+2" nešlo použít. Zase na druhou stranu, aby Zkušenost dávala automatický úspěch stále, to mi přijde moc silné. Nevím, žádné jiné řešení jsem nevymyslel.
Co sa stane, ak nebude figurovat v dostatocnom pocte Konfliktov, odlozene a nevyuzite listky prepadnu? To je sposob, ako sa vyhnut neuspechom.
V pravidlech je napsáno „lístek, který odložil, musí kdykoliv později během hry uplatnit tak, že namísto tahu z Osudí svou akci popíše na základě odloženého lístku.“
Takže vynutit použití odloženého lístku nejde, ale kdo se pročeká ke konci, aniž by odložený lístek použil, tak de facto porušuje pravidla… Tady jsem trochu spoléhal na fair-play.
- Flashbacky - tu je prvy krat spomenute, ze sa hra deli na Sceny, ale nie je k tomu nic napisane. Bolo by dobre to rozviest, vid moja poznamka o strukture a dlzke hry.
Hra se na scény nedělí, takže ta formulace u Flashbacku je možná trochu nešťastná. Má to být tak, že u Flashbacku se odehraje jedna sporná akce + to, co jí předcházelo. Což jsem bez rozmyslu pojmenoval prostě Scéna.
NPC - skratka bez vysvetlenia, treba rozviest
Ta zkratka mi přijde natolik profláklá (nebo snad není?), že jsem ji nechal bez vysvětlení. Pochybuji, že nějaký nováček sáhne rovnou po hrách z Kuchyně…
Celkovo sa mi hra paci, pripomenula mi Matrix.
Ještě jednou díky.
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2014] Probuzení

Příspěvek od OnGe »

Když jsem četl úvod, říkal jsem si "Matrix, ale bez robotů". Naštěstí se to ale nepotvrdilo :)

Co se týká osudí, tak už samotná příprava je vlastně taková minihra. Přijde mi, že možostí "formátu" jednotlivých lístečků je až zbytečně moc a třeba flashback a zkušenost se trochu překrývají. Dělení na postavotvorné a netvorné mi přijde trochu nadbytečné a moc nerouzmím, proč je jejich dělení mezi jednotlivými "dějstvími" takové, jaké je.

Kontakty mi připadají trochu jako pěst na oko - nevím kdo jsem, kde jsem a co se to tu sakra děje, ale vzpomínám si na někoho, za kým můžu jít. Krom toho, nějaká práce s kontakty přichází v úvahu asi jen ve 2. dějství a neumím si moc představit, že při početnější skupině každý stihne najít svého kontakta, aniž by to působilo divně, nebo trvalo děsně dlouho (což ale vlastně nejde).

Trochu mi schází nějaká šťávička ohledně té ďábelské konspirace, se kterou se mají postavy střetnout. Takhle je to udělej si sám, což je fajn, ale chtělo by to nějaký materiál na "odražení".

Celkově, dobrá práce.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [RPG Kuchyně 2014] Probuzení

Příspěvek od Pepa »

Layout a rozvržení
Logo hry se mi také moc líbí. Co se mi nelíbí je rozdělení tabulky v půlce stránkou. Rozvržení textu nevím. Asi by to šlo uspořádat lépe, ale takto jsem hru také pochopil.

Atmosféra, zápletky, příklady
Atmosféra se mi líbí (Matrix můžu :)) + navíc ta myšlenka "hledání vlastního já" je hodně pěkná. Možných konfliktů, příkladů a nastíněných Velkých plánů pro Vypravěče je tu dost, takže popravdě myslím, že zde se nedá mnoho vytknout. Dalších dvacet stránek kolem toho bych (zatím) opravdu nepsal.

Průběh hry
Rozdělení hry na pět fází beru. (Někdo může namítnout, že to je railroad, ale v takovéto krátké hře to vnímám spíš opravdu jako osnovu.) Otázkou tedy spíš je, jestli se dá ve hře pokračovat? Případně jak? (Pravděpodobně spíš ne a jde jenom o jednorázovku.)

Příprava osudí
Líbí se mi to. Jednak to určuje výsledek akce a druhak nějakou příběhovou okolnost. Postavotvorné lístečky bych také nějak odlišil (v praxi by se asi psaly na jinak barevné papírky). Tabulku poměrně chápu. Ty postavotvorné věci se musí zasadit/projevit nejvíce ze začátku (obzvlášť pěkná je na to ta "klidnější" fáze Ticha). Jednak proto, aby hráč získal o postavě nějaké informace, a druhak aby podle toho mohl roleplayovat.

Kontakty
Osobně nevím, jestli se mi líbí to, že té NPC dají nějaké detaily všichni hráči v okamžik, kdy se ta NPC objeví na scéně... Možná by se mi víc líbílo, kdyby ve fázi přípravy koloval pro každou NPC papír kolem stolu a každý hráč by tam napsal jednu větu...

Zkušenosti, charakterové vlastnosti
Kluci namítají, že by měly být k dispozici pořád. Logicky ano, ale že je mohu mechanicky v příběhu použít již jen jednou, to bych asi překousl.

Závěr
Hra šla asi napsat lépe, ale také mohla určitě dopadnout mnohem hůře. Osobně se mi hra z postapokalyptického světa s bojem proti korporacím a hledáním vlastních vzpomínek líbí. Myslím, že oproti loňskému Protektorovi to je 1000% zlepšení.

:clap:
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2014“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů