[RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

RPG Kuchyně proběhla 1.–16. 2. 2014.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

[RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od York »

Na zámku se stala vražda. Vaším úkolem je zjistit, kdo je vrahem.
Přílohy
VrazdaNaZamku.pdf
(106.05 KiB) Staženo 117 x
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od Pepa »

Ingredience
Co se týče slovních a obrázkových ingrediencí, tak tu vidím zámek a vraždu, takže možná ještě jedna chybí (?) Co se týče mechanických, tak tu je milostný vztah. Osobní deníky tu sice nejsou, ale jelikož hráči musí psát na karty, tak tužky stejně budou potřeba... (Ale buď jak buď. Stejně bych Yorka soutěžit nechal :))

Pohlaví
Moc nevím, proč se s těmi pohlavími takhle "šachuje", když homosexuální vztahy stejně vzniknout mohou. Jestli to je proto, aby se do hry dostal i ženský prvek, tak by ty postavy mohly být klidně natvrdo: host, sestra, kastelán, kouzelnice, zahradník.

Karty znalostí vztahů
Takováto nějaká mechanika se mi líbí (každý hráč získá nějaké jiné, tajné informace), ale nevím, jestli tvoje podání je zrovna funkční. Hraje-li se první varianta hry, tak jaký má hráč důvod psát ten svůj vztah k zavražděnému více hráčům než jednomu? (Udělá to jenom tak pro zábavu?) Hraje-li se druhá varianta hry, tak co brání hráčům, aby to zase vyplnili a poslali všem? (Nehledě na to, že v této části hry, kdy si toto hráči chystají, se docela pozná, kdo toho vyplňuje hodně a kdo málo. Nebo ne?)

Průběh hry
Popisování zážitků se zavražděným (zavražděnou) a s následnou debatou (rozvíjením příběhu) je asi v pohodě. I když otázka je, jestli ty debaty jsou potřeba. Jestli třeba není lepší udělat místo nich další "zážitkové kolečko" :)

Tiebreaky
Vražda na zámku píše:Při rovnosti hlasů je vrahem zahradník (případně zahradnice), nehledě na to, kolik dostal hlasů.
Vzhledem k tomu, že se při závěrečném hlasování zahradník vyjadřuje jako poslední, nevím, jestli toto funguje. Protože neoznačí-li zahradníka alespoň dva hráči, tak ten vlastně nemůže prohrát...

Hraje-li se druhá varianta hry, tak je zase dost velká šance, že zahradník svým posledním hlasem způsobí remízu někde na "předních" pozicích a díky tomuto pravidlu tak snadno vyhraje...

(A není-li zahradník ve hře, tak má zase tyto problémy/neproblémy nejstarší hráč.)

Druhá varianta hry

Předpokládám, že na konci hry hráč nemůže hlasovat sám pro sebe. Jinak by taková hra nefungovala...

Celkový dojem
Myšlenka, setup, průběh hry, to se mi vlastně líbí. Je to vlastně takové městečko Palermo jako RPG :) Nevím, jak dlouho bych u takové hry vydržel, ale jako taková hříčka to je dobrý :)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od York »

Pepa píše:Ingredience
Je to jimi jen inspirované, ne nutně svázané. Psaní tužkou jsem tam původně mít nechtěl, ale kombinací bylo moc na to, aby se daly předpřipravit. Imho by navíc o přesné dodržení ingrediencí nemělo jít. To, že se autor inspiroval nějakou ingrediencí a pak ji z nějakých důvodů nepoužil, mi přijde stejně hodnotné, jako když na tom postavil celou hru. Inspiration counts.
Pepa píše:Pohlaví
Moc nevím, proč se s těmi pohlavími takhle "šachuje", když homosexuální vztahy stejně vzniknout mohou. Jestli to je proto, aby se do hry dostal i ženský prvek, tak by ty postavy mohly být klidně natvrdo: host, sestra, kastelán, kouzelnice, zahradník.
Možná to není potřeba. Původně jsem s milostným vztahem počítal víc, proto jsem se na to dost soustředil. Pak se koncept hry trochu posunul.
Pepa píše: Karty znalostí vztahůHraje-li se první varianta hry, tak jaký má hráč důvod psát ten svůj vztah k zavražděnému více hráčům než jednomu? (Udělá to jenom tak pro zábavu?)
Když někomu svůj vztah prozradíš, tak víš, že když se k němu přiznáš, tak on bude vědět, že mluvíš pravdu. Když ho někomu neřekneš, tak nemáš jak ho přesvědčit, že (alespoň v něčem) nelžeš. A vyhodnocení hry stojí jen na tom, jak přesvědčíš hráče. Dokážu si představit různé strategie, jak těžit z toho, že o tom někdo ví a někdo ne.
Pepa píše:Hraje-li se druhá varianta hry, tak co brání hráčům, aby to zase vyplnili a poslali všem? (Nehledě na to, že v této části hry, kdy si toto hráči chystají, se docela pozná, kdo toho vyplňuje hodně a kdo málo. Nebo ne?)
Když ve druhé variantě dáš informaci všem, tak nikdo z nich nebude v nejistotě, jestli ohledně této jediné prokazatelné věci ve hře lžeš, nebo ne.

Pepa píše:Tiebreaky
Vražda na zámku píše:Při rovnosti hlasů je vrahem zahradník (případně zahradnice), nehledě na to, kolik dostal hlasů.
Vzhledem k tomu, že se při závěrečném hlasování zahradník vyjadřuje jako poslední, nevím, jestli toto funguje. Protože neoznačí-li zahradníka alespoň dva hráči, tak ten vlastně nemůže prohrát...
Asi máš pravdu, tohle jsem možná úplně nedomyslel. Na druhou stranu...
Pepa píše:Hraje-li se druhá varianta hry, tak je zase dost velká šance, že zahradník svým posledním hlasem způsobí remízu někde na "předních" pozicích a díky tomuto pravidlu tak snadno vyhraje...
Na druhou stranu hráči vědí, že zahradník má tuhle možnost. Jasně, rozhodování pak není jen o tom, koho při hře nejvíc podezdřívám, ale to jsem částečně pravidlem se zahradníkem zamýšlel - trochu to vychýlit z čistě trust/don't trust dilematu.
Pepa píše:Druhá varianta hry
Předpokládám, že na konci hry hráč nemůže hlasovat sám pro sebe. Jinak by taková hra nefungovala...
Jo, to by rozhodně neměl. Na to jsem vážně zapomněl? :)
Pepa píše:Celkový dojem
Myšlenka, setup, průběh hry, to se mi vlastně líbí. Je to vlastně takové městečko Palermo jako RPG :) Nevím, jak dlouho bych u takové hry vydržel, ale jako taková hříčka to je dobrý :)
Díky ;-) Jako taková malá hříčka je to přesně myšleno.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od York »

Pro zajímavost přikládám kompetní vývojové poznámky. Tedy to, co vzniklo v notepadu před otevřením open officího writeru. V průběhu psaní na čisto jsem už v poznámkách nic neměnil a celý text pak vznikl na jeden zátah, bez přepisování.

Kurzívou jsou označené části, které jsem nadhodil a opustil. Část hozená přes code je koncept vizuálu herních karet (ok, spíš funkčnosti než líbivosti ;-)). Přes code je to vložené proto, že by to jinak font s proměnlivou šířkou znaku zcela rozbil.

edit: Poznámky nevznikaly přesně v tomhle pořadí, některé věci jsem dopisoval k dříve nadhozeným bodům. Takže ne, nezačal jsem názvem hry a volbou letopočtu ;-)


Vražda na zámku

Děj se odehrává na zámku
- dohodněte se, jaký se píše letopočet.
/* To by mohl určit host */

Stala se vražda

Rozbilo se zrcadlo /* k čemu zrcadlo? */

A nikdo si nepamatuje, co se stalo /* zrušeno */

Cílem je zjistit, kdo je vrah

Dva módy (dvě varianty), je třeba se dohodnout předem:
- Nikdo nechce být vrahem
- Všichni chtějí být vrahem


/*
Hráči postupně berou do rukou střepy. Ty by asi měly být vytištěné na papír a rozstříhané.
Každý střep má na zadní straně motiv
- jaký motiv? Třeba něco z tarotu?
- možná losovat střep a spolu s ním tarotovou kartu.

- je třeba vyjmout smrt, ta se použije až při závěrečném losování.
*/


Pokud je víc hráčů než hráček, tak je zavražděna žena.
Pokud je hráček víc než hráčů, je zavražděn muž.
V případě rovného počtu o pohlaví zavražděného rozhodne nejmladší hráč u stolu.

/*

Úkolem je vymyslet si motiv.


Motiv:
- Ze žárlivosti
-
*/



/* Nebo možná jinak: Na začátku se vylosuje, kdo našel mrtvolu (to je asi jedno) */
-- mrtvolu najdou všichni společně.


- Každý hráč si může uvést scénu. Například: Vešel jsem do pokoje zrovna ve chvíli, kdy ses s budoucí obětí hádal.


- každý hráč může přednést jeden důkaz.


IDEA (dobrá):
O tom, kdo byl vrah, hráči nakonec hlasují. Cílem je ve hře na ostatní hodit vinu.
- vrah se nelosuje, může jím skutečně být kdokoliv.
- vraha určují hráči z pozice hráčů. Nemusí tedy filtrovat to, co věděly jen jejich postavy.

Otázky: Kdo hraje oběť?
-- Možná se vykašlat na lásku a použít stopky (přesýpací hodiny) na limit popisu obviňovacích scén.
-- to by znamenalo, že to klidně může být čistě mužská nebo čistě ženská skupina. Nebo si hráči zahrají cross-gender, to je na nich.

Možná by tam přece jen mělo být losování rolí (zahradník, hosté, matka, dcera). Ideálně s předpřipravenými vztahy (snoubenec, tajný ctitel, bratr/sestra).


Každý má pravomoc určit nějaký aspekt herního světa, podle toho, co si vylosoval za roli.
Může to udělat kdykoliv v průběhu hry. Pokud chce jiný hráč použít něco z této domény, musí se tě zeptat, jak to je (nemůže to určit sám).

Zahradník/zahradnice
- určuješ, jak vypadá zahrada kolem zámku.

Kastelán/kastelánka
- určuješ, jak vypadá zámek

Kouzelník/kouzelnice
- rozhoduješ, jestli ve fikčním světě funguje magie a případně jaká. Pokud rozhodneš, že magie nefunguje, tak jsi iluzinista

Bratr/sestra
- určuješ ostatní členy rodiny. Kolik jich bylo, jak byli staří, kde žijí, jak zemřeli.

Host
- Co by mohl určovat host? Možná o jakou šlo příležitost (oslava (čí? K jaké příležitosti?), pohřeb (čí?), tedy proč jsi byl na zámek pozván).



(Jsi/je) další v pořadí dědiců po smrti oběti
Na oběť (jsi) žárlil.
Oběť (ti/mu) dlužila spoustu peněz.




A nebo jinak: Scény z doby před vraždou se vždy jen popisují - mohou to dělat všichni hráči /* , kromě obviněného. */Odehrává se následné obviňování a obhajování
- Díky tomu může být mrtvola NPC
- losuje se vztah postavy k oběti
-- mohly by to být 2 losy: První na to kdo jsem, druhý na to, jaký jsem měl k oběti vztah.
Vztah je možné vyložit na stůl. Nebo by ještě šlo losovat, kdo o něm věděl.

Takže:
1) Vytáhnu si, kdo jsem. To položím na stůl, to všichni vědí.
2) Vytáhnu si svůj vztah k oběti. Vezmu si tu samou kartu víckrát a rozdám ji ostatním hráčům. Někteří ji na druhé straně budou mít prázdnou, někteří to samé co já - to jsou ti, kdo o mém vztahu k oběti věděli.
-- Ještě by to mohlo být tak, že jim tuhle informaci rozdám. Takže budu vědět, kdo o mém vztahu k oběti věděl. A dotyčný bude vědět, že to vím. Následně může být zajímavé, když ho vyzvu ke svědectví, jestli to třeba popře nebo ne.
-- Možná bych si mohl sám určit, kolik ostatních postav to bude vědět - vždycky ale nejméně jedna (takže se nestane, že by to nevěděl nikdo).


Co s tím sdělováním vztahů? Kombinací rolí a vztahů je moc na to, abych připravil kartičky s kombinacemi dopředu. Takže prázdné kartičky s rolí a okénkem pro vyplnění vztahu?
- ideálně na stejné straně kartičky, aby to hráč nemusel otáčet, když chce přiřadit roli se vztahem (bylo by to nešikovné a

Kód: Vybrat vše

|-----------------|
|    Zahradník    |
|-----------------|
| vztah k mrtovle:|
| --------------- |
| |             | |
| --------------- |
|-----------------|
Při rovnosti hlasů je vrahem zahradník (zahradnice) (a to i když není ve hře). Hráč zahradníka (nebo zahradnice) hlasuje vždy jako poslední /* Nebo lépe: Hlasuje se vždy v pořadí, v jakém jsou napsané role (TODO: Zahradníka dát nakonec) */.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od Pepa »

York píše:Když někomu svůj vztah prozradíš, tak víš, že když se k němu přiznáš, tak on bude vědět, že mluvíš pravdu. Když ho někomu neřekneš, tak nemáš jak ho přesvědčit, že (alespoň v něčem) nelžeš. A vyhodnocení hry stojí jen na tom, jak přesvědčíš hráče. Dokážu si představit různé strategie, jak těžit z toho, že o tom někdo ví a někdo ne.
Jako jestli hra stojí jenom na tom, určit vraha podle toho, jestli dotyčný hráč lže (a ne místo logiky příběhu), tak to potom ano. I když já bych to udělal asi ještě jinak. Problém je možná v tom, že všechny vzahy k zavražděnému jsou veskrze negativní (dávají motiv k vraždě) a všichni hráči to dopředu vědí (že každý nějaký takový motiv dostane), a proto vlastně není koho o čem přesvědčovat. Takže proto bych na některé z těch pěti karet vztahů připravil i pozitivní vztahy a rázem se ti hráči budou snažit někoho druhého z něčeho obvinit, sami se budou snažit nějak uhájit atd.

Ad zahradník: Ano, všichni hráči tuto jeho "vlastnost" dopředu vědí. Ale právě o to víc se to budou snažit pojistit tím, že ho jeden nebo dva hráči označí... (alespoň takový mám pocit) Respektive v druhé variantě hry neoznačí. Ve skutečnosti mi nevadí asi ani ten tiebreak, ale to kombo s tím, že zahradník hlasuje až poslední. Takže klidně bych ten tiebreak zachoval za předpokladu, že zahradník bude hlasování začínat.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od York »

Pepa píše:Jako jestli hra stojí jenom na tom, určit vraha podle toho, jestli dotyčný hráč lže (a ne místo logiky příběhu)
Hra stojí na tom, přesvědčit ostatní hráče, že (podle varianty) jsi nebo nejsi vrah. Jak to uděláš je na tobě.
Pepa píše:Takže proto bych na některé z těch pěti karet vztahů připravil i pozitivní vztahy a rázem se ti hráči budou snažit někoho druhého z něčeho obvinit, sami se budou snažit nějak uhájit atd.
To zní jako zajímavá varianta.
Pepa píše:Ad zahradník: Ano, všichni hráči tuto jeho "vlastnost" dopředu vědí. Ale právě o to víc se to budou snažit pojistit tím, že ho jeden nebo dva hráči označí... (alespoň takový mám pocit) Respektive v druhé variantě hry neoznačí. Ve skutečnosti mi nevadí asi ani ten tiebreak, ale to kombo s tím, že zahradník hlasuje až poslední. Takže klidně bych ten tiebreak zachoval za předpokladu, že zahradník bude hlasování začínat.
Úplně nejlepší by asi bylo skryté hlasování.
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od Insolitus »

York píše:A btw opět jsme se trefili do hodně podobného mechanického konceptu hry. Že by za to mohli lobysti?

$lol$ $lol$ $lol$ Tak teď už chápu, cos tím myslel. Já bych se nebál z toho lobbisty obvinit

Ale teď vážně.

Po mechanický stránce, ani co se náplně hry nemám jedinou výtku. Je to krásně jednoduché a rychlé a myslím, že to může být dost zábava. :clap:

Když jsem ale četl část o vztazích a známostech vztahů, dost jsem se v tom ztratil. Kdo co jak určuje a tak. Pomohlo mi až když jsem se podíval dozadu, kde jsou připravené karty na vytištění. Pak to najednou začalo dávat smysl.
Navrhuji ti, poskládat tuto část příručky zhruba takto:
- jsou tu nějaké role
- seznam rolí, krátký popis
- každá role má i nějaké pravomoci
- seznam a vysvětlení pravomocí
- role si nalosujte, tabulku k vytištění najdete vzadu
- každá postava měla se zavražděným nějaký vztah
- seznam možných vztahů
- vztahy si nalosujte, tabulku k vytištění najdete vzadu, tuto kartu nesmíte nikomu ukázat
- některé ostatní postavy mohou vědět o vašem vztahu s mrtvím
- o tom kdo to ví, rozhodujete vy
- popis mechaniky, možná ukázka papírku
- tabulku k vytištění najdete vzadu

Fór s tím, že při rovnosti hlasů, je vrahem zahradník je skvěle stylovej. Doporučil bych, ale tajné hlasování (každý napíše na papírek, kdo je podle něj vrahem). Obával bych se, že veřejné hlasování, by znamenalo, že host bude mít pocit, že na jeho hlasu moc nezáleží, a naopak zahradník rozhoduje o všem.

Moc nechápu roli kouzelníka. Na rozdíl od ostatních mi nepřijde tolik zajímavá (ať už magie funguje, ale pak je jediný, kdo k ní má přístup, nebo nefunguje a pak toho moc určovat nemůže), mimo to může být trochu otázka, co tam vlastně dělá. Navrhl bych jí nahradit:
- Kolegou z práce (fikčně určuje co zavražděný dělal, jaké jsou jeho majetkové poměry, s jakým problémy/nepřáteli se v práci potýkal)
- Osobním lékařem (fikčně určuje věk a zdraví oběti, možná i nějaké okolnosti vraždy)

A kastelána bych přejmenoval spíše na majordoma či služebného (což by mohl být i kastelán, pokud oběť žila na hradě, ale hodí se i pro případy, že žila v jiném domě)

Přijde mi celkem nedůležité zmiňovat v pravidlech, že by si měl hráč vybrat, hraje-li muže či ženu. Myslím že to sám od sebe udělá ve chvíli, kdy nějak představí/popíše svou postavu. Možná bych naopak přidal před první scénu, nějaký kolečko, kde se jednotlivé postavy představí, ať už i host ví, kdo jsou ostatní.

Na začátku na několika místech říkáš: hlasujte a případě rovnosti rozhoduje nejmladší. Zavání to nějakým pravidlem a přitom způsob dohody myslím není vůbec důležitý. Myslím že by stačilo napsat prosté: Dohodněte se

Slovo závěrem: Osobně se mi to velmi líbí. Je to krásné ve své jednoduchosti a nenáročnosti na přípravu a pomůcky. I při pouhém čtení jsem se dobře bavil. Nepochybuju, že to při hraní bude ještě mnohem větší.
Hodnotí šesti zkrvavenými noži a jednou pistolí
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od York »

Insolitus: Díky za komentář ;-)

Otázka je, jestli tuhle hru bude někdy někdo zkoušet hrát. Já skoro určitě ne, tenhle druh her mě moc neláká. Chtěl jsem si jen zkusit navrhnout a napsat hru, která by mohla zaujmout majoritní část aktivních přispěvatelů RPG fóra a vyzkoušet si, jaké to je psát hru "pro zákazníky", aniž bych ji současně já sám chtěl hrát.

Pokud by to někdo hrát chtěl, tak mu určitě s úpravami v rámci svých možností a schopností rád pomůžu. Bez toho to ale imho nemá smysl a raději budu pracovat na hře, která mě skutečně baví a sám ji aktivně hraju.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od Pepa »

York píše:Hra stojí na tom, přesvědčit ostatní hráče, že (podle varianty) jsi nebo nejsi vrah. Jak to uděláš je na tobě.
Když nad tím víc a víc přemýšlím, tak mě napadá, že ta hra s pouze negativními vztahy nefunguje.

Když například dostanu vztah, že mě oběť vydírala (nebo nějaký jiný negativní), tak jak mám ostatní hráč přesvědčit o svojí nevinně? Můžu popisovat nějaké pěkné události, které jsem s tím zavražděným měl, ale ostatní hráči stejně metaherně ví, že to není pravda (kladné vztahy se nerozdávají), takže ví, že si vymýšlím, takže mě obviní ze lži a odsoudí tím spíš...

Ale když bude i jen ta možnost (!) mít s obětí kladný vztah, tak najednou "ti hodní" můžou hrát "ty hodné" + existuje někdo, kdo o tomto pozitivním vztahu ví, takže toho dotyčného třeba podpoří (třeba ale ne). A navíc i "ti zlí" můžou najednou těžit z toho, že můžou lhát (protože je totiž o čem lhát). Takže najednou ta hra získá ten správný rozměr.
York píše:Úplně nejlepší by asi bylo skryté hlasování.
Hlasovat se může pomocí karet, které hráč dostal od ostatních hráčů. (Tam je totiž jméno toho, kdo mi to dával, uvedeno.)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od York »

Pepa píše: Když nad tím víc a víc přemýšlím, tak mě napadá, že ta hra s pouze negativními vztahy nefunguje.

Když například dostanu vztah, že mě oběť vydírala (nebo nějaký jiný negativní), tak jak mám ostatní hráč přesvědčit o svojí nevinně? Můžu popisovat nějaké pěkné události, které jsem s tím zavražděným měl, ale ostatní hráči stejně metaherně ví, že to není pravda (kladné vztahy se nerozdávají), takže ví, že si vymýšlím, takže mě obviní ze lži a odsoudí tím spíš...
To, že tě oběť vydírala, přece ještě nemusí znamenat, žes ji kvůli tomu zabil. To, že motiv mají potenciálně všichni, je imho důležité. Hra, tak jak je napsaná, není o tom odhalit, kdo si vytáhl černého petra a je vrahem. Hra je o tom, že vrahem může být opravdu kdokoliv a neví se to (ani fikčně ani metaherně), dokud to hráči na konci neurčí. Není to o tom, někoho usvědčit (ale můžeš to tak samozřejmě zahrát).
Pepa píše:Ale když bude i jen ta možnost (!) mít s obětí kladný vztah, tak najednou "ti hodní" můžou hrát "ty hodné" + existuje někdo, kdo o tomto pozitivním vztahu ví, takže toho dotyčného třeba podpoří (třeba ale ne). A navíc i "ti zlí" můžou najednou těžit z toho, že můžou lhát (protože je totiž o čem lhát). Takže najednou ta hra získá ten správný rozměr.
Získá tím jiný rozměr. Obojí imho může být zajímavé.
Pepa píše:Hlasovat se může pomocí karet, které hráč dostal od ostatních hráčů. (Tam je totiž jméno toho, kdo mi to dával, uvedeno.)
Jojo, taky už jsem o tom přemýšlel. Napadlo mě teda napsat jméno (respektive) roli vraha na kartu se svoji rolí, ale vybrat si jednu z karet od odstatních hráčů půjde taky a nebude potřeba psát ;-)
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Vražda na zámku

Příspěvek od Insolitus »

Pepa píše:Když nad tím víc a víc přemýšlím, tak mě napadá, že ta hra s pouze negativními vztahy nefunguje.
Já si naopak myslím, že díky tomu funguje. Protože každý skutečně může být vrah. Není to tedy o tom, postavit se do role já ho zabít nemohl, ale postavit někoho jiného do role on ho mohl zabít mnohem víc a proto to taky udělal. Kdyby ve hře byli i kladné vztahy, tak bych si ho jako hráč, asi vůbec nechtěl vytáhnout, páč bych byl děsně save a hra by se mě najednou týkala mnohem méně.
Pepa píše:Hlasovat se může pomocí karet, které hráč dostal od ostatních hráčů. (Tam je totiž jméno toho, kdo mi to dával, uvedeno.)
Dost dobrý :clap: :clap: :clap:
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2014“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti