[DW-IC] Session 3: Hansova pokladnice

Dungeon World a jeho hranie cez fórum
Zamčeno
Uživatelský avatar
Thaddeus
Příspěvky: 93
Registrován: 1. 10. 2013, 12:27

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Thaddeus »

Konečně jsem dorazil k místu, kde udatně bojovali bitvu mí přátelé.
Na zemi ležely tři mrtvoly. Proběhl zde strašný masakr.

Ale přátelé žili. Mor, tohle bude Sogard, a tohle... rozhlédl jsem se kolem po té spoušti... "Rudiger," pomyslel si Thaddeus.
Ostatní se ale podle svých zranění zapojili do boje a bojovali jako lvi. Uznale jsem kývnul na barda a na... Mora.

Sogardova hudba je podivná, mrazí, ale zvláštním způsobem uklidňuje duši; a snad i tělo. Nebo aspoň cítím, že se bolest trochu ztrácí.
Lektvary od Mora jsem vděčně přidal. U kohokoli jiného bych váhal, ale na Mora... se dá plně spolehnout.

Mor ale vypadal po boji strašně. Položil jsem mu ruce na ramena a zašeptal tiše promluvu Worrocha, abych si připomněl svou úlohu zde.
Kdo uvěří, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.
Ty, kdo uvěří, budou provázet tato znamení: Ve jménu mém budou vyhánět démony a mluvit novými jazyky;
budou brát hady do ruky, a vypijí-li něco smrtícího, nic se jim nestane; na choré budou vkládat ruce a uzdraví je.
2d6=10; heal 1d8=8; můj stav 20HP+antidote


Potěžkal jsem palcát, který mi předal Mor. Kapala z něj krev bezbožníka. Abych jej očistil, praštil jsem jím do zdi a prorazil ji. Takovou sílu jsem v něm nečekal.
Jako odpověď se ozvala rána do dveří.
"Co to bylo?"
Svatý bojovník s modře zářícíma očima, jeho krejčí je kovář.
(Charsheet)
Uživatelský avatar
Rudiger
Příspěvky: 173
Registrován: 11. 8. 2013, 16:49

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Rudiger »

Vytrhnu dýku z hlavy chlapa kterého jsem zabil. Bude se ještě hodit. Mezitím co jí otírám o jeho kalhoty pozoruji Ysoldu a její doprovod.
Mor říkal něco o tom, že je to dobrý bojovník, ale nevypadá na to. Někdo ho řádně zvalchoval. Navíc mi je povědomý, jen si nedokáži vybavit odkud.
Zavrtím hlavou. Teď na to není čas, snad později se mi vybaví kde jsem ho viděl. Napadlo mě jak využít zbraň nepřátel proti nim samým a je potřeba si pospíšit.

"To je golem," odpovím. "Strážil pokladnici, je skleněný a naplněný jedem, takže si přestaňte hrát a přesuňte se k druhým schodům."
"More, připrav si nůž," otočím se na něj. "Pustím golema a ve správný čas ho rozbijeme. Jed zaplní chodbu a zpomalí pronásledovatele," vysvětlím svůj plán a vrátím se ke dveřím od pokladnice. Chvíli ještě vydrží, hlavně to musím dobře načasovat.
Vysoký šermíř se zdobeným kopím oblečený do zbroje.
charsheet
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Ysolda »

"Dobrý nápad," přikývnu. Kdo asi vyrobil skleněného golema plného jedu?

Zamyslím, se, to je dost specifická technika. Někde jsem o tom už slyšela.

Pokud je to spout lore, je tu: 2d6+3=12

"Koukám, že v pokladnici už jste byli," prohlédnu si je, a zrak mi padne na meč ležící na zemi. Zajímavé, řeknu si, a sehnu se pro něj. Je mi nějak povědomý, ale netuším odkud. Párkrát s ním seknu do vzduchu. Skvěle mi sedne do ruky, a je tak dokonale vyvážený, že i když asi není lehčí než ten předchozí, snadno se ovládá.

"My jsme porazili temnou čarodějnici," vrátím dýku do pouzdra, "a Hansův proslulý travič shořel na prach. Ale Hans utekl, myslím tou cestou kterou chceš použít. Bylo odtamtud slyšet nějaké šišlající stvoření, že na nás půjde z téhle strany, nebo tak."

Vydám se z místnosti zpět do chodby. "Asi nemáme moc času." Tadeáš vypadá po lektvaru od Mora lépe, to je dobře, ale pořád si nejsem jistá, jestli chci, aby šel první.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Ysolde: Obsah skleněného golema je rozdmýcháván stejnou energií, která pohání jeho pohyb. Při roztříštění skla se všechna energie společně se zeleným prachem rozptýlí do okolí a všichni zasažení padnou do hlubokého spánku. Prach má ovšem vesměs hrubou zrnitost a rozpouští se až v kontaktu se sliznicí.

Odkud to víš?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Ysolda »

"Počkej, skleněný golem? Hmm," podívám se do stropu. Už si vzpomínám. Vyprávěl o tom opilý šlechtic v na návštěvě v domě, kde jsem vyrůstala. V prostoru těsně pod střechou, kam nikdo jiný než já nechodil, šlo jen těžko přeslechnout. Golema vyrobila podivná dílna trpasličího foukače skla a alchymisty, lidského mága a elfa, který mluvil s duchy, a myslím, že stihli vyrobit asi tři, než se nějak rozhádali.

"Takové měli v Korvinu. Nevím kde ho Hans sehnal. Měl by být docela křehký, a uvnitř není přímo plyn, ale takový prach, a není jedovatý, jenom uspává, aby to bylo bezpečné pro stráže, a aby mohli umučit někoho kdo se jim tam vloupal, nebo co. Musí dostat do na rty, do nosu, a na jiná podobná citlivá místa." Nemohu si nevzpomenout, jak šlechta v Korvinu používala drogy stále novými, a stále divnějšími způsoby. "Takže pokud sem ty stráže vtrhnout se šátky přes obličeje, tak o tom asi ví, a moc nám to nepomůže. Pokud jim Hans vůbec řekl, že nějakého golema má. Ale na psy by to mělo fungovat každopádně."

Vydám se chodbou směrem ke schodům. Nevím, kolik máme času.
Uživatelský avatar
Thaddeus
Příspěvky: 93
Registrován: 1. 10. 2013, 12:27

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Thaddeus »

Vyslechnu si Ysoldu a Rudigera a zamyslím se. "Rozumím," řeknu.

"Vaše práce vyžaduje perfektní načasování a nic se při ní nesmí pokazit. Tady vám nepomůžu, ale půjdu chránit ústupovou cestu, mám pocit, že jsem někoho slyšel přicházet, tak ať vám nevpadne do zad."

Zvednu pavézu a potěžkám ji. Práce Korvinských zbrojních umělců to není, ale pro mé potřeby bude bohatě stačit. S ní se k nám nikdo nedostane.

"Ať vás provází Worroch," požehnám jim a odejdu.

Zapřu se za pavézu a připravím si meč. Tuto bariéru nikdo neprostřelí a při prvním útoku ji můžu využít i jako štít. Trpělivě vyčkávám.
Defend (přístupová cesta): 2d6+2=8
Svatý bojovník s modře zářícíma očima, jeho krejčí je kovář.
(Charsheet)
Uživatelský avatar
Rudiger
Příspěvky: 173
Registrován: 11. 8. 2013, 16:49

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Rudiger »

Ještě naposledy zkontroluji zda jsou ostatní připraveni na konci chodby. Sógárd s Ysoldou a rytířem hlídají u schodů, Mor je připravený s kuší uprostřed chodby. Je na čase spustit náš plán.
Uspávací prášek není zrovna věc kterou jsem čekal, ale minimálně psům se to líbit nebude.
Kývnu na Mora aby se nachystal s kuší a vrhnu se na to.

Dveře ještě drží, ale už jim moc nechybí. Golem na nich pořádně zapracoval a já jim ještě trochu pomohu.
Počkám na pauzu v nárazech a několikrát do nich kopnu. Jakmile se začnou řítit k zemi rozběhnu se pryč a doufám, že to stihnu dřív než se začne střílet.

Defy Danger DEX=7
Vysoký šermíř se zdobeným kopím oblečený do zbroje.
charsheet
Uživatelský avatar
Mor
Příspěvky: 132
Registrován: 4. 9. 2013, 14:40

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Mor »

Kľačal som na jednom kolene, aby som si mohol podoprieť ruku. V kuši bola založená šípka a na zemi pri mne ďalšie, ak by prvý výstrel nestačil. Dupot nôh a pokriky stráže sa približovali a ja som sa v duchu modlil, aby to ten chlapec stihol.

Keď sa dvere do pokladnici z rachotom rozleteli, na stene oproti schodom za rozpohybovali tiene. Času je menej ako sa zdalo. Rudiger bežal dlhými krokmi no keď sa priblížil ku križovatke so schodiskom, prví z mužov mu už stáli v ceste. Vymrštil sa do vzduchu, odrážajúc sa od akého prázdneho podstavca pri stene a mrštne ako akrobat sa zniesol ponad mužov. Tí sa však nenechali prekvapiť a ja som len mlčky sledoval krv, ktorá mladému bojovníkov vytryskla spopod zbroje na stehne, keď jeden zo stráže nastavil svoj meč šermiarovmu skoku (7dmg).

Zadržal som dych a vo chvíli, ako sa Rudiger po dopade prevalil do kotulu, som z kuše vypustil strelu proti krehkému telu skleneného golema.

Volley: 2d6+2=12, 1d8+1=3
Šľachovitý starý cigán, ktorý za celý život nevidel nič iné ako svoje mesto.
charsheet
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Morovi oči se rozšířily překvapením.
Šíp se zabodl do golema a nechal za sebou drobného pavouka prasklin, nic víc.

S každým golemovým krokem a pohybem se praskliny rozebíhaly a větvily, až nakonec rozvířená magie uvnitř sklo přetlačila a strážce se v jediném okamžiku roztříštil na tisíc střepů.

Kroutící se zelená chapadla jedovatého prachu se hladově rozeběhla po chodbě, pokladnici i schodišti. Hansovi zbrojnoši, zjevně neseznámení s tímto bezbečnostním opatřením, se polekali a s hrůzou se marně snažili natlačit odkud přišli. Netrvalo ani deset sekund než je chapadla pochytala, objala a poslala do hlubokého nepřirozeného spánku. Popadali jako hrušky.

Rudiger navzdory zátěži zbroje a pokladu dosprintoval z dosahu zeleného prachu. Poslední zesláblý provazec, co ho pronásledoval, se rozplynul o Ysoldin magický štít.

Z druhého schodiště ale přišel další nepřítel. Zubatá se postavila s lehce rozkročenýma nohama před Thaddea, tyčí se nad ním jako hora. Ohnívá hříva elegantně padá na staženou kapuci ze stovek zubů, destičková zbroj zblízka vypadá nepřiměřeně těžká. Její oči jsou podlité krví, žíly na krku a na čele viditelně pumpují. Majestátní válečné kladivo se třese nedočkavostí. Není nejmenších pochyb, že na zásah od této zbraně se nezapomíná.

“Nehodlám s vámi zbytečně bojovat. Vezměte si svůj lup a vypadněte. Za trest si zlámejte nohy tady pod okny.” kývla hlavou k jedné z ložnic po vaší levici. “Nebudu vás pronásledovat.” Přes bezzubé dásně šišlá a prská “Jestli se ale rozhodnete pro boj, tak on zemře tak, jak by žádný člověk umírat neměl.” sevřenou pěstí ukázala na Mora “A ty budeš můj milenec na zimu.” ukázala na Thaddea a s širokým úsměvem vyplázla skoro plazí jazyk.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Ysolda »

Podívám se na ni. Hansova slavnost by byla dost zrůdná, i kdyby při ní neumírali lidé pro zábavu ostatních. Chtěla bych, aby to skončilo, aby tu už nikdo neubližoval lidem. Ale všichni jsme vyčerpaní, zranení, a i kdybychom nebyli, nechci další krvepolití. Snad požár, vybílená pokladnice a veřejné zostuzení budou stačit.

Chvilku je ticho, všichni se zamysleli. Zadívám se Zubaté do očí. Pak někdo začne mluvit.

"Pověz, Zubatá, kolik jsi zabila lidí? Kolik nevinných jsi umučila pro radost? Pověz, kolik lidí zemřelo pro pár měďáků? Pověz kolik. A pověz, kde je Hans."

Zarazím se, když si uvědomím, že ten hlas, který to říká, je můj.
Uživatelský avatar
Thaddeus
Příspěvky: 93
Registrován: 1. 10. 2013, 12:27

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Thaddeus »

Poslouchám zvuky boje, který se odehrává dole a dívám se do očí Zubaté, která ke mě pomalu přistupuje. Modlím se a vyčkávám na správný čas.
Nebojím se davu desetitisíců, kteří kolem proti mně se kladou.
Povstaň, Worrochu, zachraň mě, můj Bože! Rozbiješ čelisti všem mým nepřátelům, svévolníkům zvyrážíš zuby.
U Worrocha je spása. S tvým lidem je tvoje požehnání!
"Nemáme zájem o boj," řeknu, ale nepodívám se na ostatní, které slyším přicházet, abych si to potvrdil, "musíme polapit Hanse, abych jej mohl soudit." S obdivem naslouchám promluvě Ysoldy. Tolik nadšení, tolik zápalu, tolik ohně!

Zapřu se za pavézu a dám čas ostatním připravit se na případný boj.

Mám úkol od bohů, bezzubá.

Samotný Worroch mě poslal očistit toto město.

Ustup mi z cesty a nebraň mým krokům.

Jdu soudit Hanse, krvelačná ženo.


How Could I Be the Law? 2d6+1=6, ženská ať si dělá, co chce a já na to mám -1; pokud na nás zaútočí a nebudu poblíž to potvrdit: chci pro spojence +1 proti ní za hold z defend
Svatý bojovník s modře zářícíma očima, jeho krejčí je kovář.
(Charsheet)
Uživatelský avatar
Mor
Příspěvky: 132
Registrován: 4. 9. 2013, 14:40

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Mor »

Tá špinavá suka sa mne vyhrážať nebude. A ak nedostane rozum, urobím všetko preto, aby umrela tak, ako by žiaden človek umierať nemal.
Stojac za mohutnou postavou Thaddeusa v ťažkej zbroji som vedel, že moje ruky sú dobre ukryté pre očami zubatej a tak som z brašničky obratne vytiahol flakónik z tagitským olejom. Zavoskovaná zátka bola dosť tenká, aby som ju mohol prepichnúť šípkou do fúkačky a jej dutý hrot naplniť smrtonosným jedom. Nechal som ju zabodnutú v zátke pripravenú k rýchlemu použitiu a výstrelu, ktorý s trochou šťastia pošle tú štrbavú beštiu okamžite k zemi.
Šľachovitý starý cigán, ktorý za celý život nevidel nič iné ako svoje mesto.
charsheet
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Zubatá je viditelně napnutá. Za roky u Hanse nabyla tolik sebevědomí a ubila tolik bojovníků, že ustoupit je až poslední věc, co by ji napadla. Je vás ovšem hodně, tváříte se zdatně. Na druhou stranu i přes svou početní převahu váháte podezřele dlouho. Čekáte snad na něco? Je vás tu víc? Je to kopí v poslední řadě Šavle bouří? Máte u sebe všechny ty šílené zbraně z pokladnice? Prvnímu útočníkovi vrhnu oslepující prach do tváře, šlápnu paladinovi na štít a odstrčím ho z cesty, levou chytnu Šavli bouří a palcátem zničím rozhozeného paladina. I když nebudu počítat tu děvečku, pořád jeden bojovník zbývá. Je tahle chodba dost úzká, abych je porazila všechny? Možná.

“Dobře” prolomila ticho “Když vám tak jde o Hansovu hlavu. Vybojujte ji v aréně. Hans tam teď připravuje dav na poslední boj večera. Když ho váš šampion dokáže porazit, tak si zasloužil všechno, co mu přisuzujete. Krvavý soud je nejspíš jediná věc, na které se s Worrochem shodnu.”

Udělala dva krátké kroky dozadu “Pustím dolů jen jednoho z vás.”
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Thaddeus
Příspěvky: 93
Registrován: 1. 10. 2013, 12:27

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Thaddeus »

"Hans spravedlnosti nesmí uniknout, ženo. Nechci ho popravit. Pokud by se upřímně kál, předám jej světským soudům. Ale k tomu nedojde, na to má příliš rád své peníze. A nevěřím, že mu zbylo ještě nějaké svědomí."
Nečekal jsem, že přes Zubatou projdu bez boje. Ale ještě víc mě překvapila upřímnost v jejích očích, když říkala, že mě za Hansem pustí.
"V krvavém soudu, nebo Božím soudu, jak bych řekl já, by měl Hans nejspíš největší šance odejít očištěn a žít. Pokud by byl v právu."

Když odstoupila, ještě jsem se otočil na ostatní, abych jim dodal odvahu a Morovi čas bezpečně uschovat flakónek.
Palcát teď pokrývá "Krvavá tráva"

"Dolů se vyprovodím sám, Zubatá," řekl jsem na rozloučenou.
Proč jsem měl celou dobu pocit, že přemýšlí, jak nás zabít jednou sérií pohybů a jeden člověk jí přebývá? No, teď je hlavní Hans. Ostatní jsou navíc s Rudigerem v bezpečí. A kdyby se něco zvrtlo, Ysolda jistě zachrání i je.
Svatý bojovník s modře zářícíma očima, jeho krejčí je kovář.
(Charsheet)
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Ysolda »

Usměji se. Nebyla jsem si jistá, jestli půjde Rudiger nebo Tadeáš. Každopádně to s Hansem nevypadá dobře.

"Možná by si to zasloužilo doprovodnou oslavnou píseň," mrknu na Sógarda. "Půjdeme na nějaký balkón fandit? Ideálně na nějaký, který nehoří."
Zamčeno

Zpět na „Play-by-post Dungeon World“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti