[DW-IC] Session 2: Noc ve městě

Dungeon World a jeho hranie cez fórum
Zamčeno
Uživatelský avatar
Mor
Příspěvky: 132
Registrován: 4. 9. 2013, 14:40

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Mor »

"Som Ašra Boemas," teatrálnym úklonom ostrieľaného záletníka som sa predstavím a trochu neobratne je pobozkám ruku. Takáto lož by ma za iných okolností stála aspoň dva články z malíčka, ale barón je s najväčšou pravdepodobnosťou mŕtvy a komu inému by tento drobný žart mohol prekážať?

Nečakal som na dovolenie a bez rozpakov som vošiel do Dirtovej dielne. Z police som zodvihol marionetu nápadne pripomínajúcu Amiadnu a niekoľkokrát si ju obrátil v rukách:
"Prepáčte mi moju trúfalosť, pani, ale nepôsobíte tak, že by sa vás odchod vášho manžela hlboko dotkol," pohľadom som prešiel drevená hračky a zastaviac sa v dverách vrhnem pohľad po vybledlých miestach na stene v chodbe.
"Poslál nás Dirtov priateľ zaujímajúci sa o jeho zdravie. Ale hádam, že keď sa rozhodol opustiť svoj domov, zrejme sa mu polepšilo. I keď je tiež možné, že chlap, ktorý opustí takú pôvabnú ženu, možno naopak prišiel i o posledné známky zdravého rozumu," dôverne na ňu žmurknem no v okamihu si uvedomím, že šarmom som nedokázal ženy okúzliť ani v čase, keď som bol ešte kvitnúci mladík.
Svetlo presvitajúce škárami v okeniciach len s námahou osvetľovalo priestor domu, no napriek tomu vyzeralo všetko udržiavane a čisto. Je možné, že Amiadna hovorí pravdu. No všetky tie veci okolo mi nedovolili len tak to prijať.

Discern realities: 2d6+1(Wis)=7 What happened here recently?
Šľachovitý starý cigán, ktorý za celý život nevidel nič iné ako svoje mesto.
charsheet
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Ysolda »

"Ysolda, a tohle je Rudiger," řeknu. Když se Mor představí jako Boemas, přeběhne mi mráz po zádech. Musím se ho později zeptat, jestli je z toho hrozného místa, a co a jak, takové věci je lepší nenechat doutnat pod povrchem, zvlášť když baron ... dopadl tak jak dopadl.

A není to jediná věc, ze které mi běhá mráz po zádech. Na těch loutkách je něco podivného. Možná se mi to jen zdá, a je to tmou v domě, ale nemohu si nevzpomenout na pověst o démonovi, který vyráběl z lidí loutky. Navěky je uvěznil v jejich znetvořených tělech, napůl mezi životem a smrtí, neschopné se pohnout. Brrr.

Víc neřeknu. Chci vědět, jak žena zareaguje na Mora.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Sogard: Imralovi na vteřinu přelétl po tváří zklamaný výraz. “Škoda, myslel jsem, že by jsme spolu mohli něco vydělat. Ale chápu, seveřana těžko odrazovat od jeho zásad. Nebudu tě víc přemlouvat.” Vstal od stolu, zastavil se u věšáku a oprášil svůl zmuchalný klobouk “Když budete někdy potřebovat něco prodat, tak víte kam jít.”

Mor, Rudiger, Ysolde: Amiadna přijala Morovi lichotky překvapivě dobře. Usmála se a uvolnila. “Dirt byl odjakživa cizoložník. Jsem ráda, že je pryč.” Přešla do kuchyně a vytáhla ze spíže špaldovomedové placky “Posaďte se, když už jste tady.” Počkala, až ji Ysolde a Rudiger obejdou ke stolu a zadívala se starému cikánovi do očí “Jen mi chybí v domě nějaký chlap.” Musela si, když jsi si prohlížel hračky, znovu upravit šaty. Její ‘přednosti’, zvýrazněné úzkým hrudníkem, se do nich sotva vejdou.

Mor: Vysoká židlička v rohu, dřevěný koník pod stolem a malé papučky na chodbě napovídají, že tu bydlelo ještě dítě. Dirt tu nejspíš opravdu nějakou dobu nebyl, alespoň podle dílny. Zato v chodbě stále visí těžký pánský kabát a vysoké kožené boty. Jestli odešel, tak to bylo podezřele narychlo a s dítětem.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Mor
Příspěvky: 132
Registrován: 4. 9. 2013, 14:40

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Mor »

Nikdy som nerozumel chlapom, ktorí považovali za urážku svojej mužnej hrdosti vliezť si do perín so ženou, ktorá sa im sama núka. Možno to u mňa bol len prostý dôsledok toho, že som to s nimi nikdy nevedel a do postele bral častejšie to, čo sa dalo ako to, čo by som chcel. Teda ak som zrovna nebol pri peniazoch. Ale to už je potom iná hra.

Z tejto ženy som mal každopádne zimomriavky. Ak by som to nepovažoval za urážku svojej mužnej hrdosti, povedal by som, že s každým ďalším okamihom v jej prítomnosti mi v kostiach klíčil strach. Ťažko hádať, či to bola zvedavosť alebo morálna povinnosť voči starému brachovi Bolfovi, čo vo mne napokon zvíťazili.

Prikročil som dosť blízko, aby som Amiadne nenechal priestorom k pochybám o mojom záujem, no dosť ďaleko, aby som nebol nepatrične dôverný. S ľavou rukou voľne položenou na rukoväti kordu som zdvihol druhú ruku k jej tvári a zľahka ju chytil za bradu, aby mi nemohla uhnúť pohľadom.

"Dirt musel byť vskutku hlupák, že doma nechal takýto poklad nestrážený," v hlase sa snažím zakryť svoje napätie trochu strojenou bezstarostnosťou. Opätujem jej hlboký pohľad a poviem: "Ale nechce sa mi veriť, že by na svoje zálety so sebou bral aj vášho chlapca."

Dôkladne som pozoroval každý pohyb jej tváre, keď som spomenul to dieťa. Že sa žene uľaví, keď od nej utečie naničhodný chlap, by ma neprekvapilo. Ale, že jej nechýba ani jej vlastné dieťa?

Discern realities: 2d6+1(Wis)=11
What here is not what it appears to be? What should I be on the lookout for? Who’s really in control here?
Šľachovitý starý cigán, ktorý za celý život nevidel nič iné ako svoje mesto.
charsheet
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Mor:
What here is not what it appears to be?
Ty boty, co po Dirtovi zůstaly, jsou nějakou dobu nošené, drahé a opravdu kvalitní. Určitě by bez nich neodešel. Zejména pokud šel z města.

What should I be on the lookout for?
Na dotyk je Amiadna teplejší než ty. Tváře a ňadra jí zrůžověla. Téměř neznatelně se chvěje. Má hluboké rozšířené zorničky. Přesto v nich vidíš víc než chtíč. Jestli s tebou bude spát, tak protože po tobě něco chce.

Who’s really in control here?
Nikdo. Měli by jste to být vy. Je vás víc, jste ozbrojení, ona obklíčená. Ohrožená se ale vůbec netváří.

Při zmínce o dítěti se od tebe odtrhla a kouzlo okamžiku zmizelo. “Co jsem měla dělat. Chtěli jít spolu, tak jsem je nechala.” Sklonila se ke kamnům a krátkým pohrabáčem prohrabala včerejší uhlíky. “Odjakživa to bylo jen ‘táto uděláš i vojáčka se štítem’ a ‘táto proč máma neumí hračky jako ty’. Jen ať si to spolu užijou.” Při natahování pro dřevo se usmála “Alespoň mám dům pro sebe. A v posteli dost místa.” Mrkla na tebe.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Mor
Příspěvky: 132
Registrován: 4. 9. 2013, 14:40

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Mor »

Nepokoj vo mne rástol s každým jej pohybom, s každým slovom. Sklonil som sa, aby som jej pomohol rozdúchať oheň a sám tak získal aspoň pár chvíľ na premyslenie. Niekoľkokrát som sa jej ledabolo dotkol a dal si záležať, aby to nepôsobilo ako náhoda.
Letmý pohľad k stolu mi ukázal, že v tejto chvíli tam spojencov nenájdem. Ys aj Rudiger sa aspoň na prvý pohľad venovali jedlu. Zrejme sú presvedčený, že viem, čo robím. Pri fúzískách starého Berkyho! Keby radšej urobili niečo múdre a vytiahli ma z tejto hnusnej kaše chlípnou ženskou a možno i krvou na jej rukách!

Chytil som ju za ruku a položil jej dlaň na svoju hruď. Bolo mi jasné, že zbesilý tlkot srdca a chvenie celého tela ako sa ma pomaly ale iste zmocnil strach pocíti aj cez pevnú kožu mojej zbroje. Neisto som sa usmial, aby som vzbudil dojem svojej túžby.

"Dám ti, po čom túžiš, Amiadna," zašeptal som tak, aby mi rozumela len ona: "Ak mi predtým popravde povieš, čo sa stalo s Dirtom."

Parley: 2d6-1(Cha)=7


Všimol som si, že zaváhala, tak som ju chytil za zátylok a pobozkal ju na ústa: "Máš slovo cigána."

Tú poslednú vetu som nechtiac vyslovil dosť nahlas, aby ju bez pochýb začuli aj tí dvaja pri stole.
Šľachovitý starý cigán, ktorý za celý život nevidel nič iné ako svoje mesto.
charsheet
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Ysolda »

Dloubnu do kusu placky. Tohle místo ve mně nevyvolává dost dobrý dojem na to, abych se dotkla jídla.

"Co to tam probohy vyvádí?" zeptám se polohlasem, možná sebe, možná Rudigera. "Myslíš, že ví co dělá?"

Zavrtím hlavou, vstanu a vydám se za Morem a ženou. Opřu se o futro dveří, trochu napjatá, abych mohla uskočit z linie žena-dveře-Rudiger, kdyby se situace prudce změnila.

"Co to zase děláš?" zeptám Mora se unaveně, jako kdyby to dělal už podruhé tenhle týden, ať už dělal cokoli. Pak obrátím svůj pohled k ženě.

"Podívej, je tady všechno špatně. Nechceš nám říct, co se opravdu děje? Proč ti nevadí, že ti odešel manžel s dítětem, proč odešel bez kabátu a bot, a proč máš zavřené okenice uprostřed dne?" Chtěla jsem říct 'proč najednou toužíš po Morovi', ale raději si to nechám pro sebe, nechci aby se urazil nebo tak, třeba se považuje za velkého svůdce.

"Když nám řekneš pravdu, můžeme ti pomoci."

Je to pravda. Pokud je třeba posedlá, mohli bychom udělat exorcismus. Nebo něco jiného. Nechci na to myslet, ale v tomhle prokletém městě snad nemůže nikdy nic skončit dobře.
Uživatelský avatar
Sogard
Příspěvky: 190
Registrován: 12. 8. 2013, 20:14

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Sogard »

Postavil som sa a sepol Mi ¨Pod je cas ist,navsteva skoncila"
Cestou ku dveram som nedaval znat ze ma tiez sklamalo ako rychlo sa Imral stiahol do ulity. Evidentne neslo az o tak nepoctivych ludi na okradnutie ako sa zo zaciatku snazil nahovorit.

¨Nevadi Imral, ked nabuduce budes vediet o prilezitosti pri ktorej pojde o oholenie nejakych tlstych obchodnikov, namyslenych slachticov ci poulicnych gangstrov, tak daj vediet. Oberanie poctivych chudakov je nieco co sa mi bridi a co veru Mi nechcem ukazovat ako vzor ludskeho chovania. Nieje to nic hodne muza ktory chce raz pozriet s hrdostou do tvari svojich predkov."

Na chvilu som pozastal a zamyslel sa "Aj ked v jej lese asi plati skor pravo silnejsieho a kazdy si tam urve to co je schopny. Mozno aj bez ohladu na pribuzenstvo ci klanovcov. Nuz u nas na Vrchovine je to inak."
Prisiel som ku dveram a podal Imralovi ruku ¨Vdaka za pohostenie priatelu, verim ze ti ho coskoro oplatim v tom najlepsom hostinci. A ak niekoho hladas na spinavu pracu pri ktorej je svedomie a srdce pritazou, skus v pristanych krcmach pohadat stareho Flinta. Svoje remeslo pozna skvele."
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Sogard: Ve dveřích se k tobě Imral ještě naklonil "Kdyby sis to rozmyslel, jednalo by se o Hanse." Pak se otočil na vílu, která si ještě olizovala prsty "Hodně štěstí mezi lidmi, a nevěř každému."

Mor, Ysolde, Rudiger: Ani nezauvažovala nad tím, že byste jí nevěřili. Po Morově nabídce se urazila. Uhla polibku a odtáhla se. Než jsi stihl říct něco dalšího promluvila Ysolde. Amiadniny oči se rozšířili prekvapením a vztekem.

“Jakou pravdu? Všechno jsem vám řekla.” vteřinu zkoušela číst ve vašich tvářích “Víte co? Už běžte! Všichni ven.” Rychle si to s tou pohostiností rozmyslela a rozhodně ukázala na dveře. Jen na chvíli vypadala vyděšeně, ale už je to pryč.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Mor
Příspěvky: 132
Registrován: 4. 9. 2013, 14:40

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Mor »

Tie slová ma vytrhli z nočnej mory, z ktorej sa mi chvíľu zazdalo, že sa nejde prebudiť. Ako keď sa teplo pálenky rozleje telom premrznutého námorníka, pocítil som, že znovuzískavam pevnú pôdu pod nohami:
"Vieme už príliš veľa, aby sme sa otočili a odišli. Ak sa rozkričíš a privoláš mestskú hliadku, povieme, čo vieme a zrejme sa budú pýtať na veci, o ktorých by si veľmi nerada verejne rozprávala. Pozri, čo sa skutočne stalo s Dirtom a chlapcom je medzi vami. Nie som sudca, aby som ťa za to súdil a už tobôž nie trestal. Mne osobne na tom, ani za mak nezáleží. Ale môj dobrý priateľ by rád vedel, čo sa s Dirtom skutočne stalo a ja mu tú informáciu donesiem, aj keby ju bolo treba vybrať z tvojho brucha."

V mysli sa mi v tej chvíli začal rozvíjať obraz toho, čo sa mohlo stať. Dirt požiadal Bolfa o "liek" pre svoju ženu, lebo sa jej úprimne snažil pomôcť, nech už trpela čímkoľvek. Zdá sa, že čarodejov liek nezaúčinkoval tak, ako bolo treba a Dirta v zúfalej snahe ochrániť seba i syna pred ženinou "chorobou" ušiel. V horšom prípade utiecť nestihol.
Ak je to pravda, stačilo by to Bolfovi, povedať, že liek neúčinkoval.

Ale môžem sa mýliť. A kým svoju prácu nedokončí, Mor bojisko neopúšťa. Pre každý prípad som ostal v strehu, aby som ju umlčal v prípade, že sa náhodou predsa rozkričí.
Šľachovitý starý cigán, ktorý za celý život nevidel nič iné ako svoje mesto.
charsheet
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Po výhružce vykucháním skřivila tvář pláčem “Můžou za to Saarové. Nůnez sem v noci vtrhli. Tvrdili, že jim Dirt dluží peníze a odvlekli ho i s Artem. Prý, když někomu řeknu, kde je, tak je oba zabijou!” Viditelně se zmenšila, rozhodnost byla pryč, vystřídala ji bezmoc. Objala se kolem hrudi a ztěžka se nadechovala. Oči má stále suché.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Mor
Příspěvky: 132
Registrován: 4. 9. 2013, 14:40

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Mor »

"Pozri, Amiadna, máš poslednú príležitosť povedať nám pravdu a dostať nás tak bezbolestne zo svojho domu. Dobre si rozmysli, čo mi teraz povieš," poslednú vetu som vyslovil pomaly, jasne artikulujúc a zdôrazňujúc každé jedno slovo: "Čo sa stalo s Dirtom a Artom?"
Uvedomil som si, že ak skutočne odpovie pravdu, zaviaže ma slovom, ktoré som jej dal. Pichlo ma v hrudi, ale v tvári som udržal chladný výraz.
Šľachovitý starý cigán, ktorý za celý život nevidel nič iné ako svoje mesto.
charsheet
Uživatelský avatar
Ysolda
Příspěvky: 250
Registrován: 11. 8. 2013, 16:45

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Ysolda »

Povzdechnu si. Je možné, že mluví pravdu. Je taky možné, že je posedlá a těla manžela a syna má ve sklepě. Mám způsob, jak to alespoň trochu ověřit, ale nechci ho používat. Nejenže Zrak může být návykový, ale hlavně člověk nikdy nezapomene to, co viděl. A vzhledem k tomu, za jakých okolností bývá Zrak potřeba to málokdy bývá něco hezkého.

Jako teď. Nechat démona, a nebo jen vraha svého muže a syna uprchnout, nebo trápit nevinnou řenu, to jsou věci které jsou důležitější než moje radostné vzpomínky. A i pokud posedlá není, pach pár dní staré vraždy bych vidět mohla. I když nechci.

Zavřu oči. Když je otevřu, rudě září, a já se dívám na svět, který se změnil.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Quentin »

Mor: Přestala s divadlem a narovnala se “Dobře, pojď za mnou.” Otočila se k tobě zády a jde ke schodům.

Ysolde: Pestré barvy na stěnách zrudly. Strop se snížil o půl stopy hustého dýmu. Podlaha se pokryla žhavými uhlíky a osvítila ženu zespodu. Sotva se na výšku vejde do chodby a svým kostnatým hrbem rozhání dým. Ruce má dlouhé až pod kolena, zakončené pařáty. Nemá kůži, jen krvavé, lesklé maso, z kterého vyrůstají embrya a nedonošené lidské plody. Desítky dětí s groteskními průhlednými tělíčky a velkými hlavami se k tobě natahují. V černých očích se jim leskne rudá záře tvého Zraku.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Mor
Příspěvky: 132
Registrován: 4. 9. 2013, 14:40

Re: [DW-IC] Vaharina

Příspěvek od Mor »

Keď som hovoril o tom premrznutom námorníkovi, ktorého telom sa rozlialo teplo pálenky, musel by som toho námorníka hodiť do mrznúcej vody Ľadového mora, aby som popísal, čo so mnou a mojou odvahou urobila tá náhla zmena Amiadninho správania. Kŕčovito som zovrel rukoväť kordu a opatrne, akoby som kráčal pomedzi spiacich hadov do ich podzemného kráľovstva, som vykročil smerom ku schodom.

Po pár krokoch som zastal a neisto sa pozrel cez plece za Ysoldou a Rudigerom, či ma budú nasledovať.
Šľachovitý starý cigán, ktorý za celý život nevidel nič iné ako svoje mesto.
charsheet
Zamčeno

Zpět na „Play-by-post Dungeon World“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů